Hesarin asiantuntija sanoo että kylpypyyhettä voi käyttää päivittäin koko viikon
Anteeksi vaan, mutta en todellakaan halua käyttää pyyhettä ikinä enempää kuin kolme kertaa, useimmiten kaksi. Johan siihen jää esim hiusten hoitoaineeata jäämiä.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän pienempää pyyhettä ja kuivaan ylhäältä alas. Ja joka kerran jälkeen pyykkiin.
En halua kuivata naamaa enää samaan kohtaan johon olen kuivannut haarovälin tai jalkaterät.
Öö. Mulla on kasvoille oma pyyhe. Paljon helpompaa, enkä halua sitä pyyhettä käytettävän mihinkään muuhun tarkoitukseen, vaikka sitä pesenkin.
Haaroväliin en pyyhettä tunge ollenkaan, enkä myöskään kuivaa jalkateriä. Jos ne tarttee kuivata ota niille oman pienen pyyhkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä asiantuntija-trendi hiipuu?
Niinpä. Alkaa mennä uskottavuuskin, kun asiantuntijaksi pääsee (ainakin median mielestä) hyvin köykäisin perustein (esim. jonkun lyhyen kurssin käymällä). Aina ei edes kerrota mikä tekee henkilöstä asiantuntijan, mikä on hyvin outoa.
Pesuaineala maksaa provikkaa näille "asisntuntijoille"?
Noinkin monesti kuin kaksi-kolme kertaa. Jenkeissä joku asiantuntija oli sitä mieltä, että joka suihkun jälkeen pitäisi pyyhe vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyn joka päivä suihkussa, niin kyllä vaihdan 2 kertaa viikossa. Samoin käsi- ja kasvopyyhkeet.
Jenkkityylistä ylikuluttamista. Kyllä tästä päästään, kun ilmastonmuutos vähän etenee.
Vierailija kirjoitti:
Noinkin monesti kuin kaksi-kolme kertaa. Jenkeissä joku asiantuntija oli sitä mieltä, että joka suihkun jälkeen pitäisi pyyhe vaihtaa.
Niin jenkit. Maapallo ei kauaa porskuta, jos kaikki vaihtaa niiden elämäntyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kummaltakin puolelta ja sitten se jo hieman haisee.
PSTodellakin annan sen kuivua väljästi joka kerta!
Pese pyyhe välillä 90, niin hajut lähtee.
"Siivousasiantuntijoita" jos uskoo, niin ei muuta ehdi tekemäänkään kuin siivoamaan ja pyykkäämään.
Mä vaihdan välillä jopa päivittäin. Yleensä käytän vain kaksi suihkukertaa samaa pyyhettä. Hesarin "asiantutijat" tiedetään 😂
Vierailija kirjoitti:
En kyllä edes kerran viikossa vaihda kylpypyyhettä. Ehkä 10 päivän välein. Käyn joka päivä suihkussa ja peseydyn huolellisesti. En todellakaan jätä hiuksiini mitään hoitoaineita.
Musta tuntuu että osa ihmisistä on niin ylihygieenisiä että muutaman viikon matka kehitysmaahan ilman käsidesiä tekis tosi hyvää.
Fun fact: ihmiskehossa on jatkuvasti noin kilon verran pieneliöitä jotka syö kuollutta ihoa, talia yms. Esimerkiksi ripsien juuressa, käsivarsissa, joka paikassa. Ne pieneliöt edistää meidän terveyttä.
...niin... paitsi minulle tulee ihottumia jos en peseydy tarpeeksi usein.
Ollaan jokainen yksilöitä.
Mielelläni olisin vaikka kk peseytymättä,mutta lopputulos olisi varmaan kamala.
Vierailija kirjoitti:
Olisi se kamalaa, kun kuolinilmiotuksessa mainittaisiin, että kuolinsyy: pyyhkeen käyttö liian monta kertaa peräkkäin.
Britanniassahan julkaisivat, että KORKEINTAAN kaksi kertaa saa käyttää samaa pyyhettä ilman sen pesua. Ihmiset nauroivat mahat kippurilla, millaista kalliin veden tuhlausta joka päiväinen pyyhkeiden pesu olisi.
Mä oon käyttäny ainakin 3 kuukautta samaa pyyhettä. Odotan vielä sitä sairastumista.
Eikö ne pieneliöt vai mitkä huku kun käy suihkussa tai uimassa? Ja pysyy kyydissä vaikka pyyhkeellä kouhitaan? Tää pitäs laittaa sinne Lasten tiedekysymykset palstalle.
En tiedä miksi mun pikkupyyhe alapeukutettiin?
Vierailija paljon vähemmän tilaa pyykissä.
Joskus kuivaan jopa keittiöpyyhkeeseen.
Kerran käytin tyynyliinaa kuivaamiseen.
Ei sen pyyhkeen tarvitse järin iso olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi se kamalaa, kun kuolinilmiotuksessa mainittaisiin, että kuolinsyy: pyyhkeen käyttö liian monta kertaa peräkkäin.
Britanniassahan julkaisivat, että KORKEINTAAN kaksi kertaa saa käyttää samaa pyyhettä ilman sen pesua. Ihmiset nauroivat mahat kippurilla, millaista kalliin veden tuhlausta joka päiväinen pyyhkeiden pesu olisi.
Naurettavaahan tuo on, mutta toisaalta Briteissä on niin kostea ilma ettei pyyhe välttämättä ehdi kuivumaan suihkujen välissä ja bakteerithan siitä tykkää.
Kyllä kai sielläkin on kyppäreissä lämpöpatterit, meillä ainakin oli aikoinaan ja sen lähellä pyyhe kyllä kuivi hyvin. Ei tietysti mun mielestä tarvitse selalisia lakanan kokoisia pyyhkeitä välttämättä, pienemmälläkin pärjää, ja ei kustanna silloin paljon usein peseminenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käyttäny ainakin 3 kuukautta samaa pyyhettä. Odotan vielä sitä sairastumista.
Yök
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kertaa kuulen että joillakin on kaksi eri pyyhettä eri kehonosille. En oo kyllä neva hööd aiksemmin tällaista ja yllättävän monella vielä.
Tottakai. Ei tulis mieleenkään pyyhkiä kasvoja ja jalkoja samaan pyyhkeeseen.
Samaa pyyhettä käytän monta viikkoa, joskus pari kuukauttakin. Mutta en siis tietenkään kasvojani siihen pyyhi, enkä jalkateriä.
Olettepa te jotkut epäsiistejä! Huh, huh! Ei uskois tuollaista olevan enää nykyaikana. Kylpypyyhe kuuluu vaihtaa vähintään joka kolmas suihkukerta. Sen jälkeen se alkaa jo haistakin vaikka kuinka olisi hyvin tuulettuva kylppäri.
Vierailija kirjoitti:
Olettepa te jotkut epäsiistejä! Huh, huh! Ei uskois tuollaista olevan enää nykyaikana. Kylpypyyhe kuuluu vaihtaa vähintään joka kolmas suihkukerta. Sen jälkeen se alkaa jo haistakin vaikka kuinka olisi hyvin tuulettuva kylppäri.
En kuivata kylpypyyhkeitä kylppärissä, mutta en myöskään vaihda sitä joka kolmannen kerran jälkeen, vaan silloin, kun satun vaihtamaan. Toivottavasti saat nukuttua seuraavana yönä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne pieneliöt vai mitkä huku kun käy suihkussa tai uimassa? Ja pysyy kyydissä vaikka pyyhkeellä kouhitaan? Tää pitäs laittaa sinne Lasten tiedekysymykset palstalle.
Mitkä pieneliöt? Ihmisessä on joka paikassa hyviä bakteereja, jotka pitää sun ihosta ja limakalvoista huolta.
Ilman niitä sairastuisit.
Niinpä. Alkaa mennä uskottavuuskin, kun asiantuntijaksi pääsee (ainakin median mielestä) hyvin köykäisin perustein (esim. jonkun lyhyen kurssin käymällä). Aina ei edes kerrota mikä tekee henkilöstä asiantuntijan, mikä on hyvin outoa.