Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun mieheni aikuiset lapset vain härskisti jakavat yhteistä omaisuuttamme

Vierailija
12.10.2025 |

Keskenään, tyyliin että minä haluan sitten kesämökin, minä haluan sen keskusta-asunnon siis tämänlaista puhetta kun käyvät kylässä. Me emme ole vielä kuolemassa ja mikään näistä ei tosiaan ole menossa miehen lapsille mutta jo pelkkä puhe ottaa minua aivoon, ei tuollaista ole soveliasta puhua kun olemme vielä elossa.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten yleensä ottaen olette missään tekemisissä koska minkäänlaista kunnioitusta ei ole kenelläkään. Ei isällään lapsia kohtaan eikä lapsilla isäänsä kohtaan, ei sinulla lapsia kohtaan eikä lapsilla sinua kohtaan. 

Ehkä sinä kuoletkin ensin. 

Miten tässä nyt päästiin siihen tulokseen että ap tai lasten isä ei kunnioittaisi lapsia? 

Vierailija
22/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä? Ehkä kertoa avoimesti niille lapsille isänsä suunnitelmista. Eiköhän kyläilyt lopu nopeasti. 

PS. Kai kaikki menee lopulta sinun lapsillesi. Se tekisi tästä aloituksesta täydellisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten yleensä ottaen olette missään tekemisissä koska minkäänlaista kunnioitusta ei ole kenelläkään. Ei isällään lapsia kohtaan eikä lapsilla isäänsä kohtaan, ei sinulla lapsia kohtaan eikä lapsilla sinua kohtaan. 

Miten tässä nyt päästiin siihen tulokseen että ap tai lasten isä ei kunnioittaisi lapsia? 

Siitä että lapsille ei kerrota testamentista esimerkiksi. 

Vierailija
24/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isähän vain naureskelee että kyllä ne lapset sitten saavat selville hänen kuolemansa jälkeen. Ei kuulosta kunnioitukselta. 

Vierailija
25/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan että lopettakaa, tämä perintö ei ole tulossa teille niin eivät ainakaan ylläty asista

Olen sanonut asiasta miehelleni ja hän vain naureskelee että kyllä ne sitten aikoinaan saavat tietää. Minua loukkaa tuollainen puhe.

ap

Miksi se loukkaa sinua? Pelkäätkö kuolemaa tai etkö ole hyväksynyt vanhenemistasi? Kuka tahansa meistä voi kuolla vaikka huomenna, oli nuori tai vanha, terve tai sairas. 

En pelkää kuolemaa mutta mielestäni on tökeröä ruveta jakamaan toisten omaisuutta kahvipöydässä. Ihan niinkuin emme saisi itse päättää asiasta.

ap

Mielestäni lapsille ei kuulu meidän raha tai perintöasiat, ainakaan vielä, voi hyvin olla että mitään perintöä ei ole edes ikinä tulossa.

ap

Vierailija
26/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku suvun ulkopuolinen korppikotka kärkkymässä perintöä? Kait miehesi sen verran fiksi kuitenkin on että jättää ne lapsilleen, eikä sinulle mitään. Hyvähän sen isän on jo itse tehdä selväksi mitä haluaa kenellekin, ettei jälkikäteen tarvitse riidellä.

Melkoinen korppikotka siellä itse  jo nokkaansa teroittelee. Huomasitko, kun kiihkoissasi syöksyit päsmäröimään, että aloittaja puhui "yhteisestä omaisuudesta"? :D Olet niiiin nolo :D

Todella törkeää toimintaa, sano ap suorat sanat. kerro, että olette aikoneet loppuelämänne matkustella, nauttia ja tuhlailla, törsätä oikein kunnolla.

Vierailija
27/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fake news

Vierailija
28/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheen kuvioita äitipuolen näkökulmasta, osa 2347.

Vierailija
29/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi rakastaa sellaista miestä joka kohtelee lapsiaan tuolla tavalla mutta näköjään sellaisiakin naisia on. 

Vierailija
30/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isähän vain naureskelee että kyllä ne lapset sitten saavat selville hänen kuolemansa jälkeen. Ei kuulosta kunnioitukselta. 

Kenenkään omaisuuksia ei kuola valuen muiden toimesta jaella, ennen kuin sen aika on. Eri asia, jos vanhemmat tai perinnön jättäjät haluavat itse sopia kenelle mitäkin haluavat antaa. Mustaa vaan valkoiselle. Ennakkoperintö toinen juttu sitten myös.

Vierailija
31/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap:n miehen lapset eivät ole ainoita, jotka ovat miehen omaisuuden perään. Onko ap kenties paljonkin nuorempi kuin miehensä?

Vierailija
32/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi rakastaa sellaista miestä joka kohtelee lapsiaan tuolla tavalla mutta näköjään sellaisiakin naisia on. 

Mies välittää lapsistaan, mutta kyllä se on niin että aikuisille lapsille meidän raha-asiamme ei kuulu. Kuka tässä edes tietää onko mitään mökkiä taloa kun hommasta kummasta aika jättää. 

ap

Vierailija
33/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ap:n miehen lapset eivät ole ainoita, jotka ovat miehen omaisuuden perään. Onko ap kenties paljonkin nuorempi kuin miehensä?

En ole miehen omaisuuden perään, haluamme että nautimme tästä yhdessä vielä pitkään minkä olemme yhdessä rakentaneet. Minua loukkaa että miehen lapset ovat omaisuuttamme jakamassa itselleen.

ap

Vierailija
34/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille, että katsotaan jääkö mitään perittävää. Jos he eivät hoida teitä vanhoina ja sairaina kunnolla, käytätte yksityisessä hoitolaitoksessa varanne. 

Vierailija
35/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttaisin tuollaisessa tapauksessa puolet omaisuudestani vaikka kulkukissojen pelastamiseen ja sukulaisille jäisi vain lakiosa.

Vierailija
36/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ja mies omistavat YHDESSÄ! On tuo nyt jo todella röyhkeää tulla jutustelemaan toisen omistamaan keittiöön, kahvia hörppien, että "tämä kämppä me myydään ja kesämökki me vuokrataan, mä voi ottaa auton, sulle jää isän kellot,  ja tähän tehdään täysremppa" ja ja....

Vierailija
37/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ja mies omistavat YHDESSÄ! On tuo nyt jo todella röyhkeää tulla jutustelemaan toisen omistamaan keittiöön, kahvia hörppien, että "tämä kämppä me myydään ja kesämökki me vuokrataan, mä voi ottaa auton, sulle jää isän kellot,  ja tähän tehdään täysremppa" ja ja....

Tämä juuri, kesällä kun olimme mökillä niin kerroimme ihan muuten vain ajatuksiamme mitä haluamme tehdä mökille niin lapset vastustivat muutoksia kun se muutos ei heidän perheelle ole hyvä ja kuinka he olivat ajatelleet että joskus tekisivät niin ja näin..

Minusta aika törkeää puhetta.

ap

Vierailija
38/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeitä kakaroita. Sano seuraavaksi suoraan että te ette tule perimään tätä mökkiä/asuntoa ja jos ei puhe ala olla kunniottavaa teitä kohtaan niin kohta he ei yö saa mitään.

Vierailija
39/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä että lapsille ei kerrota testamentista esimerkiksi. 

Miksi lapsille pitäisi kertoa testamentista tai sen sisällöstä. Ei mua ainakaan vanhempieni testamentti kiinosta yhtään! En ikinä puhuisi vanhempieni omaisuudesta niinkuin se olisi minun.

Vierailija
40/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vasta 6-kymppisiä miehen kanssa. Meistä olisi järkevää, jos lapset kertoisivat, jos ovat kiinnostuneita esimerkiksi omakotitalostamme tai jos heillä on jotain ehdotuksia. Itse tietysti päätämme, mitä tehdään ja milloin, mutta heidän toiveensa voisivat antaa suuntaa päätöksillimme.