Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei konservatiiveille riitä toteuttaa perinteisiä rooleja omassa elämässä vaan tyrkyttävät niitä kaikille?

Vierailija
28.09.2025 |

Liberaalius ei esimerkiksi pakota ketään luopumaan sukupuolirooleista. Ei vain ole yhteiskunnan asia miten roolit parisuhteessa päätetään. 

Kommentit (889)

Vierailija
501/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meillä on hirvittävän vahvoja stereotypioita, jotka rajoittavat lapsia ja jotka liitetään sukupuoleen, kuten että tytöt ei ole niin hyviä matematiikassa"

Ero on kurottu umpeen. Tytöt ovat nykyään jopa poikia vähän parempia matematiikassa. Ero ei ole suuri. Ero matematiikan osaamisessa sukupuolten välillä oli siis alunperin kulttuurista.

Suomessa näin, jossa siis poikia poljetaan tyttöjen kustannuksella. Jännä ettei feministejä kiinnostele edes omat lapsensa mitä heille aiheuttavat.

Miten poikia poljetaan? Esimerkiksi koulumalli, joka meillä ja maailmalla on yleisesti käytössä, on kehitetty alunperin vain pojille. 

Vierailija
502/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meillä on hirvittävän vahvoja stereotypioita, jotka rajoittavat lapsia ja jotka liitetään sukupuoleen, kuten että tytöt ei ole niin hyviä matematiikassa"

Ero on kurottu umpeen. Tytöt ovat nykyään jopa poikia vähän parempia matematiikassa. Ero ei ole suuri. Ero matematiikan osaamisessa sukupuolten välillä oli siis alunperin kulttuurista.

Suomessa näin, jossa siis poikia poljetaan tyttöjen kustannuksella. Jännä ettei feministejä kiinnostele edes omat lapsensa mitä heille aiheuttavat.

Se ero on erittäin pieni. Sinä itse poljet itseäsi alas päihdeongelmalla. Feminismin muotoja on useita erilaisia. Feminismin ansiota esim. on, että tytöt saavuttivat poikien osaamisen matematiikassa. Naisen tarkoitus ei ole olla äiti aikuiselle miehelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siis, että sen faktan, että biologisesti yli 99,9% on yksiselitteisesti joko tyttöjä (naissukupuolisia) tai poikia (miessukupuolisia), pitäisi alkaa taas olla merkittävä asia."

Kuten senkin faktan pitäisi olla merkittävä asia että on ihan tieteelisesti olemassa muitakin sukupuolen osa-alueita kuin vain biologinen sukupuoli. On ihan fakta että on olemassa sellainen asia kuin sukupuoli-identiteetti ja että se vaihtelee ihmisten välillä myös biologisen sukupuolen sisällä.

Voidaan sitten kiistellä siitä että onko se sukupuoli-identiteetti jotenkin "oikea" tai "väärä" jos se on jonkinlainen suhteessa siihen biologiseen sukupuoleen mutta ihan kiistatonta on että sukupuoli-identiteetti on ihmislajissa esiintyvä ominaisuus ja että siinä on vaihtelua.

Miksei tämä identifiointiasia koske muitakin biologisia syntymäominaisuuksia, kuten ikää, rotua tai esim terveydentilaa? Mikä tekisi vain ja ainoastaan sukupuolesta identifioimiskysymyksen ja millä perusteella?

Tähän ei tule vastauksia koskaan. 

Vierailija
504/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ymmärtääkseni konservatiivisille tuputetaan näitä liberaalien arvoja eikä toisinpäin?Ihan kuin ne liberaalien arvot olisi automaattisesti parempia."

Tässä "tuputtamisessa" puhutaan kuitenkin vain siitä että joku kertoo asiasta erilaisen näkemyksen ja mielipiteen kuin sinulla on. Sen pitää olla sallittua.

Se mikä ratkaisee on se että saatko laikien tai muiden asioiden estämättä kuitenkin elää itse niin konservatiivisesti kuin halua. Ja Suomessa kyllä saat.

Kärjistäen voisi sanoa että liberaalissa yhteiskunnassa saat elää niin liberaalisti tai niin konservatiivisesti kuin haluat. Konservatiivisessa yhteiskunnassa saat elää niin konservatiivisesti kuin konservatiivit haluavat. 

Mutta käytännössä konservatiivisia ruvetaan lokeroimaan/jahtaamaan samanlailla kuin konservatiivit tekevät nyt. Ideaali ei ole aina reeali tilanne.

Henkilökohtaisesti en ole kumpaakaan kun kummassakin on omat sudenkuoppansa,koska ovat ääripäitä.

Vierailija
505/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikia ei vieläkään kasvateta tekemään kotitöitä yhtä hyvin kuin tyttöjä. Pojat kärsivät tästä muuttessaan omaan asuntoon ja näyttäessään sen tyttöystävälleen. Konservatiivisen kasvatuksen saaneissa pojissa tätä ongelmaa on eniten.

Vierailija
506/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Biologinen sukupuolikin on siinä mielessä häilyvä käsite, että aina silloin tällöin syntyy lapsia, joiden sukupuolta syntymässä ei pystytä määrittelemään, koska heidän ulkoiset sukupuolielimensä eivät ole selkeät. Sosiaalinen sukupuoli on taas jotakin, johon ihminen kasvaa. Ihminen oppii, miten jossakin tietyssä yhteiskunnassa ollaan nainen tai mies. Naiseus ja mieheys ovat myös aikaan sidottuja. Mieheys tämän päivän Suomessa on erilaista kuin mieheys vaikkapa sata vuotta sitten."

Jokaisella ihmisellä on sukupuoli ja vaihtoehtoja on tasan kaksi. 99,98 prosentin sukupuoli on todettavissa syntymän hetkellä, lopuilla promilleilla määrittely tehdään myöhemmin.

Kerro ihmeessä, miten naapurin persvakoraksamies-Pertistä 60-v. tulee sosiaalisesti nainen?

En nyt ihan ymmärrä kysymystäsi. Mikäli Pertti 60 v. on ollut ensin mielellään poika ja myöhemmin mies, hän on tietenkin sosiaalistunut miessukupuolen edustajaksi. Sosiaalistumisella tässä tarkoitetaan kaikkia niitä tapoja, jotka Pertti on omaksunut lapsuudestaan lähtien niiksi tavoiksi, joilla ilmaistaan muulle yhteisölle, että hei, minä olen mies! Esimerkiksi Suomessa 60 vuotta sitten syntynyt Pertti on todennäköisesti ymmärtänyt jo hyvin pienenä, että pojat leikkii autoilla ja tykkää kaivureista. Sitten vähän vanhempana hän on ymmärtänyt, että liian akkamainen ei saa olla, mikäli haluaa käydä miehestä, esimerkiksi tosimiehet eivät käytä sanaa ihana. Mutta koska Pertin syntymästä on aikaa jo 60 vuotta, 2020-luvun pikkupojat kasvavat jo hieman toisenlaisessa ilmapiirissä. He saattavat ajatella, että vaikka on poika voi ihan hyvin käyttää hametta ja olla siitä huolimatta poika ja kasvaa ihan tavalliseksi mieheksi. Tätä tarkoittaa, että se, miten ihminen sosiaalista sukupuoltaan ilmaisee on aikaan ja paikkaan sidottu; ilmenemismuodot vaihtelevat ilman, että sukupuolikokemus vaihtuu.

Vierailija
507/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten poikia poljetaan? Esimerkiksi koulumalli, joka meillä ja maailmalla on yleisesti käytössä, on kehitetty alunperin vain pojille. 

Naisopettajat antavat tytöille parempia arvosanoja vähemmillä taidoilla. Missä puskassa elät oikein?

Vierailija
508/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikia ei vieläkään kasvateta tekemään kotitöitä yhtä hyvin kuin tyttöjä. Pojat kärsivät tästä muuttessaan omaan asuntoon ja näyttäessään sen tyttöystävälleen. Konservatiivisen kasvatuksen saaneissa pojissa tätä ongelmaa on eniten.

Höpö höpö! 😄 Lähdepä seuraavalla kerralla mukaan asuntonäytöille, niin tajuat vähän todellisuudesta jotain etkä hoe mitättömyyksiä

T. Vuokranantaja useille nuorille

Vierailija
509/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteinen asia, jatkuuko suomalainen suku? Ja kuinka vahvana/heikkona se jatkuu?

Ei ole?

Vai oisko sittenki?

Vierailija
510/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta käytännössä konservatiivisia ruvetaan lokeroimaan/jahtaamaan samanlailla kuin konservatiivit tekevät nyt. Ideaali ei ole aina reeali tilanne

Henkilökohtaisesti en ole kumpaakaan kun kummassakin on omat sudenkuoppansa,koska ovat ääripäitä."

Onko sinulla mielipide homojen eheyttämiseen tai ns. "eheyttämiseen"?

Vierailija
511/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ero on erittäin pieni. Sinä itse poljet itseäsi alas päihdeongelmalla. Feminismin muotoja on useita erilaisia. Feminismin ansiota esim. on, että tytöt saavuttivat poikien osaamisen matematiikassa. Naisen tarkoitus ei ole olla äiti aikuiselle miehelle.

Ero ei ole pieni, vaan valtava railo syntyi juuri feministihallituksen aikana. Vastaava ero oli viimeksi 2000-luvun alkupuolella.

En tiedä kenelle kuvittelet puhuvasi, kun henkilöön käyt, mutta olen ihan tavallinen, nelikymppinen perheenäiti, joka haluaa TASA-ARVOA. Jolle kaikki lapset ovat sukupuolestaan riippumatta yhtä tärkeitä. Harmikseni saan huomata, ettei monelle äidille ole.

Vierailija
512/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta käytännössä konservatiivisia ruvetaan lokeroimaan/jahtaamaan samanlailla kuin konservatiivit tekevät nyt. Ideaali ei ole aina reeali tilanne

Henkilökohtaisesti en ole kumpaakaan kun kummassakin on omat sudenkuoppansa,koska ovat ääripäitä."

Se on samanlaista humpuukia kuten homeopatia.

Vierailija
513/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisopettajat antavat tytöille parempia arvosanoja vähemmillä taidoilla. Missä puskassa elät oikein?"

Ensimmäinen kerta kun kuulen tällaisesta salaliitosta. Katso itse eroja tyttöjen ja poikien arvosanoissa. Erot ovat erittäin pieniä. Älä lue vain otsikoita.

Vierailija
514/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei homo saisi valita itse, jos haluaa eheyttämistä?? Mikä oikeus muilla on tämä sanella mitä aikuinen, täysin päätösvaltainen ihminen haluaa elämällään tehdä? 

Ohis

Vierailija
515/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei homo saisi valita itse, jos haluaa eheyttämistä?? Mikä oikeus muilla on tämä sanella mitä aikuinen, täysin päätösvaltainen ihminen haluaa elämällään tehdä? 

Ohis

Senkun eheytyy itsekseen kotona. 

Vierailija
516/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naisopettajat antavat tytöille parempia arvosanoja vähemmillä taidoilla. Missä puskassa elät oikein?"

Ensimmäinen kerta kun kuulen tällaisesta salaliitosta. Katso itse eroja tyttöjen ja poikien arvosanoissa. Erot ovat erittäin pieniä. Älä lue vain otsikoita.

Luenkin tutkimuksia. Lue sinäkin! Naisopettajat erityisesti syyllistyvät tähän syrjintään. Miehillä ei vastaavaa näkynyt. Että sellaista girl poweria sitten!

Vierailija
517/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luokittelisin itseni ihan perusfeministiksi ja selkeästi enemmän vasemmalle kuin oikealle olen kallellaan. Mulla on kolme poikaa, jotka olen kasvattanut arvojeni mukaisesti. Ja kas kummaa, oikein hyvin ovat aina pärjänneet koulussa, löytäneet töitä ja tyttöystäviä. Toki heille on korostettu kaikkien tasa-arvoista kohtelua, väkivallattomuutta ( ovat kuitenkin kaikki käyneet/käymässä armeijan) eikä mikään ole ollut ok vain sen takia, että on poika. 

En kyllä koe ollenkaan, että poikiani olisi juurikaan poljettu tyttöjen kustannusella. Se mikä peruskoulussa, varsinkin alakoulussa välillä oli ilmoilla, oli se, että opettajat pitivät enemmän tytöistä yleisesti. Jotkut opettajat. Mutta sitten jo yläkoulussa poikieni kaltaiset kohteliaat ja hyvät oppilaat todellakin saivat loistaa, puhumattakaan kaikesta tästä eteenpäin.

Eli sanoisin näin: Feministinä minua todellakin kiinnostelee, että poikani pärjäävät tämän päivän maailmassa. Sen sijaan ei kiinnosta, pärjääkö naapurin persun poika, jolta ei vaadita yhtään mitään, jonka pääasiallinen elämänsisältö on latkia energiajuomia/kaljaa ja pärrätä mopolla yökaudet piinaamassa naapurustoa. Kyllä se valinta miten lapset kasvatetaan tämän päivän yhteiskunnassa pärjääviksi tehdään ihan siellä omassa kodissa. 

Vierailija
518/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luokittelisin itseni ihan perusfeministiksi ja selkeästi enemmän vasemmalle kuin oikealle olen kallellaan. Mulla on kolme poikaa, jotka olen kasvattanut arvojeni mukaisesti. Ja kas kummaa, oikein hyvin ovat aina pärjänneet koulussa, löytäneet töitä ja tyttöystäviä. Toki heille on korostettu

Ei minua yllätä että olet feministi ja sallit seksistisen syrjinnän poikiisi kohdistuen. Sitähän feminismi on: puhdasta seksismiä. Kyllä teitä äitejä näkee jatkuvasti, jotka ei suostu näkemään ja ymmärtämään syrjintää. 

Vierailija
519/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Voitko valita kumpi kätinen olet?

Vierailija
520/889 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luokittelisin itseni ihan perusfeministiksi ja selkeästi enemmän vasemmalle kuin oikealle olen kallellaan. Mulla on kolme poikaa, jotka olen kasvattanut arvojeni mukaisesti. Ja kas kummaa, oikein hyvin ovat aina pärjänneet koulussa, löytäneet töitä ja tyttöystäviä. Toki heille on korostettu

Tämä ei ole mikään kokemusasia, vaan tutkittua faktatietoa. Syrjintää tapahtuu halusit sinä myöntää sitä tai et. Mielenkiintoista on, miksi et opettanut pojillesi heidän arvoaan. Miksi et opettanut heille oikeuksistaan ja taistelemaan niiden puolesta?

Tuota feminismi kaikessa rumuudessaan on: aikuinen nainen ajaa omat oikeutensa ja etunsa lastensa edelle.