Kauanko olet ollut työttömänä?
Ihan vain mielenkiinnosta kyselen. Olen itse himpun alle 50 v. Asun pohjanmaalla. Töissä olen ollut viimeksi kesällä 2023. Koulutukseltani merkonomi. Viimeisin työpaikka päiväkoti.
Olen hakenut töitä aktiivisesti yli 2 vuotta.
Mikä minussa on vikana? Olen valmis tekemään ihan mitä tahansa työtä josta maksetaan tessin mukaisesti palkkaa.
Kauanko sinä olet ollut työtön?
Kommentit (102)
Orpon hallituksen ajan.Vielä vuosi kakkua jäljellä.Elämäntapatyötön.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut työttömänä. 2008 finanssikriisin jälkeen olin n. 6 kuukautta lomautettuna.
Osaatko lukea? Kysymys niille, joilla on työttömyyttä.
En oikeastaan ikinä, olen 41v, minulla on ollut lukemattomia pätkä- ja kausitöitä. Aina olen ollut valmis lähtemään ja muuttamaan töiden perässä. Toki tässähän auttoi, että olin 30v asti sinkku. Myöhemmin, minulla oli suomessa vakituinen työ, josta lähdin muuttaakseni maailmalle hieman alle 40-vuotiaana. Nyt olen kolmannessa vakituisessa työpaikassa. Koskaan ei ole ollut ongelmia saada töitä. Ihan amis pohjalta mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut työttömänä. Valmistuin ammattiin vuonna -87.
Kysyttiinkö tätä? Lukutaito ja ymmärtäminen hukassa?
Jos kysymys olisi, oletko koskaan ollut työtön ja kuinka kauan, kommenttisi olisi relevantti, mutta kysymys on, kuinka kauan olet ollut työtön. Sillon vastaus voi olla esim, en koskaan tai x määrän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Puolitoista vuotta.
Miksi et etsi työtä? Itse lamaannuin ja sitten kun nousin siitä sain työpaikan olen ollut työpaikassa jo 2,5 vuotta.
Virallisesti 8 vuotta. Epävirallisesti 2 kuukautta. Teen pimeitä töitä lähes koko ajan. Kesä on täynnä töitä ja urakkaa.
Ennen tätä saikku sijaisuutta, olin 7kk työtön.
63v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hakenut työtä tammikuusta 2024 alkaen, elelen omilla säästöillä. Sain tarpeekseni nöyryytyksestä. Herra 55.
Minä tein saman ratkaisun samaan aikaan! Ikäkin on aivan sama ;) eläköön ihana vapaus ja itsellisyys!
Hienoa, jos se on mahdollista eli säästöjä vuosikausiksi.
Neljä kuukautta on mennyt työttömänä. Alan olee aika tylsistynyt. Opiskellakkaan ei saa. Aivot tarvitsisivat jo uusia virikkeitä.
Viimeksi töissä 2021, jos ei nyt talven aikana käytyjä paria työvuoroa lasketa. Olen tuon jälkeen nyt opiskellut, mutta silti yrittänyt töitä löytää kokoajan. Nytkään ei kesätöitä edes tiedossa.
N41
Minulla on sikäli hyvä tuuri käynyt etten ole ollut koskaan työttömänä. Syksyllä tulee 64 mittariin ja jos nyt joutuisin työttömäksi eläke pelastaa minut työttömyyden kurimukselta. Voimia teille jotka taistelette etsiessänne töitä. Kyllä ne ajat tästä vielä muuttuvat parempaan suuntaan.
Yhdeksän vuotta työttömänä. Ei ole kiinni koulutuksesta eikä työkokemuksesta vaan iästä. Ikääntynyttä työtöntä ei palkata, se on fakta. Kohta ei palkata minkään ikäistä työtöntä. Vain työpaikan vaihtaja. Tämä on muuten jo todellisuutta jenkeissä ns. korkeamman tason työpaikoissa. Urasi on ohi jos jäät työttömäksi.
Noin 50 vuotta koska huomasin jo 70-luvulla, että köyhänä pysyy vähemmälläkin vaivalla kuin töissä huhtomalla. Olenkin, jalomielisesti, jättänyt työt niitä haluaville vähälahjaisille. Ja nyt ongelle, huomenna kalakeitto-päivä.
Vierailija kirjoitti:
Noin 50 vuotta koska huomasin jo 70-luvulla, että köyhänä pysyy vähemmälläkin vaivalla kuin töissä huhtomalla. Olenkin, jalomielisesti, jättänyt työt niitä haluaville vähälahjaisille. Ja nyt ongelle, huomenna kalakeitto-päivä.
Oletpa typerä.
Kaikki laboratorioanalyytikot työttöminä koska opettaja ei halunnut heitä työelämään. Opettaja saa itse Metropoliassa isoa palkkaa mutta jättää oppilaat heitteelle. Mä sanoin se on luuseri ope
Käytännössä koko aikuisen ikäni jos ei tempputyöllistämisiä lasketa. Nyt keski-iässä ja tuskin tulen työelämässä ikinä olemaan.
Ehdin olla yli viisi vuotta työttömänä kunnes eläke alkoi. Olin ensin ansiosidonnaisella 500 päivää ja sitten pääsin putkeen. Nyt menee hyvin.
2 viikoa 90- luvulla, kun muutimme Savoon.
Kysyttiinkö tätä? Lukutaito ja ymmärtäminen hukassa?