Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun mieheni aikuiset lapset vain härskisti jakavat yhteistä omaisuuttamme

Vierailija
12.10.2025 |

Keskenään, tyyliin että minä haluan sitten kesämökin, minä haluan sen keskusta-asunnon siis tämänlaista puhetta kun käyvät kylässä. Me emme ole vielä kuolemassa ja mikään näistä ei tosiaan ole menossa miehen lapsille mutta jo pelkkä puhe ottaa minua aivoon, ei tuollaista ole soveliasta puhua kun olemme vielä elossa.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyajan kakarat todella näin röyhkeitä, arvatenkin nuorta väkeä?

Ja täällä puhutaan vieläpä kunnioituksesta :o 

Kuin hyeenat. Omaisuus, pankkitilit ja ihan kaikki on jakamatonta siihen asti, kunnes testamentti luetaan, ellei joillain muilla järjestelyillä ole asioita hoideltu jo valmiiksi.

Ette kai te ihan oikeasti kysele mitä vanhemmillanne on rahaa pankissa tai muutakaan heidän yksityisiä varallisuustietojaan???

On eri asia jos perilliset keskenään omalla porukalla miettivät mahdollisia mieltymyksiä esim. asunnon ja kesämökin suhteen, jotta vältettäisiin mahdolliset perintöriidat aikanaan. Mutta mitään ei itse jaella.

Vierailija
42/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vasta 6-kymppisiä miehen kanssa. Meistä olisi järkevää, jos lapset kertoisivat, jos ovat kiinnostuneita esimerkiksi omakotitalostamme tai jos heillä on jotain ehdotuksia. Itse tietysti päätämme, mitä tehdään ja milloin, mutta heidän toiveensa voisivat antaa suuntaa päätöksillimme.

Teillä onkin arvostava suhtautuminen lapsiinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vasta 6-kymppisiä miehen kanssa. Meistä olisi järkevää, jos lapset kertoisivat, jos ovat kiinnostuneita esimerkiksi omakotitalostamme tai jos heillä on jotain ehdotuksia. Itse tietysti päätämme, mitä tehdään ja milloin, mutta heidän toiveensa voisivat antaa suuntaa päätöksillimme.

Eikö teistä olisi järkevää itse ottaa asia esille koska tuollainen toiminta mitä ap:n lapsetkin harrastaa on todella törkeää ja siksi sitä ei kukaan järkevä edes ota esille tuolla tavoin

Vierailija
44/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jättäkö miehen lapsille mitään jos noin törkeitä ovat

Vierailija
45/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin hyeenat. Omaisuus, pankkitilit ja ihan kaikki on jakamatonta siihen asti, kunnes testamentti luetaan, ellei joillain muilla järjestelyillä ole asioita hoideltu jo valmiiksi.

Ette kai te ihan oikeasti kysele mitä vanhemmillanne on rahaa pankissa tai muutakaan heidän yksityisiä varallisuustietojaan???

On eri asia jos perilliset keskenään omalla porukalla miettivät mahdollisia mieltymyksiä esim. asunnon ja kesämökin suhteen, jotta vältettäisiin mahdolliset perintöriidat aikanaan. Mutta mitään ei itse jaella.

Eikö se juuri olisi rajatonta perillisten alkaa omaisuuden haltijoiden takana jakamaan omaisuutta niin kuin saisivat itse päättää siitä? AP sanoi, että miehen lapset ovat esittäneet toiveita siitä kuka on kiinnostunut mistäkin. Mielestäni tämä on varsin normaalia ja tervettä rahapuhetta mistä AP on turhaan ottanut nokkiinsa.

Kaikesta paistaa läpi se, ettei AP tykkää miehensä lapsista.

Vierailija
46/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on toki kyse aikuisista lapsista, mutta juuri tällä viikolla pyysin miestäni lupaamaan ettei koskaan ota meille kotiin asumaan tilalleni ketään naista kuka ei aidosti oikeasti rakasta tytärtämme, jos vaikka kuolen. En kestäisi ajatusta, että äitinsä menettänyt lapsi joutuisi tuntemaan olonsa kolmanneksi pyöräksi omassa kodissaan isän uuden puolison takia. 

Vierailija
47/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan että lopettakaa, tämä perintö ei ole tulossa teille niin eivät ainakaan ylläty asista

Olen sanonut asiasta miehelleni ja hän vain naureskelee että kyllä ne sitten aikoinaan saavat tietää. Minua loukkaa tuollainen puhe.

ap

Miksi se loukkaa sinua? Pelkäätkö kuolemaa tai etkö ole hyväksynyt vanhenemistasi? Kuka tahansa meistä voi kuolla vaikka huomenna, oli nuori tai vanha, terve tai sairas. 

Jos tuota nyt useinkin tapahtuu tuota päivittelyä ja vielä omasta aloitteesta, niin onhan se nyt mautonta.

Ei tarvitse pelätä kuolemaa tms, että ei välitä kuunnella miten toiset puhuvat siitä kuinka haluavat hyötyä sun ja/tai puolison kuolemasta.

-eri 

Vierailija
48/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se juuri olisi rajatonta perillisten alkaa omaisuuden haltijoiden takana jakamaan omaisuutta niin kuin saisivat itse päättää siitä? AP sanoi, että miehen lapset ovat esittäneet toiveita siitä kuka on k

Missä ap puhui toiveista???? Sun mielessä, kyllä ap on ihan koko ajan sanonut että he puhuvat heidän omaisuutensa jakamisesta ihan suoraan niinkuin mökki ja asunto kuuluisivat heille. Se ei todellakaan ole normaalia.

Vierailija
49/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se juuri olisi rajatonta perillisten alkaa omaisuuden haltijoiden takana jakamaan omaisuutta niin kuin saisivat itse päättää siitä? AP sanoi, että mieh

"Minä haluan/haluaisin" on toiveen esittämisestä. 

Vierailija
50/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teistä olisi järkevää itse ottaa asia esille koska tuollainen toiminta mitä ap:n lapsetkin harrastaa on todella törkeää ja siksi sitä ei kukaan järkevä edes ota esille tuolla tavoin

No jos kahvipöydässä tulisi puheeksi, että ollaan suunnittelemassa pihalle terassia, niin toki siihen saa kertoa ja pitääkin kertoa jos on toisenlaisia ehdotuksia. Lapsilla voi olla hyviä ideoita. Sama olisi kesämökinkin kanssa. Jos ehdotukset eivät olisi meidän mieleen tai jos oltaisiin sitä mieltä, että tästä aiheesta päätämme itse emmekä edes halua keskustella asiasta, niin tietysti sanoisimne sen lapsille. 

Vierailija
51/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se juuri olisi rajatonta perillisten alkaa omaisuuden haltijoiden takana jakamaan omaisuutta niin kuin sa

Minä haluan ei ole kyllä mikään toive! Ei vaikka miten yrität sen vääntää muotoon haluaisin. Ap kertoi että lapset härskisti sanovat että minä haluan. Tämän lisäksi vielä härskisti määräilevät mökin remonteista niin mikä heitä hyödyttää. 

Vierailija
52/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeäähän tuo käytös on. Testamentissa voi määrätä, että lakiosuus maksetaan tietystä osasta omaisuutta, jos sellaista omaisuutta on. Siis vaikkapa rahaa kiinteistöjen sijasta.

Itselleni on käynyt, että vävy on puhunut tällaisia kerran. Pidin sitä todella ajattelemattomana. Hänet on sitä paitsi suljettu pois avio-oikeuden piiristä testamentilla.

Minusta isän kuuluisi sanoa, että tuo on törkeää käytöstä.

Vierailija
53/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testamenttaisin tuollaisessa tapauksessa puolet omaisuudestani vaikka kulkukissojen pelastamiseen ja sukulaisille jäisi vain lakiosa.

Tämä! 👍

Vierailija
54/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien isän kuuluisi jyrähtää

Vierailija
55/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härskiä menoa penikoilla.

Alkakaa myymään kiinteistöjä pois.

Mökkeillä voitte vuokramökeillä. Vaihtelu virkistää.

Minä möin pois just rantatontin, niin ei jää kiittämättömille kakaroille.

Vierailija
56/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niille lapsille kuuluu osansa, eikä sinulle kaikki ahne ap. 

Vierailija
57/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niille lapsille kuuluu osansa, eikä sinulle kaikki ahne ap. 

Kuule ap ja miehensä on vielä elossa, silloin lapsille ei kuulu mitään. Ap ja miehensä ovat naimisissa ja he omistavat itse oman omaisuutensa. Vaikka sinä AHNE lokki olisit sitä jo jakamassa!

Vierailija
58/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-tollon ilme kun lakiosa meneekin lapsille testamentista huolimatta: 😫

Vierailija
59/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä samalla ajatuksella mun vanhemmat on kyselleet esim. mökin rakentamisen suhteen, että onko sille käyttäjiä heidän jälkeensä. Siksi uskallankin tehdä ehdotuksia mitä siellä voisi kannattaa tehdä, vaikka he toki viime kädessä päättää. 

Vierailija
60/129 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap-tollon ilme kun lakiosa meneekin lapsille testamentista huolimatta: 😫

Sun tollon ilme kun joskus opit ymmärtämään lukemaasi. Talo ja mökki ei ole menossa lapsille koska ap:lla ja miehellään on keskinäinen testamentti.