Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et käytä meikkiä?

Vierailija
28.09.2025 |

Minusta se on helppo ja edullinen keino saada itsestään vielä astetta paremman näköinen.

Kommentit (244)

Vierailija
221/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Silti joskus peitän peitevoiteella ihosairauden jälkiä.

Vierailija
222/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaunis ilman meikkiä.

Niin minäkin, mutta vielä kauniimpi meikattuna.

Ap

Miksi pitäisi olla vielä kauniimpi? On myös ihmisiä, jotka oikeasti näyttävät kauniimmilta ilman meikkiä. -eri

En ole vielä tavannut sellaista ihmistä, jonka ulkonäköä meikkaaminen ei parantaisi 

Ap

Tuostakin voi olla eri mieltä mutta meikatun naisen näkeminen tuo joka tapauksessa aina mieleen Kalevalan viisauden "Vaan on silkkoa sisältä, akanoita alta kuoren".  Siihen se mahdollinen vähäinen kiinnostus loppuu.

Epäilen että et edes tiedä milloin naisella on meikkiä jos ei s

harva suomalainen on kummoinen meikkaja, kyllä sen huomaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa meille miksi sinä käytät? En ole keksinyt yhtään syytä meikata. En näytä paremmalta vaan pahemmalta ja finnitkin äityvät kun iho ei pääse hengittämään. Sekö paremman näköistä?

Mä tykkään meikata. Meikillä on kiva leikitellä ja korostaa eri juttuja, samasta syystä kiinnitän tosi paljon huomiota pukeutumiseenkin, joinain päivänä duuniin lähtee piinkova bisnessnainen piikkikoroissa ja punaisissa huulissa ja seuraavana päivänä saatan olla raikas ja luonnollinen farkuissa ja luonollisessa meikissä jota ei moni edes meikiksi tunnista ja ihan kaikkea siltä väliltä.  Riippuu fiiliksestä ja sitä mitä olen milloinkin tekemässä. Se että näyttää omaan silmään hyvältä ja muiden silmään asialliselta,  luo hyvää fiilistä ympärille. Kaiholla katselen vanhoja valokuvia jolloin ihmiset vielä panostivat siihen miltä he näyttävät. 

Vierailija
224/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi ulkonäkö ei nosta palkkaani, ei lisää osaamistani, ystävieni kiintymystä tai mieheni ja lasteni rakkautta. Sen sijaan hieman pitempään nukkuminen lisää minun omaa hyvää tuultani.

Millä tavalla pitempään nukkuminen liittyy meikkaamiseen?

Se luulee että meikkaaminen tarkoittaa että pitää laittaa tunnin gaalanaama.

Eikö voisi vaan sanoa että "en halua" tai "en viitsi", joku nukkuminen on ihan typerä tekosyy koska perusmeikkiin menee alle 5 minuuttia. Kenenkään yöunet ei ole viidestä minuutista kiinni. 

Haista sinä pitkä paska... ihan samalla lailla kuolet aikasi loputtua kuin mekin jotka ei ole tuhlanneet aikaansa eto hommaan.

Vierailija
225/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.30 pitää olla jo menossa joten ei paljoa kiinnosta meikata.

Vierailija
226/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi ulkonäkö ei nosta palkkaani, ei lisää osaamistani, ystävieni kiintymystä tai mieheni ja lasteni rakkautta. Sen sijaan hieman pitempään nukkuminen lisää minun omaa hyvää tuultani.

Millä tavalla pitempään nukkuminen liittyy meikkaamiseen?

Se luulee että meikkaaminen tarkoittaa että pitää laittaa tunnin gaalanaama.

Eikö voisi vaan sanoa että "en halua" tai "en viitsi", joku nukkuminen on ihan typerä tekosyy koska perusmeikkiin menee alle 5 minuuttia. Kenenkään yöunet ei ole viidestä minuutista kiinni. 

Mä ainakin meikkaan samalla kun juon kahvia, joten meikkaamiseen ei tarvitse varata yhtään ylimääräistä aikaa.

Ap

Ahaa... mä en olekaan  noin pinnallinen kuin sinä. Minulle ja perheelleni kelpaan olla  ilman meikkiä.

Vierailija
227/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa meille miksi sinä käytät? En ole keksinyt yhtään syytä meikata. En näytä paremmalta vaan pahemmalta ja finnitkin äityvät kun iho ei pääse hengittämään. Sekö paremman näköistä?

Mulla on todella hyvä iho, ei juuri ryppyjä tai mitään epätasaisuuksia, koko elämäni aikana ihan muutama finni ja olen meikannut suunnilleen päivittäin 7-luokalta alkaen, olen nyt 54. Osaan putsata meikit pois iltaisin ja käyttää itselle sopivia laadukkaita tuotteita. 

Eli sulla on ylimääräistä aikaa, voimia ja rahaa... yllätytkö ettei kaikilla ole?

En yllätty. Aiempi kirjoittaja puhui finneistä ei masennuksesta, voimattomuudesta tai ajanpuutteesta. 

Vierailija
228/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet julkisesti, etten käytä meikkiä? Vaikka meikkini on erittäin luonnollinen*, käytän sitä silti.

*Käytän ainoastaan ruskeaa ripsaria, kulmakarvoja en ikinä meikkaa ja meikkivoidettakin käytän vain punastumisen takia. Jos löytäisin keinon oikeasti vähentää punastumista, vähentyisi meikkivoiteen käyttöni roimasti. Valtaosa meikkaavista ihmishenkilöistä vaatii meikeiltä todella paljon, ja nimenomaan HALUAA olla mahdollisimman erinäköinen meikit naamassa. Minä en ikinä halua olla erinäköinen enkä vaadi paljonkaan. Kunhan ripsari ei varise pitkin poskia heti uutena ja meikkivoide ei tee naamastani maskia, niin kaikki on ok. Olen oikeasti parhaimman näköinen ilman meikkiä, koska aina meikkivoide kuluu hikoilusta jne. Meikkaustaidoissani ei ole mitään vikaa, päinvastoin teen oikein huolellista jälkeä. Mutta silti olen parhaimman näköinen ilman, koska meikki reagoi hikoiluun ja veteen.

Luonnollisuus on aina kauneinta. Minä lopetin hiusten värjäämisen osittain siksi, että tunnen oloni aivan liian epäluonnolliseksi meikit naamassa ja hiusväri päässä. Tosin hengitystieni eivät kestä hiusvärejä muutenkaan.

Vierailija
229/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirvelee.

Vierailija
230/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään meikata. Meikillä on kiva leikitellä ja korostaa eri juttuja, samasta syystä kiinnitän tosi paljon huomiota pukeutumiseenkin, joinain päivänä duuniin lähtee piinkova bisnessnainen piikkikoroissa ja punaisissa huulissa ja seuraavana päivänä saatan olla raikas ja luonnollinen farkuissa ja luonollisessa meikissä jota ei moni edes meikiksi tunnista ja ihan kaikkea siltä väliltä.  Riippuu fiiliksestä ja sitä mitä olen milloinkin tekemässä. Se että näyttää omaan silmään hyvältä ja muiden silmään asialliselta,  luo hyvää fiilistä ympärille. Kaiholla katselen vanhoja valokuvia jolloin ihmiset vielä panostivat siihen miltä he näyttävät. 

Piinkova bisnessnainen 😂😂😂😂😂😂 Opettele edes kirjoittamaan.

Vierailija
231/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen aihe voi mennä ihmisille niin tunteisiin? 

Vierailija
232/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua iholleni kemikaalikuormaa enempää kuin on välttämätöntä, pidän itseäni kauniimpana ilman meikkiä. Minulla on erittäin herkkä iho johon suurin osa tuotteista on käyttökelvottomia. 

Vierailija
233/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällainen aihe voi mennä ihmisille niin tunteisiin? 

Samaa mietin. Itse meikkaan koska tykkään siitä ja pidän omasta naamastani enemmän ehostettuna, mutta mulle on ihan samantekevää mitä muut tekevät.   Sama koskee muitakin henkkohtaisia valintoja jotka eivät vaikuta muiden elämään. 

Vierailija
234/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

harva suomalainen on kummoinen meikkaja, kyllä sen huomaa

puppua, huomaat vaan ne huonot meikkaajat.

Vierailija
235/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet julkisesti, etten käytä meikkiä? Vaikka meikkini on erittäin luonnollinen*, käytän sitä silti.

*Käytän ainoastaan ruskeaa ripsaria, kulmakarvoja en ikinä meikkaa ja meikkivoidettakin käytän vain punastumisen takia. Jos löytäisin keinon oikeasti vähentää punastumista, vähentyisi meikkivoiteen käyttöni roimasti. Valtaosa meikkaavista ihmishenkilöistä vaatii meikeiltä todella paljon, ja nimenomaan HALUAA olla mahdollisimman erinäköinen meikit naamassa. Minä en ikinä halua olla erinäköinen enkä vaadi paljonkaan. Kunhan ripsari ei varise pitkin poskia heti uutena ja meikkivoide ei tee naamastani maskia, niin kaikki on ok. Olen oikeasti parhaimman näköinen ilman meikkiä, koska aina meikkivoide kuluu hikoilusta jne. Meikkaustaidoissani ei ole mitään vikaa, päinvastoin teen oikein huolellista jälkeä. Mutta silti olen parhaimman näköinen ilman, koska meikki reagoi hikoiluun ja veteen.

Luonnollisuus

Muutenkin minua kuvottaa meikkivoide. Pitää varoa tyynyliinoja (päikkärit), vaatteita, koko ajan pitää korjailla kun vähänkin koskee sormella naamaan. Sitten kun pyyhkii vaikka vanulapulla meikkivoidetta pois, se näyttää oksettavalta sotkulta. Silloin aina mietin, että tällaista ällöttävää moskaa laitan iholleni. En laittaisi, jos en punastuisi niin herkästi.

Vierailija
236/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En halua että turhat kemikaalit lilluu ihollani päivästä toiseen. 

- Se vie aikaa ja inhoan turhia, ylimääräisiä rutiineja peilin edessä.

- Olen sinut sen kanssa miltä naamani näyttää, eikä kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat.

- Säästyy rahaa.

Vierailija
237/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kova hieromaan nenääni ja silmiäni pitkin päivää. Jos käyttäisin meikkejä niissä, kaikki olisivat vinksinvonksin hetkessä. Meikkaan keskimäärin kaksi kertaa vuodessa, kun menen joihinkin juhliin ja sinnekin vain hitusen. Meikit ahdistaa, kun pitää koko ajan miettiä etten suttaa niitä.

Oletko paljon sairaana?

En ole sairaana lähes koskaan. Syön monipuolisesti ja terveellisesti. 

Vierailija
238/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä raikas meikki kaunistaa niin paljon, etten todellakaan siitä luopuisi. Joskus katselen meikkaamattomia ja mietin miten vähäinenkin meikki parantaisi ulkonäköä. Vaikea uskoa että joku ei viitsi mitään vaivaa nähdä.

Minä taas ihmettelen, miten tyhjä pää pitää olla, että jaksaa kytätä ja pähkäillä ventovieraiden ulkonäköä.

Vierailija
239/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei meikkaa. Sit te olette tääl vihaisina, yksinäisinä ja masentuneina kaiket päivät, kun ketään miestä ei kiinnosta.

Heikoilla kantimilla olisi suhde, jos ei kiinnostaisi miestä kuin meikattuna.

Vierailija
240/244 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helvetin komee äijä ilmankin. Näin ainakin äiti sanoo.