Lääkäri Atte: Julkinen terveydenhuolto, työterveys, YTHS ja yksityinen terveydenhuolto pitäisi yhdistää
Tarvitaan jättireformi, koko järjestelmän peruskorjaus. Monikanavarahoitus on purettava ja rahoitus koottava yhteen rahakukkaroon, josta se jaetaan yhtenäisin periaattein kaikille. Näin resurssit voidaan kohdentaa todellisen tarpeen mukaan, ei sen perusteella, kuka sattuu olemaan työelämässä tai kenen työnantaja tarjoaa laajimmat edut.
Mitä mieltä?
Kommentit (68)
Suomeen heti brittien malli missä apteekista saa tarvittaessa lääkäripalvelun ja lääkkeet samalla käynnillä.
Pohjois-Koreassa on ilmainen sairaudenhoito. Siis se lääkärin työpanos on maksuton. Itse pitää viedä esim nukutuslääkkeet ja puudutteet ja sidetarpeet. Jos ei niitä köyhällä ole niin sitten leikataan ilman. Esim amputaatio ilman anestesiaa, lycka till.
Vierailija kirjoitti:
Mihin hittoon tarvitaan jotain yths ää? Opiskelijat ovat nuoria eivätkä tarvii mitään hoitoja. Jos kakka tuuri ja saa esim syövän niin julkisellahan sekin hoidetaan. Itse en lähes 5v opiskelujen aikana kertaakaan tarvinnut, hukkaan meni nekin rahat.
Opiskelijoiden mt-ongelmat räjähtivät kun opintoaika rajattiin. Ruuvia on vielä väännetty vähentämällä tukia ja lisäämällä etänä suoritettavia opintoja. Lääkäriin pääsee parin kuukauden viiveellä, psykologille jono on vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Koreassa on ilmainen sairaudenhoito. Siis se lääkärin työpanos on maksuton. Itse pitää viedä esim nukutuslääkkeet ja puudutteet ja sidetarpeet. Jos ei niitä köyhällä ole niin sitten leikataan ilman. Esim amputaatio ilman anestesiaa, lycka till.
Siellä on tervettä kansaa joka tekee ruumiillista työtä. Pistää se vähän liikettä kun nälkä kurnii koko ajan vatsassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin hittoon tarvitaan jotain yths ää? Opiskelijat ovat nuoria eivätkä tarvii mitään hoitoja. Jos kakka tuuri ja saa esim syövän niin julkisellahan sekin hoidetaan. Itse en lähes 5v opiskelujen aikana kertaakaan tarvinnut, hukkaan meni nekin rahat.
Opiskelijoiden mt-ongelmat räjähtivät kun opintoaika rajattiin. Ruuvia on vielä väännetty vähentämällä tukia ja lisäämällä etänä suoritettavia opintoja. Lääkäriin pääsee parin kuukauden viiveellä, psykologille jono on vuoden.
Sipilän hallitushan nimenomaan nosti valtaosalla todella reippaasti tukia siirtämällä opiskelijat yleisen asumistuen piiriin?? Vasta nyt elokuussa on palattu vanhaan malliin.
Muuten kannatan, mutta ilman yksityistä terveydenhuoltoa. Se olkoon edelleen yksityinen ja yksityisten ihmisten rahoittama.
Jos yksityinen puoli päästetään huseeraamaan veronmaksajien rahoilla, siitä ei hyvää seuraa, vaan kohta on koko julkinen puoli yksityistetty. Kokoomus pitää kokoajan jalkaa oven välissä ja kärkkyy hetkeä, jolloin pääsee yksityistämään terveydenhuoltoa. Kyseinen uudistus yksityisen puolen kera, olisi oven potkaiseminen sepposen selälleen Kokoomuksen märälle päiväunelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipilän hallitushan nimenomaan nosti valtaosalla todella reippaasti tukia siirtämällä opiskelijat yleisen asumistuen piiriin?? Vasta nyt elokuussa on palattu vanhaan malliin.
Otahan selvää idioottivajakki asioista, ennen kuin tulet typeryyttäisi mölisemään tänne. Nyt ei todellakaan palattu vanhaan malliin vaan samalla, kun Sipilän sontasakki siirsi opiskelijat yleisen asumistuen piiriin leikattiin rajusti opintotukikuukausia sekä myös leikattiin opintotuen tasoa. Nyt tämän hallituksen kusenhajuinen roskajoukko leikkaa opiskelijoiden asumisen tukia siirtämällä opiskelijat pois asumistuelta, mutta suinkaan mitään aiemmin leikattuja palauteta vaan leikkaukset jatkuvat. Näiden muutosten myötä opintorahan ja asumislisän osuus on mitätön ja pääosa "tuesta" on silkkaa markkinakorkoista lainaa pankista.