Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten terveydenhuolto on nykyään mennyt tälläiseksi että kaikkea vain "seurataan?" On gyne,yleislääkäri tai hammaslääkäri,kotiin ilman hoi

Vierailija
24.09.2025 |

Hoitoa,syö buranaa ja seurataan tilannetta.

"joo on sulla nyt joka patti täällä kainalossa,seurataan kasvaako se".

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus. Olisin kuollut kunnallisessa jos en olisi mennyt yksityiselle. Heti kiireellisesti antibiootit.  On sekin kiusaamista kun ei anna lääkereseptiä.  

Vierailija
22/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep mullakin yksi patti jota "seurataan". Mietin poistattamista yksityisellä kun on kuitenkin vähän näkyvällä paikalla. En muista milloin viimeksi olisi saanut varsinaista hoitoa loppuun asti mihinkään, kaikki jää puolitiehen tai "seurataan" asteelle.

Totta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettiin alkava reikä hampaassa. Fluorikäsittely ja jäädään seuraamaan. Meni 5kk ja alkoi armoton särky. Poski turposi. Antibioottikuuri ja juurihoito. Että sellanen seuranta. 

Vierailija
24/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on runsaasti luomia ja nykyään ei kuulemma enää tehdä yleistarkastusta kaikille luomille,vaan pitää varata aika jos YKSI luomi epäilyttää.

Hammaslääkärissä todetaan että pari reiän alkua on,seurataan tilannetta.

Kohta on varmaan ihosyöpä ja hampaat tippuu :(

Vierailija
25/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin, varsinkin tuosta hammaslääkäristä. 

En ole ap, mutta oma kokemus liittyy ientulehdukseen, jota ei tunnu saavan kuriin millään. Pepsodentit ja muut markettitahnat olen jättänyt väliin ja käytän apteekin kallista hammastahnaa plus suuvettä. Lisäksi hammaslankaa päivittäin. Tulehdus ei ole kadonnut mihinkään vaikka olen jo yhden antibioottikuurin syönyt. Hammaslääkärin mielipide? Seurataan ja seurataan.

Hienoa käydä 2 kertaa vuodessa kuulemassa miten seurataan ja seurataan. Ei ole vielä hampaat pudonneet suusta mutta alan olemaan kypsä tähän. Kohta lopetan kaiken hoidon, annan leegojen pudota suusta ja hankin tekarit. Saa hammaslääkäri jäädä itsekseen seurailemaan tilannetta.

Vierailija
26/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhempi potilas kyseessä sen enemmän seuraillaan vain koska onhan siinä jo kilsat takana ja romuttamo jo häämöttää.

Vierailija
27/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä ja iltalehdet ja muut terveyslehdet kehottaa menemään lääkäriin jo pienestäkin vaivasta, sillä moni vakava tauti oireilee vain vähän, tai on oireeton.

Jos näiden neuvojen mukaan menisi nauraisivat pihalle. 

Vierailija
28/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kävi näyttämässä huolestuttavaa luomea ja sanottiin että voidaan poistaa jos hän sitä nyt välttämättä vaatii,aika tulee postissa. Meni 6kk kunnes saapui kutsu luomen poistoon ja ihosyöpä löytyi.

Olisi mennyt yksityiselle.

Vierailija
29/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mulla todettiin rutiinigynellä limakalvojen muutoksia kesällä 2024, alkusyksystö otettiin koepalat ja todettiin että vaikutttaa syvän esiasteelta ja että tilanetta seurataan. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

Julkisella puolella ei ole gynekologeja. Rutiinigune mikä se on? Terveyskeskuslääkäreitä ovat.

Vain lähetteellä erikoissairaanhoitoon jonoon kiireellisyyden mukaan.

Sä olet tipahtanut jonosta?

Rutiinipapa joka tehdään säännällisesti yli 40v naisille ja ihan julkisen puolen gyne tekee,paljain silmin näkyi jotain ja sitä piti tarkemmin tutkia.  Syksyllä ottivat sitten koepalat ja tulos tuli Omakantaan jonka perusteella syöpä-epäily. Sen jäkeen ei miään.

Vierailija
30/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärikäynneillä tuntuu olevan nykyinen tapa, että poraillaan vähän ja laitetaan väliaikainen paikka.

Soittelepa joskus puolen vuoden päästä  ja katsotaan laitetaanko varsinainen paikka.

Mikä järki on laittaa väliaikainen paikka, joka kuulemma irtoaa varsin helposti? 

Tällä tavoin saada keinotekoisesti kuormitettua turhaan hammaslääkäreitä, siksi ajan saaminen onkin aika tuuria.

Vierailija
31/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on melkein joka kerta terveyskeskuksessa mainittu siitä miten "ei ole rahaa". Verikokeissa ei voida kaikkia nyt ottaa kun ei ole rahaa. Pitäisi kuvata jotain sisälmyksiä ja käskettiin varaamaan aika, mutta koska rahaa ei kuulemma ole ja jos ei aikaa nopeasti saa niin voi pyytää hoitajan varaamaan ajan kun ilmeisesti saa paremmin niin.

Vierailija
32/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta oma kokemus liittyy ientulehdukseen, jota ei tunnu saavan kuriin millään. Pepsodentit ja muut markettitahnat olen jättänyt väliin ja käytän apteekin kallista hammastahnaa plus suuvettä. Lisäksi hammaslankaa päivittäin. Tulehdus ei ole kadonnut mihinkään vaikka olen jo yhden antibioottikuurin syönyt. Hammaslääkärin mielipide? Seurataan ja seurataan.

Hienoa käydä 2 kertaa vuodessa kuulemassa miten seurataan ja seurataan. Ei ole vielä hampaat pudonneet suusta mutta alan olemaan kypsä tähän. Kohta lopetan kaiken hoidon, annan leegojen pudota suusta ja hankin tekarit. Saa hammaslääkäri jäädä itsekseen seurailemaan tilannetta.

Käy yksityisellä suuhygienistillä ja ota samalla soodapuhdistus. Suosittelen myös yksityistä hammaslääkäriä. Ei se lopulta ole niin kallista jos hoidetaan tarpeeksi ajoissa. Mäkin olen käyttänyt jo kuukausia väliaikaista purentatukea kun ei vain saa sitä aikaa julkiselle jotta saisi sen purentakiskon!

Vierailija
33/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhempi potilas kyseessä sen enemmän seuraillaan vain koska onhan siinä jo kilsat takana ja romuttamo jo häämöttää.

Näinhän se on. Olen kuullut kun hoitajat ovat puhuneet, ettei viitsitä tehdä mitään kun vanha. Saman tien voisivat pistää l oo etuspiikin säästyisi rahaa. Voitaisiin eutanasia sallia, jos haluaisi kuolla eläkkeellä aiemmin. Maksettaisiin vaikka joku summa omaisille tai valittuun hyväntekeväisyys kohteeseen. 

Vierailija
34/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee. Minulla on suussa tulehdus mikä näkyi röntgen kuvassa niin ei tehdä muuta kuin seurataan. Yksi tuttu sai sydänkohtauksen ja lääkäri epäili että yksi syy saattoi olla tulehdus hampaassa. Ja olen keski-ikäinen ja työssäkäyvä, hienoa syödä buranaa koko ajan ja tulehdus muhii suussa.

Sama minulla. Huomasin myös joitain kuukausia sitten, että joku painaa virtsarakkoani, eli nykyään tulee usein kamala pissahätä ja vessaan mentyäni saan huomata, että no eipä tullut paljoa pissaa. Virtsiksestä ei ole kyse, koska se minulla on ollut toisinaan mutta tunnistan kyllä milloin on siitä kyse. Siksi olenkin saanut aina antibioottireseptin puhelimitse. Nyt lääkäri sanoi vaan että seurataan tilannetta... eikä otettu edes pissanäytettä, kun ei kuulemma nyt tarvitse.

Vierailija
35/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo lähtenytkin hampaita. Ja on särkyjä. Mutta ei muuta ku seurataan! Lisäksi lääkäri totesi etten saa ottaa muuta lääkettä kipuun kuin Panadolia, koska mulla on niin korkea verenpaine. Sanoin että sitä en ota, koska se ei auta mitään, otan kipuihin buranaa tai oikein kovaan kipuun ketorinia. Lääkäri sanoi että no otat sitten omalla vastuullasi.

Vierailija
36/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti käydä kiireettömän ajanvarauksen puolella tk:ssa rautatankkauksessa. Ihmettelin, että missä kaikki on, kun ei siellä ollut lisäkseni ketään. Hoitaja sanoi, että ne on kaikki päivystyksessä, kun ei saada kiireettömään henkilökuntaa. Vakilääkärit on kouluissa, vanhustenhoidossa ja neuvoloissa ja muut potilaat pyöritetään keikkalääkäreiden voimin. Sanoi vielä, että siellä ei todellakaan ole hiljaista. 

Vierailija
37/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamiani on seurattu jo 7 vuotta.

Vierailija
38/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee. Minulla on suussa tulehdus mikä näkyi röntgen kuvassa niin ei tehdä muuta kuin seurataan. Yksi tuttu sai sydänkohtauksen ja lääkäri epäili että yksi syy saattoi olla tulehdus hampaassa. Ja olen keski-ikäinen ja työssäkäyvä, hienoa syödä buranaa koko ajan ja tulehdus muhii suussa.

Hoitamattomat reikiintyneet hampaat voivat aiheuttaa ihmiselle ihan mitä vain ja muuallekin kuin suuhun. 

Vierailija
39/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi leikkaushaavaisen lähettää kotiin heti kun voi olla komplikaatioiden vaara vielä??   Puuttuuko koulutus ??  

Vierailija
40/101 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo , seurataan niin kauan että muuttuu syöväksi , sitten  vasta hoidetaan ja voivotellaan ja toivotellaan voimia ja jaksamista rankkoihin hoidossa käymisiin . Kokemusta on .

Jos on vähän huonompi tuuri, läksytetään, että "miksi et tullut aikaisemmin hoitoon?"