Kasvisruoka on myrkyllistä ja vähän ravinteita
Kasvisruoista tuli varoitus
Ruokaviraston mukaan kasvipohjaisempi ravinto parantaa ruokavalion laatua, mutta voi tuoda myös ongelmia.
Ruokaviraston mukaan ravintoaineiden saannissa havaittiin kuitenkin puutteita A- ja D-vitamiinin, tiamiinin (B1-vitamiini), riboflaviinin (B2-vitamiini) sekä naisilla myös folaatin ja raudan osalta.
Nuorilla naisilla raudan saanti saattaa jäädä vähäiseksi, sillä siirtymäruokavalioissa rauta on pääasiassa heikommin imeytyvää ei-hemirautaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b82e325-1410-4e69-bd4c-b1149535e9d0
Kommentit (164)
Kasvisruoka ja sähköautoilu ja ilmasto kiittää , muusta viis.Kukahan tämän hullutuksen on saanut ajettua läpi ?
Jaa. Itse aloin kieltäytyä lihan ja kalan syömisestä n. 4-vuotiaasta lähtien. Koko muu perhe oli sekasyöjiä. Rakastin porkkanaa, mutta liha pisti vatsan sekaisin. Olen edelleen kasvissyöjä, en tosin vegaani.
Älykkyysosamääräni on 132. Olen luovalla alalla kansainvälisesti menestynyt.
T. Apinan tasolle taantunut
"Älä puhu mutua. Väitteesi ei perustu. tieteeseen.
Ihmisten aivot pienenivät kun maanviljely yleistyi. Neandertalin ihmisellä oli suuremmat aivot kuin nykyihmiselle koska ei viljellyt maata. "
Olen mieluummin nykyihminen kuin neandertalilainen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Itse aloin kieltäytyä lihan ja kalan syömisestä n. 4-vuotiaasta lähtien. Koko muu perhe oli sekasyöjiä. Rakastin porkkanaa, mutta liha pisti vatsan sekaisin. Olen edelleen kasvissyöjä, en tosin vegaani.
Älykkyysosamääräni on 132. Olen luovalla alalla kansainvälisesti menestynyt.
T. Apinan tasolle taantunut
Minä en ole ikinä syönyt lihaa, kun vanhemmat on kasvissyöjiä. Minunkaan aivoni eivät päässeet tällä puutteellisella ruokavaliolla kehittymään kunnolla, älykkyysosamääräksi tuli 136.
Mielenkiintoinen aihe, mutta kärnivööri-saastalle on turha yrittää puhua mitään tieteestä
Tutkimus vaikuttaa aika heikkotasoiselta. Ei tutkittu ilmeisesti esim ollenkaan veren vitamiinipitoisuuksia
Vierailija kirjoitti:
Viljojen viljelyyn sekä kasvisten ja juuresten kasvatukseen käytetään paljon kasvinsuojeluaineita, jotka eivät ole terveellisiä ihmisillekään. Niillä tapetaan tuhohyönteisiä. Kun kouluihin ja laitoksiin ostetaan halvimpia mahdollisia kasviksia, niin eivät ne luomua ole. Ne ovat sitä myrkytettyä laatua.
Jos sä aivokuollut ihmispas ka olisit edes hieman kuunnellut koulussa, tietäisit että nää myrkyt kertyy niihin lehmiin kanoihin ja sikoihin, joita sitten ihmiset syö. Puhumattakaan missä jätealtaissa kalat kasvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kasvis on myrkky, niin neutraloituuko se kun eläin syö sen? Koska muutenhan se lihakin olisi yhtä lailla myrkkyä!
(siis lihakarjaksi kasvatettavan eläimen liha)
Eläimen maksa ja munuaiset poistavat myrkkyjä ja suolessa käymisen kautta poistuu loput.
Ihmisen elimistö tekee täysin samaa. Mutta myrkyt kertyy aina ravintoketjussa ylöspäin, siks on parempi syödä kasviksia suoraan
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka ja sähköautoilu ja ilmasto kiittää , muusta viis.Kukahan tämän hullutuksen on saanut ajettua läpi ?
Nitraattien ja torjunta-aineitten lisäksi olisi mielenkiintoista tietää sen vihreän kasvihuonesalaatin hiilijalanjälki, kun niitä kasvatetaan kesät talvet lämmitettävissä halleissa ja rahdataan isoilla rekoilla ympäri Suomea satoja kilometrejä. Äkkiseltään tuntuu, että tuosta touhusta on ekologisuus aika kaukana! Plus tietty ne kehitysmaalaiset halpuutetut työntekijät kaiken muun hyvän päälle...
Te lihapäät saatte aivan rauhassa kehitellä suolistosyöpiänne ja verisuonitukoksianne, mutta onko pakko pakottaa tuota elämäntapaa normaaleille ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
kasvisruokaa pakotetaan tavallisille ihmisille jotta rikkaalla eliitillä on helppo orjajoukko mitä johtaa sillä kasvisruoka ei sisällä mm. aivojen kasvuun tarvittavia aineita, nimenomaan kasvuiässä...
Koomista, kuinka itse toistelet vain netistä kuulemaasi propagandaa ilman mitään kykyä kyseenalaistaa saamaasi informaatiota
Olet siis juuri tällainen rikkaan elitin orja, mistä meitä pelottelet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nitraattien ja torjunta-aineitten lisäksi olisi mielenkiintoista tietää sen vihreän kasvihuonesalaatin hiilijalanjälki, kun niitä kasvatetaan kesät talvet lämmitettävissä halleissa ja rahdataan isoilla rekoilla ympäri Suomea satoja kilometrejä. Äkkiseltään tuntuu, että tuosta touhusta on ekologisuus aika kaukana! Plus tietty ne kehitysmaalaiset halpuutetut työntekijät kaiken muun hyvän päälle...
"rahdataan isoilla rekoilla ympäri suomea satoja kilometrejä" :DDDDDDD
ai nytkö sä hiffasit kuinka ruoka, tai kaikki tuotteet sinne kauppoihin päätyy? no, parempi eläkeiässä kuin ei milloinkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei syö kasvihuonesalaattia lihan korvikkeena, vaan sitä syö lisukkeena ihan samallalailla sekasyöjät ja kasvissyöjät.
Eikä lehtisalaatti tosiaan ole mikään erityisen ekologinen tuote, eikä sellaista ole kukaan väittänytkään.
Näin sitä ps-saasta saa tutkimuksetkin käännettyä päälaelleen. Jos tutkijoiden johtopäätös onkin, että kasvisten lisääminen ruokavalioon on hyvä juttu, niin ps-jäte lukee vaan sen kohdan missä sanotaan että tässä kyseisessä tutkimuksessa käytetty keino ei ratkaissut kaikkia yleisesti ruokavalioon liittyviä ongelmia
Kyse on siis kasvisruokavalion oikeanlaisesta koostamisesta. Esim D-vitamiini täytyys suomessa talvisin käytännössä kaikkien syödä purkista, mutta jostain syystä sitäkään ei tässä tutkimuksessa viititty tehdä suositusten mukaan, jos D-vitamiini jäi vajaaksi
Tässä tutkimuksessa ei tutkittu kasvisruokaa.
Tutkimuksessa mm. kalan syönti moninkertaistettiin, mikä selittää täysin lisääntyneen myrkkykuorman. Kalat on ikävä kyllä jo pitkään uineet käytännössä viemäreissä
Tässä tutkimuksessa ei tutkittu kasvisruokaa.
Tutkimuksessa mm. kalan syönti moninkertaistettiin, mikä selittää täysin lisääntyneen myrkkykuorman. Kalat on ikävä kyllä jo pitkään uineet käytännössä viemäreissä
Ei kyllä tulis mieleenkään lapselle jotain kauralitkua juottaa
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä tulis mieleenkään lapselle jotain kauralitkua juottaa
Joo, kaura on vaarallista
Voi jeesus...
"Älä puhu mutua. Väitteesi ei perustu. tieteeseen.
Ihmisten aivot pienenivät kun maanviljely yleistyi. Neandertalin ihmisellä oli suuremmat aivot kuin nykyihmiselle koska ei viljellyt maata."
Ai ei perustu tieteeseen väittää, että maailmassa on tosi paljon lihaa syöviä petoeläimiä, jotka eivät ole älykkyydeltään Homo sapiensin tasolla?