Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko asuntojen myyjät tietoisia että välittäjänne ei useinkaan vastaa potentiaalisten ostajien viesteihin ja puheluihin?

Vierailija
30.09.2025 |

Ostohousut jalassa ja olen huomannut, että tämä on todella yleinen ilmiö. Huvittavaa, että samaan aikaan surkutellaan, miten kauppa ei käy. Joo ei se varmaan käy kun kolmesta viestistä ja kahdesta soitosta huolimatta ei pääse edes katsomaan kohdetta.  

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kesällä mökki ja huomasin saman. Ei vaan kertakaikkiaan saanut välittäjiä kiinni, ja välillä välittäjää ei vaan kiinnostellut tulla näyttämään kohdetta. 

Vierailija
2/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vastaa, koska ne ei saa sentin jeniä ennenkuin kohde on myyty :D

Te olette olleet myöhässä. Kohteelle oli jo ostaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ne roikkuu listoilla edelleen. 

Vierailija
4/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kohteet, joista puhun, ovat tälläkin hetkellä markkinoinnissa. Olen yhden talon tässä itsekin juuri myynyt ja tiedän vallan hyvin, että ei niitä nyt huvin päiten roikuteta markkinoinnissa enää hyväksytyn ostotarjouksen jälkeen. Ap

Vierailija
5/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se ostaja on mieltä siitä että hänen talonsa on edelleen myynnissä?

Vierailija
6/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kesällä. No ei osteta asuntoa sitten.

Vierailija
7/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla on paljon perseilijöitä ja elämänkoululaisia myös niissä joilla on "asiallinen" esittelyprofiili.

Näin aluksi, valitse vain LKV-välittäjiä joilla on alan (lyhyehkö) tutkinto. Toisekseen, valitse vain sellaisia joilla yli 4,8/5 arvostelut. Eivät ghostaa tai jättää vastaamatta yhteydenottoihin.

Vierailija
8/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alalla on paljon perseilijöitä ja elämänkoululaisia myös niissä joilla on "asiallinen" esittelyprofiili.

Näin aluksi, valitse vain LKV-välittäjiä joilla on alan (lyhyehkö) tutkinto. Toisekseen, valitse vain sellaisia joilla yli 4,8/5 arvostelut. Eivät ghostaa tai jättää vastaamatta yhteydenottoihin.

Ei taida olla ostajalle kovin mahdollinen strategia valita kohde välittäjän rankingin mukaan. 

Vierailija
9/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla ostajalle kovin mahdollinen strategia valita kohde välittäjän rankingin mukaan. 

Kyllä se on, jos muutoin et saa mitään yhteyttä myyjään eikä ole mitään tietoa kuka kohteen on laittanut myyntiin.

Vierailija
10/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä saa vasta silloin palkkionsa, kun asunto on myyty. Asunnolla on jo ostaja tai tarjous on naurettava. 

Vierailija
11/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä saa vasta silloin palkkionsa, kun asunto on myyty. Asunnolla on jo ostaja tai tarjous on naurettava. 

Yleensä tarjous tehdään vasta kun on saatu välittäjän yhteys ja päästy näkemään kohde itse. Mutta omat kokemukset kesältä olivat tosiaan että ei meinannut edes saada välittäjään yhteyttä saati päästä kohteeseen käymään. 

Toki sellainenkin löytyi, ja onneksi kohdekin miellytti, ja tarjouskin hyväksyttiin. Loppu hyvin siis meidän tapauksessamme mutta ihmetytti silti tämä ilmiö. 

T. Eka vastaaja 

Vierailija
12/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli asunto myynnissä välittäjällä kaksi vuotta, ei myyntiä. Lopulta kyllästyimme, laitoimme itse myyntiin, pidimme yhden julkisen näytön. Saimme kaksi tarjousta. Myimme itse asunnon kahdessa viikossa.  Kauppakirjat tehty ja rahat tilille.

Vierailija
13/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten olin ostamassa yksityiseltä joko tonttia että voisin rakentaa, tai max muutaman vuoden vanhaa omakotitaloa.

Äkkiseltään sanoisin että jos kymmenen yhteydenottopyyntöä laitoin, kolme vastasi. Niistä kolmesta jotka vastasivat, kaksi eivät vastanneet siihen mitä kysyin vaan vastaus oli yksisanainen tyyliin: "ok talo"

Lopulta otin yhden kunnan tonttimyyjään yhteyttä ja hänen kanssaan tehtiin kaupat ja pääsin rakentamaan samana kesänä.

Vierailija
14/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä AP väisti luodin. Oman kokemukseni mukaan vaikka välittäjän jutulle pääset näytöllä, hän ei osaa mihinkään vastata ja/tai ei uskalla vastata koska siitä on mahdollisuus joutua vastuuseen.

Vierailija
15/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ! Hämmentävät monet vuokra-asuntojen välittäjät eivät myöskään vastaa mitään, vaikka on luottotiedot kunnossa ja on siisti, asiansa hoitava ihminen. 

Vierailija
16/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama havainto, yllättävän moni välittäjä ei vastaa. Mieheni on välittäjä ja kun kerroin hänelle, niin ei meinannut uskoa. No pyysin häntä.olemaan yhteydessä kohteiden x y ja z välittäjiin, eivätkä ne vastanneet hänellekään! Hän pitää sitä aivan käsittämättömänä. En tiedä, mikä voi olla selitys, burn out tai ryyppyputket vai mikä ihme. Yhteen saimme yhteyden olemalla yhteydessä välitysliikkeen toimitusjohtajaan ja sen jälkeen se välittäjä vastasi yhteydenottoomme ihan muka muina miehinä. Se kohde oli ollut hänellä myynnissä jo vuoden ja oli näköjään masentunut ja luovuttanut henkisesti.

Vierailija
17/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt useamman välittäjän sivuilla asiakkaiden kommentteja/arvosteluita kyseisestä välittäjästä.

Jostain ihmeen syystä kaikki palaute on aina huikean positiivista, yhtään negatiivista tai neutraalia palautetta eivät ole saaneet 😭

Vierailija
18/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisin syy siihen miksi välittäjä ei vastaa yhteydenottoon on se että hänellä on todella paljon asiakkaita ja puhelin soi koko ajan ja ikävä kyllä joihinkin puheluihin ei vaan ehdi vastata. Tämähän tosin on vain välittäjän omaa syytä että hän on ottanut liikaa asiakkaita.

Vierailija
19/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaksi kämppää myynyt Bo LKV:n kautta. Huikea välittäjä, molemmilla kerroilla osasi käännyttää persaukiset renkaanpotkijat jo viesti/soittovaiheessa tai viimeistään ovella, päästäen maksukykyiset/haluiset sisälle shampanjalasien ääreen.

T. Töölöläinen

Vierailija
20/21 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tarjous voi olla naurettava jos sitä ei ole päässyt edes esittämään? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän