Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko olet ollut työttömänä?

Vierailija
25.09.2025 |

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen. Olen itse himpun alle 50 v. Asun pohjanmaalla. Töissä olen ollut viimeksi kesällä 2023.  Koulutukseltani merkonomi. Viimeisin työpaikka päiväkoti. 

Olen hakenut töitä aktiivisesti yli 2 vuotta.  

Mikä minussa on vikana? Olen valmis tekemään ihan mitä tahansa työtä josta maksetaan tessin mukaisesti palkkaa. 

Kauanko sinä olet ollut työtön? 

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,2 vuotta nyt. SUoraan koulusta työttömäksi

No eipä mikään ihme. Vastauksesikin kertoo syyn työttömyydellesi...

Kannattaa kouluttautua alalle joka työllistää.

Mikä työllistää?  

Vierailija
102/129 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini pääsi töihin nyt , kun kävi kysymässä suoraan työpaikalta. Tämä on niitä piilotyöpaikkoja, eivät laittaneet paikkaa hakuun, koska hakemustulva.  Olen kyllä kade, kun itse sain työpaikan monen haastattelukierroksen jälkeen. Mutta olen kaverin 25v. puolesta iloinen :) elämä voi alkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin töihin, mutta ei kaikkiin töihin eikä varsinkaan valtion töihin.

Vierailija
104/129 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, elinaikana varmaan jo kymmenisen vuotta tai ylikin. Suorituskyvyssä ei ole vikaa, vaan ole itse sen verran vaativa, että menetän hermoni työpaikoissa. Jos suoritustaso on yhtä korkea kuin minulla, ei kuulu olla alaisen asemassa. Mutta valitettavasti en ole syntynyt kultalusikka suussa vaan menestys pitää itse rakentaa. Katson, että sosiaaliturva on osa sitä.

Vierailija
105/129 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen vuotta 32 vuotisen työurani aikana. Nyt tk eläkkeellä. 

Vierailija
106/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
107/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi vuonna 1992 n. 2 kuukautta.

Vierailija
108/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan ja te:n silmissä viimeiset 6 vuotta. Omissa silmissä viimeksi vuonna 1996. Toki olen keikkatöillä tienannut 35000-44000 bruton per vuosi nämä em. 6 vuotta, mutta kun en ole vakituisessa tai määräaikaisessa työsuhteessa, niin tässä maassa ja sen systeemeissä olen ihan virallisesti "TYÖTÖN".

- sotekeikkari

Vierailija
109/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta, nyt olen 50-v nainen. Ei vammaisille ihmisille ole oikeaa työtä oikealla palkalla, kuten teille NS normaaleille ihmisille on. Ja vaikka saisimme mitä tukia, työt ja palkka kuuluu myös meille ! Kyllä mekin osaamme !!!!!!!!! Kannattaa edes yrittää. Nykyään saan pienintä NS palkkaa, sekin vähennettiin. Syy on se akka, joka on NS vastuussa meistä. Olen aina istunut samassa paikassa yhdestä paikasta lähtiessämme,,takana, ja autossa on 2 ovea takana, kukaan ei voi siis olla muiden edessä, etteivät muut pääse sisään. Se akka ajoi mut suoraan sanoen pois. Muut voi kiertää toiselle ovelle, jos joku sattuu istumaan mukamas heidän edessään. Muut ovat niin laiskoja !! Ja kun olen aina istunut siinä kohtaa, eikä se ole koskaan ennen sanonut mitään, niin miksi juuri nyt keksi nalkuttaa ? 

Vierailija
110/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon, kohta mentävä työkkärin hullutuksiin. 

Vierailija
111/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan ja te:n silmissä viimeiset 6 vuotta. Omissa silmissä viimeksi vuonna 1996. Toki olen keikkatöillä tienannut 35000-44000 bruton per vuosi nämä em. 6 vuotta, mutta kun en ole vakituisessa tai määräaikaisessa työsuhteessa, niin tässä maassa ja sen systeemeissä olen ihan virallisesti "TYÖTÖN".

- sotekeikkari

Täällä toinen. Tämä se on mielenkiintoinen piirre tässä maassa.

Vierailija
112/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinussa ole mitään vikana vaan työnantajassa.

Vierailija
113/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kk 

Vierailija
114/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa 2kk.

Vaikka on vakityö, opetushommissa (ei luokanopettaja) on opetukseton katko kesällä. Työnantaja ei maksa tältä ajalta palkkaa, joten heitetään kortistoon. Siinä niille, jotka kadehtivat opettajien kesälomia.

No, säästöjä on vaikka kuinka, joten hätäkös tässä. Kohta taas töihin.

Vierailija
115/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämäni aikana yhteensä 8 vuotta kaksi erillistä neljän vuoden työttömyyskautta, joista viimeisin päättyi eläköitymiseen. Nyt työeläkeläisenä minun käy sääliksi nykyajan työttömiä ja heidän osaansa tässä yleiseltä ilmapiiriltään kiristyvässä ja asenteiltaan viilenevässä yhteiskunnassa, jossa he useimmiten itsestään riippumattomista syistä ovat työttömän osaan joutuneet. Tämä nykyaika on kauheaa aikaa. Eipä olisi 80-luvulla vielä saattanut arvata että millaiseksi tämä kaikkoi vielä kääntyykään. Silloin meillä oli Suomessa asiat hyvin, ihmisillä melkein kaikilla töitä ja toivoa paremmasta tulevaisuudesta. Nyt on kaikki toisin.

Vierailija
116/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin töihin, mutta ei kaikkiin töihin eikä varsinkaan valtion töihin.

Valtion töistä en tiedä mutta hyvinvointialueen palkkalistoilla on ainakin meillä sopivan leppoisaa ja palkkakin on kohtalainen. Taitaa olla niin että yksityinen puoli ei juuri palkkaa joten työmahdollisuudet ovat aika pienet.

Vierailija
117/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko elämäni aikana yhteensä 8 vuotta kaksi erillistä neljän vuoden työttömyyskautta, joista viimeisin päättyi eläköitymiseen. Nyt työeläkeläisenä minun käy sääliksi nykyajan työttömiä ja heidän osaansa tässä yleiseltä ilmapiiriltään kiristyvässä ja asenteiltaan viilenevässä yhteiskunnassa, jossa he useimmiten itsestään riippumattomista syistä ovat työttömän osaan joutuneet. Tämä nykyaika on kauheaa aikaa. Eipä olisi 80-luvulla vielä saattanut arvata että millaiseksi tämä kaikkoi vielä kääntyykään. Silloin meillä oli Suomessa asiat hyvin, ihmisillä melkein kaikilla töitä ja toivoa paremmasta tulevaisuudesta. Nyt on kaikki toisin.

Kauan sitten rakennettiin hyvinvointiyhteiskuntaa ja oltiin valmiit tekemään töitä. Nyt se on taaksejäänyttä elämää ja jokainen laskee tarkkaan mikä on itselle edullisinta työnteon tai kotona olemisen kannalta. Verotus on korkeissa lukemissa ja valtio ottaa hurjasti velkaa eikä töitä ole tarjolla. 

On se kumma miten hyvinvointiyhteiskunta onnistuttiin pilaamaan parissa vuosikymmenenssä aivan joka saralla mukaan lukien koulutus, terveydehuolto jne. Joskus vielä uskoin ja toivoin tulee käänne parempaan mutta eipä nykyiset ja vanhat päättäjät ole saaneet sellaista uudistusta aikaiseksi että työnteko olisi aina kannattavaa tässä maassa.

Työttömiksi jääneet ja ulkomailla töitä tehneet ovat tässä maassa sekundaluokan kansalaisia työllistymisen suhteen. Eniten harmittaa nuorten surkea kohtalo kun valmistumisen jälkeen jos ei pian saa töitä niin sitten tutkinotodistuksella ei tee oikein mitään ja syrjäytyminen uhkaa.

Vierailija
118/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinussa ole mitään vikana vaan työnantajassa.

Työnantajat palkkaavat jos on tarvetta mutta se tarkoittaa että firman pitää saada vähintää palkan ja sivukulujen verran lisää nettoliikevoittoa jotta se olisi kannattavaa. 

Monet yritykset ovat vuosien ajan tehostaneet toimintaansa kilpailun kovetessa ja nykyään tarvitaan monissa töissä paljon vähemmän henkilökuntaa oli sitten kyse tehtaasta tai melkein mistä tahansa. 

Valtio vaikuttaa työllistämiseen kun on olemassa veroja ja muita maksuja jotka nostavat työnteon hintaa. Siitä vaan yrittämään jos se tuntuu helpolta ja sitten voit palkata kaverisi ja monta muuta töihin.

Vierailija
119/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 v 11 kk ehdin olla. Aloitan opinnot nyt, kun en enää jaksa työttömyyttä ja rahat on loppu.

Vierailija
120/129 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, mie en ollut päivääkään työttömänä mutta miun työkyvyttömyyseläke on kestänyt 25 vuotta alkaen siitä mie kun täytin 18.

Mie olen istunut linnassa 20 vuotta syyttömänä oikeutetuista veri kostoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi