Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (4326)
Puolangan pessimistit myyvät rumia haalarimerkkejä.
"Unelmat ovat pettymysten kivijalka."
Haalarimerkki:
" Pitäiskö ajaa ympäristön etua vai pillurallia Puolangalla."
Pessimistit suunnittelevat polkuharmoneille tehtyä sinfoniettia sekä maalaiskomedian ja Aikuiset-sarjan yhdistelmää. Je arvostavat myös koeteltua tekniikkaa kuten piirtoheittimiä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken Prismassa.
Päivän palkittu tässä. Kolme sanaa kertoo kaiken oleellisen meistä tylsistä. Palkinnoksi ilmainen muovipussi, se hedelmäosaston harmaa, joka ei aukea. 👏
Nilkka kipee. Sitä särkee. Muljautin sen kun meinasin kaatua, mutta en osannut sitäkään. Nyt odottelen että särkylääke alkaa vaikuttaa, jos sais vaikka vahingossa unen päästä kiinni. Öitä.
Vierailija kirjoitti:
Nilkka kipee. Sitä särkee. Muljautin sen kun meinasin kaatua, mutta en osannut sitäkään. Nyt odottelen että särkylääke alkaa vaikuttaa, jos sais vaikka vahingossa unen päästä kiinni. Öitä.
Mutta osasit ottaa särkylääkettä! Siitä saa jo olla ylpeä. Toivottavasti saat nukuttua. Öitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken Prismassa.
Päivän palkittu tässä. Kolme sanaa kertoo kaiken oleellisen meistä tylsistä. Palkinnoksi ilmainen muovipussi, se hedelmäosaston harmaa, joka ei aukea. 👏
Ok.
Kunniamaininta tälle: Öitä
Huomenta. Kyllä ei ihmisellä saisi olla tällaisia viikonloppuja liian usein. Näkemisiä, rästitöitä, turhan aikaista haaveilua ja sitten tietysti, siitä haaveilusta johtuen hieman harmittelua. Mutta no, nyt on onneksi maanantai. Pidän siitä, kun uuden viikon alku on aina uusi mahdollisuus tehdä hyviä valintoja.
Onko kävelijä linjoilla? Kiinnostaa yhä, minkälaisissa ympäristöissä kävelet? Minä olen etsinyt uusia maita joissa kävellä. Harmillista sekin, että suuntavaistoa minulle ei ole oikein suotu, se vähän rajoittaa tätä ihanan rauhoittavaa ja miellyttävää harrastusta. No mutta, tämähän voisi olla se kohta elämässäni, kun opettelisin uudelleen käyttämään karttaa ja kompassia. Oh, melkein teki mieli laittaa tuohon huutomerkki, ja tähänkin. Teidän seuranne saa kyllä toden totta aikaan sen, että mieleen tulee oikeastaan aika tosi hienoja oivalluksia. Kiitos niistä, jälleen.
Ja oikein mukavaa tavallista tasaista viikon alkua kaikille. Leppoisaa ja harmaata, levollista.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäis ostaa sellainen karvapyydys lavuaariin. Multa lähtee pitkiä hiuksia paljon ja ne livahtaa lavuaarin rööristä alas ja tukkii sen.
Huomenta! Mulla on myös karvanlähtöaika. Mies löytää hiuksiani joka paikasta ja raportoi.
No niin. Uusi viikko alkaa. Minulla loma, jonka vietän kotona rästitöitä tehden. Jännittää kyllä, saanko kaiken tehtyä. Kyllä sitten olisi huojentunut olo sopivasti joulun alla.
Tänään päättelen neuletyön irtolangat.
Mukavaa työpäivää/viikkoa kaikille meille työn raatajille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäis ostaa sellainen karvapyydys lavuaariin. Multa lähtee pitkiä hiuksia paljon ja ne livahtaa lavuaarin rööristä alas ja tukkii sen.
Huomenta! Mulla on myös karvanlähtöaika. Mies löytää hiuksiani joka paikasta ja raportoi.
Raportoiko suullisesti vai kirjallisesti? Kirjallisiin dokumentointeihin löytyy perinteistä ruutuvihkoa Tokmannilta. Myös huokoiseen puotipaperiin voi itse tehdä taulukon, johon kirjaa ylös haviannot.
Meillä taas karvanlähtöaika on miehellä. Partajouhia on kaikkialla. Hiuksia saattaa lähteä yhtä paljon, mutta ne ovat muutaman millin mittaisia niin niitä ei oikein näe.
Tosi hyvä tuollainen karvasiivilä myös suihkun lattiakaivoon, säästyy paljolta ällöttävältä työltä.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Uusi viikko alkaa. Minulla loma, jonka vietän kotona rästitöitä tehden. Jännittää kyllä, saanko kaiken tehtyä. Kyllä sitten olisi huojentunut olo sopivasti joulun alla.
Mukavaa lomaa sinulle, olet varmasti sen ansainnut. Voisithan kokeilla, saisitko rästityöt markkinoitua itsellesi siten, että ajattelet kaikkea tehdessäsi miten hyvää se sinulle oikeasti tekee, kun saat aina sen yhden homman tehtyä. Tämä on ainakin itselleni ollut astetta tehokkaampi ja miellyttävämpi ja kannustavampi tapa sanoittaa asiaa mielessään kuin se tavallinen, että "sittenpä se on tehty" tai joku toinen vastaava. Ja jokaisen tehtävän jälkeen sitten olet kyllä pienen palkinnon ansainnut. Vaikka herran rauhassa ristikon ääreen uppoutumista, tai jotakin mistä tulee mukava olo ja tunne että kiität itseäsi hyvin tehdystä työstä.
Itse kärsin aika lailla aloittamisen vaikeudesta. Teen usein sellaisen muistion, kauniille erityiselle paperille, kauniilla käsialalla kirjoitettuna tehtävät työt. Jokaisen perään piirrän ruudun, johon voi laittaa rastin tai sydämen tai kukan, kun on tehnyt. Ja se on siitä kiva systeemi, että on kaunis, eikä esimerkiksi vain jostain kirjekuoren nurkasta repäisty paperin pala, joka on oikeasti ainakin itselleni vähän liian ankea, eikä oikeestaan tee muuta kuin muistuttaa ikävällä tavalla tekemättömistä töistä. Hyvä ajatus on myös valita kiva kynä, jolla on mukava kirjoittaa ja väri on itselle mieleinen.
Usein laitan siihen lappuun myös kannustavia sanoja, kuten "Huomaathan, miten hienosti jaksat yrittää, vaikka välillä on tosi vaikeaa".
Tällaisia asioita on joutunut opettelemaan ja tekemään, kun aivoissa ei mene piuhat ihan samalla tavalla kuin heillä, jotka vaan aloittavat ja tekevät. Mutta ei tämä toivotonta ole, keinoja on, kun on rauhaa keksiä.
Onko sinulla haaveita, mitä leppoisaa haluaisit lomalla omalla ajallasi tehdä?
Haaveilu on muuten tosi mukavainen harrastus, itse teen sitä usein, eikä maksa yhtään mitään. Viltin alla sohvan nurkassa, saattaa vierähtää tunti jos toinenkin haaveillen. Ja näin on ollut aina. Onko muita, joilla olisi tämä harrastus?
Haaveilu ja vanhojen muistelu ovat halpoja ja helppoja harrastuksia. Ei tarvita kuin sohva. Makuullaan on helpointa harrastaa. Paitsi ampumahiihtoa, siinä on kylmä lumi alla ja taulu kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa lomaa sinulle, olet varmasti sen ansainnut. Voisithan kokeilla, saisitko rästityöt markkinoitua itsellesi siten, että ajattelet kaikkea tehdessäsi miten hyvää se sinulle oikeasti tekee, kun saat aina sen yhden homman tehtyä. Tämä on ainakin itselleni ollut astetta tehokkaampi ja miellyttävämpi ja kannustavampi tapa sanoittaa asiaa mielessään kuin se tavallinen, että "sittenpä se on tehty" tai joku toinen vastaava. Ja jokaisen tehtävän jälkeen sitten olet kyllä pienen palkinnon ansainnut. Vaikka herran rauhassa ristikon ääreen uppoutumista, tai jotakin mistä tulee mukava olo ja tunne että kiität itseäsi hyvin tehdystä työstä.
Itse kärsin aika lailla aloittamisen vaikeudes
Olipas kiva vastaus sinulta. Lämmitti mieltä. Yritän tosiaan tuota palkitsemissysteemiä. Ja kyllähän se motivoikin. Onko sinulla tai muilla ollut sellaisia kokemuksia, että siirtelee niitä kurjempia rästihommia sillä verukkeella, että tekee niitä vähemmän kiireellisiä rästejä ensin (siis aloittaa niistä, kun nekin pitäisi tehdä)... vain huomatakseni, että hyvä, että ne on nyt tehty, mutta ne kiireellisemmät siirtyi taas? Pakko alkaa toimia. Liittyy kyllä siihen, että elämässä monta asiaa pääsi ruuhkautumaan, ei yksin minusta johtuen.
Tokmannilla myydään Sinin karvasieppareita 2 kpl pakkauksessa muutamalla eurolla siivoustarvikeosastolla. Myydään muuallakin, mutta Tokmannihan on meidän Tylsien tavisten luottokauppa. Parin kuukauden välein mä vaihdan uuteen, kestää pitempäänki jos ei ole paljon pitkähiuksisia lotraamassa lavuaarilla.