Huuteleeko muille aikuisille ikinä esiteinit tai teinit jotain ?
eli olen 31 vuotias nainen ja koulukiusattu. Itsetuntoni on heikko ja se saattaa jopa näkyä olemuksesta. välillä vieläkin ohikulkiessa teinipoika lauma luo pidempää katsekontaktia ja huutaa jotain yleensä aika harmitonta esimerkiksi kerran , että "keuli", kun poljin pyörällä.
Jotenkin itse en oikein koe tätä normaaliksi. Joudutteko muut aikuiset satunnaisesti tällaisen kohteeksi vai onkohan minussa jokin vialla D:
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Huutelee. Ne nyt ottavat kohteekseen kenet tahansa. Juopon aikuisen kanssa tekemisissä olevat tulevat asuintaloon hakkaamaan ja potkimaan ovea, soittelemaan ovikelloa. Juoppo yllyttää seurueineen, ja sepä on kumma, kun sille juopolle sanomisen jälkeen ja kysymisen jälkeen juoppo sanoo ettei hän mitään kohteelta halua, mut silti vaan jatkuu. Toki kun siitä alaikäisten kanssa huseeraamisesta tulee enemmän huomioita, juoppo yllyttää enemmän muita juoppoja vainoamaan! Sellaista ilmenee, että kohteen ollessa leikkauttamassa hiuksia, yks spurgu tulee sen liikkeen avoimen oven tuntumaan esittämään solvauksiaan. Tarkoitus tietenkin se, että kyseinen liikkeenharjoittaja kiusaantuu ja kokee asiakkaan epämieluisaksi - sen sijaan että se spurgu lennätettäisiin poliisin maijaan häiriköimästä!
Juoppo sanoo " minä pystyn järjestämään sulle pskaa!"
Tuo jätkä, juoppo, kannabishörhö, on totaalisen sairas! Se muuten parittaa kohdetta... M ujlk kuja tarjolla!
Esiteinin siis viisivuotiaan leipäläven saisin tukittua, mutta teinin kanssa en edes yrittäisi🤬
Vierailija kirjoitti:
Kun olin parikymppinen samassa naapurustossa asui yksi orvoksi jäänyt teini, noin 15v., huuteli ohi kulkeville ihmisille ihan outoja, esimerkiksi kun kävelin tätäini kanssa, huuteli että ai sä kävelet sun äidin kanssa etkö pärjää ilman äitiä.
En tiedä oliko hänen kohdallaan mennyt jotain pieleen jo tekovaiheessa vai oliko päänsä kolahtanut johonkin onnettomuudessa missä vanhempansakin kuolivat.
Kantelua sosiaalihuoltoon niin ottavat huostaan tuollaiset
Vierailija kirjoitti:
Kun olin parikymppinen samassa naapurustossa asui yksi orvoksi jäänyt teini, noin 15v., huuteli ohi kulkeville ihmisille ihan outoja, esimerkiksi kun kävelin tätäini kanssa, huuteli että ai sä kävelet sun äidin kanssa etkö pärjää ilman äitiä.
En tiedä oliko hänen kohdallaan mennyt jotain pieleen jo tekovaiheessa vai oliko päänsä kolahtanut johonkin onnettomuudessa missä vanhempansakin kuolivat.
Aika törkeästi puhut toisesta ihmisestä.
Joo. Aina ja ilmeisesti ikuisesti.
Mutta ei vain teinit, vaan vanhemmatkin ihmiset. Sieltä tulee kommenttia ulkonäöstä useinkin.
Vasta vanhana, kun ulkonäkö on poissa ja itsetunto parempi, niin on vähän rauhoittunut.
Ihmiset on perseestä.
Olin tuossa syyskuussa ulkosalilla treenaamassa. Ulkosali sijaitsee pienen kukkulan päällä, joka laskeutuu suoraan kävely- ja pyörätielle.
Paikalle tuli nuorehko nainen kolmen pienen lapsensa kanssa. Nainen oli hyvinkin tikissä kunnossa ja alkoi siinä treenaamaan rauhassa ja lapset leikkivät myös sovussa ilman sen suurempia ongelmia tai riehumisia. Tähän väliin on sanottava että nainen oli todella näyttävä ja tämä oli treenannut ahkerasti peräpäätään (ei siinä, hyvältä näytti näin 28v miehen silmissä). Treenasin laitteella, josta oli suora näkymä tielle. Nainen tuli viereiseen laitteeseen selkä tielle päin. Näin, kun kaksi noin 12-13v tenavaa (poikia) ajoi ohi ja toinen huusi kovaan ääneen "Iso perse". Ei naurattanut. Molemmat katsoimme toisiamme ja pudistimme päitämme. Ei olisi tuon ikäisenä tullut mieleenkään huudella tuollaista.
Sinun ikäisenä naapurin esiteinit huuteli, Vanhempana en enää onneksi ole heille kiinnostava, kun voisin olla heidän mummu.
Pelkään, että huutelevat, oikeasti ei ole kuin kerran toivotettu hyvää iltaa, kun olin koiran kanssa lenkillä. Yritän päästä teinipelosta eroon:) suurin osa on oikeinkin fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantelua sosiaalihuoltoon niin ottavat huostaan tuollaiset
Sosiaaliviranomaiset varmaan puuttuvat tällaisiin helposti kun kyse sijoituksesta. Tunnen yhden joka joutui ongelmiin lastensuojelun kanssa töppäiltyään koulussa ja kaverisuhteissa. Sosiaalitoimi ilmeisesti harkitsi jopa sitä että tämä olisi siirretty laitossijoituksern, mutta lopulta päätyivät vaan Sosiaaliviranomaisten tehoseurantaan, siinäpä saivat selittää jokaisen kouluarvosanan ja kaiken yksityiselämästään jotta sai asua sukulaistensa kanssa.
Kyllä ne huutelee muillekin, osan kuulen osan en, koska kuulokkeet ja musa soi. Viimeksi joku lukutaidoton huuteli, että "Isis rulettaa" kirosanojen siivittämänä. T-paitani black metal pumpun bändilogo oli sille liian vaikea luettava, että se raasu sekoitti kirjaimet aavikon koukeroiksi. Ois pitäny huutaa takasin, että lukee aapisen uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Esiteinin siis viisivuotiaan leipäläven saisin tukittua, mutta teinin kanssa en edes yrittäisi🤬
Teinit ei huutele, mitä pahaa tuossa edes on kun ajat pyörällä ja joku huutaa keuli, huutaisin takaisin että en uskalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku jaksaa joka viestiin kommentoida jotain kuinka hän olisi tehnyt paremmin tässä ja tuossa ja ollut niin erinomainen. Miksi et voi antaa muiden kertoa kokemuksistaan rauhassa ja minä tarve on vähätellä, ettei se ja se nyt niin pahaa ollut. Jokainen tulkitsee omalla tavallaan asiat.
Ei mikään selitä huonoa käytöstä, eikä sitä tarvitse sietää. Erään nuoren vanhemmat erosi ja kohteli koiraansa huonosti. Näin häntäkin olisi varmaan pitänyt siis ymmärtää sen perustella, että oli paha mieli. Ei se minusta noin mene sentään.
Tosin sosiaalinen paine erivapauksien sallimiseen. Kun olin koulussa, meidän luokalla oli lapsi joka oli menettänyt vanhempansa eräässä aika tunnetussa tapauksessa, mistä oli uutisoitu paljon. Kaikkien piti ymmärtää tätä orvoksi jäänyttä, eli katsoa läpi sormien tämän tekemisiä, jopa meille lapsille sanottiin, että ä
Tsunami?
En ole koskaan kuullut. Todennäköisesti huutelevatkin, mutta mulla on aina kuulokkeet ja selkeä meneminen, eli en haahuile julkisilla paikoilla niin että kukaan ehtisi edes huomaamaan olemassa oloani. En ole ikinä ajatellut asiaa, eikä se varmaan hetkauttaisi mitenkään vaikka kuulisin huutelut, ei vaan vaikuttaisi arkeeni mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Joutuu, olen opettaja. Koulun ulkopuolella kulkevat pälyillen suu persereiällä, varsinkin, jos ovat vanhempiensa kanssa liikkeellä.
suu persereiällä onkin mielenkiintoinen ilmaisu.
Muistan yhden kerran, kun joku teinityttöjen porukka alkoi huudella minulle. Kävelin soratiellä heitä kohti ja katselivat minua jo kaukaa ihan hiljaa. Arvasin jo siitä, että jotain kettuilua on tulossa. Kun tulin kohdalle, alkoivat nauraa äänekästä tekonaurua ja kiljahdella "kiva tukka" ja "kivat housut", oikeastaan kaikki ulkonäössäni sai jonkin kommentin. Minulla oli kuulokkeet päässä (ei musiikkia), joten olin kuin en olisi kuullutkaan heitä - uskoin sen olevan paras reaktio tuollaisille. Olen siis nainen, ja olin tuolloin parikymppinen.
Muuten en aikuisiällä ole saanut mitään huutelua. Sellaisten 12v poikien porukoiden luulisi olevan pahimpia huutelijoita, mutta he eivät tunnu kiinnittävän ohikulkijoihin huomiota.
Joskus huutelevat, jotain typeriä ja melko ympäripyöreitä kommentteja ulkonäöstä.
Erikoinen vimma. Kun itse olin teini, mekin hihittelimme ihmisille, mutta teimme sen niin, että he eivät kuulleet. Ei olisi tullut mieleenkään rääkäistä jollekin ohikulkijalle päin naamaa, että iso perse.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut. Todennäköisesti huutelevatkin, mutta mulla on aina kuulokkeet ja selkeä meneminen, eli en haahuile julkisilla paikoilla niin että kukaan ehtisi edes huomaamaan olemassa oloani. En ole ikinä ajatellut asiaa, eikä se varmaan hetkauttaisi mitenkään vaikka kuulisin huutelut, ei vaan vaikuttaisi arkeeni mitenkään.
Sama juttu, mulla on lähes aina kuulokkeet. Tehokas tapa blokata kaikenlaiset jonninjoutavat huutelut ja kommentit.
Pikkupojat ja teinit on... No lapsia vielä, etten minäkään nyt liian vakavasti heidän höpinöitään ottaisi.
Itselleni on huudeltu myös. Tyttäreni oli pienessä kylätarhassa, jossa oli koulu samoissa tiloissa. Aina kun hain lastani tarhasta huusi pojat minulle, että Raija on sexpom, sexpom. Kirjoittivat tätä värsyään myös läheiselle bussipysäkille. Toki tuon kaltaista puhetta olen kuullut muiltakin teineiltä. Loppui kun täytin 38.v. nyt 41.
Terveiset tutuille. Nimi oli muutettu. :)
Huutelee. Ne nyt ottavat kohteekseen kenet tahansa. Juopon aikuisen kanssa tekemisissä olevat tulevat asuintaloon hakkaamaan ja potkimaan ovea, soittelemaan ovikelloa. Juoppo yllyttää seurueineen, ja sepä on kumma, kun sille juopolle sanomisen jälkeen ja kysymisen jälkeen juoppo sanoo ettei hän mitään kohteelta halua, mut silti vaan jatkuu. Toki kun siitä alaikäisten kanssa huseeraamisesta tulee enemmän huomioita, juoppo yllyttää enemmän muita juoppoja vainoamaan! Sellaista ilmenee, että kohteen ollessa leikkauttamassa hiuksia, yks spurgu tulee sen liikkeen avoimen oven tuntumaan esittämään solvauksiaan. Tarkoitus tietenkin se, että kyseinen liikkeenharjoittaja kiusaantuu ja kokee asiakkaan epämieluisaksi - sen sijaan että se spurgu lennätettäisiin poliisin maijaan häiriköimästä!
Juoppo sanoo " minä pystyn järjestämään sulle pskaa!"