Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvisruoka on myrkyllistä ja vähän ravinteita

Vierailija
30.09.2025 |

Kasvisruoista tuli varoitus

Ruokaviraston mukaan kasvipohjaisempi ravinto parantaa ruokavalion laatua, mutta voi tuoda myös ongelmia.

Ruokaviraston mukaan ravintoaineiden saannissa havaittiin kuitenkin puutteita A- ja D-vitamiinin, tiamiinin (B1-vitamiini), riboflaviinin (B2-vitamiini) sekä naisilla myös folaatin ja raudan osalta.

Nuorilla naisilla raudan saanti saattaa jäädä vähäiseksi, sillä siirtymäruokavalioissa rauta on pääasiassa heikommin imeytyvää ei-hemirautaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b82e325-1410-4e69-bd4c-b1149535e9d0

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te aikuiset syökää mitä syötte mutta antakaa lapsille lihaa ja kalaa, älkää tuhotko lasten aivoja idealisminne takia. 

Lapset rakastavat lihaa ja sylkevät porkkanat lattialle. 

Tämä on totta! Netti on täynnä videoita, joissa pikkulapset karttavat ruusukaalia, porkkanaa, salaattia ym. kasviksia, kun taas kanankoivet, porsaankylki, lihapullat ym. liharuoat maistuvat heille hyvin. Pieniä lapsia ei ole vielä saatu aivopestyä kasvisideologialla, vaan he elävät vaistojensa varassa. Kyllähän kaikki kasvikset maistuvat kitkeriltä ilman lukuisia mausteita tai muhjuksi kypsentämistä. Se on varoitusmerkki.

Kanankoivet, porsaankylki ja lihapullathan ovat loistavia esimerkkejä ruoista, joita ei mitenkään mausteta tai kypsennetä. Kumma että valmistus tekee kasvisruoista jotenkin feikkiruokaa mutta eipä kukaan jauhelihaakaan syö raakana paketista. Itse asiassa liha tehdään maistuvaksi nimenomaan kasvikunnan tuotteilla eli mausteilla, kastikkeilla sun muilla höysteillä.

Lapset syövät sitä, mitä näkevät aikuistenkin syövän. Kun suuri osa aikuisistakin syö vain vähän kasviksia "koska täytyy", ei ne lapsillekaan maistu. Perheissä joissa aikuisetkin syövät paljon esim hedelmiä, maistuvat ne kummasti lapsillekin.

Vierailija
142/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kasvissyöjän kanssa voi mistään keskustella. Vitamiinipuutoksille altistuminen heijastuu kaikkeen aivotoimintaan heikentävästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoka ja sähköautoilu ja ilmasto kiittää , muusta viis.Kukahan tämän hullutuksen on saanut ajettua läpi ?

Nitraattien ja torjunta-aineitten lisäksi olisi mielenkiintoista tietää sen vihreän kasvihuonesalaatin hiilijalanjälki, kun niitä kasvatetaan kesät talvet lämmitettävissä halleissa ja rahdataan isoilla rekoilla ympäri Suomea satoja kilometrejä. Äkkiseltään tuntuu, että tuosta touhusta on ekologisuus aika kaukana! Plus tietty ne kehitysmaalaiset halpuutetut työntekijät kaiken muun hyvän päälle... 

Kaupasta taitaa sen kasvihuoneessa kasvatetun jääsalaattipussin napata kyllä ihan lihaa syövätkin ihmiset. Vegaanit tai kasvissyöjät ei millään pelkällä salaatilla elä eikä salaatti ole kaupassa heitä varten, usko tai älä.

Vierailija
144/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjä saa mineraaleja myös laadukkaasta suolasta. Vuohet ovat erityisen innokkaita nuoleskelemaan kiviä juuri tästä syystä. Käyttäkää siis laadukasta meri- ja vuorisuolaa.

Itse käytän noita, koska ne maistuvat paremmalta kuin jodioitu pöytäsuola, mutta suolaa saa vetää kyllä ihan huolella, jos siitä haluaa saada yhtään mitään muuta kuin natriumkloridia. Niitä mineraaleja ei meri- ja vuorisuolassakaan ole kuin nimeksi.

Vierailija
145/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kasvissyöjän kanssa voi mistään keskustella. Vitamiinipuutoksille altistuminen heijastuu kaikkeen aivotoimintaan heikentävästi. 

Koomista tekstiä. Kun olet itse niin saatanan tyhmä ettet edes tajua kuinka tyhmä olet.

Mut joo, se että sut jatkuvasti näissä nöyryytetään faktoilla, johtuu vain kasvissyöjien "VITÄMIININPYYTÖKSISTÄ"

Vi tun idiootti

Vierailija
146/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koomista tekstiä. Kun olet itse niin saatanan tyhmä ettet edes tajua kuinka tyhmä olet.

Mut joo, se että sut jatkuvasti näissä nöyryytetään faktoilla, johtuu vain kasvissyöjien "VITÄMIININPYYTÖKSISTÄ"

Vi tun idiootti

Jep, pyytöksistä😅🤣😂

Vierailija
147/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Älä puhu mutua. Väitteesi ei perustu. tieteeseen.

Ihmisten aivot pienenivät kun maanviljely yleistyi. Neandertalin ihmisellä oli suuremmat aivot kuin nykyihmiselle koska ei viljellyt maata."

Ai ei perustu tieteeseen väittää, että maailmassa on tosi paljon lihaa syöviä petoeläimiä, jotka eivät ole älykkyydeltään Homo sapiensin tasolla? 

Kavinsyöjä eläimet on aina lihansyöjien ravintoa ja saalista. Lihansyöjät osaavat suunnitella strategioita ja kasvissyöjillä ei ole muuta puolutuskeinoa kuin pakoonjuoksu.

:DDD

ei hevon helvetti. tässä on keskiverto kärnivööri-idïootin maailmankuva tiivistettynä

öööö mä ostan kaupasta valmiiks teurastettua lihaa paketissa se tarkottaa et mä oon saalistaja ja muutenki kovis

ei helevetin perse mitä vi tun idiootte ja hahahaahah

Vierailija
148/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi tun idiootti

Jep, pyytöksistä😅🤣😂

:D ei vit tu että sä oot TYHMÄ hahahahahah

Vierailija
149/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus ei koskenut kasvissyöntiä

Ilta-saasta valehtelee, persu-ap-paska valehtelee

Näin aina

Vierailija
150/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske mua tuokaan voivotus.

Mä saan pähkinä-rusina-suklaasta kaiken tarpeellisen.

Vierailija
151/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisten aivot pienenivät kun maanviljely yleistyi. Neandertalin ihmisellä oli suuremmat aivot kuin nykyihmiselle koska ei viljellyt maata."

Mitä sitten? Eikö se kaikesta huolimatta kuollut sukupuuttoon?

Vierailija
152/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta mitään ette voi syödä saamatta mukana jotain haitallista. Esim. eläimen rasva imee itseensä kaikenlaisia ympäristömyrkkyjä.

Vierailija
153/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te lihapäät saatte aivan rauhassa kehitellä suolistosyöpiänne ja verisuonitukoksianne, mutta onko pakko pakottaa tuota elämäntapaa normaaleille ihmisille?

Oletko kuullut vegaanista tai kasvissyöjästä, joka ei olisi ajastaan kuollut? Ihan samalla tavalla ne pääsee syömään multaa niin kuin muutkin. Varmaankin kuolevat syöpiin ja verisuonitauteihin ihan yhtä usein ja keskimäärin samassa iässä kuin sekaravinnon syöjätkin.

Itse asiassa tilastollisesti vähemmän. Jopa eläinkunnassa lihansyöjillä esiintyy enemmän syöpiä kuin kasvinsyöjillä.

Vierailija
154/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kasvis on myrkky, niin neutraloituuko se kun eläin syö sen? Koska muutenhan se lihakin olisi yhtä lailla myrkkyä!

(siis lihakarjaksi kasvatettavan eläimen liha)

Eläimen maksa ja munuaiset poistavat myrkkyjä ja suolessa käymisen kautta poistuu loput.

Rasvaliukoiset myrkyt kertyvät sisäelimiin ja rasvakudokseen. 

Vierailija
155/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te lihapäät saatte aivan rauhassa kehitellä suolistosyöpiänne ja verisuonitukoksianne, mutta onko pakko pakottaa tuota elämäntapaa normaaleille ihmisille?

Oletko kuullut vegaanista tai kasvissyöjästä, joka ei olisi ajastaan kuollut? Ihan samalla tavalla ne pääsee syömään multaa niin kuin muutkin. Varmaankin kuolevat syöpiin ja verisuonitauteihin ihan yhtä usein ja keskimäärin samassa iässä kuin sekaravinnon syöjätkin.

Miksi pitää heittää mutua? Mikset voi mennä lukemaan tiedejulkaisuja, voit laittaa hakuun aihetta vastaavia tutkimuksia niin saat oikeita vastauksia.

Vierailija
156/164 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua biologina häiritsee tässä ketjussa se, kuinka ihannoidaan aivojen suurta kokoa. Ihmisnaaraan synnytyskanava on pystyasennon takia niin kapea, että jälkeläiset joudutaan synnyttämään biologisesti katsoen keskosina. Aivojen suurempi volyymi ei  takaa suurempaa älykkyyttä. Sinivalas on omaan ympäristöönsä sopeutunut, mutta ei meitä älykkäämpi.   

Kasvissyönti riittää mainiosti pitämään elossa ja kehittämään henkisesti miljardeja maapallolla asuvia ihmisiä. Vegaanius tai jainalaisuus on tästä vain ääri-ilmentymä. Deal with it.

Olen juovuksissa, mutta en läheskään yhtä sekaisin kuin ap.

Vierailija
157/164 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää😂😂😂

Vierailija
158/164 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.

Kasvikset allergisoi ja pierettää. Liha ei allergisoi eikä pieretä. 

https://www.is.fi/terveys/art-2000009749416.html

Punkin purema voi aiheuttaa liha-allergian seuraukset voivat olla vakavat

Liha-allergian yleisyydestä Suomessa ei ole tutkittua tietoa. Puutiaisen tiedetään kuitenkin levittävän sitä.

Lisäksi runsas lihanbsyönti lisää suolistosyöpää.

Vierailija
159/164 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää heittää mutua? Mikset voi mennä lukemaan tiedejulkaisuja, voit laittaa hakuun aihetta vastaavia tutkimuksia niin saat oikeita vastauksia.

Se kysymys oli, että oletko kuullut vegaanista tai kasvissyöjästä, joka ei olisi ajastaan kuollut? Ihan mutuna edelleen heitän, että sellaisia ei ole. En tarvitse siihen loppupäätelmään tiedejulkaisua tueksi. Sinällään minulle ihan yksi hailee mihin kuolevat, kun niin kuitenkin käy.

Vierailija
160/164 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyöjähetero taitaa olla ryssylän poikia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän