Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko asuntojen myyjät tietoisia että välittäjänne ei useinkaan vastaa potentiaalisten ostajien viesteihin ja puheluihin?

Vierailija
30.09.2025 |

Ostohousut jalassa ja olen huomannut, että tämä on todella yleinen ilmiö. Huvittavaa, että samaan aikaan surkutellaan, miten kauppa ei käy. Joo ei se varmaan käy kun kolmesta viestistä ja kahdesta soitosta huolimatta ei pääse edes katsomaan kohdetta.  

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt noin 4 kuukautta seurannut yhtä kohdetta, jonka hintaakin on tiputettu jo 15 tonnia. Mahtaako myyjä tietää, miten paljon myyntiin vaikuttaa se, että välittäjä vastaa noin joka neljänteen viestiin, ja silloinkin kolmen päivän viiveellä. 

Vierailija
22/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuoron perään sekä myyjänä että ostajana ja näppituntuma on, että suurin osa välittäjistä on tällaisia. Isoin yllätys oli, miten suurpiirteistä ja välinpitämätöntä välittäjän käytös voi olla jopa myyjää kohtaan. Myyjä sentään on se maksava asiakas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen erikoinen ilmiö on välittäjät, joiden käytös on näytössäkin tasoa evvk. Ei osata vastata perusasioihin kuten että onko salaojia tai miltä vuodelta viemärit on, ulosanti sellaista että ei kauheasti kiinnostakaan. Pirkanmaalla toimii yksi tällainen, useammassa hänen näytössään olen käynyt enkä voi käsittää, miten kukaan voi tehdä alan töitä tuollaisella asenteella. Jos talo menee tuollaisen välittämänä kaupaksi niin luultavasti se menisi kaupaksi myös täysin ilman välittäjää. 

Vierailija
24/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä saa vasta silloin palkkionsa, kun asunto on myyty. Asunnolla on jo ostaja tai tarjous on naurettava. 

Mistä se välittäjä tietää että potentiaalisella ostajalla on annettavana naurettava tarjous jos hän ei edes vastaa soittoihin/viesteihin eikä ota itse takaisinpäin yhteyttä?

Vierailija
25/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vastaa, koska ne ei saa sentin jeniä ennenkuin kohde on myyty :D

Te olette olleet myöhässä. Kohteelle oli jo ostaja.

Kyllähän se olisi myyjän edun mukaista, että välittäjä tekisi työnsä ja ottaisi kaikki mahdolliset ostajat huomioon. Silloin kohteesta voisi saada ihan kohtuullisen hinnankin.

Välittäjä haluaa tehdä kaupat minimivaivalla ja mahdollisimman nopeasti. Muistakaa se, myyjät.

Vierailija
26/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on käsittämättömintä pas kaa mitä olen lukenut. Välittäjät ovat yrittäjiä. Kuvatulla käytöksellä olisivat äkkiä entisiä sellaisia.

Vierailija
27/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on käsittämättömintä pas kaa mitä olen lukenut. Välittäjät ovat yrittäjiä. Kuvatulla käytöksellä olisivat äkkiä entisiä sellaisia.

Niinhän monet ovatkin.

Vierailija
28/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama kokemus. Ja myös myyjänä kokemus että eivät vastaa kun kyselen kohteen myynnistä yms. Nyt ajattelin myydä nykyisen asunnon itse.

Vierailija
29/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmännyt samaa välittäjien kiukutteluun. Tarjouksia ei oteta. Miten ihmeessä voi myyjä tietää ostajista. Tulee mieleen kun moni välittäjä itse harrastaa asuntosijoittamista onko ketunhäntä kainalossa ja valittelee sitten myyjälle tietyn ajan kuluttua ettei kukaan ole kiinnostunut kun on kieltäytynyt tarjouksien vastaanottamisesta ja tarjoutuu itse ostamaan pikkurahalla.

Vierailija
30/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli asunto myynnissä vuoden verran, eikä mennyt, vaikka oli hyvällä ja halutulla alueella. Vaihdettiin lopulta välittäjää niin meni kaksi viikkoa, ja asunto oli myyty. Varmaan joku tällainen asiakkaiden pakoilija oli sitten se ensimmäinen. 

Vierailija
31/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olepa hyvä ja selitä sinä nero sitten, miten on mahdollista, että talo roikkuu myynnissä kolmatta kuukautta ja sitä ei sinnikkäistä yrityksistä huolimatta pääse edes katsomaan. 

Vierailija
32/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisin syy siihen miksi välittäjä ei vastaa yhteydenottoon on se että hänellä on todella paljon asiakkaita ja puhelin soi koko ajan ja ikävä kyllä joihinkin puheluihin ei vaan ehdi vastata. Tämähän tosin on vain välittäjän omaa syytä että hän on ottanut liikaa asiakkaita.

Jopa mun 80€ maksaneessa halpisluurissa soittajan numero ja soittoajankohta jää talteen, että voi soittaa takaisin sitten kun ehtii.

Vierailija
33/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama havainto, yllättävän moni välittäjä ei vastaa. Mieheni on välittäjä ja kun kerroin hänelle, niin ei meinannut uskoa. No pyysin häntä.olemaan yhteydessä kohteiden x y ja z välittäjiin, eivätkä ne vastanneet hänellekään! Hän pitää sitä aivan käsittämättömänä. En tiedä, mikä voi olla selitys, burn out tai ryyppyputket vai mikä ihme. Yhteen saimme yhteyden olemalla yhteydessä välitysliikkeen toimitusjohtajaan ja sen jälkeen se välittäjä vastasi yhteydenottoomme ihan muka muina miehinä. Se kohde oli ollut hänellä myynnissä jo vuoden ja oli näköjään masentunut ja luovuttanut henkisesti.

Vaikuttaa sille että haetaan sitä hintaa joka on ilmoituksessa ja kaikki muu koetaan häiritseväksi ja ostajan "ahneudeksi". Ei ole vaan kaikki muumit kotona. Kyylähän sen näkee joidenkin välittäjien tyylistä muutenkin että on henkistä ongelmaa.

Myyjätkin saattaa kiristää että se hinta on joka ilmoituksessa tai vaihdan välittäjää. Aikuinen ihminen sanoisi tietenkin että pidähän kohteesi sitten.

Vierailija
34/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä saa vasta silloin palkkionsa, kun asunto on myyty. Asunnolla on jo ostaja tai tarjous on naurettava. 

Mistä se välittäjä tietää että potentiaalisella ostajalla on annettavana naurettava tarjous jos hän ei edes vastaa soittoihin/viesteihin eikä ota itse takaisinpäin yhteyttä?

Sellaista ei olekaan kuin naurettava tarjous jos sen asunnon oikeasti haluaa myydä. Oikea hinta on se minkä joku on valmis maksamaan ei yhtään senttiä enempää.

Vierailija
35/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen erikoinen ilmiö on välittäjät, joiden käytös on näytössäkin tasoa evvk. Ei osata vastata perusasioihin kuten että onko salaojia tai miltä vuodelta viemärit on, ulosanti sellaista että ei kauheasti kiinnostakaan. Pirkanmaalla toimii yksi tällainen, useammassa hänen näytössään olen käynyt enkä voi käsittää, miten kukaan voi tehdä alan töitä tuollaisella asenteella. Jos talo menee tuollaisen välittämänä kaupaksi niin luultavasti se menisi kaupaksi myös täysin ilman välittäjää. 

Etkö talon luo tullessasi osannut itse katsoa onko salaojat vai ei? Tuonhan näkee samalla silmäyksellä kun tarkastat sokkelin ja ulkoverhoilun korkotason maanpinnasta, sekä vierustäytön kallistuksen. Varsin oleellisia havaintoja erityisesti omakotitalossa

Sanni16kerava 

Vierailija
36/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta huonoista välittäjistä. Oman asuntoni välittänyt henkilö vastaili aktiivisesti ja toimi muutenkin siten, ettei ollut aihetta epäillä etteikö häntä kiinnostaisi myyminen. Eipä se hänen vikansa ollut, että kohde oli haastava ja aika samoin.

Etsiessäni uutta kotia vastailivat myös välittäjät ihan hyvin kun lähetin sähköpostilla kysymyksiä. Eivät aina samana päivänä, mutta riittävän nopeasti. Joskus soittivat perään. En ole mikään massikeisari, joten siitä ei ollut kysymys. Vain yksi kohde ja välittäjä oli, jonka yhteydessä vastailu oli hidasta ja välittäjää oli vaikea saada kiinni. Jälkeenpäin kyllä ymmärsin miksi; asunto oli niin huonokuntoinen (hintaan nähden), että hän varmaankin arvasi ettei minunkaan kanssa kauppoja tule. Kohde on edelleen myynnissä samalla hinnalla, ollut ainakin puolitoista vuotta. 

Vierailija
37/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kaksi kämppää myynyt Bo LKV:n kautta. Huikea välittäjä, molemmilla kerroilla osasi käännyttää persaukiset renkaanpotkijat jo viesti/soittovaiheessa tai viimeistään ovella, päästäen maksukykyiset/haluiset sisälle shampanjalasien ääreen.

T. Töölöläinen

Ennestään tuntemattoman henkilön maksukyky ei näy vaatteista tai tukan mallista. Etsin itselleni pientä asuntoa keskustan lähistöltä joitakin vuosia sitten. En etsinyt kaikkein kalleimmilta alueilta. Yhdessä paikassa oli samaan aikaan asuntoa katsomassa vaatimattoman oloinen naishenkilö. Arvelen, että nimimerkki "Töölöläinen" olisi häätänyt kyseisen katsojan jo ovelta. Samalla, kun mietin asunnon sopivuutta itselleni ja miten huonekaluni mahtuisivat sinne, kuulin välittäjän ja toisen katsojan keskustelun. Naisella oli useita omistusasuntoja, joita hän vuokrasi ihmisille. Se oli hyvin opettavainen kokemus.

Vierailija
38/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todnenäköisesti jotkut välittäjät tekevät tätä työtä vain sivutyönä. Heillä on joku muu, tärkeämpi työ pääasiallisena tulolähteenä.

Vierailija
39/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti totuus on tarua ihmeellisempää. Itse olen tällä vuosikymmenellä ollut sekä myyjän että ostajan roolissa (Uudenmaan alueella), asioinut varmaan parin kymmenen eri välittäjän kanssa silleen ihan vakavissaan osto/myyntihousut jalassa. Jakauma menee karkeasti näin.

2/20 on ammattimaisia välittäjiä

4/20 on ihan ok välittäjiä

6/20 on huonoja välittäjiä

8/20 on susipaskoja välittäjiä

M43

Vierailija
40/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todnenäköisesti jotkut välittäjät tekevät tätä työtä vain sivutyönä. Heillä on joku muu, tärkeämpi työ pääasiallisena tulolähteenä.

Miksi se olisi tärkeämpi työ ;D Voivat olla kierrätyskeskuksessa työllistettynä eikä sen takia pääse vastaamaan puhelimeen.