Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
"Onko sinun synnit sovitettu?"
Ei mun syntejäni tarvitse kenenkään sovittaa. Ihminen voi sovittaa itse omat syntinsä, korjaamalla pahojen tekojensa vaikutukset.
Jos teet jotain kohtaa väärin, pyydä anteeksi ja pohdi miten voisit toimia jatkossa oikein. Minä korjaan edellisen sukupolven synnit sillä, että en toista heidän virheitään enkä jatka ylisukupolvista traumaa.
Tämä on sitä oikeaa syntien sovitusta.
Eri
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Jos olet jo kristitty se riittää. Lopeta itsesääli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinussa ole mitään vikaa, itse olin nuorena hiukan samanlaisessa tilanteessa kunnes löysin Buddhan opit ja aloin meditoimaan. Asiat loksahtivat paikoilleen kuin itsestään.
Uskonnon vaihtaminen saattaa aiheuttaa yllättäviä ongelmia. Suosittelen sitä vain sellaisille, jotka ovat valmiita ottamaan riskin. Turvallisuutta arvostaville sopii paremmin omassa uskonnossa pysyminen.Buddhan oppien mukaan eläminen ei vaadi sokeaa uskoa mihinkään. Buddha kielsi olevansa mikään jumala. Oikeastaan buddhalaisuus ei ole mikään uskonto vaan elämänfilosofia. Buddha ei myöskään sulje muita totuuksia pois. Suosittelen kaikille, jotka kaipaavat rauhaa.
Rauhaan ei tarvita buddhalaisuutta.Minä jätän teille rauha
Kiitos Jeesus. Ilman Häntä en olisi mitään. Toivoisin että kaikki saisitte kokea saman. Varmuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Raamattua. Usko tulee sanan kuulemisesta. Itseni piti lukea se kahteen kertaan, ennen kuin asiat loksahti kohdalleen ja sain syntyä uudesti.
Uskoon tuleminen ja uudestisyntyminen ovat eri asioita. Kannattaa olla rehellinen itselleen.
Mikä ero niissä on?
Uskoon tuleminen tarkoittaa sitä, että haluaa alkaa noudattaa Jumalan tahtoa (Jeesuksen opetuksia). Uudestisyntymistä en käsittele tällä palstalla.
jumalia ei ole eikä jeesus tule, joten elä oma elämäsi. Miksi pilata elämänsä moisilla mielikuvitusolennoilla?
Vierailija kirjoitti:
Ap, katso ympärillesi. Maailma on järjestyksessä. Ehkä huomaat linnun puussa, oravan tai huomaat kauniin lehden maassa. Ne ovat merkkejä että Jumala rakastaa sinua. Hyvä on voitolla sinun elämässäsi kun haluat olla Jumalan puolella. Onko sinulla joku elämässäsi joka tarvitsee apuasi? Sekin on osoitus että Jumala rakastaa sinua.
Tämä oli hauska. Jumalan rakkaus ei ole sellaista, että sen voisi helposti aistia tavallisessa elämässä. Paitsi tietyssä tilanteessa.
Minun rauhani sen minä annan teille. Jeesus ristiin naulittu .
Etsit totuutta väärästä paikasta? Ei minunkaan totuuteni löytynyt kirkosta eikä Raamatusta. Vaan uskosta universumin voimaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa etren voi kertoa kaikkea itselleni tapahtunutta. Mutta, tiedän että Jumala on totta ja tulemme tänne jostain ja palaamme sinne kun täällä kuolemme. Hyvä ja paha ovat totta.
Tämä kommentti oli niin epämääräinen, että se oikeastaan vain sekoittaa ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinussa ole mitään vikaa, itse olin nuorena hiukan samanlaisessa tilanteessa kunnes löysin Buddhan opit ja aloin meditoimaan. Asiat loksahtivat paikoilleen kuin itsestään.
Uskonnon vaihtaminen saattaa aiheuttaa yllättäviä ongelmia. Suosittelen sitä vain sellaisille, jotka ovat valmiita ottamaan riskin. Turvallisuutta arvostaville sopii paremmin omassa uskonnossa pysyminen.Buddhan oppien mukaan eläminen ei vaadi sokeaa uskoa mihinkään. Buddha kielsi olevansa mikään jumala. Oikeastaan buddhalaisuus ei ole mikään uskonto vaan elämänfilosofia. Buddha ei myöskään sulje muita totuuksia pois. Suosittelen kaikille, jotka kaipaavat rauhaa.
Rauhaan ei tarvita buddhalaiEttette uhraisi riivaajille !!! Terveisin apostolit.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kristitty jo kauan ennen kuin aloin seuraamaan Jeesusta ja sain syntyä uudesti ylhäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, katso ympärillesi. Maailma on järjestyksessä. Ehkä huomaat linnun puussa, oravan tai huomaat kauniin lehden maassa. Ne ovat merkkejä että Jumala rakastaa sinua. Hyvä on voitolla sinun elämässäsi kun haluat olla Jumalan puolella. Onko sinulla joku elämässäsi joka tarvitsee apuasi? Sekin on osoitus että Jumala rakastaa sinua.
Tämä oli hauska. Jumalan rakkaus ei ole sellaista, että sen voisi helposti aistia tavallisessa elämässä. Paitsi tietyssä tilanteessa.
Kyllä se Jumala on läsnä maailmassa koko ajan. Ihan kaikessa. Arkielämässä Jumalan läsnäolon nimenomaan voi tuntea.
JUMALAN RAKKAUS TULEE ESIIN SIINÄ ETTÄ HÄN ANTOI AINOAN POIKANSA MEIDÄN PUOLESTAMME LAHJAKSI. SIINÄ ON RAKKAUS ETTÄ HÄN ON ENSIN RAKASTANUT MEITÄ. SEN SUUREMPAA RAKKAUTTA EI OLE KUIN KUOLEE YSTÄVIENSÄ PUOLESTA .
Vierailija kirjoitti:
Etsit totuutta väärästä paikasta? Ei minunkaan totuuteni löytynyt kirkosta eikä Raamatusta. Vaan uskosta universumin voimaan.
Varo, ettet usko oman mielikuvituksesi luomaan mielikuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hyvä tulee ylhäältä, niin pyhille kuin jumalattomille.
Kuulkaa eksytysten kavalat juonet . Kun katsot itseäsi hukut heti . Kun katsot ristiin naulittua saat rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kristitty jo kauan ennen kuin aloin seuraamaan Jeesusta ja sain syntyä uudesti ylhäältä.
Eri
Ihmisellä voi olla monenlaisia kokemuksia. Jeesuksen kuvaama uudestisyntyminen ei ole kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko sinun synnit sovitettu?"
Ei mun syntejäni tarvitse kenenkään sovittaa. Ihminen voi sovittaa itse omat syntinsä, korjaamalla pahojen tekojensa vaikutukset.
Jos teet jotain kohtaa väärin, pyydä anteeksi ja pohdi miten voisit toimia jatkossa oikein. Minä korjaan edellisen sukupolven synnit sillä, että en toista heidän virheitään enkä jatka ylisukupolvista traumaa.
Tämä on sitä oikeaa syntien sovitusta.
Parannus on tehtävä kyllä, mutta et sinä sen myötä synnittömäksi muutu.
No ei luonnollisesti kukaan ihminen ole täydellinen, kaikki tekevät virheitä, ovat itsekkäitä ja ajattelevat monesti omaa etuaan. En vain ajattele, että minun virheeni pitäisi jonkun minulle antaa anteeksi. Voin elää niiden kanssa, koska me olemme kuitenkin vain ihmisiä, vajavaisia ja puutteellisia. Hyvän tekemiseen ja ihmisenä kasvamiseen en tarvitse jumalaa. Mitään pelastusta ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hauska. Jumalan rakkaus ei ole sellaista, että sen voisi helposti aistia tavallisessa elämässä. Paitsi tietyssä tilanteessa.Kyllä se Jumala on läsnä maailmassa koko ajan. Ihan kaikessa. Arkielämässä Jumalan läsnäolon nimenomaan voi tuntea.
Jumalan rakkaus on jotain muuta kuin Jumalan läsnäolon kokeminen arkielämässä.
Uskoviksii tultuanne on lause 2026 vuotta sitten niistä kun kääntyivät muista uskonnoista Jumalan Pojan uskoon ( messias). Kristitty on siis jo uskossa eikä tule mihinkään.