Hesarin asiantuntija sanoo että kylpypyyhettä voi käyttää päivittäin koko viikon
Anteeksi vaan, mutta en todellakaan halua käyttää pyyhettä ikinä enempää kuin kolme kertaa, useimmiten kaksi. Johan siihen jää esim hiusten hoitoaineeata jäämiä.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi pyyhettä, ylä- ja alavartalolle omat. Ei huuhteluainetta pesukoneeseen.
" Kasvojen ja dekolteen alueelle kannattaa varata käyttöön oma pyyhkeensä, etenkin, jos on taipumusta akneen.Näin saat minimoitua erilaisten bakteerien, rasvan ja sienten siirtymisen esimerkiksi hiusten, pepun ja varpaiden alueelta pyyhkeen mukana kasvoille, Andric ohjeistaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhkeet pitää pestä tarpeeksi usein 60 asteessa, niin eivät haise.
Ainahan ne pestään 60 asteessa.
Ei haise ja riittää 40 astetta jos on pellavaa.
Ei varsinkaan 40 astetta riitä pellavalle. Ennen vanhaan nimenomaan pellavapyykki keitettiin. Tiedätkö pyykin keittämisen lämpötilan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko selittää tuon, että pyyhkeeseen jää HOITOAINETTA?
Mietin ihan samaa, että mitä että????
Käy löylyissä hoitoaine hiuksissa pyyhe suojana?
EI saunaan hoitoaineet päässä. Kuka niin tekee? Ei se hoitoaine imeydy sen enempää. Tai ainakin hetkellinen apu. Ja enkä kyllä käyttäisi vartalopyyhettä moiseen.
Minä käyn joskus löylyissä hoitoaine päässä, mutta en käytä mitään pyyhettä. Oma sauna, oma lupa.
Ap hyvä, jos sinä näkisit, paljonko niitä bakteereja on joka paikassa vereslihalle asti jynssäämisestä huolimatta, heräisit yöllä omaan huutoosi. Että ole huoleti vaan. Et ole niistä eroon pääsemässä.
Jos käyn joka päivä suihkussa, niin kyllä vaihdan 2 kertaa viikossa. Samoin käsi- ja kasvopyyhkeet.
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä asiantuntija-trendi hiipuu?
Sitten kun jokainen täysin tyhjänpäiväinen otsikko on saatu revittyä jostain persauksista eli ei varmaan koskaan. Aina riittää jotain biojätepussien askartelijadosentteja.
Tämä on kyllä tympäisevää, ihan kuin joku saisi myrkytyksen jos ei kuukauteen vaihda pyyhettä tai viiteen vuoteen tyynyä. Eiköhän nuo lähinnä haise. Sitten ruoastakin pitää vetää kaikki asiantumtijalausunnot, että miksi jokaisen pitää syödä aamupala ja miksi ei saa olla tyydyttynyttä rasvaa.
Olen ihan satavarma, että ellei säännöllisesti ryyppää, narkkaa, tupakoi, syö donitseja ja käytä vuoden samaa kakankatkuista pyyhettä niin ihminen sairastuu ihan perinnöllisten syiden ja huonon tuurin vuoksi mihin nyt sairastuu.
Olisi se kamalaa, kun kuolinilmiotuksessa mainittaisiin, että kuolinsyy: pyyhkeen käyttö liian monta kertaa peräkkäin.
Britanniassahan julkaisivat, että KORKEINTAAN kaksi kertaa saa käyttää samaa pyyhettä ilman sen pesua. Ihmiset nauroivat mahat kippurilla, millaista kalliin veden tuhlausta joka päiväinen pyyhkeiden pesu olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää käyn suihkussa kerran viikossa niin kyllä sitä pyyhettä voi viikon käyttää;)
Kerran viikossa?!?!?!??? 🤢
Olen työtön ja se 595 e ei riitä mihinkään, pakko säästää kaikesta. Peskää te rikkaat itteenne, mää haisen pahalle ja kulen rikkinäisillä kengillä ja vaatteilla.
Itse käytän pienempää pyyhettä ja kuivaan ylhäältä alas. Ja joka kerran jälkeen pyykkiin.
En halua kuivata naamaa enää samaan kohtaan johon olen kuivannut haarovälin tai jalkaterät.
Vierailija kirjoitti:
Voitko selittää tuon, että pyyhkeeseen jää HOITOAINETTA?
Niin, eihän sitä pitäisi jäädä. Ne hoitoaineet, jotka pitää huuhdella huolellisesti pois, todella huuhdellaan pois. Sitten on niitä jotka jätetään pyyhekuiviin hiuksiin eikä enää pyyhitä pyyhkeeseen.
En kyllä edes kerran viikossa vaihda kylpypyyhettä. Ehkä 10 päivän välein. Käyn joka päivä suihkussa ja peseydyn huolellisesti. En todellakaan jätä hiuksiini mitään hoitoaineita.
Musta tuntuu että osa ihmisistä on niin ylihygieenisiä että muutaman viikon matka kehitysmaahan ilman käsidesiä tekis tosi hyvää.
Fun fact: ihmiskehossa on jatkuvasti noin kilon verran pieneliöitä jotka syö kuollutta ihoa, talia yms. Esimerkiksi ripsien juuressa, käsivarsissa, joka paikassa. Ne pieneliöt edistää meidän terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi se kamalaa, kun kuolinilmiotuksessa mainittaisiin, että kuolinsyy: pyyhkeen käyttö liian monta kertaa peräkkäin.
Britanniassahan julkaisivat, että KORKEINTAAN kaksi kertaa saa käyttää samaa pyyhettä ilman sen pesua. Ihmiset nauroivat mahat kippurilla, millaista kalliin veden tuhlausta joka päiväinen pyyhkeiden pesu olisi.
Naurettavaahan tuo on, mutta toisaalta Briteissä on niin kostea ilma ettei pyyhe välttämättä ehdi kuivumaan suihkujen välissä ja bakteerithan siitä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuivaan vain puhdasta ihoa, eli ensin suihkuun ja sitten vasta kuivaus
Ihan tiedoksi että puhtaastakin ihosta irtoaa vaikka mitä n
En tajua tätä omien bakteerien pelkoa. Juu, ihmisessä on monta kiloa bakteereja. Suurin osa niistä on hyviä bakteeria, joita ilman et tule toimeen. Ei niitä pidä pois pestä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kummaltakin puolelta ja sitten se jo hieman haisee.
PSTodellakin annan sen kuivua väljästi joka kerta!
Peset pyyhkeet jollain 30 asteen pikaohjelmalla?
Mä voin pitää samaa pyyhettä hyvin pari kuukauttakin. Ei iho-ongelmia.
Kasvopyyhettä vaihdan useammin ja tukalle mulla on myös oma pyyhe.
Joo kyllä 3 tai 4 kertaa maksimi, eli kerran viikossa suihkussa käynnin yhteydessä tulee pyyhettä käytettyä niin pesu kerran kuussa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän pienempää pyyhettä ja kuivaan ylhäältä alas. Ja joka kerran jälkeen pyykkiin.
En halua kuivata naamaa enää samaan kohtaan johon olen kuivannut haarovälin tai jalkaterät.
Kuinka usein peset pyykkiä?
Näin vanhemmat opetti 90-luvulla. Siis että peseytymiseen riitti kun pesee hiukset ja käy saunassa kerran viikossa. Dödö oli ankarasti kielletty koska "haisee niin voimakkaalta". Tuskin tarvitsee sanoa että noilla opeilla päätyi koulukiusaamisen uhriksi.
Ketjun aiheeseen liittyen että pyyhkeitä ei pesty käytännössä ikinä, vaan ne olivat tummuneet ja haisivat jopa parin metrin päähän eltaantuntuneelta. Syy oli tässä ketjussakin, toivottavasti huumorilla mainittu, "ei tarvitse pestä kun puhdasta ihoa niillä kuivataan".
Eivätkä he millään puutteellisella elämänhallinnalla olevia pulsuja tai mt-tapauksia olleet, vaan kaksi ihan tavallista keskiluokkaista, ikänsä töissä käynyttä normaalia ihmistä. Olivat vain syntyneet syrjäisellä maaseudulla siihen aikaan kun pesuvesi kannettiin kaivosta ja tosiaan peseydyttiin vain kerran viikossa saunassa. Tapa oli jäänyt päälle, vaikka vuosikymmenet vierivät ja maailma ja kulttuuri muuttui ympärillä.
Eri