Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huuteleeko muille aikuisille ikinä esiteinit tai teinit jotain ?

Vierailija
05.10.2025 |

eli olen 31 vuotias nainen ja koulukiusattu. Itsetuntoni on heikko ja se saattaa jopa näkyä olemuksesta. välillä vieläkin ohikulkiessa teinipoika lauma luo pidempää katsekontaktia ja huutaa jotain yleensä aika harmitonta esimerkiksi kerran , että "keuli", kun poljin pyörällä.

Jotenkin itse en oikein koe tätä normaaliksi. Joudutteko muut aikuiset satunnaisesti tällaisen kohteeksi vai onkohan minussa jokin vialla D:

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huudeltu enkä välittäisi jos joku kakara jotain sanoisi, kuuluu ikään. 

Vierailija
42/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä nauraisin ja ottaisin huumorilla jos nuoret huutelisi minulle, että keuli.  Tulisi mieleen  niin koominen mielikuva minusta keulimassa, heh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja pienellä paikkakunnalla, joten aina kuuluu jostain moikkailua. En pistä pahakseni. 

Oletko tietoinen, että jokaiselle opettajalle keksitty joku pilkkanimi mitä lapset käyttää jopa vuosikymmeniä? Opettajasta ei käytetä koskaan oikeaa nimeä kun hänestä puhutaan. 

Ei me vaan keksitty pilkkanimiä opettajille, ja useimmista käytetään ihan oikeaa nimeä kun puhutaan. Sama lapsellani. 

Höpöhöpö. Näitä on iät ajat keksitty. Meillä oli Loukku ja Koukku, toinen käveli koukussa, Haisunäätä, Pulu, Pyhä Lehmä ja muita. Jännä juttu että asialliset ei saaneet nimiä. 

Meillä oli Sävysävy, Var

Meillä oli Anna, Katja, Heli, Matti, Turre (eli Turunen), Pirjo, Pauliina, Irkku (eli Irja) jne. 

Vierailija
44/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä nauraisin ja ottaisin huumorilla jos nuoret huutelisi minulle, että keuli.  Tulisi mieleen  niin koominen mielikuva minusta keulimassa, heh. 

Joo toi "vedä keuloja" ei luultavasti ole mikään ilkeä, vaan humoristinen heitto.

Mutta ymmärrän, että jos on traumoja ilkeistä kiusaavista teinipojista, niin tuntemattomien poikien huutelut ylipäätään voi triggeröidä. Vaikka ei tarvis, vaan vois olla vaan pystypäin ja hymähtää. 

Vierailija
45/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin parikymppinen samassa naapurustossa asui yksi orvoksi jäänyt teini, noin 15v., huuteli ohi kulkeville ihmisille ihan outoja, esimerkiksi kun kävelin tätäini kanssa, huuteli että ai sä kävelet sun äidin kanssa etkö pärjää ilman äitiä.

En tiedä oliko hänen kohdallaan mennyt jotain pieleen jo tekovaiheessa vai oliko päänsä kolahtanut johonkin onnettomuudessa missä vanhempansakin kuolivat.

Tuostahan olisi pitänyt tehdä lastensuojeluilmoitus, ei ole normaalia eikä hyväksyttävää käytöstä että 15v huutelee ihan pöhköjä ihmisille.

Olisi joutunut tekemisiin sosiaaliviranomaisten kanssa ja tarvittaessa vaikka otettu huostaan jos huoltajat ei olisi saaneet kuria kakaraan.

Vierailija
46/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kuulen harva se päivä näyttäväni narkilta. Olen sairas.

Vierailija
47/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin parikymppinen samassa naapurustossa asui yksi orvoksi jäänyt teini, noin 15v., huuteli ohi kulkeville ihmisille ihan outoja, esimerkiksi kun kävelin tätäini kanssa, huuteli että ai sä kävelet sun äidin kanssa etkö pärjää ilman äitiä.

En tiedä oliko hänen kohdallaan mennyt jotain pieleen jo tekovaiheessa vai oliko päänsä kolahtanut johonkin onnettomuudessa missä vanhempansakin kuolivat.

Tuostahan olisi pitänyt tehdä lastensuojeluilmoitus, ei ole normaalia eikä hyväksyttävää käytöstä että 15v huutelee ihan pöhköjä ihmisille.

Olisi joutunut tekemisiin sosiaaliviranomaisten kanssa ja tarvittaessa vaikka otettu huostaan jos huoltajat ei olisi saaneet kuria kakaraan.

Heikko on ihminen, jos triggeröityy jostain orvoksi tietämänsä teinin kivusta mitä huutelee ympärilleen.

Todella heikko. Meidän perheessä isä olisi selittänyt tuon juuri kuten se onkin, ja olisimme kokeneet empatiaa orpoa kohtaan, pyytäneet kylään jne. Teillä oli ilmeisesti toisin, ja länkytät edelleen aikuisena palstalla latteaa paskaasi.

Vierailija
48/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on joskus käynyt noin. Ihan tosi typeriä juttuja. Enkä itse ole ollut missään kontaktissa, tai tunne näitä teinejä enkä sanonut heille edes mitään. 

Vierailija
49/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikko on ihminen, jos triggeröityy jostain orvoksi tietämänsä teinin kivusta mitä huutelee ympärilleen

Älykkäillä ihmisillä on yleensä parempi empatiakykykin. Ymmärtävät syy-seuraussuhteita ja laajempia kokonaisuuksia, joten helpompi kokea empatiaa.

Tuo palstalainen on siinä mielessä tyypillinen tapaus tällä, että aivan normaalitasonkin looginen päättelykyky puuttuu, ja kauhistelee jotain orvoksi jääneen huutelua siitä eikö toiset pärjää ilman äitiään (kun hänen oli PAKKO pärjätä ja ikää 15v, eli aivojen kehitys todella kesken ja vanhemmat poissa).

Vierailija
50/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea teille on huudeltu?

Hyvä perse mutta tissit liian pienet!

Tietenkin kyseessä oli seksuaalinen häirintä ja patriarkaatin ruumiillistuma!

Voi teitä!

Vierailija
51/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei onneksi olla huudeltu mitään, ehkä naureskeltu selän takana, en tiedä. Mutta olen kyllä huomannut, että monista kouluikäisistä on tullut omituisen röyhkeitä vanhempia ihmisiä kohtaan. Ei tarvitse olla edes mitään "omituisia" aikuisia, eikä mitään varsinaista syrjäytyneiden kiusaamista (sitä valitettavasti on ollut aina), vaan sellaiset 10-vuotiaat tuijottaa halveksivasti päästä varpaisiin ihan normaalin näköisiä keski-ikäisiä ja naureskelevat vanhuksille jotka kulkevat kumarassa rollaattorilla tms.

Tämä tuntuu oudolta minusta, koska minusta lapsuudessani 90-luvulla oli selkeä ero lasten ja aikuisten maailmojen välillä. Ainoastaan koulun pahimmat häiriköt ryppyilivät aikuisille, ja sekin yleensä joillekin auktoriteettihahmoille, esim. koulussa opettajille. Ei tavalliselle koululaiselle olisi tullut mieleenkään naureskella jollekin satunnaiselle tavalliselle aikuiselle bussipysäkillä. Ei olisi edes kiinnostanut. Ei aikuisissa pitäisi olla lapsille mitään niin kiinnostavaa.

Vierailija
52/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikko on ihminen, jos triggeröityy jostain orvoksi tietämänsä teinin kivusta mitä huutelee ympärilleen

Kyllä se heikko on se orvoksi jäänyt joka 15-vuotiaana kiukuttelee ja oireilee orvoksi jäämistään purkamalla oman paskaansa toisiin.

Fiksu nuori ymmärtäisi, ettei hänellä ole oikeutta käyttäytyä huonosti vaikka olisikin vanhemmat kuolleet. Toki vikaa voi olla huoltajissakin, jos ovat aina antaneet kaikessa periksi tälle huollettavalleen. Sosiaaliviranomaisten apua tuo perhe olisi tarvinut.

Vierailija
53/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei onneksi olla huudeltu mitään, ehkä naureskeltu selän takana, en tiedä. Mutta olen kyllä huomannut, että monista kouluikäisistä on tullut omituisen röyhkeitä vanhempia ihmisiä kohtaan. Ei tarvitse olla edes mitään "omituisia" aikuisia, eikä mitään varsinaista syrjäytyneiden kiusaamista (sitä valitettavasti on ollut aina), vaan sellaiset 10-vuotiaat tuijottaa halveksivasti päästä varpaisiin ihan normaalin näköisiä keski-ikäisiä ja naureskelevat vanhuksille jotka kulkevat kumarassa rollaattorilla tms.

Tämä tuntuu oudolta minusta, koska minusta lapsuudessani 90-luvulla oli selkeä ero lasten ja aikuisten maailmojen välillä. Ainoastaan koulun pahimmat häiriköt ryppyilivät aikuisille, ja sekin yleensä joillekin auktoriteettihahmoille, esim. koulussa opettajille. Ei tavalliselle koululaiselle olisi tullut mieleenkään naureskella jollekin satunnaiselle tavalliselle aikuiselle bussipysäkillä. Ei olisi edes kiinnostanut. Ei aikuisiss

Älypuhelimet rapauttaa lasten empatiakykyä, samoin lukemisen väheneminen. Lisäksi some syöttää kontsaa jossa nuoruus korostuu, ja vanhenemisesta on tullut osalle porukasta entistäkin kauheampi juttu.

Vierailija
54/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikko on ihminen, jos triggeröityy jostain orvoksi tiet

Tuo palstalainen on siinä mielessä tyypillinen tapaus tällä, että aivan normaalitasonkin looginen päättelykyky puuttuu, ja kauhistelee jotain orvoksi jääneen huutelua siitä eikö toiset pärjää ilman äitiään (kun hänen oli PAKKO pärjätä ja ikää 15v, eli aivojen kehitys todella kesken ja vanhemmat poissa).

Eihän se orvoksi jäänyt pärjännyt, kun tuollaista noloa huutelua harrasti. Itse olisin ehkä huudellut takaisin pari orpovitsiä.

Vierailija
55/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan saanut kunnon kolauksen ja aivot vähän vinksahtaneet.

Vierailija
56/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni eivät ole huudelleet mitään enää vuosikymmeniin, varmaan sulaudun massaan niin hyvin ulkomuodoltani. 

Vierailija
57/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti lasun seurauksena tuokin olisi päätynyt johonkin laitokseen, minne olisi kuulunutkin.

Vierailija
58/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikko ihminen myös multipeukuttelee typeriä aivopierujaan...

Vierailija
59/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi teini heimolainen huusi jotain "ihan apinan näkönen". En uskaltanu sanoa mitään, ettei tule puukosta. Sopi kyllä paremmin huutajaan. Taisi isä ja äiti olla liian läheistä sukua keskenään.

Vierailija
60/81 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikk

Eihän se orvoksi jäänyt pärjännyt, kun tuollaista noloa huutelua harrasti. Itse olisin ehkä huudellut takaisin pari orpovitsiä.

Minä en olisi huudellut takaisin, vaan suhtautunut neutraalisti. Aikuisten kanssa keskusteltuani luultavasti lempeästikin. 

Mutta meissä on se ero, että minut kasvatettiin, sinua ilmeisesti ei.