Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (2569)

Vierailija
2361/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on pienestä asti kasvatettu siihen, että "ensin työt, sitten leikki", pyrkii sitä ohjetta noudattamaan aina vain vapaa-ajallakin. Sitten niitä velvollisuuksia on niin paljon, ettei leikille jää aikaa tai voimia ollenkaan.

Minä olen nyt ruvennut tekemään päinvastoin. Teen ensin sen, mistä tulen iloiseksi, vasta sitten ikävämmät hommat. Kyllä ne velvollisuudetkin tulee hoidettua, mutta tyytyväisemmällä mielellä.

Vierailija
2362/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään päättelen neuletyön irtolangat. 

Saako tätä ehdottaa päivän parhaaksi? Itsellä ainakin tuo päättely on jostain syystä tuskainen vaihe, ei millään huvittaisi sitä tehdä, vaikka tietää, että työ valmistuu kun tuon vain tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toinen sukka ( harmaa tietysti) ollut keskeneräisenä pian vuoden, mutta nyt olen päässyt jo kantapääkavennuksiin. Jee! Kyllä se tästä pian valmistuu.

Vierailija
2364/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kaupasta porkkanalaatikkoa. Leikin pikkujoulua.

Vierailija
2365/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäis ostaa sellainen karvapyydys lavuaariin. Multa lähtee pitkiä hiuksia paljon ja ne livahtaa lavuaarin rööristä alas ja tukkii sen. 

Huomenta! Mulla on myös karvanlähtöaika. Mies löytää hiuksiani joka paikasta ja raportoi.

Raportoiko suullisesti vai kirjallisesti? Kirjallisiin dokumentointeihin löytyy perinteistä ruutuvihkoa Tokmannilta. Myös huokoiseen puotipaperiin voi itse tehdä taulukon, johon kirjaa ylös haviannot. 

Toistaiseksi suullisesti. Niitä huomioita on tosin jo kertynytkin, onneksi hyväntahtoisia. Suositteli minulle vitamiinejaan. Hän ei unohda mitään! (en anna sen häiritä)

Vierailija
2366/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on pienestä asti kasvatettu siihen, että "ensin työt, sitten leikki", pyrkii sitä ohjetta noudattamaan aina vain vapaa-ajallakin. Sitten niitä velvollisuuksia on niin paljon, ettei leikille jää aikaa tai voimia ollenkaan.

Minä olen nyt ruvennut tekemään päinvastoin. Teen ensin sen, mistä tulen iloiseksi, vasta sitten ikävämmät hommat. Kyllä ne velvollisuudetkin tulee hoidettua, mutta tyytyväisemmällä mielellä.

Minullakin on jäänyt tuo kasvatus päälle. Mutta jo ihan tiedostamattomasti niin pitkälle, että jos joku velvollisuus on hoitamatta, niin en pysty nauttimaan vapaa-ajasta. Opiskeluaikananikin palautin kaikki esseet yms ainakin viikon etuajassa, koska halusin saada ne pois alta ja pois mielestä. Sitten vasta pystyi nauttimaan vapaa-ajasta. Toisaalta ei tarvinut ikinä stressata, että ehtiikö palauttaa ajoissa, mutta onhan se nyt silti vähän hassu mentaliteetti, että jos tehtävän palautukseen on vielä kolme viikkoa, niin sen haluaa silti saada heti nyt tehtyä, ennen kuin voi lähteä nauttimaan vaikka vapaaillasta ulkona. Sama toistui nyt aikuisena viikonloppuna, vaikka opiskelut on saatu päätökseen jo 10 vuotta sitten. Lauantaina siivosin huushollia kunnolla, ja kävin kuntosalilla. Sunnuntain kunniaksi istuin sitten kahvilassa katsomassa ikkunasta ihmisiä, jotka sohottivat pitkin katua vesisateessa kuka minnekin. Tekevätköhän jo jouluostoksia. Chai latte oli hyvää, mutta ovat nuo kahviloiden tuotteet hinnoissaan nykyään, kun yli 5 euroa maksaa yksi kupillinen. Mutta olipahan mukava sunnuntai. Ja jälkikäteen hyvä mieli siitä lauantain saavutuksistakin.

Vierailija
2367/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäis ostaa sellainen karvapyydys lavuaariin. Multa lähtee pitkiä hiuksia paljon ja ne livahtaa lavuaarin rööristä alas ja tukkii sen. 

Huomenta! Mulla on myös karvanlähtöaika. Mies löytää hiuksiani joka paikasta ja raportoi.

Raportoiko suullisesti vai kirjallisesti? Kirjallisiin dokumentointeihin löytyy perinteistä ruutuvihkoa Tokmannilta. Myös huokoiseen puotipaperiin voi itse tehdä taulukon, johon kirjaa ylös haviannot. 

Toistaiseksi suullisesti. Niitä huomioita on tosin jo kertynytkin, onneksi hyväntahtoisia. Suositteli minulle vitamiinejaan. Hän ei unohda mitään! (en anna sen häiritä)

Olisiko meille tylsille T-vitamiinia.  Ankeassa paperipussissa myytäisiin harmaita ja pahanmakuisia T-vitamiineja, jotka eivät vaikuttaisi yhtään mihinkään. Tulisi uusi puuduttava rutiini aamuun.

Vierailija
2368/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi siivota ja järjestellä tavaroita. Ei millään jaksaisi tai huvita.

Vierailija
2369/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin töistä tullessa ostamassa tuulilasinpesunestettä. Biltemasta.

Vierailija
2370/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis vissiin käyvä tuas paskalla

Vierailija
2371/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako tätä ehdottaa päivän parhaaksi? Itsellä ainakin tuo päättely on jostain syystä tuskainen vaihe, ei millään huvittaisi sitä tehdä, vaikka tietää, että työ valmistuu kun tuon vain tekee.

Saa toki. On hiukan liian laveasti tosin kuvailtu. Ehdotan tiivistystä: Neuletyön päättely.

Oma päivä: 30km kauppaan, sama takaisin.

Vierailija
2372/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen ollut vapaapäivän kunniaksi rehellisesti saamaton. Olen lukenut täällä ketjuja ja joihinkin heittänyt jonkun kommentinkin, lököillyt kotona ja rapsutellut lemmikkejä. No makaronihässäkän sain sentään kyhättyä, niin on ruokaa seuraavalle parille päivälle. Enpä meinannut loppuiltanakaan mitään tehdä.

Makaronihässäkkä on siis sellainen, mihin paistan sipulia, jonkun proteiinin, vähän pakastekasviksia, ja joko kermaa tai tomaattikastiketta, vähän mausteita, ja tuuppaan keitetyt makaronit sekaan. Ei ehkä kovin esteettisen näköistä, mutta nälkä lähtee. 

Vierailija
2373/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla oli Bioskan biojätepussit tarjouksessa. Ostin.

Vierailija
2374/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa toki. On hiukan liian laveasti tosin kuvailtu. Ehdotan tiivistystä: Neuletyön päättely.

Oma päivä: 30km kauppaan, sama takaisin.

Turhilla sanoilla ei tylsät kikkaile. Jämpti on näin.

Vierailija
2375/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö 30 km ja takaisin kävellen, pyörällä, autolla?

(Olisi kyllä aikamoinen kävelymatka)

Vierailija
2376/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän toivottiin voittavan päivän palkinnon. Ja totta kai se voittaa. Siinä on sellaista hienoista tulevaisuudenuskoa, katsellaan aran varovaisesti tulevaan. Langat omissa käsissä.  Palkinnoksi paperinen almanakka ensi vuodelle. Tulevaisuuteen. Onnittelut.💫👏

Vierailija
2377/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö 30 km ja takaisin kävellen, pyörällä, autolla?

(Olisi kyllä aikamoinen kävelymatka)

Tylsästi autolla :(

Vierailija
2378/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoi lunta. Amarylliksen ensimmäinen kukka avautui. Kaunis!

Vierailija
2379/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öitä

Vierailija
2380/2569 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jumpata, mutta en jaksanut. Tai ehkä ennemminkin: päivä pääsi loppumaan jotenkin yllättäen ennen kuin sain jumpattua. Aikeet oli kyllä hyvät.

Lopetin yhden kirjan ja aloitin toisen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi