Millä alalla et ikinä voisi työskennellä?
Itselleni ilmailuala olisi kauhu - epäsäännölliset työajat, suhdanneherkkyys sekä työympäristö varsinkin lentokoneessa aika hc.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla. Minulta puuttuu hoivavietti. Kun nuorena pääsin ylioppilaaksi, perhe ja sukulaiset painostivat minua pyrkimään sairaanhoitokouluun ja tilasivat jopa hakupaperitkin. En täyttänyt niitä. Sanoin, etten halua siivota potilaiden kusia, paskoja, oksennuksia ja vaihtaa verisiä siteitä. Yäk!
Se että lähdin opiskelemaan yliopistoon, oli joillekin kova pala purtavaksi, koska olin tavallisen duunarierheen penska, ja sinne kuulemma menevät vain herrojen lapset. No minä menin ja valmistuin aikanani. Kun suku havaitsi, ettei päähäni ollut noussut keltaista nestettä, alkoivat he hyväksyä ratkaisuni.
No minulla samantyyppinen tarina, mutta kukaan ei ole ikinä hyväksynyt ratkaisuani.. Kun en ole menestynyt, niin ajattelevat nyt, että siitä sain, hähhähhää.
Olen todella saanut kärsiä valinnastani ja opiskellut myös sitten toisella asteella ns. oikeisiin töihin, edelleenkään työllistymättä.
Onneksi en opiskellut koskaan valtiotieteiden maisteriksi.
Ensihoitaja, tai muu joka on ensimmälsenä paikalla auttamassa esim liikenneonnettomuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Ensihoitaja, tai muu joka on ensimmälsenä paikalla auttamassa esim liikenneonnettomuuksissa.
Hoitoalasta melkein ainut mitä pystyisn tekemään. Siihen rutinoituu ja niillä on apuvälineet. Ei sun tarvitse suusta suuhun tehdä tekohengitystä. Sen jälkeen vastuu siirtyy sairaalalle.
Varhaiskasvatus ja hoivatyö varmaan olisi aika vastenmielistä itselle. Sama joku yksityinen turvallisuusala ja kenttäpoliisin homma, ehkä tutkinnassa voisin olla.
1. Tutkija, joka pistelee koe-eläimiä pieniin tassuihin nenuseen ja silmiin ja siirtää niihin tauteja, eli ihan palkallisena ja työkseen kiduttaa eläimiä.
2. Turkistarhuri. Katsoa toisia tarjottimen kokoisissa häkeissään pakkasella, kun pienet tassut pureutuvat kylmään rautaan, eikä tilaa elää ole.
3. Hoitaja. Jo edellä mainitut ihmisten eritteet: potilas iholla.
4. Henkilökohtainen avustaja. Auttoi täällä ollut ketju.
5. Lastentarha tms. Vaikka lapset voivat olla filosofisia ja ihania, en kestä suuren lapsilauman melua.
6. Mikä tahansa toimistotyö valtionhallinnon tai vaikka kirjoittavan toimittajan, jos 8-16 tai 9-17 varsinkin jos joutuu istumaan koko päivän; järkyttävää rääkkiä selälle
Moni on sanonut myyntityä. Itse olin työssä jossa piti tarjota asiakkaille vakuutuksia. Ei se ollut tuputtamista. Päinvastoin. Piti tuoda esille miksi asiakkalla oli hyvä olla esim. henkivakuutus. Kun oli rauhallinen ja perusteli hyvin sai tosi hyvin kauppaa. Ei asiakkaat tyhmiä ole. Kyllä ne sitten kavahtaa jos alkaa väkisin tuputtaa. Itse uskoin jos näki ettei asiakas millään haklunnut tuotetta. Aina joku halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalasta melkein ainut mitä pystyisn tekemään. Siihen rutinoituu ja niillä on apuvälineet. Ei sun tarvitse suusta suuhun tehdä tekohengitystä. Sen jälkeen vastuu siirtyy sairaalalle.
Sama. Eikä tarvitse olla erityisen kärsivällinen tai lempeä. Mä tulisin hetkessä hulluksi muistisairaiden hoitajana, ihan valtaisa hatunnosto heille, jotka jaksavat sitä.
Luonnontieteiden tutkijaksi ei riittäisi kyvyt (eikä kiinnostus). Muuten ainakin vankilatyö, viemärisukeltaja, patologi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en. Olin itse kolarissa ja huomasin että menin aikalailla shokkiin ja toimintakyvyttömäksi siinä. Eikä se ees ollut mikään kuolonkolari, missä piti kaivaa ruumiita rusentuneista autoista tms. Mutta mietin siinäkin etten voisi tuota työtä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en. Olin itse kolarissa ja huomasin että menin aikalailla shokkiin ja toimintakyvyttömäksi siinä. Eikä se ees ollut mikään kuolonkolari, missä piti kaivaa ruumiita rusentuneista autoista tms. Mutta mietin siinäkin etten voisi tuota työtä tehdä.
No mutta eikö toi nyt ole hiiiiieman eri asia kun on itse osallisena ollut. Kyllä ammattilaisena suhtautuu eri tavalla. Palomiehethä ne ihmiset kaivaa jumiutuneista autoista, ei ensihoitajat?
Hoitotyö siivooja,lääkäri,toimistotyöt,kaupankassa,ammattikuski,lastenhoitaja,opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta eikö toi nyt ole hiiiiieman eri asia kun on itse osallisena ollut. Kyllä ammattilaisena suhtautuu eri tavalla. Palomiehethä ne ihmiset kaivaa jumiutuneista autoista, ei ensihoitajat
Ammattitaitoon kuuluu se, että osaa suhtautua tilanteeseen objektiivisesti. Toki varmasti jotkut keissit jäävät enemmän mieleen kuin toiset, mutta tilanne ei ravisuta sen enempää.
Muutama vuosi sitten, kaikkia työttömäksi joutuneita patistettiin lähihoitajakoulutukseen. Kuten minua Sanottiin, että alalla riittää aina töitä, saa valita työpaikkansa. Nykyään lähihoitajia on työttömänä tuhansia. Vantaalla avoinna peräti 12 työpaikkaa, jotka kaikki huonomaineisia.
Suomen valtionhallinnossa.