Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko naisia, jotka elävät vuodesta toiseen sinkkuna?

Vierailija
10.10.2025 |

Millaisia persoonia he ovat? Mikä mahtaa olla syynä, etteivät löydä miestä? 

Elävätlö he täysin "nunnan" elämää vai onko edes joskus ollut miesseuraa? 

Kommentit (511)

Vierailija
181/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen nimittäin itseni.

Olen naispuolinen syntyjään muuten muunsukupuolinen.

Eli mt-ongelmien vuoksi jäänyt sinkuksi?

Tai siksi ettei ole edes kiinnostanut etsiä ketään tähän mennessä.

En tiedä onko tuo mt ongelma. Ne jotka ajattelee että on olemassa vain kaksi sukupuolta niiden mielestä varmaan on.

Minä ajattelen niin että on vain kaksi sukupuolta mutta monia identiteettejä enkä pidä mt ongelmana jos ei ole enemmistöä

Arvostan että mielipide kerrotaan juurikin näin asiallisesti eikä aleta solvaamaan kuten jotkut tällä palstalla tekee. Itse ajattelen että asioista voi olla eri mieltä mutta sen voi ilmaista asiallisesti ja sitten niistä eriävistä mielipiteistä voi halutessaan keskustella. Ei tämä ihan suoraan liittynyt aiheeseen mutta halusin vaan mainita että asiallisia mielipiteitä arvostan. Minä olen niin paljon tässä elämässä kuullut vaikka mitä solvauksia itsestäni että se jos joku sanoo minulla olevan mt ongelmia niin en jaksa siitä edes loukkaantua. Tässä elämässä on vuoden aikana sattunut kaikkea sellaista että en ihmettelisi jos minulla mt ongelmia olisi.

Vierailija
182/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, itseni.

Tuossa kysymyksen asettelussa on jo hyvin miesmäinen sävy "etteivät vaan löydä miestä".

Me naiset emme käytä miehen etsimiseen niin paljon energiaa kuin miehet naisten etsimiseen. Toki nuorena kun piti se eka kunnon suhde saada niin silloin sitä vähän jahtasikin miehiä. Toki myös jos lapsia haluaa. 

Mutta meille naisille deittailu on aika ärsyttävää. Tulee aina vastaan ihan ihme juntteja, määräilijöitä ja muuten vaan epäsopivia, joten olen luopunut siitä. Huomatkaa, etten tässä arvostele kenenkään ulkonäköä tai varallisuutta. 

Joten, en käytä elämästäni hetkeäkään miesten jahtaamiseen tai etsimiseen. Osaavat he itsekin tulla puhumaan jos kiinnostaa. Tosin mua kiinnostaa aika harvoin.

Lisäksi, mun asunto on aina siisti eikä koskaan kuulu pihaustakaan minkään urheiluselostajan karjuntaa ;)

Voi kauhea, luettuani tekstisi, tuli yhtäkkiä muistojen syövereistä mieleen kauhuskenaariot rallinpärinästä ja formuloiden ulinoista. Melkein joka ilta minä makuuhuoneessa ovi kiinni kirjojeni kanssa yrittämässä rentoutua taustalla rauhoittava sateen ääni. Siitä läpi kuului tvn huuto olkkarista ja miehen alituinen levoton ramppaus aamuin illoin ettei matotkaan pysyneet paikallaan. On hassua, kuinka ei silloin heti tajunnut olevansa väärässä suhteessa. Onneksi se on ohi.

Tulipa levollinen olo täällä oman kodin suojissa rauhaisena vapaapäivänä. En muuten enää omista tv, mutta kirjoja luen yhä enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin kokonaan parisuhteet miesten kanssa, kun tajusin, että ne ottavat paljon enemmän kuin antavat. Elämän on tasaisempaa ja onnellisempaa ilman miestä.

Eli aina kun rakastut ja kaipaat sitä miestä suunnattomasti, niin toteat vain: ei kiitos.

Vierailija
184/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin kokonaan parisuhteet miesten kanssa, kun tajusin, että ne ottavat paljon enemmän kuin antavat. Elämän on tasaisempaa ja onnellisempaa ilman miestä.

Eli aina kun rakastut ja kaipaat sitä miestä suunnattomasti, niin toteat vain: ei kiitos.

Haaveilu on ihan ok. Tosielämä ei ole kuten haaveissa.

Miehet sanovat usein romanttisten elokuvien olevan epärealistisia (silti vonkaavat usein aikuisviihdetemppuja naisilta) ja täten naisten haaveiden olevan kaukana todellisuudesta. Romanttisissa elokuvissa (ja novelleissa) mies sitoutuu naiseen, huomioi naista, on uskollinen, hellä, hyvä rakastaja ja haluaa naiselle hyvää. Mies muistaa esim merkkipäivät ja auttaa kotitöissä, kysyy kuulumisia ja on muutenkin kiinnostunut naisesta ja yhteisestä elämästä sekä yhteisen elämän suunnittelemisesta. Jos tämä on epärealistista, mitä järkeä parisuhteessa on (ne naisen puolipakolla suorittamat aikuisviihdetemput)?

Ei kiitos. Jätän siis väliin. 

-Eri

Vierailija
185/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä. Huonoja kokemuksia suhdevirityksistä, jotka veivät uskon siitä, että joku hyvä mies voisi sieltä joukosta löytyä. Paljon emotionaalista ja fyysistä hyväksikäyttöä nykyajan deittimarkkinoilla. Jos voisi rakastua kuten jossain Jane Austenin romaaneissa, niin ehkä sitten voisi kiinnostaa elämänkumppani. Reaalimaailmassa meno on aika rumaa, joten kiitos ei. 

Naisten käsikirjoittamat romanssit ovat laadultaan ihan erilaisia kuin miesten. Joskus nuorena huomasin tämän, sillä inhosin kaikkia miesten kirjoittamia kirjoja. Naisten kirjoittamia romanssejakin jaksoi lukea, miesten ei

Millä tavalla miesten ja naisten kirjoittamat romanttiset kirjat erovat toisistaan? Anna esimerkki. En ole lukenut kummankaan kirjoittamia romanttisia kirjoja.

Miehillä kirjallisusu on usein action-painotteista ja nainen esiintyy sivuroolissa useimmiten jonkun romanssin eli panon muodossa. Naisia voi olla monta (polygamia), suhde voi olla pedo (vanhempi mies, nuorempi nainen), jne. Hyvä esimerkki tällaisesta kirjoituksesta on juuri julkaistu luc bessonin dracula. Mies sotaisa, tappava, romanssi dramaattinen ja seksintäyteinen, ei ollenkaan onnellinen, silti muitakin naisia pilvin pimein. Nainen saattaa kirjoittaa taas kokonaisen kirjasarjan monogamisella painotuksella, esim. Matkantekijä -sarja, Jane Austenit. Ei draamaa eikä väkivallalla mässäilyä

Vierailija
186/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet sanovat usein romanttisten elokuvien olevan epärealistisia (silti vonkaavat usein aikuisviihdetemppuja naisilta) ja täten naisten haaveiden olevan kaukana todellisuudesta. Romanttisissa elokuvissa (ja novelleissa) mies sitoutuu naiseen, huomioi naista, on uskollinen, hellä, hyvä rakastaja ja haluaa naiselle hyvää. Mies muistaa esim merkkipäivät ja auttaa kotitöissä, kysyy kuulumisia ja on muutenkin kiinnostunut naisesta ja yhteisestä elämästä sekä yhteisen elämän suunnittelem

Tuli tästä mieleen että yritin kerran viritellä yhden miehen kanssa pelkkää w/benefits -suhdetta mutta ei siitä ollut edes siihen kun se seksiosuus oli hänelle liian vaikeaa. Niin että tuollainen olisi pitänyt riesakseen ottaa 24/7 vaikkei edes saisi (ei seissyt)?

Vierailija
187/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, useitakin. 

Jotkut heistä ovat käytännössä "nunnia", ja jotkut kyllä deittailevat toisinaan (ja oletan että seksiäkin välillä harrastavat). 

Vierailija
188/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet sanovat usein romanttisten elokuvien olevan epärealistisia (silti vonkaavat usein aikuisviihdetemppuja naisilta) ja täten naisten haaveiden olevan kaukana todellisuudesta. Romanttisissa elokuvissa (ja novelleissa) mies sitoutuu naiseen, huomioi naista, on uskollinen, hellä, hyvä rakastaja ja haluaa naiselle hyvää. Mies muistaa esim merkkipäivät ja auttaa kotitöissä, kysyy kuulumisia ja on muutenkin kiinnostunut naisesta ja yhteises

Tuli tästä mieleen että yritin kerran viritellä yhden miehen kanssa pelkkää w/benefits -suhdetta mutta ei siitä ollut edes siihen kun se seksiosuus oli hänelle liian vaikeaa. Niin että tuollainen olisi pitänyt riesakseen ottaa 24/7 vaikkei edes saisi (ei seissyt)?

Siis olisiko se mies halunnut kanssasi kuitenkin 24/7 suhteen, vaikka hänellä ei edes seissyt kanssasi? 

Vierailija
189/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olisiko se mies halunnut kanssasi kuitenkin 24/7 suhteen, vaikka hänellä ei edes seissyt kanssasi? 

Jaa-a, en tiedä mitä hän lopulta halusi kun kyllästyin olemaan se käteenvedon statisti marionetti.

Vierailija
190/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sinkku. Deittailin välillä. Ikävät tyypit olivat sitä mieltä, että seksiä oli ties kenen kanssa, vaikka selibaatissa olin.

Voin huonosti, joten siksi mieluummin sinkku.

Nykyisen miehen kanssa ilen ollut jo pidempään. Kuulemma hänen paras naisystävä. Hänellä on ollut aika upeita naisia, joten vaikea uskoa, mutta ei kai hän muutoin niin sanoisi.

Vierailija
191/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni. Olisin varmaan ollut jo kohta kymmenen vuotta naimisissa jos olisin kelpuuttanut henkistä väkivaltaa käyttävän miehen. Ei kiitos ja sopivaa ei ole vielä tullut kohdalle. 

Vierailija
192/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen naisen, joka on elänyt nyt vuoden sinkkuna ja on hiljalleen niin tykästynyt elämäänsä, että ei enää kaipaakaan kumppania rinnalleen. Olen tuo nainen itse. 

Vierailija
193/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys: miksi sinkkunaiset eivät etsi miehiä ulkomailta? Laajenisi markkinat ja suomalaisiin verrattuna miehet ovat jopa komeita. 

Olen lukenut koko ketjun enkä huomannut että yksikään nainen olisi sanonut syyksi sinkkuudelleen "miehet eivät ole tarpeeksi komeita". Yrität siis tarjota ratkaisua olemattomaan ongelmaan.

Ulkomailla asuvana naisena voin vielä varmuuden vuoksi kertoa, että ihan samanlaisia ne miehet (ja varmaan naisetkin) on joka puolella. Mikään ketjussa toistuvista syistä vapaaehtoiselle sinkkuudelle ei ole pelkästään suomalaisten miesten ominaisuus. Samanlaisia epäluotettavia, itsekkäitä, naiset seksiautomaatteina ja kodinkoneina näkeviä miehet on kaikkialla. 

Vierailija
194/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Vaikutan varmaan ettei minua kiinnosta mutta kun olen lähestynyt miehiä niistä ei ikinä ole tullut mitään. Nykyään en uskalla olla niin suora. Jännitän kiinnostavan miehen edessä ja menen ihan lukkoon kun pelkään että nolaan taas itseni. Tiedän että pitäisi vaan unohtaa ja kokeilla uudestaan mutta se on todella vaikeaa. Nytkin olen kiinnostunut miehestä mutta vaikutan varmaan kylmältä ja sulkeutuneelta.huoh. Enhän edes tiedä onko varattu

n33

Vierailija
195/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Vaikutan varmaan ettei minua kiinnosta mutta kun olen lähestynyt miehiä niistä ei ikinä ole tullut mitään. Nykyään en uskalla olla niin suora. Jännitän kiinnostavan miehen edessä ja menen ihan lukkoon kun pelkään että nolaan taas itseni. Tiedän että pitäisi vaan unohtaa ja kokeilla uudestaan mutta se on todella vaikeaa. Nytkin olen kiinnostunut miehestä mutta vaikutan varmaan kylmältä ja sulkeutuneelta.huoh. Enhän edes tiedä onko varattu

n33

Kyllä se mies tekisi selväksi jos olisi kiinnostunut. Älä turhaan vaivaa päätäsi asialla, vaan unohda, jos mies ei näytä kiinnostusta, ja kohtele kuin ketä tahansa ihmistä. 

Vierailija
196/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet sanovat usein romanttisten elokuvien olevan epärealistisia (silti vonkaavat usein aikuisviihdetemppuja naisilta) ja täten naisten haaveiden olevan kaukana todellisuudesta. Romanttisissa elokuvissa (ja novelleissa) mies sitoutuu naiseen, huomioi naista, on uskollinen, hellä, hyvä rakastaja ja haluaa naiselle hyvää. Mies muistaa esim merkkipäivät ja auttaa kotitöissä, kysyy kuulumisia ja on muutenkin kiinnostunut naisesta ja yhteisestä elämästä sekä yhteisen elämän suunnittelem

Tässä on paljon totta. Meitä aletaan jo tyttönä kouluttamaan siihen, että on olemassa sellaista satukirjarakkautta ja sellainen kuuluu löytää. Tytöille tehdään prinsessaelokuvia, joissa löytyy se yksi ihana rakkaus, joka voittaa kaiken. Meihin istutetaan se kaipuu tuollaiseen jo pieninä lapsina.

Meitä ohjataan miettimään ulkonäköämme ja käyttäytymistä sitä silmällä pitäen, mistä unelmien prinssi mahdollisesti eniten tykkäisi. Jotkut imevät tämän juonen niin syvästi, että muokkaavat kroppaansa kirurgin vastaanotolla tai velkaantuvat yrittäessään pukeutua tarpeeksi kauniisti, kynnet ja hiukset täydellisiksi laitettuna. 

Samaan aikaan pojille opetetaan, että he voivat saavuttaa mitä vain, tekemällä itse. Heitä kannustetaan matematiikassa ja urheilussa. Heillä on tavoitteita, joiden saavuttaminen oikeasti muuttaa heidän elämänsä hyväksi. Tytöille on vain tavoitteet olla nätti ja saada mies. 

Nyt aivan viime vuosina naisten silmät ovat alkaneet avautumaan, että tämä on yksi suuri huijaus. Rakkaus jota viihdemaailma meille tyrkyttää ei vastaa todellisuutta. On hyviä miehiä ja on rakkautta, mutta ei se ole sellaista kaiken voittavaa. Naisen täytyy aina seisoa omilla jaloillaan, myös parisuhteessa. Ulkonäköjuttuihin kannattaa satsata sen verran, mitä aikaa jää opiskelulta ja oman uran rakentamiselta. Ja haihattelu pitää lopettaa. 

Sinkkunaisena elämisestä kannattaa vielä muistaa se, että monessa maassa tämä elämäntapa on naisilta kielletty. Arvostakaa oikeutta olla yksin ja nauttikaa siitä. Hyvää tyttöjenpäivää.

Vierailija
197/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, joka tykkää tehdä kotitöitä, eli siivota, laittaa ruokaa, pitää koti siistinä ja kauniina. Se on monien miesten mielestä ihan hirveää, koska kaikkien naisten pitäisi olla jotakin kylmiä ja huippukoulutettuja uraohjuksia. Itse en ole sellainen, eli sinkkuna siis mennään varmaan kuolemaan asti. Olen etsinyt ulkomaalaisia miehiä toivoen että he olisivat konservatiivisempiä naisten suhteen, mutta ei.  Edes arabimiehet eivät ole enää tällaisia. Ja ennen kuin alatte valittaa, niin kyllä, käyn myös kokopäivätöissä. Rakastan vaan tehdä myös kotihommia. 

Vierailija
198/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet sanovat usein romanttisten elokuvien olevan epärealistisia (silti vonkaavat usein aikuisviihdetemppuja naisilta) ja täten naisten haaveiden olevan kaukana todellisuudesta. Romanttisissa elokuvissa (ja novelleissa) mies sitoutuu naiseen, huomioi naista, on uskollinen, hellä, hyvä rakastaja ja haluaa naiselle hyvää. Mies muistaa esim merkkipäivät ja auttaa kotitöissä, kysyy kuulumisia ja on muutenkin kiinnostunut naisesta ja yhteises

Halu olla prinsessa on sisäsyntyistä naisilla. Kerran häissä pikkutyttö alkoi itkeä, ja sanoa ääneen "minäkin haluan olla prinsessa".

Vierailija
199/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, joka tykkää tehdä kotitöitä, eli siivota, laittaa ruokaa, pitää koti siistinä ja kauniina. Se on monien miesten mielestä ihan hirveää, koska kaikkien naisten pitäisi olla jotakin kylmiä ja huippukoulutettuja uraohjuksia. Itse en ole sellainen, eli sinkkuna siis mennään varmaan kuolemaan asti. Olen etsinyt ulkomaalaisia miehiä toivoen että he olisivat konservatiivisempiä naisten suhteen, mutta ei.  Edes arabimiehet eivät ole enää tällaisia. Ja ennen kuin alatte valittaa, niin kyllä, käyn myös kokopäivätöissä. Rakastan vaan tehdä myös kotihommia. 

Yritä siinä nyt sitten sohvalla istua ja juoda kaljaa kun yksi möykkää sen imurin kanssa ympärillä koko ajan.

Ei vaineskaan, mulla on tai siis oli tämmöinen rouva, kyllä se vaan kummasti helpottaa elämää. Nyt vanhemmiten se jakaa ne kotityöt eikä jaksa enää.

Mutta tietäähän sen, että jos nainen purkaa ne ylimääräiset energiat kotitöihin, se ei sitten stressaa väsynyttä työmiestä niin paljon iltaisin.

Vierailija
200/511 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä muutenkaan oikein tiedä parisuhteista hölkäsen pöläystä koska en ole ikinä varsinaisesti seurustellut.

Joskus vuosia sitten seurustelin eikä sekään ollut varsinaista seurustelua vaan enemmänkin hengailua.

Onko vaikeaa löytää kumppania joka hyväksyisi ihmisen sellaisena kuin hän on ja myös ihmisen mahdolliset ongelmat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän