Esivaihdevuodet ja punaisiksi ärtyneet kirvelevänverestävät silmät
Kommentit (47)
Mulla on kolme kertaa ärtyneemmät kuin Tervomaalla Vain elämässä.
Mirä tuo liittyy esivaihdevupsiin??? Mulla on jo nuorema diagnosoitu kuivat silmät. Ek ole huomannut esivaohdevuosissa nyt nekikymppisrnä mitäpn muutosta.
Kuivat silmät on monella nuorellakin.tämå on vain tabu josta ei juuri puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Mirä tuo liittyy esivaihdevupsiin??? Mulla on jo nuorema diagnosoitu kuivat silmät. Ek ole huomannut esivaohdevuosissa nyt nekikymppisrnä mitäpn muutosta.
Mullakin on ollu aina todella kuivat silmät, jotka punottaa helposti, mutta nyt 45 ikävuotta lähestyessä on alkanut ap:n kuvaamat vuotamiset ja kirvelyt. Ei ole koskaan ennen ollut tuollaista. Toistaiseksi itsellä tätä tulee vain silloin tällöin, ei päivittäin tai edes viikottain. Olen kanssa yhdistänyt tämän esivaihdevuosioireiluun/ikääntymiseen. En ole keksinyt mikä tähän auttaisi.
Katsotko paljon näyttöruutua päivässä? Mulla johtui siitä silmien kuivuminen. Ei niin mistää vaihdevuosista. Apteekissa varmaan jotai silmätippoja voi olla tähän tarkoitukseen kannattaa kysyä. Oli joku mainos tv:ssä näistä hiekkaa silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on ollu aina todella kuivat silmät, jotka punottaa helposti, mutta nyt 45 ikävuotta lähestyessä on alkanut ap:n kuvaamat vuotamiset ja kirvelyt. Ei ole koskaan ennen ollut tuollaista. Toistaiseksi itsellä tätä tulee vain silloin tällöin, ei päivittäin tai edes viikottain. Olen kanssa yhdistänyt tämän esivaihdevuosioireiluun/ikääntymiseen. En ole keksinyt mikä tähän auttaisi.
Tuo on esivaihdevuosiin ja vaihdevuosiin liittyvä oire. Varasin ajan gynelle ja meinaan pyytää estrogeenia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yleinen vaiva esivaihdevuosien aikana, itsekin kärsin siitä.
Kosteuttavia tippoja ja silmäluomien säännöllinen puhdistus. Jos ei auta niin lääkäriin. On olemassa verisuonia supistavia tippoja, joita ainakin satunnaisesti voi käyttää.
Kokeile kosteuttavia silmätippoja tai omega-rasvahappoja ja jos on muitakin oireita niin HRT.
Vierailija kirjoitti:
Omega 7
Olen syönyt kolme kk tyrniöljykapseleita eikä ole ollut mitään apua.
eri
Ei tunnu auttavan mikään kun ruudun tuijotus kuivattaa silmiä ja tuuletin joka menee koneeseen. On silmägeeliä. Pitäisi kai ottaa kosteustipat.
Ai niin. Joku väitti että a-vitamiini, mutta mistä ruoasta sitä saa. Vai rasvainen kala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on esivaihdevuosiin ja vaihdevuosiin liittyvä oire. Varasin ajan gynelle ja meinaan pyytää estrogeenia.
Jatkan vielä. Huono nukkuminen ei ainakaan auta saamaan kirkkaita ja sädehtiviä silmin. Mulle on ihan sama, mitä asia maksaa. Mä tarvin lisäestrogeenia.
Silmien huuhtominen voi myös olla ok viileällä vedellä. Ettei tippa tai geeli tahmaa.
Apteekista silmien kosteuspyyhkeet. Kostutustippoja.
Mulle gyne määräsi e-pillerit esivaihdevuosivaivoihin (kuivat silmät/limakalvot, virtsausongelmat johtuen kuivista limakalvoista, unettomuus). Kuukauden olen syönyt, ehkä vähän ollut apua muttei siinä määrin mitä toivoin.
Hmmm. Onko tuo siis yhteydessä limakalvojen kuivumiseen?
Itselle tulee välillä ja tuntuu kuin olisin jotain liimaa silmissä, kirvelee nii . Pakko hieroa silmiä,että menee ohi.
Itselläni loppui silmien kutinat ja kuivuminen. En edes tiedä, mltä tapahtui, mutta ainakin söin pitkään tyrnikapseleita ja sitten aloin käyttämään antihistamiineja.
Hienoa mennä noiden silmien kanssa työhaastatteluun ja näyttää krapulaiselta.