Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten terveydenhuolto on nykyään mennyt tälläiseksi että kaikkea vain "seurataan?" On gyne,yleislääkäri tai hammaslääkäri,kotiin ilman hoi

Vierailija
24.09.2025 |

Hoitoa,syö buranaa ja seurataan tilannetta.

"joo on sulla nyt joka patti täällä kainalossa,seurataan kasvaako se".

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin, varsinkin tuosta hammaslääkäristä. 

En ole ap, mutta oma kokemus liittyy ientulehdukseen, jota ei tunnu saavan kuriin millään. Pepsodentit ja muut markettitahnat olen jättänyt väliin ja käytän apteekin kallista hammastahnaa plus suuvettä. Lisäksi hammaslankaa päivittäin. Tulehdus ei ole kadonnut mihinkään vaikka olen jo yhden antibioottikuurin syönyt. Hammaslääkärin mielipide? Seurataan ja seurataan.

Hienoa käydä 2 kertaa vuodessa kuulemassa miten seurataan ja seurataan. Ei ole vielä hampaat pudonneet suusta mutta alan olemaan kypsä tähän. Kohta lopetan kaiken hoidon, annan leegojen pudota suusta ja hankin tekarit. Saa hammaslääkäri jäädä itsekseen seurailemaan tilannetta.

Käy yksityisellä suuhygienistillä ja ota samalla soodapuhdistus. Suosittelen myös yksityi

Pitää ottaa bakteeri näyte suusta . Myös sukupuolitaudit. Ja KAKSI ANTIBIOOTTI KUURIA ETTEI KUOLE. 

Vierailija
42/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Päijät-Hämeessä sanotaan, että seurataan (vaikka ei pystyisi kävelemään), koska siten potilas ei päädy leikkausjonoon. Alueen tulos näyttää hienolta, kun jonoja ei ole ja kansalaiset ovat terveitä, vaikka tosiasiassa leikkaustarve on hurjempi kuin koskaan ennen. Kun ei saa tehdä lähetettä keskussairaalaan, niin ei ole erikoissairaanhoidon tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo lähtenyt muutama hammas, ja kun viimeksi sanoin että yhtäkään ei enää korjata, koska jokaikinen korjattu on aina lohjennut entistä pahemmin, ja ilmoitin että haluan että kaikki hampaat poistetaan ja minulle annetaan tekohampaat. Mitä tuumasi hammaslääkäri? NAUROI.

Vierailija
44/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräpukamiani on seurattu jo 7 vuotta.

Niin on kaikki seksipartneriskin 😉

Vierailija
45/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole surkeaa touhua tai muka resurssien puutetta vaan monissa tapauksissa kyse tahallisesta oksettavista kuvottavasta  ja rikollisesta toiminnasta. Sitä se on se tahallinen huolimattomuus ja väärät disgnoosit sairaaloissa. 

Ei kyllä paljon terveydenhuollon lakeja kunnioiteta. Jos olisi miljoonakorvauksien uhka, niin johan olisi ollut eri ääni kellossa. Muutama olisi telkien takana. 

Vierailija
46/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo , seurataan niin kauan että muuttuu syöväksi , sitten  vasta hoidetaan ja voivotellaan ja toivotellaan voimia ja jaksamista rankkoihin hoidossa käymisiin . Kokemusta on .

Itsekin syöpää sairastavana olen eri mieltä. Osahan noista muutoksista ei muutu ikinä syöväksi.

En todellakaan haluaisi näitä syöpähoitoja, jos näihin ei olisi ehdotonta tarvetta. Sen verran ikävät hoidot on. 

Vierailija
47/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todettiin alkava reikä hampaassa. Fluorikäsittely ja jäädään seuraamaan. Meni 5kk ja alkoi armoton särky. Poski turposi. Antibioottikuuri ja juurihoito. Että sellanen seuranta. 

Mulla on ollut samat alkavat reiät jo noin 20 vuotta. Ei ne aina kasva kovin nopeasti. 

Vierailija
48/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen. Minulta löytyi yli vuosi sitten lähes 20cm munasarjakysta ja syövän seulontaan tarkoitetut merkkiaineet vaan kohosivat. Seurataan. Nyt ihmettelin, kun seuranta-aikaa ei ole tullut ja minulle ilmoitettiin, että hoitosuhde erikoissairaanhoitoon on katkaistu, koska olen niin hyvävointinen (=hengissä). Kysta ei kahdessa ensimmäisessä seurannassa ollut pienentynyt.  

Vierailija
49/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen kiitollinen ibuprofeeniallergiastani. Tosin Panadolia tuputetaan joka välissä. Jopa silloin kun sanon jo syöneeni sitä viikon!

Olen kyllä huomannut, että nuoret lääkärit yrittää hanakammin selvittää syytä vaivaan.

Vierailija
50/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo lähtenyt muutama hammas, ja kun viimeksi sanoin että yhtäkään ei enää korjata, koska jokaikinen korjattu on aina lohjennut entistä pahemmin, ja ilmoitin että haluan että kaikki hampaat poistetaan ja minulle annetaan tekohampaat. Mitä tuumasi hammaslääkäri? NAUROI.

Tietääkseni julkisella ei makseta kenellekään mitään tekohampaita. Hammaskruununkin olisi joutunut itse kustantamaan, joten en ottanut sellaista. 

Vierailija
51/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulla on runsaasti luomia ja nykyään ei kuulemma enää tehdä yleistarkastusta kaikille luomille,vaan pitää varata aika jos YKSI luomi epäilyttää.

Hammaslääkärissä todetaan että pari reiän alkua on,seurataan tilannetta.

Kohta on varmaan ihosyöpä ja hampaat tippuu :(

Muuhun en ota kantaa, kuin siihen, että ne oli reiän alkuja. Mitä sinä niille haluaisit tehtävän? Itselläni on ollut reiän alkuja suussa ala-asteelta lähtien, eikä niistä yksikään ole muuttunut mihinkään, vaikka olen 41 vuotias. Hyvällä hoidolla ne pysähtyvät ja niistä ei kehity reikiä. Ei niihin muuta hoitoa ole. 

Vierailija
52/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriliitto on lääkärimafia joka on päässyt rajoittamaan lääkäriksi opiskelevien määrää jo vuosikymmeniä. Sillä se on onnistunut huonontamaan suomalaisten terveyttä ja nostamaan terveydenhoitokuluja. 

Lääkäriliitto on myös syyllinen Soten epäonnistumiseen ja maan talouden huonoon tilaan, koska terveysmenot nousevat suhteettomasti vanhenevan kansan lisäksi. Me vanhememme ja tarvitsemme enemmän lääkäreitä.

Vierailija
53/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todettiin alkava reikä hampaassa. Fluorikäsittely ja jäädään seuraamaan. Meni 5kk ja alkoi armoton särky. Poski turposi. Antibioottikuuri ja juurihoito. Että sellanen seuranta. 

Mulla on ollut samat alkavat reiät jo noin 20 vuotta. Ei ne aina kasva kovin nopeasti. 

Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Hyvällä kotihoidolla reiän voi saada.. oliko se.. kapseloitua. Näin on käynyt molemmille lapseni alkaville rei'ille. Hampaita on langattu ja harjattu välillä kolmestikin päivässä (ei sentään sen enempää).

-eri 

Vierailija
54/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin, varsinkin tuosta hammaslääkäristä. 

En ole ap, mutta oma kokemus liittyy ientulehdukseen, jota ei tunnu saavan kuriin millään. Pepsodentit ja muut markettitahnat olen jättänyt väliin ja käytän apteekin kallista hammastahnaa plus suuvettä. Lisäksi hammaslankaa päivittäin. Tulehdus ei ole kadonnut mihinkään vaikka olen jo yhden antibioottikuurin syönyt. Hammaslääkärin mielipide? Seurataan ja seurataan.

Hienoa käydä 2 kertaa vuodessa kuulemassa miten seurataan ja seurataan. Ei ole vielä hampaat pudonneet suusta mutta alan olemaan kypsä tähän. Kohta lopetan kaiken hoidon, annan leegojen pudota suusta ja hankin tekarit. Saa hammaslääkäri jäädä itsekseen seurailemaan tilannetta.

Yksityisellä normi vuosi tarkastuksessa ientaskujen mittaus . Seuraus, aika erikoishammaslääkärille kunnon ienrassaukseen 3x puolen vuoden välein a' 350e , anbiootti kuuri. Ientulehdus nyt kurissa ja taskut madaltuneet useamman millin. Jatko suuhygienisti 1x vuosi erikoislääkäri samoin. 

Vierailija
55/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee. Minulla on suussa tulehdus mikä näkyi röntgen kuvassa niin ei tehdä muuta kuin seurataan. Yksi tuttu sai sydänkohtauksen ja lääkäri epäili että yksi syy saattoi olla tulehdus hampaassa. Ja olen keski-ikäinen ja työssäkäyvä, hienoa syödä buranaa koko ajan ja tulehdus muhii suussa.

Vaikka on täysin selvää, että tuttusi sydänkohtaus johtui hammastulehduksestasi.

Vierailija
56/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sillä fluorikäsittelyllä ja hyvällä suuhygienialla alkavat reiät voidaan pysäyttää ja voivat jopa korjautua. Aina ei kannata turvautua raskaimpiin ( ja kalliimpiin) toimenpiteisiin. Toki se vaatii potilaalta sen, että sitä hammasharjaa jaksaa pyöritellä suussa kahdesti päivässä eikä suuhun tingata jatkuvasti jotain sokeripitoista.

Vierailija
57/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulla on runsaasti luomia ja nykyään ei kuulemma enää tehdä yleistarkastusta kaikille luomille,vaan pitää varata aika jos YKSI luomi epäilyttää.

Kaikilla on luomia - toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Ihosyöpä voi tulla sellaisellekin, jolla luomia vähän. Luomien tarkastus on seulontaa, ei sairauden hoitoa. Epäilyttävän luomen tutkiminen on mahdollisen sairauden poissulkemista/ toteamista. Mikäli julkisella puolella tehtäisiin luomitarkastuksia, sen pitäisi kohdistua koko väestöön tai määriteltyyn ryhmään. Tällöin luomien tutkiminen pitäisi olla kaikille / nimetylle ryhmälle suunnattua seulontaa ( vrt rintasyöpäseulonta). Ei voi olla niin, että ihmiset voivat käydä tutkituttamassa luomensa, jos siltä tuntuu ja keksii sitä pyytää. Seulontojen järjestäminen vaatii näyttöä sen vaikuttavuudesta eikä sellaista näyttöä ole.

Moni yksityinen lääkäriasema tarjoaa sairaanhoitajan vastaanotolla toteutettuja luomien tarkastuksia. Ehkä meidän ei kannata kuormittaa julkista terveydenhoitoa sillä, että kaikki kynnelle kykenevät käyvät tarkastuttamassa luomensa.

Vierailija
58/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä multa on kaikki aina kuvattu ja tutkittu, mitään ei jäädä seuraamaan vaan tutkitaan heti ja kunnolla. 

Vierailija
59/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on luomia - toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Ihosyöpä voi tulla sellaisellekin, jolla luomia vähän. Luomien tarkastus on seulontaa, ei sairauden hoitoa. Epäilyttävän luomen tutkiminen on mahdollisen sairauden poissulkemista/ toteamista. Mikäli julkisella puolella tehtäisiin luomitarkastuksia, sen pitäisi kohdistua koko väestöön tai määriteltyyn ryhmään. Tällöin luomien tutkiminen pitäisi olla kaikille / nimetylle ryhmälle suunnattua seulontaa ( vrt rintasyöpäseulonta). Ei voi olla niin, että ihmiset voivat käydä tutkituttamassa luomensa, jos siltä tuntuu ja keksii s

10 vuotta sitten soitin terveyskeskukseen ja kerroin,että haluisin näyttää luomiani joita on esim. yksistään vatsassa 8kpl. Sain ajan, sh tutki jokaisen tarkasti ja löysi 4 epäilyttävää jotka lääkäri myöhemmin poisti. En yksin asuvana  selkäpuolelle näe,onko joku luomi muuttanut väriä ja kasvanut huolestuttavasti! 

Olen tyrmistynyt,ettei tälläistä palvelua nykyään enää saa. Runsasluomisuus lisää ihosyöv'n riskiä. Mutta ilmeisesti minun pitää elää aikapommit ihossani.

Vierailija
60/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla seurataan välilevynpullistumaa joka on muutaman millin liian pienikokoinen leikkaukseen pääsemiselle.

En pysty enää kävelemään ja pidätyskyky mennyt, toivottavasti se pullistuma kasvaa nopeasti vaadittuun kokoon.