Tunnetko naisia, jotka elävät vuodesta toiseen sinkkuna?
Millaisia persoonia he ovat? Mikä mahtaa olla syynä, etteivät löydä miestä?
Elävätlö he täysin "nunnan" elämää vai onko edes joskus ollut miesseuraa?
Kommentit (511)
Minä, eikä ole mitään mielenterveysongelmia, päihteitä tai muitakaan ongelmia. En etsi, en ole etsinyt vuosikausiin, en halua eikä kiinnosta. Oma tupa oma lupa, saa tehdä mitä haluaa eikä ole mistään koskaan tilivelvollinen kenellekään. Täysi vapaus on ihanaa! Jännä että miesten on yleensä hyvin vaikea ymmärtää että nainen voi haluta elää yksin. Saan aika usein kommentin miehiltä "ei sinua kukaan kotoa tule hakemaan!". No hyvä niin, muuttaisin heti pois jos joku tulisi kotiini häiriköimään ja itseään tyrkyttämään. Minä en halua piiaksi kenellekään. Etsiköön miehet äidin muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä itseni melko hyvin tunnen. En halua ketään sotkemaan elämääni. Pitäisi tehdä kompromisseja ajankäytöstä, kaikista suunnitelmista, hyi yök.
Tämä. Oma tupa, oma lupa.
Avioliiton kokeneena ja nyt kunnon ja oikean vapauden kokeneena, en ikinä enää suostu ottamaan miestä riesakseni. Voin nukkua x asennossa keskellä sänkyä, syödä just mitä huvittaa ja milloin huvittaa, nukkua milloin huvittaa, harrastaa ja mennä just milloin lystään, matkustaa ulkomaille. Keneltäkään en tarvitse lupaa, kenenkään mielipiteitä ei tarvitse huomioida. Ei kompromisseja, ei riitoja, ei pettämisepäilyjä, ei mitään. Pelkkää rauhaa ja onnea. Koen eläväni elämäni parasta aikaa nyt.
Kirjoitinko minä tämän... Aivan kuin omasta kynästäni.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin kokonaan parisuhteet miesten kanssa, kun tajusin, että ne ottavat paljon enemmän kuin antavat. Elämän on tasaisempaa ja onnellisempaa ilman miestä.
Hassua, minulla on miehenä ihan sama kokemus naisista. Syytä etsin ennemmin itsestäni, enkä koko sukupuolesta. Olisiko sinun kokemuksiisi myös syy itseessäsi?
Itseni, yli 50 vuotta sinkkuna (koko elämä). Jotain säätöjä ollut nuorempana muutama, mutta ei mitään seurustelusuhdetta ikinä. Olen liian omituinen, erakkomainen, sosiaalisesti rajoittunut tyyppi.
Mä oon ollu aina sinkku, tosin reilun 10 vuotta jo henkisesti varattu 😍
Ei vaan oo koskaan ollu mitään tarvetta ettiä ketään, tämä yks tupsahti odottamatta mun tielle 🥰
Vierailija kirjoitti:
Aika harva mies on kuten minä eli päihteetön, lapseton, liikunnallinen, koulutettu. Jo pelkästään nuo kriteerit karsii tehokkaasti. Sitten kun listaan laitetaan sosiaalisuus ja empaattisuus, niin lähinnä heinäsirkkoja saa kuunnella.
Minä olen tuollainen, mutta en tietenkään vaadi kumppanin olevan kaikkea mitä minä olen. Sinulta selvästi puuttuu jonkinlaista älykkyyttä.
Itseni. 10 vuotta sinkkuna.
luonne herkkä, taiteellinen, pohdiskeleva, introvertti.
Mutta myös hiljainen, omat rutiinit ja harrastukset, tykkään kun on rauhallista. Ei ole miellyttämisenhalua eli hieman hankala luonne. Vähän liian itsenäinen naiseksi.
en etsi miestä tai ole tinderissä. En halua mennä nettideittipalveluihin. Uskon että rakkaus tulee jos on tarkoitettu.
n36
Minä olen elänyt koko elämäni yksin. En ole koskaan käynyt treffeillä tai ollut parisuhteessa. Luen, opiskelen, teen töitä, kirjoitan, käyn kävelyllä ja pyyhin tasoja. En haluaa elämääni mitään enempää enkä mitään vähempää. Olen onnistuneesti minimoinut kaiken eloperäisen rasitteen elämästäni.
N33
Täällä myös yksin useamman vuoden sinkkuna elellyt nainen. En enää etsimällä etsi miestä, vaan olen tyytynyt olemaan sinkku. Petyin nettideittimaailmaan ja livenä taitaa olla kohtaanto-ongelma, introvertti kun olen ja harrastukset sen mukaisia.
En aikanaan etsinyt kuuta taivaalta, vaan itseni kaltaista miestä. Tupakoimatonta, hyvin vähän alkoa käyttävää, asiansa hoitavaa työssäkäyvää miestä. En etsinyt komeutta, enhän itsekään ole kaunotar. Myöskään miehen ylipaino ei haittaa, itselläkin sitä on, kunhan on halu ja kyky liikkua jonkin verran oman hyvinvoinnin eteen. Sydämen sivistys, huomaavaisuus ja kiltteys miehessä paljon tärkeämpää.
Näillä spekseillä ei ole kaltaistani miestä vastaan tullut. Ajatus sinkkuudesta on välillä haikea, kaipaan miehen läheisyyttä. Toisaalta on vapaus tulla ja mennä selittelemättä. Pärjään näinkin, elämä on ihan hyvää. Silti kaipaus rakkaudesta on sisälläni, ei se ole sieltä kadonnut.
N57
Vierailija kirjoitti:
Tunnen nimittäin itseni.
Olen naispuolinen syntyjään muuten muunsukupuolinen.
Eli mt-ongelmien vuoksi jäänyt sinkuksi?
Miksi pilata elämänsä parisuhteella? Suurin osa miehistä ei ymmärrä edes hygienian päälle, puhumattakaan sosiaalisista taidoista tai mistään muusta. Nainen joutuu parisuhteessa väistmättä äidin rooliin, jota käytetään hyväksi, petetään, solvataan ja huijataan. Olisi itsetuhoista haluta tätä ja valehdella itselleen, kuten naiset yleensä, että joku päivä mies muuttuu.
Minä olen ollut aina sinkku, mutta seurustelusuhteita kyllä on elämän varrella ollut. Elämässäni on ollut niin paljon huolta,huolehtimista ja vastuita etten ole halunnut tällaiseen sotkuun tuoda ketään kumppania. Nyt eivät koti- eikä työhuolet juurikaan enää paina, mutta olen elänyt nyt niin kaun yksin omine tapoineni etten ehkä sopeutuisi ainakaan sellaiseen parisuhteeseen, missä asutaan saman katon alla. En tästä enää ainakaan nuorru ja olen harkinnut yksin elämisen olevan paras vaihtoehto, siilä en kyllä halua päätyä ainakaan sellaiseen tilanteeseen missä joutuisin hoitamaan ja huolehtimaan ikääntyvästä kumppanista.
Kaikki ei todellakaan halua parisuhdetta, uskokaa jo. Elämässä voi olla niin paljon muuta prioriteetteja. Itsellä ura, harrastukset, oma rauha, siisti koti, hyvät yöunet, vain omat valikoidut ystävät, oma raha ja paljon muuta mikä menee miehen etsimisen edelle. On ollut avoliitto ja seurustelua. Nyt kymmeniä vuosia yksinasujana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen nimittäin itseni.
Olen naispuolinen syntyjään muuten muunsukupuolinen.
Eli mt-ongelmien vuoksi jäänyt sinkuksi?
Tai siksi ettei ole edes kiinnostanut etsiä ketään tähän mennessä.
En tiedä onko tuo mt ongelma. Ne jotka ajattelee että on olemassa vain kaksi sukupuolta niiden mielestä varmaan on.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin kokonaan parisuhteet miesten kanssa, kun tajusin, että ne ottavat paljon enemmän kuin antavat. Elämän on tasaisempaa ja onnellisempaa ilman miestä.
Miksi et ole valinnut miestä, joka haluaa miellyttää naista? Silloin olisit saamapuolella.
Suurin osa ihmisistä toimii luontevasti parityöskentelyssä työtehtävissä ja muualla elämässä, siis ihan ilman mitään seksuaalista viritystä, vaikka periaatteessa parisuhde on tämän toisinto vai kumminpäin sitten mahtaa ollakaan, mutta kaikki ei vaan halua sopeutua siihen kaavaan, johtuneeko lapsuudesta tai mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppinen siskoni. Ei ole tietääkseni koskaan seurustellut. Viihtyy kait sitten mieluummin yksin. On kyllä fiksu, suht sosiaalinen ja kaunis nainen. Joskus sukulaisten uteluihin vastannut, ettei ole löytänyt tarpeeksi hyvää miestä.
Voi olla lesbokin, muttei halua puhua siitä uteleville ja juoruileville sukulaisilleen. On tosi itserakasta luulla että jollain ei ole elämässään tapahtumia koska ei kerro niistä muille.
Aivan. Kuten Kahlil Gibran sen sanoitti: Travel and tell no one, live a true love story and tell no one, live happily and tell no one, people ruin beautiful things.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva mies on kuten minä eli päihteetön, lapseton, liikunnallinen, koulutettu. Jo pelkästään nuo kriteerit karsii tehokkaasti. Sitten kun listaan laitetaan sosiaalisuus ja empaattisuus, niin lähinnä heinäsirkkoja saa kuunnella.
Minä olen tuollainen, mutta en tietenkään vaadi kumppanin olevan kaikkea mitä minä olen. Sinulta selvästi puuttuu jonkinlaista älykkyyttä.
Mikäs noissa kriteereissä närästää? Periaatteessa ihan saavutettavissa olevia asioita kaikille. Lapsia ei tietty tekemättömiksi saa, mutta muuten. Sosiaalisuuttakin voi opetella. Mikä noista listatuista asioista on sellainen, josta itse olisit valmis luopumaan?
Mahtaako työnantajat käyttää tätä jaottelua, että parisuhteessa olevat parityöskentelyyn ja sinkut yksilötehtäviin.