Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikkalaiset kutsuvat juustovoileipää juustoksi ja jauhelihapihviä hampurilaiseksi.

Vierailija
27.09.2025 |

Ovatko ne ihan höpsöjä siellä?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuo ihan totta, amerikkalainen ystäväni sanoo hampurger kun tarkoittaa jauhelihaa. Mä olin ihan ai että, purilaisia vai xD

Riippuu mistä päin Amerikkaa on kotoisin. Onko Guatemalasta. Hondurasista. Argentiinasta vai Puerto Ricosta. Ehkä jopa Meksikosta ?

Oletko tyhmä? Usalaiset itse sanovat itseään amerikkalaisiksi - ja kaikki tietää keistä puhutaan. 

Niin. Tietysti sanovat koska ovat Amerikkalaisia. Guatemalaisetkin on Amerikkalaisia.

Sanovatko guatemalaiset itseään puhekielessä vaan amerikkalaisiksi? Saanen epäillä.

Olen ollut Guatemalassa töissä. Ainakin siellä Pohjois osissa sanovat itseään Amerikkalaisiksi. Etelästä en tiedä.

Vierailija
42/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paitsi jauhelihapihvilliset hampurilaiset on sandwichejä ja itse asiassa se pihvi on se burger muutenkin, ei se kokonainen hampurilainen.

Kanahampurilainen ei ole chicken burger vaan chicken sandwich. Tosin joillain alueilla on erilailla.

Itseäni sattuu eniten kaiken pastan sanominen nuudeleiksi. Mikä tahansa makaroni? Noodles. Spagetti? (Spaghetti) noodles. Lasagnelevyt? Lasagna noodles.

Täällä Teinit leveilee Elokuvaenglannillaan =) Wauuu.

Joo. 36 v ikiteini, joka on käynyt kansainvälisen koulun sekä asunut n 10 v ulkomailla, sekä matkannut myös siellä rapakon takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paitsi jauhelihapihvilliset hampurilaiset on sandwichejä ja itse asiassa se pihvi on se burger muutenkin, ei se kokonainen hampurilainen.

Kanahampurilainen ei ole chicken burger vaan chicken sandwich. Tosin joillain alueilla on erilailla.

Itseäni sattuu eniten kaiken pastan sanominen nuudeleiksi. Mikä tahansa makaroni? Noodles. Spagetti? (Spaghetti) noodles. Lasagnelevyt? Lasagna noodles.

Missä elokuvissa tuollasta opetetaan? Kyllä tuo vaatii enemmän tietämystä paikallisesta puhekulttuurista.

Vierailija
44/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wher yuo coming ? im gomin juuesei.

Vierailija
45/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikaksi Karvahattu on Beaver...

Eihän se mikään Majava ole...

Aikoinaan todennäköisesti oli.

Vierailija
46/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bööörn in the juuesei laulaa pruse.

Miksei se laula että Pöörn in the Amerikka ?

Vierailija
47/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. 36 v ikiteini, joka on käynyt kansainvälisen koulun sekä asunut n 10 v ulkomailla, sekä matkannut myös siellä rapakon takana.

Rapakon takana ei tarkoita Tallinnaa. Tollo.

Vierailija
48/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko nyt Amerikan Yhdysvaltoja ?

Vierailija
49/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bööörn in the juuesei laulaa pruse.

Miksei se laula että Pöörn in the Amerikka ?

Kyllä Burce tietää missä on syntynyt. Joten luotamme Bruceen. Hän ei ole Amerikkalainen vaan Yhdysvaltalainen.

Vierailija
50/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihanaa.  Ostetaan tanko kaupasta missä lukee lauantai makkara. Leikataan siitä sentin kahden siivuja viipaleita hartaasti. Laitetaan viipaleet paistin pannulle missä hiukan voita . Sellainen pieni kevyt ruskistus.  Voi siinä ruskistaa sipuliakin.  Niin sen nostaa lautaselle ja laittaa pari paahto leipä palaa siihen valmiiksi kuumalle pannulle hetkeksi. Hiukan lämmittää ja nostaa lautaselle niin että laittaa ne makkarat leivän palojen väliin . Jos sattuu olemaan kurkkusalaattia niin sopii väliin. Mitä siinä senkun vaan syö. Ei nyt mitään uskontopaskaa tähän.  Ettei tarvi mennä grillillä kun itsekin osaa. 

Vierailija
51/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheese sandwich

Minced meat patty

Vierailija
52/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinna on kuin amerikkakin han samaa merivettä kuin Atlantti . Suomikin on Atlanttia. 

Vierailija
53/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näköjään rouvalla (tai herralla) taas on jäänyt peruskoulu väliin, tai sitten on tullut asuttua Saksassa kun tuollain isolla kirjoitat substantiivit.

Vierailija
54/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi laitetaan mansikat kattilaan veteen 2 litraa ja kiehutetaan  pehmeiksi ja sitten ihmetellään miten meillä on mansikkamehua ja siivilöidään vähän . Juodaan kylmänä tai tehdään kiisseli. Tai jos haluaa hillon tekee niin että mansikat kattilaan mutta pohjalla vettä vain pari desiä. Ja pari desiä sokeria. Keitetään hilloksi. Nam.  Noin nyt kaikki osaa itse. 

Vierailija
55/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ne sämpylät. Ostetaan kaupasta sämpylä jauhot . Sitten paketissa on ohje. Tehdään itse .  Noin. 

Vierailija
56/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheese sandwich

Minced meat patty

Nää on brittienglantia.

Vierailija
57/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikka on siis kaikki pohjois etelä väli kuin USA . Mutta USAn sisällä on liittovaltio nimellä united states yhdistyneet valtiot tai kaupunkikunnat.  Niinku on Kanadassa myös nippu osavaltioita. Yhden nimen alla. Canada.  YouTube Canada anthem Song.   

Vierailija
58/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisen Amerikan mantereen alueen pääkielet on englannit ja portugeesi , espanja kuin Ranska. Niiden eri murteet.  Joten siten on tuttua länsi eurooppalaisille . 

Vierailija
59/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään hirveä jälkiruoka. Laitetaan uuniin uunivuuassa 5-6 banaania kuorittuja.  Tiputellaan päälle hunajaa ja annetaan pehmentyä uunissa kuumaksi. Otetaan pois ja päälle isosta paketista  vaniljajäätelö viipaleita . Syödään lusikalla . Jäätelö vähän sulaa päällä. Ne nyt vaan sopii yhteen. 

Vierailija
60/91 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja chili on kaikkea muuta kuin mauste

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme