Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et käytä meikkiä?

Vierailija
28.09.2025 |

Minusta se on helppo ja edullinen keino saada itsestään vielä astetta paremman näköinen.

Kommentit (244)

Vierailija
181/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista näkee että enemmistö suominaisista on ryöminyt suonsilmästä ylös.

Silloinhan heidän pitäisi olla erityisen hehkeässä kunnossa. Eikös turve- ja mutakylvyt tee iholle hyvää.

Vierailija
182/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ja kenen takia ? Paras on tasan ilman !!!!!! Mä käytän vain kynsilakkaa. En muuta ! Paras on täysin luonnollinen Look. Jos kasvois on jotakin esim arpia yms, niin sitten niiden peittäminen meikillä on ok. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen iho.

Vierailija
184/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus. Käytän vähän energiani mieluummin hampaiden pesuun. 

Vierailija
185/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaunis ilman meikkiä.

Niin minäkin, mutta vielä kauniimpi meikattuna.

Ap

Miksi pitäisi olla vielä kauniimpi? On myös ihmisiä, jotka oikeasti näyttävät kauniimmilta ilman meikkiä. -eri

Vierailija
186/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi pitäisi olla vielä kauniimpi? On myös ihmisiä, jotka oikeasti näyttävät kauniimmilta ilman meikkiä. -eri

En ole vielä tavannut sellaista ihmistä, jonka ulkonäköä meikkaaminen ei parantaisi 

Ap

Vierailija
187/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästyy rahaa

Meikit ei ole kalliita ja niiden hinta päivää kohti on ihan häviävän pieni.

Ap

Jätin liiallisen meikkaamisen ja panostin ihonhoitoon. Huomasin, että ihonhoito vaikuttaa paljon paljon enemmän kuin meikki. Hedelmähappokuorinta, maskinaamio, seerumi ja kasvovoide aurinkosuojalla tekevät ihmeitä. Meikki ei tee juuri mitään noihin verrattuna. Hauskaa senkin käyttö voi silti olla.

Meinaatko ettei ihminen voi panostaa molempiin vai mikä tän kommentin pointti oli?

Ap

Että se ihonhoito ainakin omalla kohdallani vaikuttaa enemmän. Ihoni on rasvainen sekaiho ja olen ollut finninaama 12-vuotiaasta asti. Olen 39. Vasta kun on alettu kehittää kunnollisia ihonhoitotuotteita kuten noita kotikäyttöisiä hedelmähappokuorintoja ja seerumeita olen saanut kunnollisen avun ihonhoitooni. 

Meikkasin aiemmin enemmän ja ainoa asia mitä se teki oli se, että se oli kallista, turhaa ja vei aikaa. Rasvoittuvalla iholla ei pysy kunnolla oikein mikään joten ennen meikkiä iho on pestävä, kosteutettava, käytettävä kasvovoidetta ja sitten laitettava meikinkiinnitysvoidetta, itse meikki ja kiinnityssuihketta jotta meikki pysyy paikoillaan. Välissä pitää antaa myös ihon kuivuakin joten mistä aikaa tähän? Silti esim. joka ikinen vedenkestävä ripsiväri jotenkin valuu naamalleni ja sotkee ja meikkivoide karkaa sekä puuteroitu naama kiiltelee.

Kun lopetin kaiken muun kuin ihonhoidon niin aloin tottua kasvoihini ilman meikkiä. Rasvoittuva ihoni myös tykkää siitä, että kuorin ja kosteutan sitä. Siinä korostuu silloin kuulaus eikä yksittäiset virheet. Toisaalta rasvaisen ihon edut näkyvät nyt keski-iässä: ei tule ryppyjä samalla tavalla kuin kuivaihoisilla ja yleisilme on nuorekas. 

Vierailija
188/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole vielä tavannut sellaista ihmistä, jonka ulkonäköä meikkaaminen ei parantaisi 

Ap

Minkä vuoksi naisten tulisi olla kauniita?

Vierailija
189/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei meikkaa. Sit te olette tääl vihaisina, yksinäisinä ja masentuneina kaiket päivät, kun ketään miestä ei kiinnosta.

No mutta, ketä nyt uskoa, kun palstalla on valitettu naisten törkeistä huijauksista meikkauksen avulla?

Vierailija
190/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen on ajanhukkaa enkä pidä kovin meikattua ulkomuotoa kauniina. Töihin laitan vähän meikkivoidetta ja hitusen väriä poskiin, se riittää.

Vierailija
191/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on karsean näköisiä naiset jotka eivät ovesta ulos lähtiessään ole yhtään viitsineet itseään ehostaa. Pieni määrä meikkiä tekee jo ihmeitä. Näyttää ettei ole edes peiliin katsottu, luulisi hävettävän kun näyttää ihan kassialmalta. N56.

Tuollaiset häpeämiset jäi kyllä suurimmalla osalla teini-ikään. Silloin ei ilman meikkiä kehdannut edes roskapussia viedä, nykyään ei kiinnosta mitä muut on mieltä. 

Vierailija
192/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen on ajanhukkaa enkä pidä kovin meikattua ulkomuotoa kauniina. Töihin laitan vähän meikkivoidetta ja hitusen väriä poskiin, se riittää.

Miksi sitten meikkaat? Eihän tossa ole mitään logiikkaa.

Vierailija
193/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä, tarvetta tai mielenkiintoa meikkaamiseen. Olen ymmärtänyt, että se on ihan vapaaehtoista toimintaa, joten ei ole pakko.

Vierailija
194/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on syntynyt kauniina ja säilynyt kauniina, niin miksi tehdä itsestään kävelevä "tikkurilan värimainos". Mitä enemmän meikkejä naamassa, sitä huonompi itsetuntoinen ja valheellista kuvaa itsestään antava ihminen eli meikeillä luotu kun omilla avuilla ei pärjää. Luomu on luomu ja sillä siisti.

Vierailija
195/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kyllä joka päivä.

Vierailija
196/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä viiden, kuuden välillä silmät on niin turvoksissa ettei siitä mitään tule. Ei kiinnosta muutenkaan enää.

Vierailija
197/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaan joka päivä. Nyt kun olen itseni siihen totuttanut niin enpä halua siitä luopua. Se on ihanaa terapiaa.

Kannattaisi keskittyä itsetunnon kohentamiseen meikkaamisen sijaan. Hyvä itsetunto on jo itsessään terapiaa.

Vierailija
198/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksa meikata kuin harvoin. En ymmärrä mitä järkeä mun olisi meikata töihin missä mennään hikipäissään ja saunotetaan väkeä. Meikithän siinä valuisi pitkin naamaa. Eikä mua kiinnosta aamulla nousta aikaisemmin sen vuoksi, että ehdin meikata. 

Jokaisen oma asia meikkaako vai ei. 

Vierailija
199/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen siksi, että minulla on sellaiset piirteet, että jo häivähdys meikkiä saa minut näyttämään maksullisen naisen stereotyypiltä. Ihan sama, miten kevyesti yritän ehostaa, näytän aina siltä kuin olisin lähdössä jonnekin epämääräiseen kuppilaan tai pimeään kadunkulmaan tienaamaan. 

Vierailija
200/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No et sitten näköjään liiku missään etkä näe ketään muita kun itsesi ja vietät päiväsi tuijottaen peilistä  naamamaalaustasi ja hoet olevasi kaunis. Voi voi, hanki jo oikea elämä.