Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnarkomaani rakastaa puolisoaan?

Vierailija
06.11.2025 |

Jos työ menee kaiken edelle?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Seurasin vierestä toisen osapuolen kuolemaan asti. Työnarkomaani haukkui puolisoaan kuoleman jälkeen vuosikaudet.

Vierailija
2/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työnarkomaanin kanssa parisuhteessa jo yli 15 vuotta, ja usein mietin samaa. Että miksi tuo edes haluaa olla suhteessa, kun se työ on kuitenkin aina ykkönen eikä koskaan tehdä mitään yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnarkomaani rakastaa vain itseään.

Vierailija
4/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnarkomaani ei ole vanhempi.

Vierailija
5/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vähän sama kuin alkoholisteilla. Voi,  mutta se riippuvuus on ykkönen niin kauan kun se hallitsee elämää. Ihmissuhteet tulee vasta sen jälkeen. 

Vierailija
6/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko kukaan toipunutta työnarkomaania? Siitä taidetaan toipua harvemmin kuin muista riippuvuuksista.

Vierailija
7/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko kukaan toipunutta työnarkomaania? Siitä taidetaan toipua harvemmin kuin muista riippuvuuksista.

Jatkuu, kunnes tulee seniiliys tms. stoppi, että työn tekeminen mahdotonta.

Vierailija
8/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolevat työntekoon.

Vierailija
9/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työnarkomaanin kanssa parisuhteessa jo yli 15 vuotta, ja usein mietin samaa. Että miksi tuo edes haluaa olla suhteessa, kun se työ on kuitenkin aina ykkönen eikä koskaan tehdä mitään yhdessä.

Miksi sinä haluat olla hänen kanssaan?

Vierailija
10/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota minäkin pelkään. Puolisolla "ei ole aikaa" itsestään huolehtimiseen ja elintavat ja yöunet ovat ihan hirveät. Mutta ihan normaali työ kyseessä, kun ainakin kerran viikossa pitää koneella tehdä jotain yön yli ja aamulla heti perään toimistolle.

Vierailija
11/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työlle jää enemmän aikaa, kun joku hoitaa puolet (tai enemmän) kotitöistä ja ruokahuollosta.

Vierailija
12/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän rakastaa  työtään. Todella moni mies on homososiaalinen eli kaveriporukat ja työporukat sekä raha eli valta ovat paljon tärkeämpiä kuin perhe, puolison tai lasten hyvintointi. Narsistien tapauksissa voiton vievät lapset, sillä ovat eniten narsistisen vanhemma kaltaisia. Mutta nämäkin haluavat yleensä maailmaan lisää itseään, eli kun pääsevät edellisestä kumppanista eroon, alkaa uuden jahtaaminen

Verrattuna oikeaan rakkaussuhteeseen, missä kumppani on tärkein ja tästä pidetään huolta, eikä tätä käytetä oman itsen monistuskappaleena tai muuten hyväksi

Vierailija
13/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että työnarkomaani eroaa sen enempää muista riippuvaisista. Mitä pahempi riippuvuus, sen vähemmän elämään mahtuu yhtään mitään muuta. Siinä voi olla vaikka puoliso ja lapset vieressä, mutta heidänkin kanssaan ollessa riippuvaisen aivot ovat riippuvuuden kohteen luona.

Vierailija
14/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakastaa. Työnarkomaani korvaa usein työllä muut harrastukset ja sosiaalisen elämän. Tällöin parisuhteelle jää saman verran aikaa kuin muissakin parisuhteissa.

Vierailija
15/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi rakastaa. Työnarkomaani korvaa usein työllä muut harrastukset ja sosiaalisen elämän. Tällöin parisuhteelle jää saman verran aikaa kuin muissakin parisuhteissa.

Ehkä siinä suhteen alkuvaiheessa. Parin vuoden jälkeen suhde on jo varma ja kumppani ei enää kiinnosta niin paljon. Sitten on vaan kiva, kun iltamyöhällä on valot päällä kotiin tullessa, ja jos oikein hyvin käy, ruoka valmiina ja siisti koti.

Vierailija
16/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne harvat hetket, kun hän malttaa irtautua töistä, ovat ihania. Puoliso on parhaimmillaan hauska, huomioonottava ja välittävä. Näitä hetkiä on vuosi vuodelta vähemmän. Meillä on lapsia ja ihan kevyin perustein en lähde. Kuka on yllättynyt, että olen myös työnarkomaanin tytär...

Vierailija
17/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne harvat hetket, kun hän malttaa irtautua töistä, ovat ihania. Puoliso on parhaimmillaan hauska, huomioonottava ja välittävä. Näitä hetkiä on vuosi vuodelta vähemmän. Meillä on lapsia ja ihan kevyin perustein en lähde. Kuka on yllättynyt, että olen myös työnarkomaanin tytär...

No olen yllättynyt. Luulisi, että ois kiertänyt tuollaisen miehen, jos kotoa on jo kokemusta. 

Vierailija
18/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan. Täällä toinen. Kävin juuri tänään terapiassa tälläisen työnarkomaanin jäljiltä.

Vierailija
19/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen yllättynyt. Luulisi, että ois kiertänyt tuollaisen miehen, jos kotoa on jo kokemusta. 

Ei välttämättä. Työnarkomaanit ovat "kunnollisia" ja lähes väistämättä menestyivät työssään. Sitä ei välttämättä osaa kyseenalaistaa, jos on siihen lapsesta asti tottunut. Vähän pehmeämmin etenevä puoliso voi tuntua turvattomalta kun ei ole alfa.

Vierailija
20/22 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työhullu pitää vain hyväksyä sellaisenaan tai erota? Onko joku päättänyt, että tämä on ihan ok ja yhteistä aikaa ei ole? Oletko oikeasti asian kanssa sujut? Tuntuu, että eronneita tai eroa pohtivia on paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän