Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (136)
Oikeat taajuudet. Sydäntietoisuus. Sinun usko korkeaan
Luovu yrittämisestä, niin tulee valo. Hyväksy se, että olet mitä olet. Ja se on hyvä. Olet kaunis tuollaisena, kuin olet.
Joko sut pitää aivopestä lapsesta saakka. Tai sitten ryyppäät vähintään 20 vuotta ja koet ainakin 8 vakavaa deliriumia. Jonka jälkeen kun lopetat saatat päätyä uskoon
Ohimilohkosi rakenteet eivät salli uskoontuloa. Anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian korkea älykkyysosamäärä eikä psykoosipiirteitä.
Tai no, en ole varma tuostakaan, jos kerta päivittäin yrität tulla uskoon. Todennäköisesti Jumala ei pidä sinusta.
Jumala rakastaa kaikkia. Näin olen kuullut. Ap
Näin kerrotaan. Mitään varmuutta siitä ei ole. Toki USA:ssa tv -evankelistoille maksetut summat ovat eräänlainen sienmenraha tämän rakkauden ansaitsemiseksi.
Mitä Usko tuumaa siitä että yrität tulla häneen? Onko se hänelle ok?
Mitä jos kokeilette välillä niin että Usko tuleekin sinuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia haluat tulla uskoon? Mitä odotat saavuttavasi uskoontulolla?
Haluan päästä taivaaseen. Ap
Ehkä syy on siinä, että haluat tulla uskoon puhtaasti itsekkäistä syistä etkä ole tippaakaan kiinnostunut Jumalasta.
Lopeta tuollainen p*skapuhe. Miten luodaan suhde johonkin, joka ei kuuntele sinua eikä puhu sinulle, jota et voi nähdä? Sehän on sitten sama kuin puhuisi mielikuvitusystävälle.
Olet jo uskossa. Ei kannata kuunnella hörhöuskovaisia. Niille on kauhea tarve päteä vaikka uskominen on oikeasti hiljaista
Jeesus oli ihan tavallinen ihminen, mitään taivasta tai helvettiä ei ole olemassa. Jumalasta en tiedä varmaksi, mutta luulet että sitäkään ei ole. Kuollessasi tietoisuutesi loppuu. Jos haluat uskoa Jumalaan, usko, mutta älä kuvittele että totuus ja oikea tapa elää löytyy raamatusta.
Vierailija kirjoitti:
Liian korkea älykkyysosamäärä eikä psykoosipiirteitä.
Tai no, en ole varma tuostakaan, jos kerta päivittäin yrität tulla uskoon. Todennäköisesti Jumala ei pidä sinusta.
Jeesus rakastaa kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea evankeliumit.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin yritin monta vuotta muttakun mitään ei tapahtunut enkä jaksanut enää uskoa niin lopetin, edelleen joskus ajattelen jospa nyt Jumala mut huomais mut ei.
Teitköhän oikeita asioita? Evankeliumeista selviää, mitä ne ovat.
Pitää rukoilla enemmän, voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se olkoon tulo tarkoittaa sinulle?
Minä en lue raamattua enkä juuri käy kirkossa. Silti uskon korkeampaan, rukoilen, kuuntelen joskus hengellista menevää musiikkia jne.
En koe koskaan " tulleeni" uskoon, vaan ollut siinä aina omalla tavallani..En julista sitä, mutta elän omassa elämässäni
Vaikuttaa siltä, että uskot omaan mielikuvaasi Jumalasta. Raamattua lukemalla voisit päivittää mielikuvaasi vastaamaan enemmän todellista Jumalaa.
Usko ei ole mikään tunnetila tai kokemus. Niitäkin voi olla, mutta niiden varaan ei voi perustaa uskoaan. Usko on turvautumista Jumalaan, ihan vaan omana itsenäsi ja kaikkine kysymyksinesi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Liian korkea älykkyysosamäärä?
Uskon merkitystä liioitellaan. Ei se ole tärkeää koska satuolentoja ei ole, mutta tärkeää on muistaa mitä Jeesus opetti lähimmäisyydestä ja toimia sen mukaan, koska se on ainut järkevä tapa elää.
Me ihmiset olemme täällä toisiamme auttamassa, emme kiusaamassa ja tuomitsemassa. Päivinkin toivoisi muistavan sen.
Ateisti, joka on seurakunnan vapaaehtoistyöntekijä
Olen pahoillani, mutta olet väärässä, jos olet sitä mieltä, että Jumalaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä syy on siinä, että haluat tulla uskoon puhtaasti itsekkäistä syistä etkä ole tippaakaan kiinnostunut Jumalasta.
Niin no tämä voi olla totta. Huomaan esimerkiksi että en ole tarpeeksi kiitollinen että Jeesus kuoli syntieni puolesta. Ap
Ei tarvitse olla kiitollinen. Ei tarvitse yrittää manipuloida tunteitaan tai ajatuksiaan. Kannattaa valita Jeesuksen opetusten noudattamiseen pyrkiminen.
Yrität palvoa vääriä jumalia.
Palvo Saatanaa! Moloch!
Lausu Hänen nimensä römeällä äänellä avattuasi korkkaamattoman pullon, sekoitettuasi siihen lehmänverta ja juotuasi kolme kulausta keskiyöllä.
Varmasti uskot! Saatana! Moloch! Demon est Deus inversus!
Ohis, mutta ev.lut. seurakunnissa ei yleensä kysellä kenenkään uskon perään ja monessa seurakunnassa järjestetään myös täysin ei-uskonnollista toimintaa. Ateisti voi aivan hyvin päätyä vapaaehtoistyöhön esim. aiemman uskonnollisen kiinnostuksen takia, kavereiden perässä tai vaikka siksi, että seurakunta nyt vaan sattuu olemaan se taho joka tarjoaa mahdollisuuden tehdä niitä asioita joita haluaa tehdä.
Käyn itse paikallisen seurakunnan lautapeli-illoissa, joissa ei ole koskaan puhuttu uskonnosta sanaakaan. En hämmästyisi yhtään, vaikka kaikki näiden iltojen vastuuhenkilöt olisi ateisteja, jotka tekee yhteistyötä seurakunnan takia pelkästään ilmaisten tilojen takia.