Miksi et käytä meikkiä?
Minusta se on helppo ja edullinen keino saada itsestään vielä astetta paremman näköinen.
Kommentit (144)
Kaikki ylimääräinen töhkä tuntuu kamalalta ihon pinnalla.
Selviytyjissä ihmiset on ilman meikkiä. Ja minusta on ollut todella kauniita ihmisiä mukana. Kunnes on se viimeinen heimoneuvosto, jossa ollaan jo sivistyksessä ja on meikattu ja tukka laitettu. Siinä huomaa kyllä hyvin, miten meikki ei suinkaan kaunista ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä iho muutenkin. Meikkiä käyttämällä saa huonon ihon ja sitten se onkin vasta joka aamu pakkeloida piiloon. Luonnollisuus on best <3 N33
Mullakin on hyvä iho enkä meikkaa sen takia, että olisi tarve "pakkeloida" sitä piiloon. Mitä meikkejä oikein olet käyttänyt, jos niillä olet saanut ihon huonoon kuntoon?
Ap
En oo saanut huonoon kuntoon mutta en ymmärrä miksi ylimääräiset kemikaalit nyt ainakaan hyvää tekisi.
Mihin sitten perustuu tuo väite "meikkiä käyttämällä saa huonon ihon"?
Ap
Lienee ihan arkijärjellä ymmärrettävissä että puhdas iho voi paremmin kuin tököteillä päällystetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin en saa meikata.
Vapaa-ajan riennoista kotiudun illalla niin myöhään, että en jaksaisi alkaa meikkejä putsaamaan pois naamastani.
Etkö siis pese kasvojasi / käy suihkussa ennen nukkumaan menoa 🤢?
Järkevämpää peseytyä aamulla, niin menee puhtaana töihin tai muuten ihmisten ilmoille. Jos ei ole naamassa meikkiä, joka pitää saada yöksi pois, niin ei ole mitään syytä peseytyä illalla. -eri
Hyi hemmetti.
Ps. Tiesitkö, että ihminen voi peseytyä sekä aamulla että illalla?
Mutta sitä ei ole mitään syytä tehdä illalla, jos sen on tehnyt järkevämpään aikaan eli aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on karsean näköisiä naiset jotka eivät ovesta ulos lähtiessään ole yhtään viitsineet itseään ehostaa. Pieni määrä meikkiä tekee jo ihmeitä. Näyttää ettei ole edes peiliin katsottu, luulisi hävettävän kun näyttää ihan kassialmalta. N56.
Ajatella kuinka helpolla miehet pääsevät. Miesten ei tarvitse meikata, eikä heidän tarvitse hävetä sitä. Eikä kukaaan ole huutamassa, että näytät karsealta ilman meikkiä.
No ei kyllä naistenkaan tarvitse. Vaimoni ei parin kymmenen yhdessäolovuoden aikana ole kertaakaan käyttänyt mitään meikkausainetta ja on edelleen yhtä kaunis kuin tavatessamme.
Eikä hän kyllä suostuisikaan käyttämään jos sellaista hulluutta pyytäisin. Hänellä on itsetunto kohdallaan. Suurella osalla naisväestä ei tunnu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin en saa meikata.
Vapaa-ajan riennoista kotiudun illalla niin myöhään, että en jaksaisi alkaa meikkejä putsaamaan pois naamastani.
Järkevämpää peseytyä aamulla, niin menee puhtaana töihin tai muuten ihmisten ilmoille. Jos ei ole naamassa meikkiä, joka pitää saada yöksi pois, niin ei ole mitään syytä peseytyä illalla. -eri
Hyi hemmetti.
Mutta sitä ei ole mitään syytä tehdä illalla, jos sen on tehnyt järkevämpään aikaan eli aamulla.
Illalla on likainen, paitsi jos asuu jossain keskellä maaseutua ja viettää päivänsä makaamalla sohvalla. Kaupungissa asuvat ja yhtään liikkuvat ihmiset hikoavat ja keräävät iholleen ilmansaasteita ja pölyä. Saastaista mennä vaan suoraan sänkyyn ilman peseytymistä, joku muutaman vesipisaran viskely naamalle ei putsaa mitään.
Kyllä minä joskus harvoin meikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä iho muutenkin. Meikkiä käyttämällä saa huonon ihon ja sitten se onkin vasta joka aamu pakkeloida piiloon. Luonnollisuus on best <3 N33
Mullakin on hyvä iho enkä meikkaa sen takia, että olisi tarve "pakkeloida" sitä piiloon. Mitä meikkejä oikein olet käyttänyt, jos niillä olet saanut ihon huonoon kuntoon?
Ap
En oo saanut huonoon kuntoon mutta en ymmärrä miksi ylimääräiset kemikaalit nyt ainakaan hyvää tekisi.
Mihin sitten perustuu tuo väite "meikkiä käyttämällä saa huonon ihon"?
Ap
Lienee ihan arkijärjellä ymmärrettävissä että puhdas iho voi paremmin kuin tököteillä päällystetty.
Ei mun käyttämät meikit ole mitään tököttejä.
Ap
Meikkaan päivittäin, mutta et välttämättä huomaa, että minulla on meikkiä. Meikin tekemiseen menee aamuisin aikaa 2 minuuttia.
Mun mielestä on virkistävää nähdä välillä vaikka työkavereita ilman meikkiä. Kiva nähdä heidän "oikea" ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Kun on 66-vuotias eläkeläismies, niin ei viitsi. Liian huomiota herättävää.
Sama. N68 eläkkeellä ja enimmän aikaa mökillä. Why bother?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästyy rahaa
Meikit ei ole kalliita ja niiden hinta päivää kohti on ihan häviävän pieni.
Ap
Jätin liiallisen meikkaamisen ja panostin ihonhoitoon. Huomasin, että ihonhoito vaikuttaa paljon paljon enemmän kuin meikki. Hedelmähappokuorinta, maskinaamio, seerumi ja kasvovoide aurinkosuojalla tekevät ihmeitä. Meikki ei tee juuri mitään noihin verrattuna. Hauskaa senkin käyttö voi silti olla.
Mua ällöttää meikeissä se epähygienisyys. Pitäisi joka kerta olla puhtaat siveltimet ja muut, enkä jaksa niitä jatkuvasti olla pesemässä. Ja ripsiväri on erityisen ällöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin en saa meikata.
Hyi hemmetti.
Kerta tai kaksi viikkoa kohden on sopiva määrä.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaan päivittäin, mutta et välttämättä huomaa, että minulla on meikkiä. Meikin tekemiseen menee aamuisin aikaa 2 minuuttia.
Mun mielestä on virkistävää nähdä välillä vaikka työkavereita ilman meikkiä. Kiva nähdä heidän "oikea" ulkonäkö.
Meikkaat, mutta se ei näy missään? Miksi siis vaivautua.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina mietiskellyt tilannetta, jossa mies tyhmyyttään ihastuu kovasti meikattuun naishenkilöön, asiat etenevät pidemmällekin ja sitten koittaa se intiimi hetki kun mies kohtaa naisen luonnontilassa. Mitä miettii silloin (voi v...?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaat, mutta se ei näy missään? Miksi siis vaivautua.
Se on sellainen itsetunnon kohottamisrituaali.
En halua lisätä ympäristön kemikaalikuormaa. Kaikki turhat kosmetiikan ja hajusteiden kemikaalit päätyvät ravintoon ja juomaveteemme.
Samaa miettinyt. Miksi ei nainen haluaisi kaunistaa itseään edes hieman?
Muualla maailmassa on niin ihanaa käydä kun kadut täynnä naisellisia naisia, pukeutuvat naisellisesti ja käyttävät meikkiä tottakai.
Suomalaiset ovat tässäkin asiassa metsäkansaa.
Ajatella kuinka helpolla miehet pääsevät. Miesten ei tarvitse meikata, eikä heidän tarvitse hävetä sitä. Eikä kukaaan ole huutamassa, että näytät karsealta ilman meikkiä.