Amerikkalaiset kutsuvat juustovoileipää juustoksi ja jauhelihapihviä hampurilaiseksi.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki paitsi jauhelihapihvilliset hampurilaiset on sandwichejä ja itse asiassa se pihvi on se burger muutenkin, ei se kokonainen hampurilainen.
Kanahampurilainen ei ole chicken burger vaan chicken sandwich. Tosin joillain alueilla on erilailla.
Itseäni sattuu eniten kaiken pastan sanominen nuudeleiksi. Mikä tahansa makaroni? Noodles. Spagetti? (Spaghetti) noodles. Lasagnelevyt? Lasagna noodles.
Täällä Teinit leveilee Elokuvaenglannillaan =) Wauuu.
Joo. 36 v ikiteini, joka on käynyt kansainvälisen koulun sekä asunut n 10 v ulkomailla, sekä matkannut myös siellä rapakon takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki paitsi jauhelihapihvilliset hampurilaiset on sandwichejä ja itse asiassa se pihvi on se burger muutenkin, ei se kokonainen hampurilainen.
Kanahampurilainen ei ole chicken burger vaan chicken sandwich. Tosin joillain alueilla on erilailla.
Itseäni sattuu eniten kaiken pastan sanominen nuudeleiksi. Mikä tahansa makaroni? Noodles. Spagetti? (Spaghetti) noodles. Lasagnelevyt? Lasagna noodles.
Missä elokuvissa tuollasta opetetaan? Kyllä tuo vaatii enemmän tietämystä paikallisesta puhekulttuurista.
Wher yuo coming ? im gomin juuesei.
Vierailija kirjoitti:
Amerikaksi Karvahattu on Beaver...
Eihän se mikään Majava ole...
Aikoinaan todennäköisesti oli.
Bööörn in the juuesei laulaa pruse.
Miksei se laula että Pöörn in the Amerikka ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. 36 v ikiteini, joka on käynyt kansainvälisen koulun sekä asunut n 10 v ulkomailla, sekä matkannut myös siellä rapakon takana.
Rapakon takana ei tarkoita Tallinnaa. Tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko nyt Amerikan Yhdysvaltoja ?
Vierailija kirjoitti:
Bööörn in the juuesei laulaa pruse.
Miksei se laula että Pöörn in the Amerikka ?
Kyllä Burce tietää missä on syntynyt. Joten luotamme Bruceen. Hän ei ole Amerikkalainen vaan Yhdysvaltalainen.
Miten ihanaa. Ostetaan tanko kaupasta missä lukee lauantai makkara. Leikataan siitä sentin kahden siivuja viipaleita hartaasti. Laitetaan viipaleet paistin pannulle missä hiukan voita . Sellainen pieni kevyt ruskistus. Voi siinä ruskistaa sipuliakin. Niin sen nostaa lautaselle ja laittaa pari paahto leipä palaa siihen valmiiksi kuumalle pannulle hetkeksi. Hiukan lämmittää ja nostaa lautaselle niin että laittaa ne makkarat leivän palojen väliin . Jos sattuu olemaan kurkkusalaattia niin sopii väliin. Mitä siinä senkun vaan syö. Ei nyt mitään uskontopaskaa tähän. Ettei tarvi mennä grillillä kun itsekin osaa.
Cheese sandwich
Minced meat patty
Tallinna on kuin amerikkakin han samaa merivettä kuin Atlantti . Suomikin on Atlanttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä näköjään rouvalla (tai herralla) taas on jäänyt peruskoulu väliin, tai sitten on tullut asuttua Saksassa kun tuollain isolla kirjoitat substantiivit.
Seuraavaksi laitetaan mansikat kattilaan veteen 2 litraa ja kiehutetaan pehmeiksi ja sitten ihmetellään miten meillä on mansikkamehua ja siivilöidään vähän . Juodaan kylmänä tai tehdään kiisseli. Tai jos haluaa hillon tekee niin että mansikat kattilaan mutta pohjalla vettä vain pari desiä. Ja pari desiä sokeria. Keitetään hilloksi. Nam. Noin nyt kaikki osaa itse.
Sitten ne sämpylät. Ostetaan kaupasta sämpylä jauhot . Sitten paketissa on ohje. Tehdään itse . Noin.
Vierailija kirjoitti:
Cheese sandwich
Minced meat patty
Nää on brittienglantia.
Amerikka on siis kaikki pohjois etelä väli kuin USA . Mutta USAn sisällä on liittovaltio nimellä united states yhdistyneet valtiot tai kaupunkikunnat. Niinku on Kanadassa myös nippu osavaltioita. Yhden nimen alla. Canada. YouTube Canada anthem Song.
Kokonaisen Amerikan mantereen alueen pääkielet on englannit ja portugeesi , espanja kuin Ranska. Niiden eri murteet. Joten siten on tuttua länsi eurooppalaisille .
Tehdään hirveä jälkiruoka. Laitetaan uuniin uunivuuassa 5-6 banaania kuorittuja. Tiputellaan päälle hunajaa ja annetaan pehmentyä uunissa kuumaksi. Otetaan pois ja päälle isosta paketista vaniljajäätelö viipaleita . Syödään lusikalla . Jäätelö vähän sulaa päällä. Ne nyt vaan sopii yhteen.
ja chili on kaikkea muuta kuin mauste
Olen ollut Guatemalassa töissä. Ainakin siellä Pohjois osissa sanovat itseään Amerikkalaisiksi. Etelästä en tiedä.