Kauanko olet ollut työttömänä?
Ihan vain mielenkiinnosta kyselen. Olen itse himpun alle 50 v. Asun pohjanmaalla. Töissä olen ollut viimeksi kesällä 2023. Koulutukseltani merkonomi. Viimeisin työpaikka päiväkoti.
Olen hakenut töitä aktiivisesti yli 2 vuotta.
Mikä minussa on vikana? Olen valmis tekemään ihan mitä tahansa työtä josta maksetaan tessin mukaisesti palkkaa.
Kauanko sinä olet ollut työtön?
Kommentit (129)
Tammikuusta 2025 lähtien työttömänä.
M 56
Turhaan kadehditte opettajia ja koulunköynninohjaajia. Työsuhde menee aina kesäksi poikki ellei ole vakituinen. Kesän ajalta ei saa rahaa ja joutuu ilmoittautumaan työttömäksi joka kesä tai sitten kesäisin voi tehdä vaikka siivoustöitä, sitäkö kadehditte?
Myöskään syys-ja joululomilta ei makseta palkkaa. Lisäksi joutuu paljon olemaan kokouksissa, vanhempainvarteissa, jai kaiken maailman juhlissa jne.
Koulunköynninohjaajille ei esim. makseta palkkaa kokouksissa olemisesta, mutta silti vaaditaan olemaan paikalla. Työvaatteet ja kengät pitää ostaa itse eikä niitä korvata. Joululahjat pitää maksaa omasta pussista.
12 vuotta. Toki olen pimeitä töitä tehnyt lähes koko ajan. Olen esimerkiksi kalastanut paljon ja myynyt kalaa kotoa. Sillä tienaa yllättävän hyvin kun kulut on pienet.
Unohditte mainita mikä ala jätti teidät työttömäksi.. vois kertoo jotta muut ei kouluttais siihen turhaan...
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa 2kk.
Vaikka on vakityö, opetushommissa (ei luokanopettaja) on opetukseton katko kesällä. Työnantaja ei maksa tältä ajalta palkkaa, joten heitetään kortistoon. Siinä niille, jotka kadehtivat opettajien kesälomia.
No, säästöjä on vaikka kuinka, joten hätäkös tässä. Kohta taas töihin.
Jestas. Kesäajan palkka maksetaan sulle työkuukausien aikana ja juuri sen takia sulla onkin säästöjä. Todellakin on syytä kadehtia.
3kk koko elämän aikana. Olen kyllä ollut syrjäytynyt ja mt-ongelmainen opiskelija paljon pitempään mutta työttömän statuksella en ole juuri päässyt juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
Unohditte mainita mikä ala jätti teidät työttömäksi.. vois kertoo jotta muut ei kouluttais siihen turhaan...
Käytännössä mistä vaan hommasta voi jäädä työttömäksi, joten tähän listattaisiin lähestulkoon kaikki alat.
Itse jäin työttömäksi elintarvikealalta, mutta se ei tarkoita sitä, että elintarvikeala olisi erityisen epätyöllistävä.
En ole koskaan 30 vuoden aikana nähnyt niin koulutetun porukan hakevan alan töihin kuin nyt.
melkein 2vuotta