Tsemppikeskustelu elämäntapamuutokseen
Lueskelin viikonloppuna laihdutuslääkekeskustelua, joka oli suurimmaksi osaksi tosi kiva ja tsemppaava.
Löytyisikö täältä sellaisia, joilla on menossa elämäntapamuutos ilman lääkkeitä tai leikkausta? Saataisiinko tsemppauskeskustelu aikaiseksi.
Mulla on tilanne, että kun laihdun vielä kilon, niin olen samassa tilanteessa kuin aloittaessani painonpudotuksen vuoden 2018 alussa. Tästä voidaan päätellä, että elämä on heittänyt eteen vaikeuksia, jotka tuntuu nyt olevan pääosin selätetty. Mulla on käytössä lääke, joka on nostanut painoa, kun se tekee 24/7 näläntunteen. Pitkään yritettiin löytää joku toinen lääke, mutta tämä jäi ainoana perussairauteeni sopivana lääkkeenä käyttöön ja olen nyt pikkuhiljaa löytämässä keinot selvitä sen kanssa.
Lähtöpaino kesällä 2024 oli 90 kiloa. Nyt painan 77 kiloa. Tavoitepaino on 64 kiloa. Olen nyt hyväksynyt sen, että paino tippuu hitaasti. Tavoitteen saavuttamiseen menee varmaankin yli vuosi.
Kirjoitan lisää, jos keskustelu ottaa tuulta alleen.
Pakko vastata vielä tähän. Tunnistan itsessäni, että jatkuva popsiminen lisää nälkää. Minulle ei todellakaan sovi parin tunnin välein syöminen. Toki johtuu ehkä siitäkin, että en treenaa kovaa mitään, pelkkää tylsää kävelemistä vain harrastan.
Helpointa on niinä päivinä, kun ei ole mitään tapaamisia ym ja saa aikatauluttaa ruokailut sopivin välein. Tänään en pystynyt, ja kun iltasyöminen venyy liian myöhäiseen niin sitä on vaikea lopettaa. Mupeltaa vain kaikkea, vaikkei ole enää edes nälkä. No, en aio ruoskia itseäni, kuivatut hedelmät on parempi vaihtoehto kuin suklaa:)
Täytyy ehkä oikeasti harkita johonkin Borgin kurssille osallistumista, kun nuo hänen näkemyksensä tuntuvat osuvan hyvin yhteen sen kanssa, mikä itselleni tuntuu sopivalta.
Laku