Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käytä meikkiä?

Vierailija
28.09.2025 |

Minusta se on helppo ja edullinen keino saada itsestään vielä astetta paremman näköinen.

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen sairaus, en kipujen ja uupumuksen keskellä pidä meikkaamista prioriteettina. 

Vierailija
142/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on karsean näköisiä naiset jotka eivät ovesta ulos lähtiessään ole yhtään viitsineet itseään ehostaa. Pieni määrä meikkiä tekee jo ihmeitä. Näyttää ettei ole edes peiliin katsottu, luulisi hävettävän kun näyttää ihan kassialmalta. N56.

En mä näytä meikkaamattomanakaan kassialmalta. Älä yleistä omia ongelmiasi muihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päämotiivina on ihan silkkaa rahan säästäminen. Toinen motiivi on ympäristöasiat, laskee hiilijalanjälkeä. 

Vierailija
144/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 35 ja meikkaan äärimmäisen harvoin ja silloinkin hyvin pienesti. 

Kai se lähti silloin esiteini iässä kun muut tytöt alkoivat meikkaamaan ja itse vietin aikaani hevostalilla 😄 

En ole koskaan meikkaamisesta kiinnostunut. Ihan hyvin olen pärjännyt näinkin 

Vierailija
145/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki meikit saavat kasvot punoittamaan, kutiamaan ja silmät punaisiksi. En ole jaksanut käydä allergiatesteissä. En voi käyttää myöskään mitään voiteita. 

Vierailija
146/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse. Olen aivan riittävän hyvän näköinen kaikkiin mahdollisiin kuviteltavissa oleviin tarkoituksiin ilmankin. Käytän aamuisin meikkaamiseen käytettävissä olevan ajan mieluummin kauneusuniin.

Vierailija
147/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi lisätä kemikaalikuormaa iholle? 

En myöskään katsele itseäni koko ajan peilistä joten se paremmalta näyttämisen pohja murenee siinä.

Hyvä pointti! Ne jotka väittävät meikkaavansa vain itseään varten, seisotteko sitten koko päivän kotona peilin edessä katselemassa itseänne?

No jos liikkuvat kaupungilla, niin katsovat itseään jokaisesta vähänkään heijastavasta pinnasta

Vierailija
148/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kuin joskus vapaapäivinä. Silmämeikki sa silmät kirveltämään välillä. Kaikki silmämeikinpoistosineet kirvelee. Aamuisin saa nukkua pidempään, kun ei tarvi nousta meikkaamaan. 

Meikkaan lähes päivittäin, koskaan ikinä milloinkaan en ole käyttänyt "silmämeikinpoistoainetta". Kyseessä on ihan turhake, perusvoide ajaa saman asian eikä kirvele ketään. 

Vedenkestävä ripsiväri ei lähde pois perusvoiteella, idiootti.

Vierailija
149/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on karsean näköisiä naiset jotka eivät ovesta ulos lähtiessään ole yhtään viitsineet itseään ehostaa. Pieni määrä meikkiä tekee jo ihmeitä. Näyttää ettei ole edes peiliin katsottu, luulisi hävettävän kun näyttää ihan kassialmalta. N56.

Huono itsetuntosi rumentaa sinua entisestään.

Vierailija
150/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi ulkonäkö ei nosta palkkaani, ei lisää osaamistani, ystävieni kiintymystä tai mieheni ja lasteni rakkautta. Sen sijaan hieman pitempään nukkuminen lisää minun omaa hyvää tuultani.

Millä tavalla pitempään nukkuminen liittyy meikkaamiseen?

Se luulee että meikkaaminen tarkoittaa että pitää laittaa tunnin gaalanaama.

Eikö voisi vaan sanoa että "en halua" tai "en viitsi", joku nukkuminen on ihan typerä tekosyy koska perusmeikkiin menee alle 5 minuuttia. Kenenkään yöunet ei ole viidestä minuutista kiinni. 

Mä ainakin meikkaan samalla kun juon kahvia, joten meikkaamiseen ei tarvitse varata yhtään ylimääräistä aikaa.

Ap

Ja muiden pitäisi tehdä kuten sinä teet... miksi? Miksi sinulle ei riitä että omakohtaisesti saat tehdä tai olla tekemättä kuten haluat?

Vierailija
151/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi ulkonäkö ei nosta palkkaani, ei lisää osaamistani, ystävieni kiintymystä tai mieheni ja lasteni rakkautta. Sen sijaan hieman pitempään nukkuminen lisää minun omaa hyvää tuultani.

Millä tavalla pitempään nukkuminen liittyy meikkaamiseen?

Se luulee että meikkaaminen tarkoittaa että pitää laittaa tunnin gaalanaama.

Eikö voisi vaan sanoa että "en halua" tai "en viitsi", joku nukkuminen on ihan typerä tekosyy koska perusmeikkiin menee alle 5 minuuttia. Kenenkään yöunet ei ole viidestä minuutista kiinni. 

Luulisi sun meikkaavana ihmisenä ymmärtävän miten erilaisia me ihmiset ihoinemme olemme. 

Itselläni "paha" couperosa ja sen peittoon saaminen vie aikaa: kosteutus ja sen kuivumisen odottaminen, pohjustus, meikkivoide, kiinnitys, puuteri. Jos pistän vain ripsiväriä, olen pellen näköinen punaisine naamoineni. Myöskään kulmakarvoja minulla ei juuri ole, joten ne on erikseen piirrettävä, muuten näytän valkoiselta pallolta ripsiväreineni.

Meinasitko, että viidessä minuutissa onnistuu?

Vierailija
152/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään ripset ja kulmat, koska näytän silloin paremmalta, mutta iholle en laita meikkiä, koska se lopulta vain korostaa atopiaa ja aknea aivan sama mitä tuotteita käytän. 

Vierailija
153/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin en saa meikata.

Vapaa-ajan riennoista kotiudun illalla niin myöhään, että en jaksaisi alkaa meikkejä putsaamaan pois naamastani.

Etkö siis pese kasvojasi / käy suihkussa ennen nukkumaan menoa 🤢? 

Järkevämpää peseytyä aamulla, niin menee puhtaana töihin tai muuten ihmisten ilmoille. Jos ei ole naamassa meikkiä, joka pitää saada yöksi pois, niin ei ole mitään syytä peseytyä illalla. -eri

Hyi hemmetti. 

Ps. Tiesitkö, että ihminen voi peseytyä sekä aamulla että illalla?

Tiesitkö, että jatkuva lotraaminen on iholle haitaksi?

Vierailija
154/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää joka kommentoi toiselle, että silloin tämä kyllä käyttää vanhentuneita tuotteita, jos ei halua laittaa värivoidetta kasvoilleen, sillä värivoiteen nimellä ei hänen mukaansa ole ollut tuotteita enää vuosiin myynnissä.

Kyllä ne kaikki naamamaalit vaan aina on jonkun värisiä. Heijastavia tai mattaa, glitteriä tai peittävää, punamaalia tai mustaa, koko värien kirjo erilaisissa töpöttimissä, putkiloissa, tusseissa, harjoissa, tuubeissa, puikoissa, kynissä ja purkeissa. Aina vaan keksitään uusi nimitys tai koostumus. Ja mielettömät mainoskampanjat. Miettikää, mikä kate niissä on! Ei ihme, että toinen puolisko ihmiskunnasta yritetään houkutella myös meikkaamaan. Siis miehet.

Ei mulla muuta. Itsehän kyllä maalaan naamaani, se piristää omaa päivää ainakin.

Vierailija
155/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen mies.

Vierailija
156/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks meikkaisin?

Moni ei usko, että olen 54v, kun on niin hyvä iho ja nuorekas olemus. Jos en kelpaa ilman meikkiä, niin aivan sama. 

Iho on pysynyt hyvänä, kun on hyvät elintavat enkä tuki ihohuokosia kaikenmaailman meikkitököteillä. 

Vierailija
157/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti outoa, mutta tunnen itseni itsevarmaksi ilman meikkiä tilanteessa kuin tilanteessa. Minulla on selkeät kasvonpiirteet ja heleä iho ja meikattuna tuntisin itseni tunkkaiseksi kasvoiltani. Ihmiseen kohdistuu nykypäivänä valtava kemikaalikuorma, enkä halua lisätä sitä yhtään enempää lisäämällä kemikaaleja iholleni. 

Vierailija
158/158 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista näkee että enemmistö suominaisista on ryöminyt suonsilmästä ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme