Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko uskovaiset todellakin näin epävarmoja omasta uskostaan?

Vierailija
14.11.2023 |

Taas on tänään poistettu useita keskusteluketjuja, joissa pohdittu muita uskontoja tai meditointia. Onko niin, että uskovat ovat todellakin näin epävarmoja, että sen sijaan että he osaisivat järkevästi perustella omaa kantaansa, he poistavat keskusteluketjut, joissa toiset ovat eri mieltä? Itse olen sitä mieltä, että jos oma uskosi on vahva, et koe tarpeelliseksi hiljentää muita, jotka uskovat eri tavalla kuin sinä.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan raportoi kuin ryccãín propagandan. Uskonasioista väittelen mielellään, ja ottaa päähän kun ne ketjut katoavat kuin suolikaasu Saharaan.

Uskovainen

Vierailija
2/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että et pysty asiallisesti perustelemaan omaa uskonnollista kantaasi, antaa viestin siitä, että uskosi on melko heikolla pohjalla. Jos uskosi on vahva, pystyt näkemään myös muiden ihmisten erilaiset näkemykset ja tuomaan esille oman kantasi fiksusti ja asiallisesti. Se, että poistat koko ketjun, vain vahvistaa sen käsityksen, että monet uskovat eivät ole kovin fiksuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä päättelet että uskovat näitä aloituksia poistelee? Mä olen huomannut että olipa täällä keskustelunaloitus sitten Jumalasta, Raamatusta, Budhasta, juutalaisuudesta, ateisteista...ihan mistä vaan niin kaikki häviää. Veikkaan että osaltaan johtuu siitä että kommentit menee AINA toisten haukkumiseksi ja ivaamiseksi. Minäkin oon joskus yrittänyt asiallisesti keskustella mutta ei siitä mitään tule. Uskovat haukutaan hihhuleiksi ja ivataan minkä ehtii, ateistit haukutaan ja tuomitaan ties mihin.

Ongelma on se ettei täällä osata keskustella asiallisesti ja toisten näkökantaa kunnioittaen. Ja siihen syyllistyy kaikki, riippumatta siitä mihin uskoo ja mihin ei usko. Tai siis, onhan joukossa muutamia harvoja jotka kykenee fiksuun kommentointiin mutta se ei paljon auta kun muut huutaa vauhkona epäasiallisuuksia.

T.Uskova

Vierailija
4/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten itse kyllä suvaitsen muiden erilaiset elämänkatsomukset, mutta minua kristittynä ei suvaita.

Vierailija
5/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten itse kyllä suvaitsen muiden erilaiset elämänkatsomukset, mutta minua kristittynä ei suvaita.

Mielestäni kuka tahansa saa uskoa vaikka seitsemänpäiseen lohikäärmejumalaan.

Vierailija
6/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne poistetaan sen takia, että uskonasioista vänkääminen on ihan turhaa. Ei ole mitään totuutta suuntaan tai toiseen, ihan sama kun kinais siitä kumpi väri on parempi, sininen vai punainen.

Vierailija
7/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä päättelet että uskovat näitä aloituksia poistelee? Mä olen huomannut että olipa täällä keskustelunaloitus sitten Jumalasta, Raamatusta, Budhasta, juutalaisuudesta, ateisteista...ihan mistä vaan niin kaikki häviää. Veikkaan että osaltaan johtuu siitä että kommentit menee AINA toisten haukkumiseksi ja ivaamiseksi. Minäkin oon joskus yrittänyt asiallisesti keskustella mutta ei siitä mitään tule. Uskovat haukutaan hihhuleiksi ja ivataan minkä ehtii, ateistit haukutaan ja tuomitaan ties mihin.

Ongelma on se ettei täällä osata keskustella asiallisesti ja toisten näkökantaa kunnioittaen. Ja siihen syyllistyy kaikki, riippumatta siitä mihin uskoo ja mihin ei usko. Tai siis, onhan joukossa muutamia harvoja jotka kykenee fiksuun kommentointiin mutta se ei paljon auta kun muut huutaa vauhkona epäasiallisuuksia.

T.Uskova

Koska on sananvapaus

No sitä minäkin ihmettelen, kun voisi vain poistaa ne epäasialliset kommentit. Tosin ketjut on useinkin 90 prosenttisesti toistensa haukkumista joten ei sinne paljon fiksuutta jää. Mutta en usko että uskovat yksistään näitä aloituksia iloittaa poistoon.

Vierailija
8/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vainoharhaista kuvitella, että uskovat poistelee jotain keskusteluja. Täällä on modet sitä varten, eikä täällä kukaan muu kuin mode pysty poistamaan omia viestejään saati keskusteluja. 

Vierailija
9/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne poistetaan sen takia, että uskonasioista vänkääminen on ihan turhaa. Ei ole mitään totuutta suuntaan tai toiseen, ihan sama kun kinais siitä kumpi väri on parempi, sininen vai punainen.

Tämä on keskustelupalsta. Miksi erilaisista näkemyskannoista ei saisi keskustella asiallisesti? 

Vierailija
10/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vainoharhaista kuvitella, että uskovat poistelee jotain keskusteluja. Täällä on modet sitä varten, eikä täällä kukaan muu kuin mode pysty poistamaan omia viestejään saati keskusteluja. 

Jos kommentoin uskovaiselle, että hänen uskonsa maantieteen ja ympäristön vaikutusta, siis sattumaa, niin hänelle tulee asian ajattelemisesta hyvin epämiellyttävä olo. Helpompaa hänelle on ilmoittaa kommentti asiattomaksi kuin miettiä siihen vastausta.

Vierailija
11/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilin vesi on muuttunut punaiseksi, mitä tästä pitäisi ajatella, Luonnon ilmiö vai mikä?

The Nile Runs Red: Natural Phenomenon or Omen as Mega Artificial River Project Emerges

https://bnn.network/world/africa/the-nile-runs-red-natural-phenomenon-o…

Vierailija
12/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on keskustelupalsta. Miksi erilaisista näkemyskannoista ei saisi keskustella asiallisesti? 

Ihan varmasti saa keskustella asiallisesti, ongelma on vaan se että kun se keskustelu ei pysy asiallisena. Onhan tässäkin ketjussa jo muutama kommentti joka todistaa sen.

Vierailija
13/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannoin tämän keskustelun, mutta vielä ei ole kukaan poistanut. 

Vierailija
14/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lapsellista kuvitella, että täällä on jotain modeja päivystämässä. Moderointi on automatisoitu jo pari kolme vuotta sitten. Bottimode poistaa kaikki viestit ja ketjut, jotka joku uskovainen tai muu va yac ci ilmoittaa asiattomaksi.

Ilmiannoin juuri tämän viestisi, ihan vaan testatakseni että toimiiko todella noin.

Jotkin viestit todennäköisesti poistuvat jo yhdestä ilmiannosta, toiset taas tarvitsevat useamman ilmoituksen. Varmaan myös ilmoittajan IP-osoite vaikuttaa sekä viestin sisältö. Jos on tiettyjä sanoja, jotka jäävät haaviin, viesti poistuu jo yhdestä ilmoituksesta. Nämä asiat on helppo ohjelmoida robottimoden ohjenuoriksi.

Ihmismodeja täällä ei käy kuin ehkä silloin tällöin tsekkaamassa tilanteen nopeasti, mutta ne ajat, kun joku ihminen tosiaan moderoi palstaa aamusta iltaan, ovat kaukana menneisyydessä.

Vierailija
15/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti saa keskustella asiallisesti, ongelma on vaan se että kun se keskustelu ei pysy asiallisena. Onhan tässäkin ketjussa jo muutama kommentti joka todistaa sen.

Mutta miksi ei voi antaa ketjun olla rauhassa vaikka siellä olisikin muutama asiaton kommentti. Muistan kerran kuinka joku uskovainen käski palstalla minun palaa helvetissä kun kerroin harrastavani meditointia. Onko tuo nyt asiallista? Itse tosin nyt vain nauroin asialle, koska ymmärrän, että keskustelupalstat nyt aina vetää puoleensa jos jonkinmoisia sekopäitä puoleen ja toiseen eikä näistä kannata sen kummemmin välittää.

Vierailija
16/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaishenkiset nakkaavat piau paut uskonnoille jo lähtökohtaisesti. Heidän uskontonasa kieltää uskonnon. Marxilainen ateismi palaa tietyllä tapaa animismiin tai muinaisten egyptiläisten uskoon.

Vierailija
17/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin missä sinua ei suvaita? 

Vierailija
18/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kommentoin uskovaiselle, että hänen uskonsa maantieteen ja ympäristön vaikutusta, siis sattumaa, niin hänelle tulee asian ajattelemisesta hyvin epämiellyttävä olo. Helpompaa hänelle on ilmoittaa kommentti asiattomaksi kuin miettiä siihen vastausta.

En usko että tuon takia kommenttisi poistatetaan, siihenhän olisi vallan helppoa vain olla vastaamatta. Ja mistä sinä tiedät että uskova on sen ilmoittanut asiattomaksi?

No, minulle uskovana ei ainakaan tule kysymyksestäsi epämiellyttävä olo, tosin en oikein ymmärtänyt sitä. Tarkoitatko että uskoni on sattumaa? Minä pohdin syntyjä syviä, kyseenalaistan asioita ja pohdiskelen paljonkin. Senhän takia meillä on aivot ja kyky ihmetellä asioita. Mielelläni keskustelin täällä ihmisten kanssa erilaisista näkemyksistä, mutta kuten todettu, se on lähestulkoon mahdotonta.

Vierailija
19/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin meditaation terveyshyödyistä puhuttaessa ketjut menevät usein poistoon. Miksi sitten kristitty ei sen sijaan pysähdy miettimään, miksi meditaatiolla on todella paljon todistettuja terveyshyötyjä? Moni on saanut apua masennukseen ja stressiin sen kautta, mutta silti Raamatun mukaan tämä katsotaan saatanalliseksi. Miksi tekemällä saatanallisia asioita ihmisen elämänlaatu ja terveys kohenevat? Eikö tässä ole jonkinmoinen ristiriita?

Vierailija
20/94 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi ei voi antaa ketjun olla rauhassa vaikka siellä olisikin muutama asiaton kommentti. Muistan kerran kuinka joku uskovainen käski palstalla minun palaa helvetissä kun kerroin harrastavani meditointia. Onko tuo nyt asiallista? Itse tosin

kai ne ketjut poistuu kun tarpeeksi moni ilmoittaa asiattomaksi, näin olen käsittänyt. Ja juuri tätä tarkoitin yhdessä viestissäni että oli uskova tai ateisti tai mikä tahansa, aina tänne tulee joku sekopää. Itse uskovana olen saanut kuulla olevani idiootti, tyhmä, pelokas, raukka...ja loppukaneettina että Jumalaa ei ole olemassa. Kun kysyn mistä sen tietää ettei ole niin silloin vasta ivaaminen alkaa. Usko on uskoa ja tieto tietoa. Sitäpaitsi väitän ettei kukaan normaalijärkinen uskova tuomitse ketään helvettiin, mutta onhan uskovissakin kaikenmoista persoonaa. Ei meitä, ei ateisteja, ei metsästäjiä eikä mitään ns.ryhmää voi tunkea yhteen muottiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme