Huuteleeko muille aikuisille ikinä esiteinit tai teinit jotain ?
eli olen 31 vuotias nainen ja koulukiusattu. Itsetuntoni on heikko ja se saattaa jopa näkyä olemuksesta. välillä vieläkin ohikulkiessa teinipoika lauma luo pidempää katsekontaktia ja huutaa jotain yleensä aika harmitonta esimerkiksi kerran , että "keuli", kun poljin pyörällä.
Jotenkin itse en oikein koe tätä normaaliksi. Joudutteko muut aikuiset satunnaisesti tällaisen kohteeksi vai onkohan minussa jokin vialla D:
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Kun olin parikymppinen samassa naapurustossa asui yksi orvoksi jäänyt teini, noin 15v., huuteli ohi kulkeville ihmisille ihan outoja, esimerkiksi kun kävelin tätäini kanssa, huuteli että ai sä kävelet sun äidin kanssa etkö pärjää ilman äitiä.
En tiedä oliko hänen kohdallaan mennyt jotain pieleen jo tekovaiheessa vai oliko päänsä kolahtanut johonkin onnettomuudessa missä vanhempansakin kuolivat.
Oireileva pelle kuuluu laitokseen
Joskus 10 v sitten joku teini huusi "hyvä perse". Ei muuten. N36
Tämä on jostain syystä yleistynyt. Kaverivanhemmuus kasvattaa kusipäitä vailla käytöstapoja.
Itse asiassa yksi päivä joku alkoi matkia kun puhuin puhelimessa. Itse olen ollut aikoinaan nuoriso- ja rippikoulutyössä. Yleensä vain haluavat huomiota,ä. Saattavat pitää mukavan näköisenä ja sellaiselta aikuiselta, johon uskaltaa ottaa kontaktia. Jos olen sosiaalisella tuulella, niin saatan kysyä että miten menee, mihin menossa, miksi hengaatte kadulla, ootteko keskenänne koulukavereita jne.
Olen koulun siivooja, kun oppilaat tervehtivät, mietin naljailevatko. Tervehdin takaisin kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin parikymppinen samassa naapurustossa asui yksi orvoksi jäänyt teini, noin 15v., huuteli ohi kulkeville ihmisille ihan outoja, esimerkiksi kun kävelin tätäini kanssa, huuteli että ai sä kävelet sun äidin kanssa etkö pärjää ilman äitiä.
En tiedä oliko hänen kohdallaan mennyt jotain pieleen jo tekovaiheessa vai oliko päänsä kolahtanut johonkin onnettomuudessa missä vanhempansakin kuolivat.
Jos et tuosta huudetusta lauseesta todellakaan ymmärrä asiayhteyttä,miksi orvoksi jäänyt traumatisoitunut lapsi tuollaista tuntemattomille sanoisi, olet enemmän kuin yksinkertainen,suorastaan hävettävän tyhmä ja kylmä ihminen. Lapsia sinulla tuon perusteella tuskin on ja toivottavasti ei tule olemaankaan. Häpeä!
Eihän sitä voi tietää mistä tuo hänen toiminta johtuu, orvoksi jäänyt voi olla myös ihan vaan ajattelematon, tehdä tyhmiä ja olla ilkeä, eipä se orvoksi jääminen sulje noita pois mitenkään.
Kaikilla lapsuudessaan orvoksi jääneillä ei todellakaan ole mitään tarvetta tehdä tuollaista, huudella typeryyksiä ohikulkijoille. Ei minullakaan, vaikka jäin orvoksi 4-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee mieleen, että aikoinaan samassa koulussa oli yläasteikäinen tyttö joka asui sijaisperheessä, oli otettu huostaan pikkulapsena. Huuteli toisille koululaisille, lukiolaisille ja aikuisillekin kaikkea näiden vanhemmista.
Taisihan se harmittaa, kun oma äitinsä ei ollut häntä koskaan rakastanut vaan huostaanoton jälkeen häipynyt eikä välittänyt pitää yhteyttä. Toisaalta, kukapa olisi tuollaiseen halunnutkaan pitää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tuosta huudetusta lauseesta todellakaan ymmärrä asiayhteyttä,miksi orvoksi jäänyt traumatisoitunut lapsi tuollaista tuntemattomille sanoisi, olet enemmän kuin yksinkertainen,suorastaan hävettävän tyhmä ja kylmä ihminen. Lapsia sinulla tuon perusteella tuskin on ja toivottavasti ei tule olemaankaan. Häpeä!
Eipä sitä orvoksijäämiskorttia voi koko loppuelämää käyttää aina ja kaikkialla perusteluna asiattomaan käytökseen. Orvoksi jääneillä on käsittääkseni oikein hyvät kontaktit sosiaalitoimeen ja lastensuojeluun, sieltä saa varmasti terapiaa oikotien kautta, helpommin kuin monet muut traumatisoituneet lapset.
Olet 31-vuotias ja identiteettisi perustuu edelleen siihen että olit koulukiusattu?? Ja tiedän kyllä mitä helvettiä se on mutta eikö olisi jo aika kasvaa aikuiseksi ja opetella pois reppanan uhrin roolista
Vierailija kirjoitti:
Olet 31-vuotias ja identiteettisi perustuu edelleen siihen että olit koulukiusattu?? Ja tiedän kyllä mitä helvettiä se on mutta eikö olisi jo aika kasvaa aikuiseksi ja opetella pois reppanan uhrin roolista
Kiusaamisesta saattaa jäädä trauma, kiusaaminen on väkivaltaa, mitä on joutunut kokemaan. Ei ihme että vaikuttaa.
Teinit eivät ole koskaan huudelleet perään. Toisinaan jotkut juopot huutelee, koska joudun kävelemään torin laitaa pitkin töihin. Tämä ongelma on lähinnä kesäisin.
En pidä teinejä mitenkään pelottavina. He kyllä mölisevät omissa porukoissaan, mutta siihen se jää.
Täällä joku jaksaa joka viestiin kommentoida jotain kuinka hän olisi tehnyt paremmin tässä ja tuossa ja ollut niin erinomainen. Miksi et voi antaa muiden kertoa kokemuksistaan rauhassa ja minä tarve on vähätellä, ettei se ja se nyt niin pahaa ollut. Jokainen tulkitsee omalla tavallaan asiat.
Ei mikään selitä huonoa käytöstä, eikä sitä tarvitse sietää. Erään nuoren vanhemmat erosi ja kohteli koiraansa huonosti. Näin häntäkin olisi varmaan pitänyt siis ymmärtää sen perustella, että oli paha mieli. Ei se minusta noin mene sentään.
Nepsy huutaa ennen kuin edes ehtii ajattella omaa mielipidettään.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta tähän. Sinä et ole näköjään päässyt siitä kiusaajaa roolista vieläkään eroon. Opettele ensin itse siitä eroon ennen kuin neuvot muita.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku jaksaa joka viestiin kommentoida jotain kuinka hän olisi tehnyt paremmin tässä ja tuossa ja ollut niin erinomainen. Miksi et voi antaa muiden kertoa kokemuksistaan rauhassa ja minä tarve on vähätellä, ettei se ja se nyt niin pahaa ollut. Jokainen tulkitsee omalla tavallaan asiat.
Ei mikään selitä huonoa käytöstä, eikä sitä tarvitse sietää. Erään nuoren vanhemmat erosi ja kohteli koiraansa huonosti. Näin häntäkin olisi varmaan pitänyt siis ymmärtää sen perustella, että oli paha mieli. Ei se minusta noin mene sentään.
Todellakin, mikään ei ole mikään oma kokemus ei voi olla käyntikortti huonoon käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ymmärtäisi ehkä pikkulapselta, mutta että 15v? Ei normaalia, olikohan jotenkin jälkeenjäänyt tai niin? Kuulostaa jokseenkin vajaalta.
Kuusikymppisenä olen kuullut muutaman kerran, että "katso, mummo istuu tuolla" tai "joku mummo tuolla". Ihan kuin vanhempi ihminen sinänsä olisi ihmetyksen aihe. Ihmettelijät ovat yleensä noin kaksitoistavuotiaita pojannulikoita, joiden mielestä on ihme, että näin vanhoja ihmisiä on olemassakaan.
"Tuon ymmärtäisi ehkä pikkulapselta, mutta että 15v? Ei normaalia, olikohan jotenkin jälkeenjäänyt tai niin? Kuulostaa jokseenkin vajaalta."
No, sitten tuon perusteella niitä vajaita teinejä on paljon liikkeellä jos huutelu on merkki vajaudesta. Ei se toki mitään järkevää olekaan ja ehkä viisas teini ei huutele muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat että "orvoksi jäänyt 15 vuotias" kettuilee muille äitihahmoista, ja et silti tajua, että "mikä hänen kohdallaan oli mennyt pieleen"
.... oikeasti?? Etkö oikeasti tajua?
Ei, taisi olla provo. Ei noin tyhmiä voi olla.
Outoa että huoltajat eivät panneet lasta kuriin, hommanneet tälle apua tuohon käytökseen, jos kerran on toistuvasti huudellut satunnaisille ohikulkijoille niin vaikeaa uskoa etteivät olisi olleet muka tietoisia. Vai ajattelivatko, että tällä kullannupulla on oikeus tehdä ihan mitä haluaa? Siinä tapauksessa heidän soveltuvuus huoltajaksi olisi pitänyt arvioida uudelleen. Huoltajan velvollisuuksiin kuuluu myös sijoitetun lapsen ongelmien hoitaminen.
Voi kyynel ja itkuntuhruiset silmät kun sillä orvoksi jääneellä on ollut niin vaikeaa. Orvoksi jääneet pääsevät sosiaalihuollon piiriin ja voivat siellä kiukkuilla traumojaan.