Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?

Vierailija
08.10.2025 |

Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Liian korkea älykkyysosamäärä?

Uskon merkitystä liioitellaan. Ei se ole tärkeää koska satuolentoja ei ole, mutta tärkeää on muistaa mitä Jeesus opetti lähimmäisyydestä ja toimia sen mukaan, koska se on ainut järkevä tapa elää.

Me ihmiset olemme täällä toisiamme auttamassa, emme kiusaamassa ja tuomitsemassa. Päivinkin toivoisi muistavan sen.

Ateisti, joka on seurakunnan vapaaehtoistyöntekijä 

Ootko varma että et ole uskossa. Miksi ateisti haluaisi olla seurakunnassa vapaaehtoisena?

Miksi ei, onhan seurakunnissa tämä yleinen ihmisten auttamispuolikin. Ei siihen mitään uskoa jumaliin tarvita.

Eri

Siitä huolehtiminen, että seurakuntien toiminnassa on mukana ateisteja, on kyllä aikamoista ajanhukkaa.

Vierailija
42/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluaisin uskoa keijukaisiin, tonttuihin, joulupukkiin, maahisiin ym. kuten lapsena. Olisi jotenkin kivempaa.

Sitten kasvoi aikoiseksi ja ymmärsi, että jumalat ovat ihan yhtä höpöä kuin edellämainitutkin.

Otin sittemmin tieteen sydämeeni. Se ei uhkaile polttaa minua, jos en luota siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele nettiseurat https://www.nettiseurat.info/fi

Vierailija
44/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Liian korkea älykkyysosamäärä?

Uskon merkitystä liioitellaan. Ei se ole tärkeää koska satuolentoja ei ole, mutta tärkeää on muistaa mitä Jeesus opetti lähimmäisyydestä ja toimia sen mukaan, koska se on ainut järkevä tapa elää.

Me ihmiset olemme täällä toisiamme auttamassa, emme kiusaamassa ja tuomitsemassa. Päivinkin toivoisi muistavan sen.

Ateisti, joka on seurakunnan vapaaehtoistyöntekijä 

Ootko varma että et ole uskossa. Miksi ateisti haluaisi olla seurakunnassa vapaaehtoisena?

Miksi ei, onhan seurakunnissa tämä yleinen ihmisten auttamispuolikin. Ei siihen mitään uskoa jumaliin tarvita.

Eri

Siitä huolehtiminen, että seurakuntien toiminnass

Itse olin SRK:n palkkalistoilla 20 vuotta täytenä pakanana.

Vierailija
45/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee yhtään mitään väärin ap. Et vaan ole altis mielikuvitusolennoille ja sosiaaliselle kontrollille. Ja se on hyvä asia.

Vierailija
46/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia haluat tulla uskoon? Mitä odotat saavuttavasi uskoontulolla? 

Haluan päästä taivaaseen. Ap

Kuulehan nyt! Ei sellaista paikkaa ole. Se on vain muinaisten vuohipainenten keksimää satua.

Vierailija
47/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu yrittämisestä, niin tulee valo. Hyväksy se, että olet mitä olet. Ja se on hyvä. Olet kaunis tuollaisena, kuin olet. 

Olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt väärin. Yrittäminen on tärkeää. 

Vierailija
48/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto on turhaa.

Samoin (uskonnollinen) usko. Se on kyvyttömyyttä ottaa vastaan ja hyväksyä todellisuus ja elämän realiteetit sellaisenaan, an sich. 

Vierailija
49/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian korkea älykkyysosamäärä eikä psykoosipiirteitä.

Tai no, en ole varma tuostakaan, jos kerta päivittäin yrität tulla uskoon. Todennäköisesti Jumala ei pidä sinusta. 

Jumala rakastaa kaikkia. Näin olen kuullut. Ap

Näin kerrotaan. Mitään varmuutta siitä ei ole. Toki USA:ssa tv -evankelistoille maksetut summat ovat eräänlainen sienmenraha tämän rakkauden ansaitsemiseksi.

Minä tiedän, että se on niin. Nyt olet kuullut, että joku tietää sen olevan totta ja voit valita, mitä siitä ajattelet. 

Vierailija
50/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia haluat tulla uskoon? Mitä odotat saavuttavasi uskoontulolla? 

Haluan päästä taivaaseen. Ap

Ehkä syy on siinä, että haluat tulla uskoon puhtaasti itsekkäistä syistä etkä ole tippaakaan kiinnostunut Jumalasta. 

Lopeta tuollainen p*skapuhe. Miten luodaan suhde johonkin, joka ei kuuntele sinua eikä puhu sinulle, jota et voi nähdä? Sehän on sitten sama kuin puhuisi mielikuvitusystävälle.

En suosittele luomaan suhdetta sen mielikuvan kanssa, mikä itsellä on Jumalasta. Suosittelen lukemaan evankeliumit. 

Vierailija
51/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinussa ole mitään vikaa, itse olin nuorena hiukan samanlaisessa tilanteessa kunnes löysin Buddhan opit ja aloin meditoimaan. Asiat loksahtivat paikoilleen kuin itsestään.

Vierailija
52/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo uskossa. Ei kannata kuunnella hörhöuskovaisia. Niille on kauhea tarve päteä vaikka uskominen on oikeasti hiljaista

Uskominen siihen, että Jeesus on Jumalan Poika tarkoittaa, että uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Ja olen tietoinen kyllä siitä, että tähän asiaan liittyen ihmisillä on paljon väärinkäsityksiä.

Vierailija
53/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian korkea älykkyysosamäärä eikä psykoosipiirteitä.

Tai no, en ole varma tuostakaan, jos kerta päivittäin yrität tulla uskoon. Todennäköisesti Jumala ei pidä sinusta. 

Jeesus rakastaa kaikkia.

Kansa alkoi itkeä ja valittaa, eikä tämä ollut Herralle mieleen. Kun Herra kuuli kansan valituksen, hän vihastui ja sinkosi israelilaisten keskuuteen tulen, joka alkoi hävittää leirin laitamia.

Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.

Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.

Vierailija
54/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Raamattua. Usko tulee sanan kuulemisesta. Itseni piti lukea se kahteen kertaan, ennen kuin asiat loksahti kohdalleen ja sain syntyä uudesti. 

Vierailija
55/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli ihan tavallinen ihminen, mitään taivasta tai helvettiä ei ole olemassa. Jumalasta en tiedä varmaksi, mutta luulet että sitäkään ei ole. Kuollessasi tietoisuutesi loppuu. Jos haluat uskoa Jumalaan, usko, mutta älä kuvittele että totuus ja oikea tapa elää löytyy raamatusta.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Vierailija
56/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin haluaisin uskoa keijukaisiin, tonttuihin, joulupukkiin, maahisiin ym. kuten lapsena. Olisi jotenkin kivempaa.

Sitten kasvoi aikoiseksi ja ymmärsi, että jumalat ovat ihan yhtä höpöä kuin edellämainitutkin.

Otin sittemmin tieteen sydämeeni. Se ei uhkaile polttaa minua, jos en luota siihen.

Pelastaako tiede sinut viimeisellä tuomiolla? 

Vierailija
57/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää rukoilla enemmän, voimakkaasti.

Isä Meidän -rukous kerran päivässä riittää.

Vierailija
58/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Entä sinut?

Vierailija
59/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, kylläpäs manalan trolleja keljuttaa, kun AP aikoo ryhtyä seuraamaan Jeesusta! 

Aiheuttaisiko tällaisia paniikkireaktioita, jos AP ilmoittaisi aikovansa äänestää kepua tai muuttaa Ruotsiin? Niinpä.

Vierailija
60/136 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Entä sinut?

Minut pelastaa Jeesus, joka on syntini sovittanut. Tiede ei ole kenenkään syntejä sovittanut, joten ei voi ketään pelastaakaan, vaan ikuinen kadotus odottaa sitä joka panee siihen turvansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän