Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (168)
Ap ei ole oikea angistikko kun mä olen angostikko enkä missään nimessä halua tulla uskoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Liian korkea älykkyysosamäärä?
Uskon merkitystä liioitellaan. Ei se ole tärkeää koska satuolentoja ei ole, mutta tärkeää on muistaa mitä Jeesus opetti lähimmäisyydestä ja toimia sen mukaan, koska se on ainut järkevä tapa elää.
Me ihmiset olemme täällä toisiamme auttamassa, emme kiusaamassa ja tuomitsemassa. Päivinkin toivoisi muistavan sen.
Ateisti, joka on seurakunnan vapaaehtoistyöntekijä
Ootko varma että et ole uskossa. Miksi ateisti haluaisi olla seurakunnassa vapaaehtoisena?
Valtionkirkossa monet papitkin ovat ateisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia haluat tulla uskoon? Mitä odotat saavuttavasi uskoontulolla?
Haluan päästä taivaaseen. Ap
Ehkä syy on siinä, että haluat tulla uskoon puhtaasti itsekkäistä syistä etkä ole tippaakaan kiinnostunut Jumalasta.
Lopeta tuollainen p*skapuhe. Miten luodaan suhde johonkin, joka ei kuuntele sinua eikä puhu sinulle, jota et voi nähdä? Sehän on sitten sama kuin puhuisi mielikuvitusystävälle.
En suosittele luomaan suhdetta sen mielikuvan kanssa, mikä itsellä on Jumalasta. Suosittelen lukemaan evankeliumit.
Jaa että muinaisen paimentolaisheimon kansanperinnettä. Sitä nyt ei kannata näkemyksiään rakentaa. Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin haluaisin uskoa keijukaisiin, tonttuihin, joulupukkiin, maahisiin ym. kuten lapsena. Olisi jotenkin kivempaa.
Sitten kasvoi aikoiseksi ja ymmärsi, että jumalat ovat ihan yhtä höpöä kuin edellämainitutkin.
Otin sittemmin tieteen sydämeeni. Se ei uhkaile polttaa minua, jos en luota siihen.
Onnea matkaan.
Uskoontulo, mitä se on? Kuinka voin kohdata Jumalan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin haluaisin uskoa keijukaisiin, tonttuihin, joulupukkiin, maahisiin ym. kuten lapsena. Olisi jotenkin kivempaa.
Sitten kasvoi aikoiseksi ja ymmärsi, että jumalat ovat ihan yhtä höpöä kuin edellämainitutkin.
Otin sittemmin tieteen sydämeeni. Se ei uhkaile polttaa minua, jos en luota siihen.
Pelastaako tiede sinut viimeisellä tuomiolla?
Kyllä. Entä sinut?
Minut pelastaa Jeesus, joka on syntini sovittanut. Tiede ei ole kenenkään syntejä sovittanut, joten ei voi ketään pelastaakaan, vaan ikuinen kadotus odottaa sitä joka panee siihen turvansa.
Jeesus eli Jumalan poika pelastaa sinut siltä, että Jumala heittää sinut helvettiin ikuiseen kidutukseen, jos et usko ja palvo häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Liian korkea älykkyysosamäärä?
Uskon merkitystä liioitellaan. Ei se ole tärkeää koska satuolentoja ei ole, mutta tärkeää on muistaa mitä Jeesus opetti lähimmäisyydestä ja toimia sen mukaan, koska se on ainut järkevä tapa elää.
Me ihmiset olemme täällä toisiamme auttamassa, emme kiusaamassa ja tuomitsemassa. Päivinkin toivoisi muistavan sen.
Ateisti, joka on seurakunnan vapaaehtoistyöntekijä
Ootko varma että et ole uskossa. Miksi ateisti haluaisi olla seurakunnassa vapaaehtoisena?
Valtionkirkossa monet papitkin ovat ateisteja.
Tämä pitää paikkansa. Useimmat uskontojen korkea-arvoiset edustajat ja päättäjät ovat. Uskontoja ylläpidetään yhteiskuntarauhan vuoksi. Kuvitelkaa tilanne, että kirkon johdon taholta tulisi viesti, että jumalusko ei on kuvitelmaa, eikä uskonnolle ole uskoon liittyviä perusteita. Siitä seuraisi aika paljon kaaosta. Se ei ole käytännössä mahdollista. Ja tämä on tietysti surullista. On paljon helpompi pitää ihmiset harhoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan nyt! Ei sellaista paikkaa ole. Se on vain muinaisten vuohipainenten keksimää satua.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonto on turhaa.
Samoin (uskonnollinen) usko. Se on kyvyttömyyttä ottaa vastaan ja hyväksyä todellisuus ja elämän realiteetit sellaisenaan, an sich.
Onnea matkaan.
Lisää raamatunlukua! Eivät manalan trollit sattumalta hyökkää juuri sitä, eli Jumalan sanaa vastaan, vaan siksi koska sillä on todellinen voima muuttaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinussa ole mitään vikaa, itse olin nuorena hiukan samanlaisessa tilanteessa kunnes löysin Buddhan opit ja aloin meditoimaan. Asiat loksahtivat paikoilleen kuin itsestään.
Uskonnon vaihtaminen saattaa aiheuttaa yllättäviä ongelmia. Suosittelen sitä vain sellaisille, jotka ovat valmiita ottamaan riskin. Turvallisuutta arvostaville sopii paremmin omassa uskonnossa pysyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ei ole eikä tule. Katsos kun se on satua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian korkea älykkyysosamäärä eikä psykoosipiirteitä.
Tai no, en ole varma tuostakaan, jos kerta päivittäin yrität tulla uskoon. Todennäköisesti Jumala ei pidä sinusta.
Jeesus rakastaa kaikkia.
Kansa alkoi itkeä ja valittaa, eikä tämä ollut Herralle mieleen. Kun Herra kuuli kansan valituksen, hän vihastui ja sinkosi israelilaisten keskuuteen tulen, joka alkoi hävittää leirin laitamia.
Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.
Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka koht
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan nyt! Ei sellaista paikkaa ole. Se on vain muinaisten vuohipainenten keksimää satua.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Toinen meistä on käsittänyt väärin enkä se ole minä, valitan!
Vierailija kirjoitti:
Lue Raamattua. Usko tulee sanan kuulemisesta. Itseni piti lukea se kahteen kertaan, ennen kuin asiat loksahti kohdalleen ja sain syntyä uudesti.
Uskoon tuleminen ja uudestisyntyminen ovat eri asioita. Kannattaa olla rehellinen itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Entä sinut?
Minut pelastaa Jeesus, joka on syntini sovittanut. Tiede ei ole kenenkään syntejä sovittanut, joten ei voi ketään pelastaakaan, vaan ikuinen kadotus odottaa sitä joka panee siihen turvansa.
Jeesus eli Jumalan poika pelastaa sinut siltä, että Jumala heittää sinut helvettiin ikuiseen kidutukseen, jos et usko ja palvo häntä?
Kyllä. Synnin, eli Jumalan lain rikkomisen palkka on kadotus. Taivaaseen ei muutenkaan oteta kuin täysin synnittömiä, joten siksikin synnit on sovitettava. Ilman Jeesuksen sovitustyötä olisin kuollut synteihini ja edessäni olisi vain ikuinen kadotus.
Onko sinun synnit sovitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian korkea älykkyysosamäärä eikä psykoosipiirteitä.
Tai no, en ole varma tuostakaan, jos kerta päivittäin yrität tulla uskoon. Todennäköisesti Jumala ei pidä sinusta.
Jeesus rakastaa kaikkia.
Kansa alkoi itkeä ja valittaa, eikä tämä ollut Herralle mieleen. Kun Herra kuuli kansan valituksen, hän vihastui ja sinkosi israelilaisten keskuuteen tulen, joka alkoi hävittää leirin laitamia.
Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.
Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halk
"Niin?"
Että siiihen tyyliin rakastaa kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinussa ole mitään vikaa, itse olin nuorena hiukan samanlaisessa tilanteessa kunnes löysin Buddhan opit ja aloin meditoimaan. Asiat loksahtivat paikoilleen kuin itsestään.
Uskonnon vaihtaminen saattaa aiheuttaa yllättäviä ongelmia. Suosittelen sitä vain sellaisille, jotka ovat valmiita ottamaan riskin. Turvallisuutta arvostaville sopii paremmin omassa uskonnossa pysyminen.
Buddhan oppien mukaan eläminen ei vaadi sokeaa uskoa mihinkään. Buddha kielsi olevansa mikään jumala. Oikeastaan buddhalaisuus ei ole mikään uskonto vaan elämänfilosofia. Buddha ei myöskään sulje muita totuuksia pois. Suosittelen kaikille, jotka kaipaavat rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Entä sinut?
Jeesus eli Jumalan poika pelastaa si
"Kyllä. Synnin, eli Jumalan lain rikkomisen palkka on kadotus. Taivaaseen ei muutenkaan oteta kuin täysin synnittömiä, joten siksikin synnit on sovitettava. Ilman Jeesuksen sovitustyötä olisin kuollut synteihini ja edessäni olisi vain ikuinen kadotus."
Jo on vallatonta settiä😄
Usko siihen, että Jeesus on Jumalan Poika tarkoittaa, että uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Lutherin sola fide -oppi viittaa tähän. Olen pahoillani, jos joku on käsittänyt väärin.