Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun mieheni aikuiset lapset vain härskisti jakavat yhteistä omaisuuttamme

Vierailija
12.10.2025 |

Keskenään, tyyliin että minä haluan sitten kesämökin, minä haluan sen keskusta-asunnon siis tämänlaista puhetta kun käyvät kylässä. Me emme ole vielä kuolemassa ja mikään näistä ei tosiaan ole menossa miehen lapsille mutta jo pelkkä puhe ottaa minua aivoon, ei tuollaista ole soveliasta puhua kun olemme vielä elossa.

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap-tollon ilme kun lakiosa meneekin lapsille testamentista huolimatta: 😫

Ei ap muuta ole väittänytkään, se lakiosa ei vaan sisällä mökkiä tai kaupunkiasuntoa.

Vierailija
62/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan että lopettakaa, tämä perintö ei ole tulossa teille niin eivät ainakaan ylläty asista

Olen sanonut asiasta miehelleni ja hän vain naureskelee että kyllä ne sitten aikoinaan saavat tietää. Minua loukkaa tuollainen puhe.

ap

Miksi se loukkaa sinua? Pelkäätkö kuolemaa tai etkö ole hyväksynyt vanhenemistasi? Kuka tahansa meistä voi kuolla vaikka huomenna, oli nuori tai vanha, terve tai sairas. 

No onhan tuo nyt ihan moukkamaista! Mitä itse sanoisit, jos siskosi ja veljesi aina tavatessani jakaisivat omaisuuttasi? Että jos kupsahdat niin mulle sohva ja sulle pöytä ja autosta tapellaan. En tuollaisia tolloja kuuntelisi hetkeäkään. Seuraavalla kerralla ap sanot asiasta. Valmistaudu siihen ja avaa suusi. Sanot, että tuollainen puhe on loukkaavaa ja moukkamaista ja me teemme testamentit niin kuin haluamme. Ja sano, ettet kertaakaan halua kuulla tuollaista puhetta enää. Puhukoot keskenään jos haluavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap muuta ole väittänytkään, se lakiosa ei vaan sisällä mökkiä tai kaupunkiasuntoa.

No mitä se sitten täällä ulisee?

Vierailija
64/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun tollon ilme kun joskus opit ymmärtämään lukemaasi. Talo ja mökki ei ole menossa lapsille koska ap:lla ja miehellään on keskinäinen testamentti.

Lakiosa menee silti lapsille. Laki on säädetty siksi ettei tuollaiset korppikotkat saisi kupattua kaikkea itselleen. Ja hyvin toimii, omaisuus siirtyy eteenpäin ja korppikotkat jää nuolemaan näppejään. Oikeudessa voi tietenkin käydä häviämässä, jos siltä tuntuu. 

Vierailija
65/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa surulliselta perheeltä. Ei rakkautta.

Vierailija
66/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helkkaria se sulle kuuluu menikö luu kurkkuun lakiosa höpinästä. Ap ei halua että miehen lapset jakaa heidän omaisuuttaan. Tiedoksi vaan sullekkin että sä et omista kenenkään omaisuutta ennenkuin henkilö on kuollut ja sulle perintöä jättänyt.

Vierailija
67/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun tollon ilme kun joskus opit ymmärtämään lukemaasi. Talo ja mökki ei ole menossa lapsille koska ap:lla ja miehellään on keskinäinen testamentti.

Lakiosa menee silti lapsille. Laki on säädetty siksi ettei tuollaiset korppikotkat saisi kupattua kaikkea itselleen. Ja hyvin toimii, omaisuus siirtyy eteenpäin ja korppikotkat jää nuolemaan näppejään. Oikeudessa voi tietenkin käydä häviämässä, jos siltä tuntuu. 

Toki, kun sitä osaa vaatia. Ja saavat vain isänsä osuudesta. 

Vierailija
68/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä että on aika törkeää keskustella perinnöstä niiden tulevien, mutta edelleen hyväkuntoisten perittävien läsnäollessa. Etkö lukenut avausta?

Vierailija
69/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan että lopettakaa, tämä perintö ei ole tulossa teille niin eivät ainakaan ylläty asista

Olen sanonut asiasta miehelleni ja hän vain naureskelee että kyllä ne sitten aikoinaan saavat tietää. Minua loukkaa tuollainen puhe.

ap

Miksi se loukkaa sinua? Pelkäätkö kuolemaa tai etkö ole hyväksynyt vanhenemistasi? Kuka tahansa meistä voi kuolla vaikka huomenna, oli nuori tai vanha, terve tai sairas. 

No onhan tuo nyt ihan moukkamaista! Mitä itse sanoisit, jos siskosi ja veljesi aina tavatessani jakaisivat omaisuuttasi? Että jos kupsahdat niin mulle sohva ja sulle pöytä ja autosta tapellaan. En tuollaisia tolloja kuuntelisi hetkeäkään. Seuraavalla kerralla ap sa

Jos eläisin jo elämän ehtoopuolella, todennäköisesti olisin kysynyt heiltä onko jotain mitä minulta toivovat. Omille jälkeläisilleni haluaisin tietysti jättää mahdollisimman paljon ja heidän toiveensa ottaisin tietysti huomioon, sillä rakastanhan heitä yli kaiken, kuten suurin osa vanhemmista tekee.

Vierailija
70/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyajan kakarat todella näin röyhkeitä, arvatenkin nuorta väkeä?

Ja täällä puhutaan vieläpä kunnioituksesta :o 

Kuin hyeenat. Omaisuus, pankkitilit ja ihan kaikki on jakamatonta siihen asti, kunnes testamentti luetaan, ellei joillain muilla järjestelyillä ole asioita hoideltu jo valmiiksi.

Ette kai te ihan oikeasti kysele mitä vanhemmillanne on rahaa pankissa tai muutakaan heidän yksityisiä varallisuustietojaan???

On eri asia jos perilliset keskenään omalla porukalla miettivät mahdollisia mieltymyksiä esim. asunnon ja kesämökin suhteen, jotta vältettäisiin mahdolliset perintöriidat aikanaan. Mutta mitään ei itse jaella.

Eikö se juuri olisi rajatonta perillisten alkaa omaisuuden haltijoiden takana jakamaan omaisuutta niin kuin saisivat itse päättää siitä? AP sanoi, että miehen lapset ovat esittäneet toiveita siitä kuka on k

Ap on keskustellut asiasta miehensä kanssa ja ilmaissut mielipiteensä. Mieskin sanoi, että aikanaan saavat mitä saavat. Eli he ovat molemmat yhtä mieltä. Valinta on heidän.

Nyt olisi ainoastaan miehen tehtävä sanoa lapsilleen, että voitte lopettaa omaisuutemme (yhteistä siis) jakamisen, koska emme halua kuulla mitään siihen liittyvää.

Tässä ovat nyt nuo lapset yksinään päättäneet hääriä rahakirstulla, ja aivan avoimesti päin naamaa miettivät mitä aikovat tehdä ja touhuta, vaikka heillä ei mihinkään ole mitään asiaa eikä päätäntävaltaa. Tästä puuttuu nyt se kunnioitus omaisuuden haltijaa kohtaan.

Minä menin aikoinaan lakimiehen juttusille, kun lapseni tehtiin perinnöttömäksi kieroillen. Mummo, ex-miesvainajani (avoliitossa oltiin) äiti vihasi minua ja kosti sen lapselle.

Asianajaja tiuskaisi minulle, että ajattelit sitten nyysiä mummon rahat, johon minä karjaisin, että senttiäkään en itselleni ota, vaan lapselleni menee joka kolikko.

Sen jälkeen oltiinkin yhtä mieltä, ja hän sanoi, että mummon omaisuus menee kokonaan lakimiehille, jos jatkat taistelua, koska olet voittaja nyt tässä. Otin sitten sovitun rahasumman ja sen sai kokonaisuudessaan lapseni. Isänsä perintöosuus.

Vierailija
71/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niille lapsille kuuluu osansa, eikä sinulle kaikki ahne ap. 

Kuule ap ja miehensä on vielä elossa, silloin lapsille ei kuulu mitään. Ap ja miehensä ovat naimisissa ja he omistavat itse oman omaisuutensa. Vaikka sinä AHNE lokki olisit sitä jo jakamassa!

Nämä ap:n kaltaiset uusvaimot ovat tulleet siihen ihan itse lokkeilemaan. Luultavasti yrittää saada kaiken nimiinsä ennen miehen kuolemaa. Häpeäisitte. 

Vierailija
72/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En pelkää kuolemaa mutta mielestäni on tökeröä ruveta jakamaan toisten omaisuutta kahvipöydässä. Ihan niinkuin emme saisi itse päättää asiasta.

ap

Ja oletettavasti sen kahvitarjoilun ja muut herkut olet järjestellyt pöytään sinä. Passaat miehen törkeitä mukuloita jotka vaivan palkaksi jakavat omaisuuttanne suureen ääneen teidän kodissanne.

Noin tossulle aviomiehelle löisin nyrkin pöytään että nyt loppuu tämä peli justiinsa, joko laitat aikuiset tollot lapsesi kuriin tai sitä omaisuutta voidaan ruveta jakamaan heti avioeron kautta. Ja yhtään kahvitarjoilua en takuulla järjestäisi enää. 

En suostuisi elämään sellaisen miehen kanssa joka antaa toisten ihmisten vapaasti loukata minua omassa kodissani. Joku roti!

Vierailija
73/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap ja miehensä on vielä elossa, silloin lapsille ei kuulu mitään. Ap ja miehensä ovat naimisissa ja he omistavat itse oman omaisuutensa. Vaikka sinä AHNE lokki olisit sitä jo jakamassa!

Nämä ap:n kaltaiset uusvaimot ovat tulleet siihen ihan itse lokkeilemaan. Luultavasti yrittää saada kaiken nimiinsä ennen miehen kuolemaa. Häpeäisitte. 

Mistä sinä tiedät edes kumpi on heidän parisuhteensa rikkaampi osapuoli? Voihan se olla ap ja se lasten isä vain lokkeilee.

Vierailija
74/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeäisit itse, kun et ymmärrä lukemaasi. 

Vierailija
75/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku suvun ulkopuolinen korppikotka kärkkymässä perintöä? Kait miehesi sen verran fiksi kuitenkin on että jättää ne lapsilleen, eikä sinulle mitään. Hyvähän sen isän on jo itse tehdä selväksi mitä haluaa kenellekin, ettei jälkikäteen tarvitse riidellä.

Mikä "suvun ulkopuolinen"? Missä 1800-luvun Englannissa oikein elät?

Et taida tietää, ettei suvun kanssa avioiduta. Ap:n tilanteessa todennäköisintä on, että ap omistaa puolet tai ehkä kokonaan luettelemiaan omistuksia. Suku on kyllä täysin ulkopuolinen tässä.

Esim. puolisoni kanssa omistamme puoliksi omaisuutemme, jonka yhteisvoimin olemme hankkineet, ei mikään mystinen "suku". Lapsemme perivät meidät ja keskinäinen testamentti on tehty.

Vierailija
76/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakiosa voi mennä mutta lapset eivät sitä päätä mikä se on. Ja ainoa ketä tässä ovat korppikotkia ovat nyo lapset. Omaisuus on myös ap:n

Vierailija
77/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aineissa?

Ap omistaa puolet, etkä tiedä heidän elämästään mitään. Ap voi olla vaikka miestään huomattavasti parempituloinen ja maksaa enemmän heidän taloudessaan. Et tiedä myöskään miten omaisuus on karttunut, tai onko sitä tullut liittoon puolisoiden mukana perintönä jne.

Kun miehen lapset "jakavat keskenään mökkiä ja asunto-osakkeita", he käsittelevät siinä myös AP:lle kuuluvaa omaisuutta.

Häpeäisit itse. Tuntemattomasta puhut noin, ei sinullakaan järki päässä pakota. 

Vierailija
78/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä se lahjoitan puolisolleni taloni niin ei kiittämättömät penikat saa mitään. Puolisolla ei ole lapsia. Hän taas testamenttaa omaisuutensa tietylle yhdistykselle.

Tililläni pidän rahaa vain sen verran, että riittää tuhkauksen ja uurnaan, arkkuun ja hautaustoimiston maksuihin.

Olkaapa hyvä penikat. Ei jää jaettavaksi mitään lakiosia.

Vierailija
79/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeistä autistipenikoista.

Vierailija
80/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten yleensä ottaen olette missään tekemisissä koska minkäänlaista kunnioitusta ei ole kenelläkään. Ei isällään lapsia kohtaan eikä lapsilla isäänsä kohtaan, ei sinulla lapsia kohtaan eikä lapsilla sinua kohtaan. 

Ehkä sinä kuoletkin ensin. 

Miten tässä nyt päästiin siihen tulokseen että ap tai lasten isä ei kunnioittaisi lapsia? 

Siitä että lapsille ei kerrota testamentista esimerkiksi. 

Miksi lapsille pitäisi kertoa testamentista tai sen sisällöstä. Ei mua ainakaan vanhempieni testamentti kiinosta yhtään! En ikinä puhuisi vanhempieni omaisuudesta niinkuin se olisi minun.

Ei muakaan kiinnosta vanhempieni testamentti, mutta he ovat kertoneet jo keski-ikäisinä, että tekevät keskinäisen testamentin. Ovat nyt jo 80+ v mutta olen tiennyt asiasta ainakin 25v. En tiedä miksi, mutta näin he on halunneet.