Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?
Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia haluat tulla uskoon? Mitä odotat saavuttavasi uskoontulolla?
Haluan päästä taivaaseen. Ap
Ehkä syy on siinä, että haluat tulla uskoon puhtaasti itsekkäistä syistä etkä ole tippaakaan kiinnostunut Jumalasta.
Lopeta tuollainen p*skapuhe. Miten luodaan suhde johonkin, joka ei kuuntele sinua eikä puhu sinulle, jota et voi nähdä? Sehän on sitten sama kuin puhuisi mielikuvitusystävälle.
En suosittele luomaan suhdetta sen mielikuvan kanssa, mikä itsellä on Jumalasta. Suosittelen lukemaan evankeliumit.
Jaa että muinaisen paimentolaisheimo
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin haluaisin uskoa keijukaisiin, tonttuihin, joulupukkiin, maahisiin ym. kuten lapsena. Olisi jotenkin kivempaa.
Sitten kasvoi aikoiseksi ja ymmärsi, että jumalat ovat ihan yhtä höpöä kuin edellämainitutkin.
Otin sittemmin tieteen sydämeeni. Se ei uhkaile polttaa minua, jos en luota siihen.
Pelastaako tiede sinut viimeisellä tuomiolla?
Kyllä. Entä sinut?
Minut pelastaa Jeesus, joka on syntini sovittanut. Tiede ei ole kenenkään syntejä sovittanut, joten ei voi ketään pelastaakaan, vaan ikuinen kadotus odottaa sitä joka panee siihen turvansa.
Jeesus eli Jumalan poika pelastaa sinut siltä, että Jumala heittää sinut helvettiin
Eri
Eikö olekin mielenkiintoista? Tai olisikohan uskomatonta parempi ilmaus
"Tämä pitää paikkansa. Useimmat uskontojen korkea-arvoiset edustajat ja päättäjät ovat. Uskontoja ylläpidetään yhteiskuntarauhan vuoksi. Kuvitelkaa tilanne, että kirkon johdon taholta tulisi viesti, että jumalusko ei on kuvitelmaa, eikä uskonnolle ole uskoon liittyviä perusteita. Siitä seuraisi aika paljon kaaosta. Se ei ole käytännössä mahdollista. Ja tämä on tietysti surullista. On paljon helpompi pitää ihmiset harhoissaan."
Ehhhh.... Tuota sanomaahan on tullut länsimaiden kirkoilta jo vuosikymmeniä. Googlaa vaikka Shelby Spong tai Heikki Räisänen.
Kuten näet, niin lapsena kastettuja tapakristittyjä ei ole asia juurikaan järkyttänyt.
"Onko sinun synnit sovitettu?"
Ei mun syntejäni tarvitse kenenkään sovittaa. Ihminen voi sovittaa itse omat syntinsä, korjaamalla pahojen tekojensa vaikutukset.
Jos teet jotain kohtaa väärin, pyydä anteeksi ja pohdi miten voisit toimia jatkossa oikein. Minä korjaan edellisen sukupolven synnit sillä, että en toista heidän virheitään enkä jatka ylisukupolvista traumaa.
Tämä on sitä oikeaa syntien sovitusta.
Tämä pitää paikkansa. Useimmat uskontojen korkea-arvoiset edustajat ja päättäjät ovat. Uskontoja ylläpidetään yhteiskuntarauhan vuoksi. Kuvitelkaa tilanne, että kirkon johdon taholta tulisi viesti, että jumalusko ei on kuvitelmaa, eikä uskonnolle ole uskoon liittyviä perusteita. Siitä seuraisi aika paljon kaaosta. Se ei ole käytännössä mahdollista. Ja tämä on tietysti surullista. On paljon helpompi pitää ihmiset harhoissaan.
Eri
Jos tietäisit, kuka oikeasti on harhoissa, saattaisit yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Raamattua. Usko tulee sanan kuulemisesta. Itseni piti lukea se kahteen kertaan, ennen kuin asiat loksahti kohdalleen ja sain syntyä uudesti.
Uskoon tuleminen ja uudestisyntyminen ovat eri asioita. Kannattaa olla rehellinen itselleen.
Mikä ero niissä on?
Vierailija kirjoitti:
Lisää raamatunlukua! Eivät manalan trollit sattumalta hyökkää juuri sitä, eli Jumalan sanaa vastaan, vaan siksi koska sillä on todellinen voima muuttaa ihmisiä.
Tämä on hyvä ajatus. Ja vielä parempi olisi, jos pystyisi muistamaan lukemansa ja toimimaan sen perusteella elämässään.
Ap, katso ympärillesi. Maailma on järjestyksessä. Ehkä huomaat linnun puussa, oravan tai huomaat kauniin lehden maassa. Ne ovat merkkejä että Jumala rakastaa sinua. Hyvä on voitolla sinun elämässäsi kun haluat olla Jumalan puolella. Onko sinulla joku elämässäsi joka tarvitsee apuasi? Sekin on osoitus että Jumala rakastaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun syntejäni tarvitse kenenkään sovittaa. Ihminen voi sovittaa itse omat syntinsä, korjaamalla pahojen tekojensa vaikutukset.
Jos teet jotain kohtaa väärin, pyydä anteeksi ja pohdi miten voisit toimia jatkossa oikein. Minä korjaan edellisen sukupolven synnit sillä, että en toista heidän virheitään enkä jatka ylisukupolvista traumaa.
No,Jumala toimii juuri noin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin haluaisin uskoa keijukaisiin, tonttuihin, joulupukkiin, maahisiin ym. kuten lapsena. Olisi jotenkin kivempaa.
Sitten kasvoi aikoiseksi ja ymmärsi, että jumalat ovat ihan yhtä höpöä kuin edellämainitutkin.
Otin sittemmin tieteen sydämeeni. Se ei uhkaile polttaa minua, jos en luota siihen.
Pelastaako tiede sinut viimeisellä tuomiolla?
Sellaista ei ole eikä tule. Katsos kun se on satua.
Eri
Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan nyt! Ei sellaista paikkaa ole. Se on vain muinaisten vuohipainenten keksimää satua.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Toinen meistä on käsittänyt väärin enkä se ole minä, valitan!
Onnea matkaan.
Minua harmittaa etren voi kertoa kaikkea itselleni tapahtunutta. Mutta, tiedän että Jumala on totta ja tulemme tänne jostain ja palaamme sinne kun täällä kuolemme. Hyvä ja paha ovat totta.
Vierailija kirjoitti:
Parannus on tehtävä kyllä, mutta et sinä sen myötä synnittömäksi muutu.
Kyllä. Synnin, eli Jumalan lain rikkomisen palkka on kadotus. Taivaaseen ei muutenkaan oteta kuin täysin synnittömiä, joten siksikin synnit on sovitettava. Ilman Jeesuksen sovitustyötä olisin kuollut synteihini ja edessäni olisi vain ikuinen kadotus.
Onko sinun synnit sovitettu?
Eri
Syntien sovitus koskee kaikkia ihmisiä. Sen merkitys on mahdollisuuden avautuminen pelastumiseen Jeesuksen opetuksia noudattamalla. Sekin on mahdollista kaikille. Jeesus kehotti tekemään kaikki kansat opetuslapsikseen, jotta ohjeet pelastumiseen olisivat kaikkien saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Joko sut pitää aivopestä lapsesta saakka. Tai sitten ryyppäät vähintään 20 vuotta ja koet ainakin 8 vakavaa deliriumia. Jonka jälkeen kun lopetat saatat päätyä uskoon
Kevyempi tapa on avioero, jonka jälkeen voit ottaa jeesuksen mielikuvituspoikaystäväksesi. Tätä vaihtoehtoa varten ei tarvitse tulla aidosti uskoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vakuuttunut että se taivas on olemassa ? Jos olet, mistä käsityksesi on peräisin ? Tuskin paimentolaisten jatkokertomus sitä todistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään taivasta ei ole olemassa. Yllämme on vain avaruus.
Että siiihen tyyliin rakastaa kaikkia.
Juuri niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinussa ole mitään vikaa, itse olin nuorena hiukan samanlaisessa tilanteessa kunnes löysin Buddhan opit ja aloin meditoimaan. Asiat loksahtivat paikoilleen kuin itsestään.
Uskonnon vaihtaminen saattaa aiheuttaa yllättäviä ongelmia. Suosittelen sitä vain sellaisille, jotka ovat valmiita ottamaan riskin. Turvallisuutta arvostaville sopii paremmin omassa uskonnossa pysyminen.Buddhan oppien mukaan eläminen ei vaadi sokeaa uskoa mihinkään. Buddha kielsi olevansa mikään jumala. Oikeastaan buddhalaisuus ei ole mikään uskonto vaan elämänfilosofia. Buddha ei myöskään sulje muita totuuksia pois. Suosittelen kaikille, jotka kaipaavat rauhaa.
Rauhaan ei tarvita buddhalaisuutta.
Minä jätän teille rauhan; annan teille oman rauhani. En anna teille niin kuin maailma antaa. Rohkaiskaa sydämenne älkääkä pelätkö. (Joh. 14:27)
Eri
Haluaisin tarkentaa, että vain siinä tapauksessa, että olet uskonut Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskonut, mitä hän sanoo eli noudattanut tai pyrkinyt noudattamaan hänen opetuksiaan.