Miksi et käytä meikkiä?
Minusta se on helppo ja edullinen keino saada itsestään vielä astetta paremman näköinen.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästyy rahaa
Meikit ei ole kalliita ja niiden hinta päivää kohti on ihan häviävän pieni.
Ap
Jätin liiallisen meikkaamisen ja panostin ihonhoitoon. Huomasin, että ihonhoito vaikuttaa paljon paljon enemmän kuin meikki. Hedelmähappokuorinta, maskinaamio, seerumi ja kasvovoide aurinkosuojalla tekevät ihmeitä. Meikki ei tee juuri mitään noihin verrattuna. Hauskaa senkin käyttö voi silti olla.
Meinaatko ettei ihminen voi panostaa molempiin vai mikä tän kommentin pointti oli?
Ap
En ole enää työelämässä, ja on vapauttavaa olla ihan meikittä. Tuli 40 vuotta puunattua pärstää aamuisin. Tai kulmat ja mustat silmänaluset fiksaan aamulla. Joskus harvoin joku peitevoide. Iltamenoihin tai juhliin sitten panostan enemmän. Sama myös hiusten värjäämisen kanssa. Antaa harmaantua ja kasvaa. Meikittäkin voi olla huollitellun näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästyy rahaa
Ap
Jätin liiallisen meikkaamisen ja panostin ihonhoitoon. Huomasin, että ihonhoito vaikuttaa paljon paljon enemmän kuin meikki. Hedelmähappokuorinta, maskinaamio, seerumi ja kasvovoide aurinkosuojalla tekevät ihmeitä. Meikki ei tee juuri mitään noihin verrattuna. Hauskaa senkin käyttö voi silti olla.
Ei nuo kuorinnat, naamiot ja muut ole nekään tarpeellisia. Pesu riittävän mutta ei liian usein riittää jos ei ole vallan ihosairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ulkonäkö ei nosta palkkaani, ei lisää osaamistani, ystävieni kiintymystä tai mieheni ja lasteni rakkautta. Sen sijaan hieman pitempään nukkuminen lisää minun omaa hyvää tuultani.
Millä tavalla pitempään nukkuminen liittyy meikkaamiseen?
Olet varmaan mies, jos et tuota ymmärrä.
En oppinut koskaan meikkaamaan kunnolla. Näytin aina niin maalatulta. Päivän aikana meikit myös kuluvat pois tai sotkevat. Eivät tuntuneet terveellisiltäkään. Jätin sitten ne pois ja unohdin koko jutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästyy rahaa
Ap
Meinaatko ettei ihminen voi panostaa molempiin vai mikä tän kommentin pointti oli?
Ap
Jos meikkaa niin on sitten pakko panostaa ihon hoitoonkin jotta iho pysyisi jotenkin terveenä meikeistä huolimatta.
Helpointa luopua kummastakin, ihosairaudet sitten ovat eri juttu ja tarvitsevat hoitoa
Meikkaan kyllä, mutta vain töihin (lähipäivä 1x/vko) tai esim juhliin/ulos mennessä. Iho pysyy parempana, kun saa välillä olla ilman. Muutenkin vanhetessa paksu meikkikerros ei näytä hyvältä, on pitänyt opetella meikkaamaan kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaan päivittäin, mutta et välttämättä huomaa, että minulla on meikkiä. Meikin tekemiseen menee aamuisin aikaa 2 minuuttia.
Mun mielestä on virkistävää nähdä välillä vaikka työkavereita ilman meikkiä. Kiva nähdä heidän "oikea" ulkonäkö.
Meikkaat, mutta se ei näy missään? Miksi siis vaivautua.
Kyllä se mulle näkyy peilistä, ettei naama ole täysin meikitön. Sitä en tiedä huomaako asiaa ihminen, joka ei ole nähnyt mua aamulla herätessä ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ulkonäkö ei nosta palkkaani, ei lisää osaamistani, ystävieni kiintymystä tai mieheni ja lasteni rakkautta. Sen sijaan hieman pitempään nukkuminen lisää minun omaa hyvää tuultani.
Millä tavalla pitempään nukkuminen liittyy meikkaamiseen?
Se luulee että meikkaaminen tarkoittaa että pitää laittaa tunnin gaalanaama.
Eikö voisi vaan sanoa että "en halua" tai "en viitsi", joku nukkuminen on ihan typerä tekosyy koska perusmeikkiin menee alle 5 minuuttia. Kenenkään yöunet ei ole viidestä minuutista kiinni.
Mikä sun perusmeikki on? Huulipuna?
Vierailija kirjoitti:
En halua meikata. Oma valintani.
Siis tämä 💯💯👍 I'm on your side, sis!
Vain lut kat maalaa naamansa. Siveän iholle riittää vesi ja saippua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi lisätä kemikaalikuormaa iholle?
En myöskään katsele itseäni koko ajan peilistä joten se paremmalta näyttämisen pohja murenee siinä.
Hyvä pointti! Ne jotka väittävät meikkaavansa vain itseään varten, seisotteko sitten koko päivän kotona peilin edessä katselemassa itseänne?
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt. Miksi ei nainen haluaisi kaunistaa itseään edes hieman?
Muualla maailmassa on niin ihanaa käydä kun kadut täynnä naisellisia naisia, pukeutuvat naisellisesti ja käyttävät meikkiä tottakai.
Suomalaiset ovat tässäkin asiassa metsäkansaa.
No mä nyt oon sitten metsäkansaa jos se on mun kohtalo :D Maassa maan tavalla. Täällä on niin kylmää ja pimeää iso osa vuodesta että monessa asiassa edelle menee kyllä käytännöllisyys. Ja se on järkevämpää kuin hipsutella naisellisen bimbon näköisenä pienissä korkokengissä ja minihameessa liukkaalla kelillä lumikasojen keskellä samalla kun yrittää väistää aura-autoa. Korvien väli tekee ihmisestä seksikkäämmän kuin yksittäinen vaate tai meikkirutiini. Ja kyllä, tykkään minäkin katsella kauniita ja naisellisen näköisiä naisia, tunnut vain ajattelevan kovin mutkat suoriksi asenteella.
Outoa mutta mulle ei oikein käy meikki.
En jaksa eikä siitä mitään hyötyä olisikaan. Parempi pitää ruma naama värittömänä, ettei kiinnitä enempää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa on niin ihanaa käydä kun kadut täynnä naisellisia naisia, pukeutuvat naisellisesti ja käyttävät meikkiä tottakai.
No mä nyt oon sitten metsäkansaa jos se on mun kohtalo :D Maassa maan tavalla. Täällä on niin kylmää ja pimeää iso osa vuodesta että monessa asiassa edelle menee kyllä käytännöllisyys. Ja se on järkevämpää kuin hipsutella naisellisen bimbon näköisenä pienissä korkokengissä ja minihameessa liukkaalla kelillä lumikasojen keskellä samalla kun yrittää väistää aura-autoa. Korvien väli tekee ihmisestä seksikkäämmän kuin yksittäinen vaate tai meikkirutiini. Ja kyllä, tykkään minäkin katsella kauniita ja naisellisen näköisiä naisia, tunnut vain ajattelevan kovin mutkat suori
Naisellisuus ei kyllä ole minihameesta, meikeistä ja korkkareista kiinni.
En jaksa koko aikaa kytätä peiliä tai miettiä, että onko se meikki nyt vielä siinä kohtaa naamaa mihin sen alunperin laitoin. Valuu, klimppiintyy, kuluu pois kun rapsutan joktain kutiavaa kohtaa jne. Kevytkin meikki, jopa ihan vaan joku aurinkosuojavoide, tuntuu mun kasvoilla ahdistavalta naamarilta, jota pitää vahtia, että miltä näyttää. Ilman mitään on niin paljon vapautuneempi ja varmempi olo.
Vierailija kirjoitti:
No mä en oikein ole sellainen nainen. Mitä sä mulle suosittelisit? Että laittaisin itseni väkisin sellaiseen malliin, joka ei tunnu omalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä nyt oon sitten metsäkansaa jos se on mun kohtalo :D Maassa maan tavalla. Täällä on niin kylmää ja pimeää iso osa vuodesta että monessa asiassa edelle menee kyllä käytännöllisyys. Ja se on järkevämpää kuin hipsutella naisellisen bimbon näköisenä pienissä korkokengissä ja minihameessa liukkaalla kelillä lumikasojen keskellä samalla kun yrittää väistää aura-autoa. Korvien väli tekee ihmisestä seksikkäämmän kuin yksittäinen vaate tai meikkirutiini. Ja kyllä, tykkään minäkin katsella kauniita ja naisellisen näköisiä naisia, tunnut vain ajattelevan kovin mutkat suori
Ja sinäkö et vetänyt mutkia suoriksi tarjoamalla ainoaksi vaihtoehdoksi bimbon ulkonäköä, minihametta ja korkokenkiä?
Talvellakin voi pukeutua naisellisesti ja säänmukaisesti, on muitakin vaihtoehtoja kuin toppahousut, kuomasaappaat ja itse neulottu iso villapipo.
Elintaso ,ei ole varaa meikata.