Hesarin asiantuntija sanoo että kylpypyyhettä voi käyttää päivittäin koko viikon
Anteeksi vaan, mutta en todellakaan halua käyttää pyyhettä ikinä enempää kuin kolme kertaa, useimmiten kaksi. Johan siihen jää esim hiusten hoitoaineeata jäämiä.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Ap hyvä, jos sinä näkisit, paljonko niitä bakteereja on joka paikassa vereslihalle asti jynssäämisestä huolimatta, heräisit yöllä omaan huutoosi. Että ole huoleti vaan. Et ole niistä eroon pääsemässä.
Aatteles, jos me katottaisiin tosi vahvalla suurennuslasilla ap:n ihoa tai suuta, mitäs kaikkea me nähtäisiinkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Höpö höpö. Olet selvästi sitä vanhanaikaista ja tietämätöntä porukkaa, joka luulee, että lika on terveellistä. Ei ole. Päivitä tietosi."
https://www.is.fi/terveys/art-2000001933013.html
No tuossa esim. Turun yliopiston bakteeriopin professori kertoo, että ylihygieeninen ympäristö ei ole hyvä terveyden kannalta. Hänkin on varmasti vanhanaikainen ja tietämätön.
Voi hyvin ollakin. Vääriä käsityksiä ja uskomuksia on yliopistotasollakin.
Joo. Itse kuuntelisin kyllä näissä bakteeriasioissa ennemmin pakko-oireisesta häiriöstä kärsivää AV-mammaa kuin bakteeriopin professoria. Eiköhän näistä jutuista mutu-tuntumalla saa paremman käsityksen. Mun mutu sanoo, että pyyhkeet kannattaa käydä varmuuden vuoksi myös öisin. Pyöräyttää kuivaajassa, niin on aamulla
Kaikilla ei ole kuivaajaa.
Jos se pyyhe rupeaa haisemaan niin siellä kuivauspaikassa ei ole kyllä kaikki hyvin tai pyyhettä ei ole kunnolla levitetty kuivauspaikassa,tuossa ne vaihtoehdot.
Käyn suihkussa 2-3 kertaa viikossa, koska iho kuivaa muuten liikaa vedensuodattimesta huolimatta. Hiukset pesen nykyään kerran viikossa, kun vähensin hikiliikuntaa ja hiusten pesukertoja (hiukset voi jopa paremmin!). Toki vaatii myös kampauksen funtsimista. Pyyhkeet ja kylpytakin pesen vasta, kun ne on silminnähden likasia. Voi siis olla vaikka monta kertaa viikossa tai pari kertaa kuussa, tarpeen mukaan. Olen myös pienikokoinen, niin aina voi vaihtaa kulmaa tai puolta. Ja todellakin kuivatan kaiken märän tekstiilin ilmavasti.
Aluslakanan ja tyynyliinan vaihdan kerran viikossa, mutta pussilakanat harvemmin, kun käytän pyjamaa.
Eli vettä ja ympäristöä voi säästää, kun käyttää aivojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten usein pesette pyykkiä, jos pyyhe laitetaan pesuun parin kuivauskerran jälkeen? Joka päiväkö? Montako koneellista?
Se pyyhe on myös konepesun jälkeen märkä. Ja se laitetaan kuivumaan ihan kuten siihen kuivaamisen jälkeen, eli se silloinkin kerää ilmasta niitä pölyhiukkasia itseensä.
Eli se pitäisi oikeastaan pestä jo silloin, kun se on pesty ja kuivunut, koska siinä on jo pölyä? Missä vaiheessa se pyyhe sitten on niin puhdas että sitä voisi käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Höpö höpö. Olet selvästi sitä vanhanaikaista ja tietämätöntä porukkaa, joka luulee, että lika on terveellistä. Ei ole. Päivitä tietosi."
https://www.is.fi/terveys/art-2000001933013.html
No tuossa esim. Turun yliopiston bakteeriopin professori kertoo, että ylihygieeninen ympäristö ei ole hyvä terveyden kannalta. Hänkin on varmasti vanhanaikainen ja tietämätön.
Voi hyvin ollakin. Vääriä käsityksiä ja uskomuksia on yliopistotasollakin.
Joo. Itse kuuntelisin kyllä näissä bakteeriasioissa ennemmin pakko-oireisesta häiriöstä kärsivää AV-mammaa kuin bakteeriopin professoria. Eiköhän näistä jutuista mutu-tuntumalla saa paremman käsityksen. Mun mutu sanoo, että pyyhkeet kannattaa käydä varmuuden vuoksi myös
Kaikilla ei ole kuivaajaa.
No kyllä sellainen kannattaa hankkia. Minua vähän epäilyttää pyyhkeet, jotka roikkuvat koko yön siellä naulakossa. Vaikka illalla laittaisi puhtaat, niin joku käy varmasti pisulla siellä ja vessapöpöt leviävät ympäriinsä. Paras siis pestä ja kuivata yöllä, että on sitten varmasti puhdasta. Ei se paljon ole yöunista pois, jos laittaa kellon herättämään, kun pitää siirtää pyyhkeet pesukoneesta rumpuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten usein pesette pyykkiä, jos pyyhe laitetaan pesuun parin kuivauskerran jälkeen? Joka päiväkö? Montako koneellista?
Se pyyhe on myös konepesun jälkeen märkä. Ja se laitetaan kuivumaan ihan kuten siihen kuivaamisen jälkeen, eli se silloinkin kerää ilmasta niitä pölyhiukkasia itseensä.
Eli se pitäisi oikeastaan pestä jo silloin, kun se on pesty ja kuivunut, koska siinä on jo pölyä? Missä vaiheessa se pyyhe sitten on niin puhdas että sitä voisi käyttää?
Mun mielestä se kannattaa ensin polttaa. Tuli desnfioi. Sitten hankaa itsensä kuivaksi niillä tuhkilla.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa 2-3 kertaa viikossa, koska iho kuivaa muuten liikaa vedensuodattimesta huolimatta. Hiukset pesen nykyään kerran viikossa, kun vähensin hikiliikuntaa ja hiusten pesukertoja (hiukset voi jopa paremmin!). Toki vaatii myös kampauksen funtsimista. Pyyhkeet ja kylpytakin pesen vasta, kun ne on silminnähden likasia. Voi siis olla vaikka monta kertaa viikossa tai pari kertaa kuussa, tarpeen mukaan. Olen myös pienikokoinen, niin aina voi vaihtaa kulmaa tai puolta. Ja todellakin kuivatan kaiken märän tekstiilin ilmavasti.
Aluslakanan ja tyynyliinan vaihdan kerran viikossa, mutta pussilakanat harvemmin, kun käytän pyjamaa.
Vaihda nyt hyvä ihminen pyyhkeet ja kylpytakit useammin! Ihosi haisee jos hinkkaat sitä moneen kertaan kastuneella ja kuivuneella pyyhkeellä. Et sitä ehkä itse haista kun olet hajuun tottunut mutta muut haistavat sen kyllä.
Etkö huuhdo hoitoainetta pois ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda nyt hyvä ihminen pyyhkeet ja kylpytakit useammin! Ihosi haisee jos hinkkaat sitä moneen kertaan kastuneella ja kuivuneella pyyhkeellä. Et sitä ehkä itse ha
Mä sanon nyt itseni ja aika monen muunkin puolesta, että en käy haistelemassa toisten ihmisten pyyhkeitä heidän kotona vieraillessani. Hyi helkkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole kylppärissä pölyä
Mä pesen talouden pyyhkeet joka viikonloppu.
Taloudessa kolme henkeä, jokaisella käytössään 2 iso kylpypyyhettä ja 2 käsipyyhettä ja kylppärissä on 2 jalkapyyhettä, keittiössä pyyhe.
Eli 15 pyyhettä yhteensä ja kone menee niistä ihan täyteen. Koko ajan tuntuu, että taas on viikonloppu eli pyyhkeiden pesemisaika. Jos en olisi määritellyt sitä, että pyyhkeet pestään joka viikonloppu, pesemistahti taatusti venyisi siitä.
Koen, että riittää, että pyyhkeet pesee kerran viikossa. Pyyhkeet eivät ikinä haise miltään, käytän hajusteetonta pesuainetta ja hajuaistini on erittäin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole kylppärissä pölyä
Pölyä on ihan joka paikassa. Pöly on esim. tekstiilien nukkaa ja ihmisen kuollutta ihosolukkoa. Sitä leijailee ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda nyt hyvä ihminen pyyhkeet ja kylpytakit useammin! Ihosi haisee jos hinkkaat sitä moneen kertaan kastuneell
Ei kun ihoa. Olet sä varmaan joskus jonkun vieressä kuitenkin? Ehkä harrastat jopa seksiä? Puhtaan tuoksuista ihoa on kivempi nuuhkia.
Heh heh, hesarin asiantuntija, jep jep
Minulla ei kyppärissä kukaan käy pissalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda nyt hyvä ihminen pyyhkeet ja kylpytakit useammin! Ihosi
Ei kun ihoa. Olet sä varmaan joskus jonkun vieressä kuitenkin? Ehkä harrastat jopa seksiä? Puhtaan tuoksuista ihoa on kivempi nuuhkia.
Joo, mieheni vieressä nukun. Mutta en nuuhki jonkun satunnaisen vauvapalstalaisen ihoa, toivottavasti et säkään...
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kyppärissä kukaan käy pissalla
Hämähäkit saattaa pissata sun pyyhkeisiin. Kannattaa siis varmuuden vuoksi pestä ne pyyhkeet yölläkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen talouden pyyhkeet joka viikonloppu.
Taloudessa kolme henkeä, jokaisella käytössään 2 iso kylpypyyhettä ja 2 käsipyyhettä ja kylppärissä on 2 jalkapyyhettä, keittiössä pyyhe.
Eli 15 pyyhettä yhteensä ja kone menee niistä ihan täyteen. Koko ajan tuntuu, että taas on viikonloppu eli pyyhkeiden pesemisaika. Jos en olisi määritellyt sitä, että pyyhkeet pestään joka viikonloppu, pesemistahti taatusti venyisi siitä.
Koen, että riittää, että pyyhkeet pesee kerran viikossa. Pyyhkeet eivät ikinä haise miltään, käytän hajusteetonta pesuainetta ja hajuaistini on erittäin hyvä.
Ei minulla ole tarvista noin moneen pyyhkeeseen. Pyyhin koko kropan samalla pyyhkeellä pesun jälkeen. Keittiössä pyyhin kädet talouspaperilla, vessassa pyyhkeellä