Uskovatko jotkut oikeasti että Nooan arkki-satu oli totta?
Miten he perustelevat siinä olevat ongelmat itselleen?
Kommentit (1588)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi? Koska luonnontieteen ja Raamatun sensuuri."
Mistähän ihmeestä nyt mahdat puhua?
"Miksi? Koska maailmankuvamme halutaan muuttaa."
Kuka haluaa ja miksi? Miksi tiede on sinusta luotettavaa kun se tuotaa kännykän, aivokirurgian tai aktiivihiilisuodattimen mutta kun se tuottaa tietoa joka on ristiriidassa Raamatun kanssa, silloin tieteen on pakko olla väärässä?
Kerro mitä ovat suuret, yksittäiset kivet luonnossa? Muusta kalliosta kaukana irrallaan olevat?
Ne on niitä jääkauden liikuttamia siirtolohkareita.
Tajusin muuten jo lapsena, että tuossa ei ole päätä eikä häntää.
Tajusin jo silloin miten maailmankuvaamme muokataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi nämä paimentolaiset olisivat väärässä ja nykypäivän ihminen oikeassa? "
Kysytkö nyt tosissasi? Koska se sama tiede joka on tuottanut sinulle tämän netin ja nämä laitteet jolla tänne kirjoitat, on myös selvittänyt että tuhotulvaa ei ole ollut ja simpukat vuorien huipuilla johtuvat mannerlaattojen liikkeistä.
Minä alan nyt epäillä koko mannerlaattojen liikkeitä. Miksi? Koska luonnontieteen ja Raamatun sensuuri.
Miksi? Koska maailmankuvamme halutaan muuttaa.
Diktaattoreille on kaikista parasta jos kansa ei osaa lukea ja ajattelee että diktaattori on jumala. ;)
"Tämähän viittaan ihan suureen tulvaan mikä on kerrottu Raamatussa ja takuulla se on loogisin selitys jääkaudelle."
Jääkauden jäätikköjen muodostuminen kestää tuhansia vuosia, ei muutamia päiviä. Joten se ei ole mikään selitys.
Sitäpaitsi miten siis se jäätikkö muodostui jos koko maapallo oli veden peitossa? Ei sellainen määrä vettä noin vain jäädy kilometrien paksuudelta vaikka olisi miten kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa ja miksi? Miksi tiede on sinusta luotettavaa kun se tuotaa kännykän, aivokirurgian tai aktiivihiilisuodattimen mutta kun se tuottaa tietoa joka on ristiriidassa Raamatun kanssa, silloin tieteen on pakko olla väärässä?
Kerro mitä ovat suuret, yksittäiset kivet luonnossa? Muusta kalliosta kaukana irrallaan olevat?
Eli on loogisempaa että joku pappa tunki eläimiä arkkiin, kun jättimäinen tulva ilmestyi ja katosi?
Vierailija kirjoitti:
Heh, entä se puhuva käärme, puhuva aasi, nainen tehty miehen kylkiluusta, 6000v vanha maailma, jne jne jne...
Aika urpo saa olla jos ottaa ne jutut kirjaimmellisesti.
se oli lentävä käärme kunnes joutu matelee lopunajan mahallaan. ne on kaikki aikansa opetuksia, mites se sammakko ja skorppioni.
Vierailija kirjoitti:
"On kevättulviakin, mutta sitten se vesi vaan laskee ja laskee."
Niin, se vesi valuu sitten vesistöihin ja meriin. Mutta mihin mahtuu laskemaan koko maapallon peittävä kilometrien vesikerros?
Maan alla on ringwoodite mineraaliin sitoutunut enemmän vettä kuin mitä merissä on.
Vierailija kirjoitti:
Niin, se vesi valuu sitten vesistöihin ja meriin. Mutta mihin mahtuu laskemaan koko maapallon peittävä kilometrien vesikerros?
Jobin kirja antaa siihen vastauksen. Me emme tiedä. Jumalan työ se on. Kuten kaiken luominen.
"Tajusin muuten jo lapsena, että tuossa ei ole päätä eikä häntää."
Sama juttu. Kävin kerran 5-vuotiaana pyhäkoulussa kun jotkut kaveritkin menivät. Muistan miten ihmettelin sitä touhua ja niitä juttuja sekä rukoilua enkä mennyt enää uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on loogisempaa että joku pappa tunki eläimiä arkkiin, kun jättimäinen tulva ilmestyi ja katosi?
Ei minusta siinä mitään outoa ole.
Ei todellakaan, kun seuraa luontoa, eläimiä ja ihmisiä.
Vaikka vedenpaisumus olisikin totta, kuka sanoo, että juuri kristittyjen versio on oikea? Muissakin uskonnoissa mainitaan samoja teemoja, mutta silti vain kristityt olisivat oikeassa? Sama satu eri kansissa vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jobin kirja antaa siihen vastauksen. Me emme tiedä. Jumalan työ se on. Kuten kaiken luominen.
mun gonätseistä niitä luomuksia tulee. pistät vaan silmät kiinni ja imet letkua
"Maan alla on ringwoodite mineraaliin sitoutunut enemmän vettä kuin mitä merissä on. "
Kerrotko millä prosessilla se saadaan ensin menemään sinne kallioperään ja sitten sitoutumaan sinne valtavan nopeassa ajassa? Ja miksi maailman nykyiset meret ja vesistöt eivät humahda sinne samaan mineraaliin?
"Ei minusta siinä mitään outoa ole.
Ei todellakaan, kun seuraa luontoa, eläimiä ja ihmisiä."
Missä näet heidän jatkuvasti kuolevan tuhotulvissa ja joidenkin pelastuvat papparaisen laivaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta siinä mitään outoa ole.
Ei todellakaan, kun seuraa luontoa, eläimiä ja ihmisiä.
Eli jääkarhu, mustakarhu, harmaakarhu, kodiakinkarhu ym. olisivat kaikki polveutuneet siitä yhdestä karhuparista vain? Juu ei. Sisäsiittoisuus tuhoaisi lajin parin sukupolven päästä.
"Maan alla on ringwoodite mineraaliin sitoutunut enemmän vettä kuin mitä merissä on. "
Tuo mineraali sijaitsee noin 500 km syvyydessä. Miten se kaikki vesi sinne humahti sen muutaman sadan kilometrin matkan?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Kävin kerran 5-vuotiaana pyhäkoulussa kun jotkut kaveritkin menivät. Muistan miten ihmettelin sitä touhua ja niitä juttuja sekä rukoilua enkä mennyt enää uudestaan.
Minä olin tuohon aikaan lapsenuskoinen, kun olin 5 - vuotias.
Olin ehkä noin 9 - 10 - vuotias ja heräsin, kun näin tosi ison, sileän kiven metsässä ja mietin mitä minulle oli uskoteltu jääkaudesta. Yhtäkkiä tajusin, että minua oli höynäytetty. Seuraava päätelmäni oli, että ihmisiltä halutaan salata Jumalan olemassaolo ja kieltää Jumalan luomistyö.
Olin varsin skeptinen jo alakoulussa.
En uskonut enää joulupukkiinkaan noin 5 - vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voisitko kertoa tieteellisesti miten jääkausi tuli maapallolle?"
Jääkausi tulee kun ilmasto eri syistä viilenee riittävän isoissa osissa maapalloa jolloin talvella satanut lumi ei enää ehdi kaikki sulaa kesäisin vaan alkaa kerääntyä aina vain paksummaksi kerrokseksi. Vähitellen lumimassa paino muuttaa sen jääksi. Jääkerros voi kasvaa jopa usean kilometrin paksuiseksi.
Jääkausia on maapallolla ollut useita ja vähän eri alueilla.
Tämähän viittaan ihan suureen tulvaan mikä on kerrottu Raamatussa ja takuulla se on loogisin selitys jääkaudelle.
🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vesihän laskee. Ihan jopa suomessa se tuppaa laskemaan.
On kevättulviakin, mutta sitten se vesi vaan laskee ja laskee. Ellei ole tarpeeksi rankkasateita
Jos koko maailman peitti vesi, mihin se kaikki laski kun farssi oli ohi?
Muodosti vaikka meriä. Mistäs sen tietää miltä täällä olisi näyttänyt ennen mahdollista tulvaa. Nooan tarinassa kuvataan miten ”syvyyden lähteet aukesivat”, eli mahdollisesti vettä olisi tullut myös maan alta, ei vain sateena. Maan kuoren alla on tälläkin hetkellä valtavat vesimassat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin tuohon aikaan lapsenuskoinen, kun olin 5 - vuotias.
Olin ehkä noin 9 - 10 - vuotias ja heräsin, kun näin tosi ison, sileän kiven metsässä ja mietin mitä minulle oli uskoteltu jääkaudesta. Yhtäkkiä tajusin, että minua oli höynäytetty. Seuraava päätelmäni oli, että ihmisiltä halutaan salata Jumalan olemassaolo ja kieltää Jumalan luomistyö.
Olin varsin skeptinen jo alakoulussa.
En uskonut enää joulupukkiinkaan noin 5 - vuotiaana.
Hirveän huonosti tuo salailu on hoidettu, kun peruskoulun jokaisella luokka-asteella on uskonnon opetusta.