Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mielestäsi lapset juosta ja huutaa sisällä? Mikä olet koulutukseltani?

Vierailija
12.10.2025 |

Ev

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI.

Vierailija
22/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä kysymyksiä ja valheellisia vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljuminen oli kielletty, mutta joskus juoksivat, ja kun yksi lapsistamme liukastui ja solisluu murtui, kiellettiin sisällä juokseminenkin. Toimin omien lasten kasvettua perhepäivähoitajana enkä sallinut hoitolastenkaan juosta ja kiljua sisällä. Ulkoiltiin sitten monta tuntia päivässä. Koulutus FK. 

Vierailija
24/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58v, ja joskus innostun juosta jahtaamaan kylässä olevaa aikuista lastani kotona kerrostalossa. Kiljutaan ja nauretaan. Samoin tein hänen ollessaan lapsi. Koskaan ei kuitenkaan olla eletty naapureita häiritsevästi. Ulkona käytiin sateesta huolimatta joka päivä, ja hyvällä kelillä 2 kertaa päivässä. 

Itse elin lapsuuden kerrostaloalueella, jossa lapset saivat juosta ja meluta rappukäytävässä, ainakin meidän talossa, jossa oli paljon lapsia. Nykyisinkin, jos asuintalossani lapset meuhkaa rapussa, olen iloinen siitä, että heillä on hauskaa, enkä todellakaan mene valittamaan.

Satunnainen juoksu ja meteli kuuluu elämään. Olisi hirveää elää pakotettuna epäluonnolliseen hiljaisuuteen. 

Vierailija
25/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni saa, mutta ei nyt koko ajan ja hiljaisuus ja naapurit on otettava huomioon. Satunnainen mökä ei haittaa ainakaan minua ,vaikka olen ääniherkkä. Koulutus alempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
26/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan koulutettu, järkevä ja harkitseva  ihminen ei käy tällä palstalla tai ei ainakaan ilmoittele täällä omaa tai puolisonsa titteleitä. 

Vierailija
27/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät todellakaan saa. Sisätiloissa ollaan rauhassa ja lapset osaavat sen kyllä kun ne kasvatetaan, meillä on myös ADHD joten ei ole sekään tekosyynä etteikö osaisi käyttäytyä. Lukevat kirjoja ja leikit ovat sellaisia, että ei riehuta. Olisi aivan kamalaa elämä jos olisi kiljuvia lapsia samassa huushollissa. Ulkona sitten voivat huutaa sielunsa kyllyydestä jos on tarve. Eipä sielläkään tosin ole ollut tarve kun eivät ole huutamiseen ja kiljumiseen oppineet. Kykenevät kommunikoimaan aivan normaalilla äänellä. 

Molemmat vanhemmat DI, toinen tuotantotekniikka ja toinen materiaalitekniikka. 

Ohis, mutta kai ADHD-lapsen vanhempana tiedät, ettei ADHD tarkoita välttämättä, että lapsi olisi hyperaktiivinen?

Eiköhän sitä adhd itse tiedä, että on ollut alalaji nimeltä add. Kyllä siis tiedän ja kyllä sen verran osaan lasteni kanssa arvioida, että heillä on tuo hyperaktiivisuus aivan samalla tavalla kuin itsellänikin ja minun sisaruksillani. Ei se kuitenkaan tarkoita, etteikö lapsia tarvitse kasvattaa tai ne eivät voi olla rauhassa häiritsemättä muita ihmisiä. 

Vierailija
28/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona saa hetken joskus, ei koko aikaa. Joskus pitää saada riehua, jopa sisällä. Useimmiten kyllä ei, riehuminen hoituu ulkona.

Koulutukseltani arkkitehti jos sitä nyt kysymyksessäsi tarkoitit.

Vierailija
29/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Ulkona saa juosta ja huutaminen ei ole muuten kuin hätätilanteessa sallittua. 

Miten koulutus vaikuttaa tuohon? 

Vastaa nyt vaan siihen kysymykseen.

Vastaa itse.-eri

Vierailija
30/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät todellakaan saa. Sisätiloissa ollaan rauhassa ja lapset osaavat sen kyllä kun ne kasvatetaan, meillä on myös ADHD joten ei ole sekään tekosyynä etteikö osaisi käyttäytyä. Lukevat kirjoja ja leikit ovat sellaisia, että ei riehuta. Olisi aivan kamalaa elämä jos olisi kiljuvia lapsia samassa huushollissa. Ulkona sitten voivat huutaa sielunsa kyllyydestä jos on tarve. Eipä sielläkään tosin ole ollut tarve kun eivät ole huutamiseen ja kiljumiseen oppineet. Kykenevät kommunikoimaan aivan normaalilla äänellä. 

Molemmat vanhemmat DI, toinen tuotantotekniikka ja toinen materiaalitekniikka. 

Ohis, mutta kai ADHD-lapsen vanhempana tiedät, ettei ADHD tarkoita välttämättä, että lapsi olisi hyperaktiivinen?

Eiköhän sitä adhd itse tiedä, että on ollut alalaji nimeltä add

Onko hänellä ollut jo pitkään lääkitys kunnossa vai miten olet onnistunut kasvattamaan hänet noin hyvin, että hillitsee impulsiivisuutensa jatkuvasti?

Vierailija
31/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan koulutettu, järkevä ja harkitseva  ihminen ei käy tällä palstalla tai ei ainakaan ilmoittele täällä omaa tai puolisonsa titteleitä. 

Miksen voisi ilmoittaa koulutustani? Sama on kymmenillä tuhansilla.

Ideahan tässä selvästi on hakea asenteita sosiaaliluokan mukaan.

Vierailija
32/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona saa hetken joskus, ei koko aikaa. Joskus pitää saada riehua, jopa sisällä. Useimmiten kyllä ei, riehuminen hoituu ulkona.

Tuo on juuri sitä epäjohdonmukaista kasvatusta. Joskus saa, joskus ei. Lapsi sitten kokeilee jatkuvasti saako, vaikka on kielletty. Turhaa kieltoa, hermostumista ja vanhemman auktoriteetin menetystä.

Koulussa sitten lapset samoin kokeilevat rajoja, kun eivät tiedä saako vai eikö saa. Levottomuutta vain tulee. 

Vierailija
33/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Ulkona saa juosta ja huutaminen ei ole muuten kuin hätätilanteessa sallittua. 

Miten koulutus vaikuttaa tuohon? 

Vastaa nyt vaan siihen kysymykseen.

Vastaa itse.-eri

Vastasin jo.

Vierailija
34/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juuri sitä epäjohdonmukaista kasvatusta. Joskus saa, joskus ei. Lapsi sitten kokeilee jatkuvasti saako, vaikka on kielletty. Turhaa kieltoa, hermostumista ja vanhemman auktoriteetin menetystä.

Koulussa sitten lapset samoin kokeilevat rajoja, kun eivät tiedä saako vai eikö saa. Levottomuutta vain tulee. 

Ei kokeile. Tietää tasan tarkkaan koska saa ja koska ei. 

Vierailija
35/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa päivällä ja kohtuuden rajoissa. Jos meno alkaa kiihtyä liikaa, rauhoitutaan. FM, opettaja.

Vierailija
36/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se käsittämätöntä, jos lapset olisi aikuisen tasoisia ja käytös olis aikuisen mukainen 

Vierailija
37/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti tilanteesta, sisätilasta ja sen säännöistä. Minkähän takia ammatillani on väliä? 

Vierailija
38/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuluu leikkiin, niin jossain määrin kyllä. Päämäärätön huutaminen ja juoksentelu ei.

Erityisluokanopettaja

Vierailija
39/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olet koulutukseltani?

Aika vaikea kysymys.

Kjeh kjeh räh räh, ai vitsi kun olet nokkela. Huomasit toisen tekemän typon. Hienoa, että huomasit. Olet nokkela lapsi.

Vierailija
40/80 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 58v, ja joskus innostun juosta jahtaamaan kylässä olevaa aikuista lastani kotona kerrostalossa. Kiljutaan ja nauretaan. Samoin tein hänen ollessaan lapsi. Koskaan ei kuitenkaan olla eletty naapureita häiritsevästi. Ulkona käytiin sateesta huolimatta joka päivä, ja hyvällä kelillä 2 kertaa päivässä. 

Itse elin lapsuuden kerrostaloalueella, jossa lapset saivat juosta ja meluta rappukäytävässä, ainakin meidän talossa, jossa oli paljon lapsia. Nykyisinkin, jos asuintalossani lapset meuhkaa rapussa, olen iloinen siitä, että heillä on hauskaa, enkä todellakaan mene valittamaan.

Satunnainen juoksu ja meteli kuuluu elämään. Olisi hirveää elää pakotettuna epäluonnolliseen hiljaisuuteen. 

Kiva kun sinulla on noin paljon empatiaa ihmisiä kohtaan, ketkä kärsivät melusta ja haluaisivat kotirauhaansa kunnioitettavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme