Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mieheni aikuiset lapset vain härskisti jakavat yhteistä omaisuuttamme

Vierailija
12.10.2025 |

Keskenään, tyyliin että minä haluan sitten kesämökin, minä haluan sen keskusta-asunnon siis tämänlaista puhetta kun käyvät kylässä. Me emme ole vielä kuolemassa ja mikään näistä ei tosiaan ole menossa miehen lapsille mutta jo pelkkä puhe ottaa minua aivoon, ei tuollaista ole soveliasta puhua kun olemme vielä elossa.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan että lopettakaa, tämä perintö ei ole tulossa teille niin eivät ainakaan ylläty asista

Vierailija
2/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niille nyt jotkut lakiosat kuitenkin mene? Mutta joo, törkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku suvun ulkopuolinen korppikotka kärkkymässä perintöä? Kait miehesi sen verran fiksi kuitenkin on että jättää ne lapsilleen, eikä sinulle mitään. Hyvähän sen isän on jo itse tehdä selväksi mitä haluaa kenellekin, ettei jälkikäteen tarvitse riidellä.

Vierailija
4/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko tehdä keskinäinen testamentti. Jos olette aviossa sinähän saat jäädä asuntoon  asumaan.

Vierailija
5/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei talosta eikä mökistä, meillä on keskinäinen testamentti. Ja silti ovat suunapäänä neuvomassa mitä remontteja meidän kannattaisi tehdä ja mitä itse aikovat joskus tulevaisuudessa tehdä. 

ap

Vierailija
6/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku suvun ulkopuolinen korppikotka kärkkymässä perintöä? Kait miehesi sen verran fiksi kuitenkin on että jättää ne lapsilleen, eikä sinulle mitään. Hyvähän sen isän on jo itse tehdä selväksi mitä haluaa kenellekin, ettei jälkikäteen tarvitse riidellä.

Mistäs tiedät ettei tässä ole persaukisen isän lapset jakamassa hänen vaimonsa tuomaa omaisuutta?

Ite oot korppikotka...

Vierailija
7/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei talosta eikä mökistä, meillä on keskinäinen testamentti. Ja silti ovat suunapäänä neuvomassa mitä remontteja meidän kannattaisi tehdä ja mitä itse aikovat joskus tulevaisuudessa tehdä. 

ap

Ei teidän keskinäinen testamentti muuta mitään. Lakiosan he saavat isän omaisuudesta, kun hänestä jättää.

Vierailija
8/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota reilusti velkaa ja omaisuus pantiksi. Siinähän jakavat sitten.

Vierailija
9/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs tiedät ettei tässä ole persaukisen isän lapset jakamassa hänen vaimonsa tuomaa omaisuutta?

Ite oot korppikotka...

Palstamamma ei menisi ikinä yhteen itseään köyhemmän, lyhyemmän tai kouluttamattomamman miehen kanssa.

Vierailija
10/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei teidän keskinäinen testamentti muuta mitään. Lakiosan he saavat isän omaisuudesta, kun hänestä jättää.

No kyllä se vaan muuttaa, niinkuin sanoin lakiosa ei ole meidän talo eikä mökki.

ap

Vierailija
11/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi miehen asia sanoa omille lapsilleen, että moinen kommentointi on sopimatonta. Samalla hän voisi kertoa keskinäisestä testamentistanne.

Onhan mies tehnyt osituksen lasten äidin kanssa? Jos ei ole ja he ovat olleet naimisissa, niin myös ex-vaimo on miehesi kuoltua kuolinpesän osakas.

Vierailija
12/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan että lopettakaa, tämä perintö ei ole tulossa teille niin eivät ainakaan ylläty asista

Olen sanonut asiasta miehelleni ja hän vain naureskelee että kyllä ne sitten aikoinaan saavat tietää. Minua loukkaa tuollainen puhe.

ap

Vierailija
13/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Lakiosa voidaan maksaa muuna omaisuutena, esim. rahana, jos sitä jää mieheltä tarpeeksi. Testamentilla on oikeasti merkitystä.

Vierailija
14/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole oikeasti vain järkevää? Omille vanhemmilleni raha ja omaisuus ovat valtava tabu, minkä seurauksena meillä sisarusten kanssa menee välit todennäköisesti viimeistään siinä vaiheessa, kun tätä omaisuutta aletaan jakamaan. Huomattavasti olisi fiksumpaa puhua asiat halki etukäteen, että kuka on kiinnostunut mökistä ja kuka kaupunkiasunnosta, kuka koruista ja milloin mistäkin. Muuten aletaan riitelemään 100% varmuudella siitä kuka lunastaa milläkin summalla minkäkin osuuden ja mikä arvoesineiden arvo on. 

Vierailija
15/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut asiasta miehelleni ja hän vain naureskelee että kyllä ne sitten aikoinaan saavat tietää. Minua loukkaa tuollainen puhe.

ap

Miksi se loukkaa sinua? Pelkäätkö kuolemaa tai etkö ole hyväksynyt vanhenemistasi? Kuka tahansa meistä voi kuolla vaikka huomenna, oli nuori tai vanha, terve tai sairas. 

Vierailija
16/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten yleensä ottaen olette missään tekemisissä koska minkäänlaista kunnioitusta ei ole kenelläkään. Ei isällään lapsia kohtaan eikä lapsilla isäänsä kohtaan, ei sinulla lapsia kohtaan eikä lapsilla sinua kohtaan. 

Ehkä sinä kuoletkin ensin. 

Vierailija
17/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Millähän tiedoilla säkin taas täällä jakelet ihan väärää tietoa? Tottakai testamentti vaikuttaa aina perinnönjakoon siksi se tehdäänkin ääliö!

Vierailija
18/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi se loukkaa sinua? Pelkäätkö kuolemaa tai etkö ole hyväksynyt vanhenemistasi? Kuka tahansa meistä voi kuolla vaikka huomenna, oli nuori tai vanha, terve tai sairas. 

En pelkää kuolemaa mutta mielestäni on tökeröä ruveta jakamaan toisten omaisuutta kahvipöydässä. Ihan niinkuin emme saisi itse päättää asiasta.

ap

Vierailija
19/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää käytöstä puhua omaisuudenjaosta kun omistajat ovat vielä hengissä! Sen ehtii sitte myöhemminkin. En kutsuisi/päästäsi tollasia rutaleita kotiini.

Vierailija
20/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En pelkää kuolemaa mutta mielestäni on tökeröä ruveta jakamaan toisten omaisuutta kahvipöydässä. Ihan niinkuin emme saisi itse päättää asiasta.

ap

Ja mielestäsi ei ole törkeää olla kertomatta heille testamentistanne? Mielestäni joku osui täällä aiemmin naulan kantaan. Olette kaikki epäkunnioittavia toisianne kohtaan.