Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikille ei riitä kunnollisia miehiä - siksi yksin!

Vierailija
10.10.2025 |

Monet kauniit ja rikkaat naiset eivät ole hekään löytäneet kunnollista miestä.

Kuinka sitten perus- tai ok-näköiset, pienituloiset, keskituloiset tai työttömät naiset voisivat löytää?

Sinkkuna eläminen on ikävää monella tapaa. Alla muutamia esimerkkejä siitä, miksi.

Yksineläjän taloudenpito kalliimpaa kun tarvitset kaiken mitä pariskunnatkin (asunto, sähkö, auto, netti, telkkari, pesukone sun muut härvelit jne.), mutta saat maksaa kaikesta yksin, et voi jakaa kustannuksia. Kun lähdet ihan vain muutaman pvän lomalle, joudut palkkaamaan puutarhurin tai kukkien kastelijan ja kissan / koiran hoitajan. Jne.

Joka asiaan saat palkata apulaisen, mekon vetoketjun sulkemiseen ja avaamiseen.

Kuka käy kaupassa kun sairastut, kuka tuo nenäliinoja ja tuoremehua. Kuka keittää aamukohvit kun olet väsynyt, ei kukaan, itse saat keitellä juomas ja ruokas joka ikinen elämäsi päivä.

Kun olet vanha, ei kukaan ole kiinnostunut sinusta. Perheellisillä on lapsenlapsia ja lastenlastenlapsia. Tai ainakin kumppani, jonka kanssa käydään etelän lomalla.

Joudut sairaalaan. Kukaan ei käy katsomassa. Kukaan ei tunne sinua eikä pidä puoltasi. Olet täysin vieraiden armoilla!

Kun kuolet, hautajaisesi järjestää sosiaalitoimisto. Joku tuntematon sossutäti tai vastaava tuo kukkakimpun arkullesi.

Olipa ihana elämä.

Nimim. Yksin vastoin tahtoa v. 1972

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas yksi oikein kierii itsesäälissä, oikeinko nautit tilastasi?

Vierailija
2/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikille miehille kunnollisia naisia. Siksi moni mieskin on yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut ystävistä? 

Vierailija
4/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloituksesta tuli mieleen, että olen itse nainen ja voisin nähdä itseni platonisessa järkiavioliitossa toisen naisen kanssa. Jaettaisiin kustannukset, oltaisiin toisillemme se turvaverkko jonka yhteiskunta olettaa ihmisen hankkivan itselleen avioitumalla.

Vierailija
5/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vaikka kuinka pienessä ja kämäisessä luukussa köyhänä kuin väärän miehen kanssa.

Vierailija
6/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tulot eivät merkitse miehelle yhtään mitään.

Vierailija
7/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n aloituksesta tuli mieleen, että olen itse nainen ja voisin nähdä itseni platonisessa järkiavioliitossa toisen naisen kanssa. Jaettaisiin kustannukset, oltaisiin toisillemme se turvaverkko jonka yhteiskunta olettaa ihmisen hankkivan itselleen avioitumalla.

Ihan vaikka vain kämppiksen ottaa tai ystävien kanssa etsii kämpät läheltä toisiaan. Sopii, että säännöllisesti soitellaan, onko kaikki hengissä ja autetaan jos sairastuu yms.

Vierailija
8/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmissuhteet ole mikään markkina missä ihmiset laitetaan arvojärjestykseen ja ensimmäiset kuorii kermat päältä. Ihmiset on yksin koska eivät löydä sopivaa kumppania, kyseessä on kohtaanto-ongelma eikä ongelma ihmisissä. 

Vierailija
9/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni ollut parisuhteessa mutta valehtelsin, jos väittäsin olevani erityisen yksinäinen. Tämä palsta on monta kertaa saanut huokaisemaan, että ehkä oikeasti minun on jatkossakin parempi olla ja elää aidosti ja reheillsesti yskin kuin surkeassa parisuhteessa moninverroin yksinäsempänä.

Siis ikäänkuin ei näiden ääripäiden väliin mahtuisi mitään muuta. Mutta millä minä sitten osaisin olla ja elää niin, että löytäsin vertaiseni naisen (tai hän löytäsi minut)? 

Mutta näin sanoessani kuulen tosienkin äänen, joka sanoo, että jos oikeasti olisin sitä, mitä ed- kirjoitin, niin en olisi elänyt ilman kokemusta parisuhteesta. Koska niin sitkeässä elää käsitys, että fiksut ja mukavat miehet. evät voisi olla ksokaan sinkkuna. Enkä minäkään pidä sinkkuuttani minään meriittinä tai ansiona; ei se ole ollut mikään erityinen tavoitteeni elää yskin tai syy syyttää siitä muita- Näin olen voinut elää ja ellei kummepia tapahdu, niin elän jatkossakin.

Parisuhde on onneksi enempi mahdollsuus kuin velvollsuus. Mutta nyt täytyy lopettaa enköhän onnistunut antamaan kyllin itseriittoisen kuvan itsestä. Vaikka siitä huolimatta todennäköisesti edelleen olen itseni suurin kriitikkoni ja arvostelijani, vaikka aivan viime vuosina olen yrittänyt oppia ottamaan vähän rennommin ja tekemään iseäni miellyttäviä valintoja ja päätöksiä. Yritttäen elää enempi hetkessä kuin sitkuttaen kohti tulevaa  

Vierailija
10/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaikka vain kämppiksen ottaa tai ystävien kanssa etsii kämpät läheltä toisiaan. Sopii, että säännöllisesti soitellaan, onko kaikki hengissä ja autetaan jos sairastuu yms.

Ei ole todellakaan sama asia, että hankitaan omat kämpät ja soitellaan silloin tällöin

Vierailija
11/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuossa tarvitaan avioliittoa? Ainahan voi asua yhdessä ja auttaa toisiaan.

Vierailija
12/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikisinkkuna tosinaan ihemmeteln heitä, jotka kokevat sinkkuna elämien korkeintaan puolinaisena. Ja kuinka minun (miehen) elämä olisi ja olisi ollut tähän ja ellei ihmeitä myös tästä eteenpäin korkeintaan puolinaista, joka nousisi täyteen arvoonsa vain, jos saisin mahd, olla ja elää parisuhteessa. Toki moni asia minustakin mukavammalta ja mielekkäämmältä, jos sen voi jakaa ja kokea yhdessä tosien kassa. Mutta ajattelen myös niin, että ehkä olsin vielä kenties joskus parmpikin kumppani tosielle kun olen oppinut ainakin hieman arvostamaan ja pitämään omasta itsestäni - Vaikka tällasien ääneen sanominen tuntuu kyllä vähän tylsältä.  

Vierailija
13/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Uusi tapa pelotella naisia ottamaan se vähemmän tasokas mies, vai? Tai muuten..

Vierailija
14/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellakaan sama asia, että hankitaan omat kämpät ja soitellaan silloin tällöin

Toki omasta näkökulmastani kirjoitin, introvertti kaipaa oman tilansa :)

Vierailija
15/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Uusi tapa pelotella naisia ottamaan se vähemmän tasokas mies, vai? Tai muuten..

Olen itse käsitellyt kuolemanpelon ja olen valmis ottamaan hengen itseltäni, jos elämä menee mahdottomaksi. Siinä minun vanhuuden turva. Mieluummin kuolema kuin väärä mies.

Vierailija
16/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää olisi kyllä loistoidea. 

Vierailija
17/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä kaikille miehille kunnollisia naisia. Siksi moni mieskin on yksin.

Onneksi ukrainasta on tullut oikeita naisia eikä mitään feministivätyksiä. 

Vierailija
18/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmissuhteet ole mikään markkina missä ihmiset laitetaan arvojärjestykseen ja ensimmäiset kuorii kermat päältä. Ihmiset on yksin koska eivät löydä sopivaa kumppania, kyseessä on kohtaanto-ongelma eikä ongelma ihmisissä. 

Minä olen naisena ainakin yksin koska haluan. Se ei ole mikään ongelma.

Vierailija
19/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse käsitellyt kuolemanpelon ja olen valmis ottamaan hengen itseltäni, jos elämä menee mahdottomaksi. Siinä minun vanhuuden turva. Mieluummin kuolema kuin väärä mies.

Onko olemassa mitään muita vaihtoehtoja, karhu?

Vierailija
20/26 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janni hussikaan ei saanut kunnollista miestä vaan rikkaan playboyn joka kikkailee maailmalla muitten naisten kanssa ja aikoo purjehtia planeetan ympärille. Kunnollinen mies pysyisi kotona ja tekisi lapsia naisensa kanssa. Ei muutenkaan naisille kelpaa kiltit ja kunnolliset miehet joten syntyvyys vähenee.