Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko asuntojen myyjät tietoisia että välittäjänne ei useinkaan vastaa potentiaalisten ostajien viesteihin ja puheluihin?

Vierailija
30.09.2025 |

Ostohousut jalassa ja olen huomannut, että tämä on todella yleinen ilmiö. Huvittavaa, että samaan aikaan surkutellaan, miten kauppa ei käy. Joo ei se varmaan käy kun kolmesta viestistä ja kahdesta soitosta huolimatta ei pääse edes katsomaan kohdetta.  

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko miettinyt että sitä sun kohdetta haluaa joku muukin katsoa? Ei ehdi heti vastata.  Jatka pommittamista jos haluat asiaan tarkennusta. 

Todennäköisesti siellä tehdään jo tarjouksia / kauppoja, joten sen vuoksi hetkellinen radiohiljaisuus. 

Miten voi olla että kuukausitolkulla tehdään siitä kauppoja joiden takia on "hetkellinen" radiohiljaisuus? 

Kuukausitolkulla? No et sinä ihan hirveen ostohousut jalassa ole, jos et ole kuin pari viestiä ja puhelua kerennyt laittamaan. 

Soita uudelleen ja jätä vaikka tekstari / viesti vastaajaan. Noi soitot hautautuu kaupparatsun puhelimeen ja noihin yhteydenottolomakkeisiin en lu

Vähän sekopäinen kommenttisi mutta tosiaan ei se kiinnostuneiden määrä sitä tarkoita että olisi yhtään ostajaa.

Vierailija
82/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole uusi ilmiö. 10 vuoden aikana olen ostanut ja myynyt useamman asunnon. Välittäjiä olen tavannut vain ostajan roolissa, kun en uskalla antaa kenellekään myyntiin mitään. Itse myymällä säästää rahaa ja saa asunnon kaupaksi heti. Monesti olen miettinyt, että myyjät ei taida tietää miten surkeasti välittäjä toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole uusi ilmiö. 10 vuoden aikana olen ostanut ja myynyt useamman asunnon. Välittäjiä olen tavannut vain ostajan roolissa, kun en uskalla antaa kenellekään myyntiin mitään. Itse myymällä säästää rahaa ja saa asunnon kaupaksi heti. Monesti olen miettinyt, että myyjät ei taida tietää miten surkeasti välittäjä toimii.

Me myytiin meidän talo välittäjän kautta, ja myöhemmin on oikeastaan vähän kaduttanut, ettei edes yritetty myydä itse. Myyntiaikana vähän ihmeteltiin että miten kävijöitä oli paljon huonommin kuin mitä oletettiin. Muutamista ilmoituksen epätarkkuuksista ja pienistä virheistä huomautettiin, mutta se ei koskaan korjannut niitä. Kun talo oli ollut 3 kk myynnissä, välittäjä soitteli yhtäkkiä ja kyseli mm. putkia ja muita remontteja koskien sellaisia asioita, jotka hänellä olisi pitänyt olla tiedossa ensimmäisestä päivästä asti. Ihmettelimme, että mitä hittoa ja on kaikille aikaisemmille kävijöille sanonut. Lopulta toimeksiantosopimuksen loppupuolella saatiin pyyntiä hiukan alempi tarjous, johon sitten tartuttiin kun ei jaksettu aloittaa koko hommaa alusta. Jäi tunne, että paremmalla suorittamisella olis voinut saada kymppitonnin enemmän ja kaupatkin olisi silti tulleet nopeammin.

Vierailija
84/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli asunto myynnissä välittäjällä kaksi vuotta, ei myyntiä. Lopulta kyllästyimme, laitoimme itse myyntiin, pidimme yhden julkisen näytön. Saimme kaksi tarjousta. Myimme itse asunnon kahdessa viikossa.  Kauppakirjat tehty ja rahat tilille.

Meillä välittäjä, asunto myyty, eikä laitettu edes näkyviin. Yksityisnäyttö, kaupat samoin tein. 

Vierailija
85/93 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi pyytävät ihan älyttömiä hintoja asunnoista. Täällä syrjäkylillä pyydetään Helsingin neliöhintoja ja sitten ihmetellään, kun asunnot eivät mene kaupaksi. Haikaillaan niiden 2010 -luvun huippuhintojen ja huippuvuosien perään, eikä tajuta, että koko maassa hinnat ovat tulleet roimasti alaspäin ja sitä aikaisempaa hintaa asunnosta ei saa. Pyydetään jopa 60 000e enemmän kuin käypäarvo! Kun tarjoat alueen keskihintaa asunnosta eli keskihintaa niin maista kuin neliöistä, nyrpistellään nokkaa ja ei myydä. Ei kukaan maksa 1500 euroa enemmän neliö, kuin mikä on alueen hintataso, vielä alueelta missä palvelut loppuu ei ole julkisia ja niin edelleen. Mitä nyt syrjäkylien ongelmat on. Oikein hinnoitellut talot menevät täällä syrjäkylilläkin ihan neljässä päivässä, mutta suurin osa roikkuu myynnissä kauan (jopa vuosia) ja suurin osa taloista ei mene kaupaksi, koska hintapyynnöt ovat aivan epärealistisia ja suorastaan poskettomia. Lisäksi usein kohteissa remppatarpeita aika runsaasti ja vika remppa tehty 1990 - luvulla ja tätä ei nähdä puutteena. 1990-luvusta on 35v.! Se ei ole juuri tehty remppa. :D

Nimerkki: talo haussa, lainaakin saisi aika paljon, mutten maksa korkeata hintaa kiinteistöstä, joka ei ole sen korkean hinnan arvoinen ja mistä ei tule koskaan saamaan omia rahojaan takaisin. 

Vierailija
86/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri tämä tilanne. Oma asunto myyty eli ihan tosissamme ollaan ostoaikeissa. Yksi hyvinkin mahdollinen kohde on ollut kiikarissa nyt pari viikkoa, välittäjälle lähetetty useita viestejä ja soitettu joka päivä nyt viikon ajan, ei mitään vastausta. Ookoo, ei sitten varmaan osteta. Onhan se kyllä aika surkuhupaisaa jos myyjä sitten puolestaan tahollaan ihmettelee että miten tämä talo ei kiinnosta ketään ja luulee että on pakko pudottaa hintaa.

Vierailija
87/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli asunto myynnissä välittäjällä kaksi vuotta, ei myyntiä. Lopulta kyllästyimme, laitoimme itse myyntiin, pidimme yhden julkisen näytön. Saimme kaksi tarjousta. Myimme itse asunnon kahdessa viikossa.  Kauppakirjat tehty ja rahat tilille.

Meillä välittäjä, asunto myyty, eikä laitettu edes näkyviin. Yksityisnäyttö, kaupat samoin tein. 

Kiva voimafantasia.

Vierailija
88/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on juuri tämä tilanne. Oma asunto myyty eli ihan tosissamme ollaan ostoaikeissa. Yksi hyvinkin mahdollinen kohde on ollut kiikarissa nyt pari viikkoa, välittäjälle lähetetty useita viestejä ja soitettu joka päivä nyt viikon ajan, ei mitään vastausta. Ookoo, ei sitten varmaan osteta. Onhan se kyllä aika surkuhupaisaa jos myyjä sitten puolestaan tahollaan ihmettelee että miten tämä talo ei kiinnosta ketään ja luulee että on pakko pudottaa hintaa.

Jos välittäjä on mukana sijoitusasuntobisneksissä niin tuo voi olla tarkoituksellista. Uskotellaan että ketään ei kiinnosta ja ostetaan itse lopuksi reippaalla alihinnalla. 

Vierailija
89/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos välittäjä on mukana sijoitusasuntobisneksissä niin tuo voi olla tarkoituksellista. Uskotellaan että ketään ei kiinnosta ja ostetaan itse lopuksi reippaalla alihinnalla. 

Niin. Tai sitten nää huithapelit on vaan jättäneet mahdollisesti lomalla, saikulla tai firmaa vaihtaneen välittäjän tiedot tonne. Eikä ne viestit vaan mee perille. Eli kannattaa kysellä sieltä firmasta ennen suurempia salaliittoteorioita. 

Uskoisin että kyse on vaan ns. paskasta palvelusta. 

Vierailija
90/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa näkee aikamoista asenteellisuutta ammattiryhmää kohtaan. Taivastellaan ja "ihmetellään". Ja rivien välistä on luettavissa että oltaisiin tulossa "ostamaan" mutta ilmaiseksi pitäisi saada.

Ja ps. En itsekkään kiinteistövälittäjiä fanita, mutta työtäänhän ne tekee. Ja kuumat vuodet toi alalle kaikkia businessjunnuja joilla ei ihan langat taida pysyä käsissä. 

Vanhan auton omistajana oon törmännyt samaan. Nuoret nälkäiset yrittäjät haalii itselleen liikaa hommia ja jossain vaiheesssa kalenteri kosahtaa täysin. Ja ihan yksinkertaisetkin hommat viivästyy ja jää kokonaan hoitamatta. 

Vierailija
91/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa näkee aikamoista asenteellisuutta ammattiryhmää kohtaan. Taivastellaan ja "ihmetellään". Ja rivien välistä on luettavissa että oltaisiin tulossa "ostamaan" mutta ilmaiseksi pitäisi saada.

Ja ps. En itsekkään kiinteistövälittäjiä fanita, mutta työtäänhän ne tekee. Ja kuumat vuodet toi alalle kaikkia businessjunnuja joilla ei ihan langat taida pysyä käsissä. 

Vanhan auton omistajana oon törmännyt samaan. Nuoret nälkäiset yrittäjät haalii itselleen liikaa hommia ja jossain vaiheesssa kalenteri kosahtaa täysin. Ja ihan yksinkertaisetkin hommat viivästyy ja jää kokonaan hoitamatta. 

Ja tämä viimeinen lause siis koski korjaamo/huoltotoimintaa

Vierailija
92/93 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä on mistään ilmaiseksi saamisesta puhunut kun koko ketju koskee sitä että asuntoa ei pääse edes katsomaan? Eli välittäjä ei tee edes sitä nimenomaista työtä, josta hänelle maksetaan. 

Vierailija
93/93 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välittäjä on esimerkiksi deekiksellä niin puuttuminen voi olla vaikeaa, koska monet ovat yrittäjiä ja osakkaita niissä välitystoimistoissa. Myyjälle paskempi homma jos tekee sopimuksen tällaisen viheltäjän kanssa.