Miksei konservatiiveille riitä toteuttaa perinteisiä rooleja omassa elämässä vaan tyrkyttävät niitä kaikille?
Liberaalius ei esimerkiksi pakota ketään luopumaan sukupuolirooleista. Ei vain ole yhteiskunnan asia miten roolit parisuhteessa päätetään.
Kommentit (889)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"selvennä nyt vielä myös mitä on ei-haltuunotettu naiseus."
Jokainen nainen ei osaa naiseuteen liitettäviä ominaisuuksia.
Naiseus tarkoittaa vain biosukupuolta. On neljä miljarda tapaa olla nainen. Naiseuteen liitetyt kulttuuriset stereotyypit ja odotukset eivät ole sukupuoli. Naiseus ei ole mikään puettava ja riisuttava haalari.
Kauheaa jos olisi. Tai olisi jostain elimestä kiinni (vaikka kohtu poistettu).
Yksittäisen elimen mukaan ihmisten luokittelu on niin dehumanisoivaa että miten tälläistä nihilismiä voi kukaan missään haluta edistää, siis humaani täyspäinen ihminen? Joudummeko taistelemaan saadaksemme olla edelleen tälläisiä?
Kukaan sukupuolen moninaisuutta kannattava ei sukupuolita ihmisiä yksittäiste
Miten voi kannattaa jotain mitä ei ole olemassa? Ainiin ideologisista syistä.
Koska se on ainoa oikea tie onneen ja nuorten jatkuviin mt ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Papeilla on ihan oma paikka missä saavat opettaa lapsia; kirkko. Koulussa opiskellaan tiedettä. Maat joissa uskonto on kovin suuressa asemassa, eivät ole mitään hyviä maita elää. Uskonnot eivät pyri edistämään tiedettä, vaan tukahduttavat sitä ja takertuvat menneeseen. Koulu on tulevaisuutta varten.
Et anna mitään arvoa historialle. Kuten sanoin, Suomen valtio koulutusjärjestelmineen on perustettu kristilliselle pohjalle. Käytännössä kaikki Suomen valtiota perustaneet henkilöt oli tunnustavia kristittyjä. He nimenomaan vaativat, että maamme tunnuksenkin pitää olla lippu, jossa on risti. Lisäksi tuo mainitsemasi tiedekin on alun perin kristittyjen keksimää. Galileo Galileita pidetään modernin tieteen isänä ja hän oli tunnustava kristitty. Kristinusko ei vähättele tiedettä, vaan pyrkii edistämään sitä. Ateistit pyrkivät sen sijaan lisäämään tieteeseen kaikkia omia käsityksiään esimerkiksi sukupuolten moninaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama koskee esim. wokettajia. Kaikkien pitää taipua unisex-vessoihin ja pukuhuoneisiin, muunsukupuolisten ja sukupuolettomien vaatimuksiin, pronomineihin yms.
Totta tämäkin. Molemmat ääripäät raskaita. Tuntuisi pelleltä laittaa instan bioon joku SHE-merkintä, vain siksi että muutkin..
Mutta eipä sinun ole pakko sitä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Pridelippujako ei sitten tuputeta muille?
No, mulle ei ainakaan ole tultu tuputtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todella onnekas sitten tai asut jossain korvessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatatko itse Pridea? Ei sellaiselle tietenkään voi mitään tuputtaa, jos oot itsekin mukana jengissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Woket saavat groomata alaikäisiä kasvukivuista kärsiviä koululaisia "korjaamaan" sukupuoltaan hormoneilla ja genitaalileikkauksilla, mikä tuhoaa useimman nuoren koko elämän. Miksi "liberaalit" allyt tukevat tätä saalistamista "ihmisoikeuksien" nimissä?
Missä tehdään alaikäisille genitaalileikkauksia/sukupuolenkorjausleikkauksia? Ei ainakaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on se asian hulluus juurikin. Miksi sitä omaa pitää vihan vallassa pakottaa muille? Jos se olisi hyvä haluttu tapa elää niin eikö kaikki valitsisi sen kenenkään pakottamattakin?
Jokaisen pitää elää itse niin kuin haluaa ja antaa kaikkien muidenkin valita ja päättåä itse miten itse elää. Muiden asiat eivät kuulu sinulle.
Sama koskee teitä.
Keitä? Kuka on tyrkyttämässä sulle mitään muuta kuin lapsille tietoa siitä, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät mahdu konservatiivihihhelien ahtaisiin ja muinaisiin lokeroihin. Se, että junttien tieto ei koskaan lisäänny, ei saa estää muuta ihmiskuntaa lisäämästä tietoaan ja ymmärrystään. Pidä sinä vaikka ämpäri päässäsi jos tieto ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä konservatiivit teitä pakottavat rooleihin? Ei ole ainakaan minua tulleet mihinkään pakottamaan.
Kuinka ne konservatiivit eivät ole näin sunnuntaina klo 11.00 kirkossa vaan roikkuvat täällä Vauva-palstalla pakottamassa.
Niin. Mikseivät vie lapsiaan kirkkoon ja päiväkerhoon vaan pitäisi tuputtaa uskontoa kaikille koulun juhlissa?
Ruotsissa lapsien on pakko käydä moskeijoissa kouluaikana tutustumiskierroksella.
No, jos on pakko käydä kirkossa, miksei myös moskeijassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihinkään unisex-intiimitiloihin en halua. Kerran oon käynyt Oodin vessassa ja se riitti.
Maalaisen tunnistaa Oodissa unixsex-tilan ääneen ihmettelystä tai kysymyksestä "Olenko oikeassa vessassa?" Kopeista ei näe toisiin koppeihin. Kädet voi joutua vihervasemmistolainen pesemään persun kanssa vierekkäin.
Onko junttia, jos ei halua unisexiä tai peniksiä naisille ja tytöille osoitettuihin tiloihin?
Ei mulkkuja tietenkään esitellä rakennusten käytävillä. Koppien ovet lukitaan ennen virtsaamista. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?
Pukkareissa ja pesutiloissa yleensä ollaan vähissä pukeissa. Ei se mulkullisen läsnäolo vessatiloissakaan ole miellyttävä yllätys
Varsinkin jos se tulee viereen seisomaan naisten vessan pisuaarilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä konservatiivit teitä pakottavat rooleihin? Ei ole ainakaan minua tulleet mihinkään pakottamaan.
Kuinka ne konservatiivit eivät ole näin sunnuntaina klo 11.00 kirkossa vaan roikkuvat täällä Vauva-palstalla pakottamassa.
Niin. Mikseivät vie lapsiaan kirkkoon ja päiväkerhoon vaan pitäisi tuputtaa uskontoa kaikille koulun juhlissa?
Ruotsissa lapsien on pakko käydä moskeijoissa kouluaikana tutustumiskierroksella.
No, jos on pakko käydä kirkossa, miksei myös moskeijassa?
Yleissivistykseen kuuluva tutustuminen eri uskontoihin kuulostaa kamalalta./s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja on luonut 2 sukupuolta. miehen ja naisen.
Eli koska sinun uskontulkintasi mukaan vain mies ja nainen voivat olla avioliitossa, haluat määrätä, että kukaan muukaan ei saa olla muussa kuin heteroliitossa?
Miksi muiden pitäisi noudattaa sinun uskontosi rajoituksia ja juuri sinun lahkosi tulkintaa uskonnostasi?
Mielestäni pitäisi erottaa uskonnollinen avioliitto, se jossa halutaan nimenomaan oman uskontokäsityksen mukaisesti mennä ja sitten ns. maallinen avioliitto. En ole varma onko esim. i s l a min uskoisilla ajamaasi uutta avioliittokäsitystä, tiedätkö itse? Oletko ajanut asiaa aktiivisesti?
No sehän toteutuu jo, kun elät/menet naimisiin ko.uskonnon seremonian jne.mukaan. Toiset marssivat maistraattiin tmv. Se, että uskontosi sisällä on eri käsityksiä, on puolestaan ko.uskonon oma ongelma, ei yhteiskunnan. Lain silmissä kaikki avioliitot ovat samanarvoisia ja hyvä niin.
Ei oikeastaan toteudu, koska kirkko voi lähes mielivaltaisesti kieltäytyä vihkimästä ihmisiä, joita se ei halua vihkiä. Omasta mielestäni uskonnollisilla vihkiseremonioilla ei pitäisi olla lain voimaa ja niiden tulisi olla puhtaasti seremoniallisia. Kaikki voivat mennä naimisiin maistraatissa, jonka jälkeen halukkaat ja kirkon/uskonnon hyväksymät voivat sen seremoniansa hoitaa erikseen. Näinhän joutuvat tekemään esimerkiksi sellaiset pariskunnat, joista vain toinen kuuluu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on se asian hulluus juurikin. Miksi sitä omaa pitää vihan vallassa pakottaa muille? Jos se olisi hyvä haluttu tapa elää niin eikö kaikki valitsisi sen kenenkään pakottamattakin?
Jokaisen pitää elää itse niin kuin haluaa ja antaa kaikkien muidenkin valita ja päättåä itse miten itse elää. Muiden asiat eivät kuulu sinulle.
Sama koskee teitä.
Keitä? Kuka on tyrkyttämässä sulle mitään muuta kuin lapsille tietoa siitä, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät mahdu konservatiivihihhelien ahtaisiin ja muinaisiin lokeroihin. Se, että junttien tieto ei koskaan lisäänny, ei saa estää muuta ihmiskuntaa lisäämästä tietoaan ja ymmärrystään. Pidä sinä vaikka ämpäri päässäsi jos tieto ahdistaa.
Höpinä useammasta kuin kahdesta sukupuolesta ei ole tietoa vaan uskontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papeilla on ihan oma paikka missä saavat opettaa lapsia; kirkko. Koulussa opiskellaan tiedettä. Maat joissa uskonto on kovin suuressa asemassa, eivät ole mitään hyviä maita elää. Uskonnot eivät pyri edistämään tiedettä, vaan tukahduttavat sitä ja takertuvat menneeseen. Koulu on tulevaisuutta varten.
Et anna mitään arvoa historialle. Kuten sanoin, Suomen valtio koulutusjärjestelmineen on perustettu kristilliselle pohjalle. Käytännössä kaikki Suomen valtiota perustaneet henkilöt oli tunnustavia kristittyjä. He nimenomaan vaativat, että maamme tunnuksenkin pitää olla lippu, jossa on risti. Lisäksi tuo mainitsemasi tiedekin on alun perin kristittyjen keksimää. Galileo Galileita pidetään modernin tieteen isänä ja hän oli tunnustava kristitty. Kristinusko ei vähättele tiedettä, vaan pyrkii edistämään sitä. Ateistit pyrkivät sen sijaan lisäämään tieteeseen kaikkia omia
Miksi se historian arvostaminen pitäis aloittaa juuri tuosta pisteestä? Eikö saa arvostaa Suomen ja suomalaisten omaa historiaa ja omaa uskontoa, vaan se arvostus täytyy aloittaa tuon Lähi-idän tuontiuskonnon ajoista?
Tiede ei ole kristittyjen keksimää, eikä Galileita pidetä modernin tieteen isänä. Mites se kirkko reagoikaan, kun Galilei kertoi, että maa kiertääkin aurinkoa, eikä toisin päin? Toivottivat tervetulleeksi uuden tieteellisen tiedon? Oikeastihan kristinusko pyrki parhaansa mukaan jarruttamaan ja estämään tieteen kehitystä. Nykyaikanakin tiedevastaisuus on lähinnä uskonnollisten lahkojen heiniä, eihän kukaan kiistä esim. evoluutiota mistään muusta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaankohan tässä tuputtamiseksi se että pridelipun näkee jossain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et anna mitään arvoa historialle. Kuten sanoin, Suomen valtio koulutusjärjestelmineen on perustettu kristilliselle pohjalle. Käytännössä kaikki Suomen valtiota perustaneet henkilöt oli tunnustavia kristittyjä. He nimenomaan vaativat, että maamme tunnuksenkin pitää olla lippu, jossa on risti. Lisäksi tuo mainitsemasi tiedekin on alun perin kristittyjen keksimää. Galileo Galileita pidetään modernin tieteen isänä ja hän oli tunnustava kristitty. Kristinusko ei vähättele tiedettä, vaan pyrkii edistämään sitä. Ateistit pyrkiv
Eniten tiedettä vastustavat intersektionaaliset sosialistit joiden teoriat eivät kestä tieteellistä tarkastelua.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Itse eläisin mielelläni konservatiivina tyrkyttämättä asiaani muille. Woken takia joudun kuitenkin jatkuvasti tuomaan konservatiiviuttani esille, koska minua yritetään työpaikoilla, kouluissa ja muuallakin pakottaa liputtamaan esimerkiksi Priden puolesta. Joka kerta joudun perustelemaan, että kristilliskonservatiivina en halua osallistua siihen. Toisin sanoen liberaalit on niitä, jotka haluaa pakottaa muita heidän tapaansa elää.
Kummallinen työpaikka teillä. Meillä ei kukaan pakota ketään yhtään mihinkään muuhun, kuin kohtelemaan työkaveria korrektisti riippumatta sukupuolesta, identiteetistä tai seksuaalisesta suuntautumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama koskee esim. wokettajia. Kaikkien pitää taipua unisex-vessoihin ja pukuhuoneisiin, muunsukupuolisten ja sukupuolettomien vaatimuksiin, pronomineihin yms.
Ei ole kukaan pakottanut mihinkään. Äärioikeiston kusetusta. Palatkaa maan pinnalle sieltä Magaplaneetalta! Tämä on Suomi ja onneksi täällä ei ole Trumpia.
Oliko sukupuolenvaihtolain uudistus äärioikeiston keksintö, vai vasemmistotransujen vaatimus?
Pakottaako se laki sinut vaihtamaan sukupuolta tai kieltääkö se sinua vaihtamasta sukupuolta? Jos ei, voit vapaasti jatkaa elämääsi ja laskea verenpainetta. Ole hyvä.
Lopeta kaasuvalottaminen. Ilmoitusasiana vaihdettava juridinen sukupuolitieto velvoittaa muuta yhteiskuntaa joka tilassa ja tilanteessa.
Aika moni muukin asia velvoittaa yhteiskuntaa ja yksilöitä.
Tarvitaan vain yksi transaktivisti.