Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikkalaiset kutsuvat juustovoileipää juustoksi ja jauhelihapihviä hampurilaiseksi.

Vierailija
27.09.2025 |

Ovatko ne ihan höpsöjä siellä?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa on Provinsseja.

Vierailija
82/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut kenenkään kutsuvan leipää juustoksi.

Minäpä olen, ne jotka kutsuvat juustoleipää leipäjuustoksi.

Juustoleipä on eri asia kuin leipäjuusto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja chili on kaikkea muuta kuin mauste

Chili tulee nahuatlin kielen sanasta chilli joka on Chilien hedelmien nimi ja viittaa yleisesti tulisiin hedelmiin.

Vierailija
84/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja chili on kaikkea muuta kuin mauste

Chili tulee nahuatlin kielen sanasta chilli joka on Chilien hedelmien nimi ja viittaa yleisesti tulisiin hedelmiin.

Chili on itseasiassa marja.

Vierailija
85/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brititkin sanovat cheese lämpimistä voikkareista jos niissä juustoa on.

Miksi suomalaiset sanovat  "voikkari" kun tarkoittavat voileipää? 

Vierailija
86/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketissa juusto on cheese, eli juusto

Vierailija
87/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketissa juusto on cheese, eli juusto

Tarkoitako nyt siis juustovoileipää, eli cheese?

Vierailija
88/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melted cheese on juustovoikkari. Samoin BLT on voikkari. Philly cheesesteak on myös melkein voikkari, eli täytetty patonki. Pepper on chili eikä pippuri. Ja chili on jauhelihakastike, eikä kasvin hedelmä.

Vierailija
89/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melted cheese on juustovoikkari. Samoin BLT on voikkari. Philly cheesesteak on myös melkein voikkari, eli täytetty patonki. Pepper on chili eikä pippuri. Ja chili on jauhelihakastike, eikä kasvin hedelmä.

Ei ole kastike vaan ruokalaji. Pepper on pippuri,  black pepper, white pepper etc. Tuliset, tuoreet pippurit nimetään, jalapeno, serrano etc.

Vierailija
90/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko amerikkalaisia paikalla?

Ei ole, kun ne on kaikki Amerikassa.

Vierailija
91/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kastike vaan ruokalaji. Pepper on pippuri,  black pepper, white pepper etc. Tuliset, tuoreet pippurit nimetään, jalapeno, serrano etc.

Kaikki väärin. Tilaa chili, niin saat jauhelihakastiketta. Voit syödä sellaisenaan tai jonkin kanssa. Jos puhutaan pelkästä pepperistä, tarkoitetaan chiliä. Maustepippuri on allspice.

Vierailija
92/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuo ihan totta, amerikkalainen ystäväni sanoo hampurger kun tarkoittaa jauhelihaa. Mä olin ihan ai että, purilaisia vai xD

Riippuu mistä päin Amerikkaa on kotoisin. Onko Guatemalasta. Hondurasista. Argentiinasta vai Puerto Ricosta. Ehkä jopa Meksikosta ?

Oletko tyhmä? Usalaiset itse sanovat itseään amerikkalaisiksi - ja kaikki tietää keistä puhutaan. 

Ahaaa. Tarkoitat Pohjois Amerikkalaista  ystävääsi.

myös Meksiko ja Kanada kuuluvat Pohjois-Amerikkaan. 

Vierailija
93/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki väärin. Tilaa chili, niin saat jauhelihakastiketta. Voit syödä sellaisenaan tai jonkin kanssa. Jos puhutaan pelkästä pepperistä, tarkoitetaan chiliä. Maustepippuri on allspice.

Minä olen kyllä saanut Amer...USA:ssa Chiliä tilaamalla Chilipapuja tomaattikastikkeessa...

Vierailija
94/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa jos tilaa Kalakukkoa niin saa ruiskuoreen leivottua Muikkua läskin kera.

Vierailija
95/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa jos tilaa Kalakukkoa niin saa ruiskuoreen leivottua Muikkua läskin kera.

Tarkoitatko nyt etelä vai pohjois eurooppaa ? Ranskaa Islantia vai Hollantia.

Vierailija
96/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa Mämmi on pääsiäisen herkkuruoka.

Vierailija
97/97 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä saanut Amer...USA:ssa Chiliä tilaamalla Chilipapuja tomaattikastikkeessa...

Texasissa olisit saanut pelkkää tomaattikastiketta koska siellä ei käytetä papuja chilissä. Mutta 90% saat chiliä tilaamalla paksua jauhelihakastiketta pavuilla, paitsi Texasissa ilman. 9% on paksua kastiketta jollain lihalla, ja 1% vegeversio jonka tilasit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi