Saako mielestäsi lapset juosta ja huutaa sisällä? Mikä olet koulutukseltani?
Kommentit (80)
Kyllä. Olen koulutukseltani Laitoshuoltaja...Äh Siis Diplomi insinööri tarkoitin.
Kyllä saa huutaa, sotkea ja rikkoa. Minulla on monenkirjava äpärälauma, eikä koulutusta ole.
Vierailija kirjoitti:
Omassa kodissa saa huutaa (asutaan omakotitalossa)...insinööri olen koulutukseltani.
Miksi ihmeessä lasten pitää antaa huutaa yhtään missään? Ei jatkuva huutaminen ja riehuminen ole normaalia käytöstä.
Eivät saa juosta eivätkä kiljua, mutta en nyt kuitenkaan mitään aivan täyttä hiljaisuutta odota.
Vierailija kirjoitti:
Eivät saa juosta eivätkä kiljua, mutta en nyt kuitenkaan mitään aivan täyttä hiljaisuutta odota.
Meilläkään eivät lapset saa juoda kiljua. Tiukka linja.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti eivät, mutta vaikea niitä on estääkään tekemästä niin. Viimeksi tällä viikolla näin kun joku varhaiskasvatusyksikkö tuli kirjastoon vierailemaan ja ei kauaakaan mennyt, kun lapsilla (noin 20 kpl) oli hippaleikki menossa hyllyjen välissä.
Mistä tuollainen avuttomuus kumpuaa?
Mitä tarkoittaa sisällä?
Kotona vai esim kaupassa?
Kotona saisivat juosta ja huutaa mutta kaupassa ei.
Minulla on tosin vain yksi, jo aikuinen lapsi, eikä ole kokemusta monen lapsen yhtaikaisesta huutamisesta kotona.
Koulutus: DI
Kyllä, lapset saavat olla lapsia. -tuplamaisteri
Kotona saa juosta sisällä, ei mielellään huutaa. Muualla ei tarvitse juosta eikä huutaa sisällä jos sitä ei ole erikseen sallittu.
Koulutuksena tutkinnot joka asteelta.
Kiinnostaisi kuinka moni sallii ja asuu kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa sisällä?
Kotona vai esim kaupassa?
Kotona saisivat juosta ja huutaa mutta kaupassa ei.
Minulla on tosin vain yksi, jo aikuinen lapsi, eikä ole kokemusta monen lapsen yhtaikaisesta huutamisesta kotona.
Koulutus: DI
Koskaan ei käynyt lapsellasi kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuinka moni sallii ja asuu kerrostalossa.
Ei kun kerrostalossa ne sitoo ne jesarilla sohvalle! Mistä näitä ääliöitä riittää.
Ulkona hillutaan ja huudetaan.
Kokki
Tämä on siinä mielessä tyhjänpäiväinen keskustelu, koska jokaisella on omat kriteerinsä riehumiseen ja huutamiseen.
Joku ärsyyntyy yksittäisestä kiljahduksesta, toinen on viilipyttynä tuntikausien kestävän lasten leikkien keskellä.
Itse en häiriinny lasten äänistä. Mutta ymmärrän hyvin, että joku toinen.
Eivät saa. Ei kotona, kylässä, eikä julkisissa tiloissa. Jos on pakko meuhkata, se tehdään ulkona tai ei ollenkaan. Mulla on taidealan koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa kodissa saa huutaa (asutaan omakotitalossa)...insinööri olen koulutukseltani.
Miksi ihmeessä lasten pitää antaa huutaa yhtään missään? Ei jatkuva huutaminen ja riehuminen ole normaalia käytöstä.
Varmaankin siksi, että ovat lapsia ja kyllä omakotitaloon ääntä mahtuu 😌
Meillä on toimittu samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona saa hetken joskus, ei koko aikaa. Joskus pitää saada riehua, jopa sisällä. Useimmiten kyllä ei, riehuminen hoituu ulkona.
Koulutukseltani arkkitehti jos sitä nyt kysymyksessäsi tarkoitit.
Tuo on juuri sitä epäjohdonmukaista kasvatusta. Joskus saa, joskus ei. Lapsi sitten kokeilee jatkuvasti saako, vaikka on kielletty. Turhaa kieltoa, hermostumista ja vanhemman auktoriteetin menetystä.
Koulussa sitten lapset samoin kokeilevat rajoja, kun eivät tiedä saako vai eikö saa. Levottomuutta vain tulee.
No ei ole ollut meillä ongelma. Lapset ymmärtävät kyllä, kun kasvatus on perusteltua. Meillä lapset ovat saaneet ajoittain riehua, silti osasivat ihan pieninäkin istua hiljaa tarvittaessa. Appivanhemmat veivät jumalanpalveluksiin pari vuotiaasta alkaen. Ilman mitään ongelmaa.
Meille sanottiin lapsuudessa -menkää ulos huutamaan ja hyppimään siitä !
Vierailija kirjoitti:
Olisi se käsittämätöntä, jos lapset olisi aikuisen tasoisia ja käytös olis aikuisen mukainen
Meillä ei tällä hetkellä ole kuin yksi vauva. Mutta kun me aikuiset kokoonnumme, lähtee meistä ääntä ja naurua. Emme kyl juoksentele, mutta muuten emme todellakaan ole mitään hiljaisia. Hassua olisi vaatia lapsia olemaan hiljaa, kun aikuisetkaan eivät ole. Toki joku tolkku täytyy olla, kaikilla.
Ope