Millä periaatteella terveydenhuollon verorahoja pitäisi suunnata iäkkäille ja eläkeläisille? Eikä lapsille ja nuorille?
Eläkeläisillä on koko elämä ollut aikaa säästää omaisuus.
Vastasyntyneillä, vauvoilla, lapsilla, nuorilla ja lapsiperheillä tuen tarve sen sijaan on suurin.
Lapsiperheiden vanhempia on irtisanottu työttömiksi. Nuoret valmistuvat yliopistoista työttömiksi. Suomen talous on lamassa.
THL suosittelee:
Tutkimuksessa tuli esiin, että lääkäripanos kohdistuu epätarkoituksenmukaisella tavalla. Eniten siitä hyötyvät töissä olevat ja työterveyttä käyttävät, kun lääkäripanos pitäisi kohdistaa ikäihmisiin ja haavoittuvassa asemassa oleviin.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 35-vuotias ja tämä hämmentää itseänikin.
Jos pitäisi valita, satsataanko terveydenhuollon palveluita enemmän minulle vai lapsille/nuorille, niin ehdottomasti jälkimmäinen. Olen minäkin saanut elää jo useamman vuosikymmenen, eikä minusta ideaalielämä tarkoita satavuotiaaksi elämistä. Toki toivon, että minuunkin satsataan, koska minulla on pieni lapsi, joka tarvitsee äitiään.
En ymmärrä, miksi monet ikäihmiset ja heidän läheisensä pelkäävät kuolemaa yli kaiken. On ihan luonnollista, että +80 ikäinen kuolee. Nykyään sitä kauhistellaan ja elämää yritetään pidentää kaikin keinoin.
Vanhempani täyttivät 60 ja tuntuu kuin heistä olisi tullut yksinkertaisempia. Itsekkyys on noussut ja tulee mieleen uhmaikäinen lapsi.
Itsekkäät vanhat kurpat haluavat kaiken itselleen. Ärsyttää että lapsiperheitä ajetaan köyhyyteen samalla kun paapotaan näitä itsekkäitä vanhoja moukkia.
Ei pidäkään mutta Suomessa mummot ja papat hamuaa kaiken itselleen
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 35-vuotias ja tämä hämmentää itseänikin.
Jos pitäisi valita, satsataanko terveydenhuollon palveluita enemmän minulle vai lapsille/nuorille, niin ehdottomasti jälkimmäinen. Olen minäkin saanut elää jo useamman vuosikymmenen, eikä minusta ideaalielämä tarkoita satavuotiaaksi elämistä. Toki toivon, että minuunkin satsataan, koska minulla on pieni lapsi, joka tarvitsee äitiään.
En ymmärrä, miksi monet ikäihmiset ja heidän läheisensä pelkäävät kuolemaa yli kaiken. On ihan luonnollista, että +80 ikäinen kuolee. Nykyään sitä kauhistellaan ja elämää yritetään pidentää kaikin keinoin.
Niinpä. Vaikeaa käsittää aikuisen itsekästä ajattelua.
Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki
Ideologialla, jossa nuorten kassa ryöstetään ilmaiseksi rahansa perineelle boomer sukupolvelle
Toisten itsekkyys on aiheuttanut laman kaikille Suomessa. Yleisilmapiiri on lannistava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuus tai syntyvyys ei Suomen eläkeläisiä kiinnosta. Omat rahat on tärkeimmät. Minä minä. Kaikki mulle heti nyt.
No eipä se kiinnosta ketään muitakaan!
Ovista ja ikkunoista otetaan tukien varaan tulevia jotka entisestään ruuhkauttavat ja rasittavat terveydenhuoltoa!
Niinpä.Itsekkäiden nuorien pitäisi saada kaikki ilman vaikka töitä ovat tehneet vielä hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke ja omat säästöt on sitä varten, että niistä maksetaan elämistä.
Pitääkö sen lisäksi kupata vielä tulevien sukupolvien tuki?
Eläkeläiset äänestävät konservatiiveja, Kokoomusta ja KD:ta, ja selittävät on että jokainen on oman onnensa seppä ja itse pitää rahansa tienata, mutta silti haluavat ahnehtia verorahat itselleen.
Oletko epäonnistunut elämässä kun olet näin katkera?Olethan itse maksanut kaiken itse etkä käytä verorahoja koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäät vanhat kurpat haluavat kaiken itselleen. Ärsyttää että lapsiperheitä ajetaan köyhyyteen samalla kun paapotaan näitä itsekkäitä vanhoja moukkia.
Luuserivanhempien takia ne lapset ovat köyhiä.Oletko itsekin sellainen ?
peruste on niinkin yksinkertainen, että eläkeläiset ovat suurin ja aktiivisin äänestäjäryhmä. Kaikki suomalaisten rahat on kupattu ja velat tapissa ennen kuin eläkeläisten paapominen loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Ideologialla, jossa nuorten kassa ryöstetään ilmaiseksi rahansa perineelle boomer sukupolvelle
Kerroppa lisää sotaa käyneen sukupolven "rikkauksista",itse luulin että he olivat köyhiä.
Iäkkäille, ja kaikille tuottamattomille loisille, tuhlatut verorahat vaihdettava syanidikakkuihin. SUAMI NOUSUUN ! ( PS )
Vierailija kirjoitti:
peruste on niinkin yksinkertainen, että eläkeläiset ovat suurin ja aktiivisin äänestäjäryhmä. Kaikki suomalaisten rahat on kupattu ja velat tapissa ennen kuin eläkeläisten paapominen loppuu.
Jos nuoremmat eivät viitsi äänestää niin olkea osoite on peili.
Niistä on tehtävä vastikkeellisia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuserivanhempien takia ne lapset ovat köyhiä.Oletko itsekin sellainen ?
Luuserivanhempasi eivät tainneet opettaa sinua kirjoittamaan, sinä vekkuli sosiaalitukia nostava eläkeloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa lisää sotaa käyneen sukupolven "rikkauksista",itse luulin että he olivat köyhiä.
Boomerit eivät ole sodan käynyt sukupolvi. Kaikki tullut nenän eteen kuin manulle illallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuoremmat eivät viitsi äänestää niin olkea osoite on peili.
Tai vanhuksille, eli menneisyyden edustajille, annetaan vaaleissa vain puolikas ääni, niin johan alkaa yhteiskunta tasa-arvoistua.
Vierailija kirjoitti:
Niistä on tehtävä vastikkeellisia .
Eläkkeistä? Samaa mieltä.
Johtajat pitäisi laittaa ulos ensimmäisenä