Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaat ja sulkemisaika

Vierailija
24.09.2025 |

Olen erikoistarvikeliikkeessä myyjänä. Meillä on sisämyymälän lisäksi ulkomyymälä, suljetaan kello 17. Eilen olin tasan kello 17 vetämässä ulkomyymälän porttia kiinni kun kulman takaa pyyhältää asiakas portista sisään ilmeisesti edes tajuamatta että olin sitä sulkemassa. Sanoin että hei, ollaan sulkemassa tältä päivää. Nainen katsoo minua kuin olisin heittänyt jonkun ison loukkauksen ilmoille muttei ehtinyt sanomaan mitään, kun työkaverini joka oli kuullut tilanteen, pyyhälsi paikalle ja sanoi sille naiselle että hei ei kun tottakai voit vielä tulla, miten voidaan palvella. Siihen se nainen totesi kovaan ääneen että no hyvä, hän ajattelikin juuri että täytyypä viedä jatkossa rahat muualle ja mulkaisi minua murhaavasti. Hymyilin, pahoittelin ja palvelin sen asiakkaan joka lopulta poistui 17:10 myymälästä. Sen jälkeen sain työkaverilta noottia ettei porttia saa kenenkään nenän edestä vetää kiinni, huonoa palvelua sellainen. 

Ärsyttää, ei se ole minusta huonoa palvelua että laittaa liikkeen kiinni silloin kun sen on ilmoitettukin menevän kiinni, ihanhan se on asiakkaan oma vika ettei selvitä etukäteen aukioloaikoja? Ja eikö tuolla että siitä huolimatta palvellaan viestitetä tuollaisille asiakkaille että on ihan ok tulla tunkemaan kauppaan silloin kun se on jo käytännössä kiinni?

Kertokaa mielipiteitä, olenko surkea asiakaspalvelija :D 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Ei meillä ainakaan niitä asiakkaita ole jonoksi asti. Ja mulle maksetaan ylitöistä palkkaa. 

En ole vielä törmännyt kauppaan, jossa maksettaisiin ylitöistä euroakaan. Ylitöihin kun pitää erikseen määrätä, työajan jälkeen töihinjääminen ei ole ylityötä eikä siitä tarvitse maksaa.

Ei siinä sitten mitään, kun sinä et ole törmännyt.😂 Sen täytyykin sitten olla pyhä totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia. 

Ihan jo siksikin ihmettelen, kun kaupan alan TES ei tuollaista mahdollisuutta tunne, niin miksi ihmeessä kauppias maksaisi työntekijöille ylitöistä, jotka eivät ole ylityötä? Ei mi

Tessi nyt voi edellyttää mitä haluaa. Meidän työpaikalla on sellainen käytäntö, että jos kiireellistä hommaa sille päivälle vielä on, saa halutessaan jäädä ylitöihin mutta ei pakko. Siten työnantajan ei tarvitse jatkuvasti olla tilanteen päällä ja kysellä että voitko jäädä just nyt. Meidän työpaikalla järjen käyttö on onneksi sallittu.

Vierailija
62/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi parista minuutista nillittämään. Ja miten tuo oli sulta pois?

Siten että jos palvelen yhden asiakkaan kerran noin niin olisi vain reilua jatkossa palvella muutkin. Ja se on kyllä multa paljonkin pois jos olen jatkuvasti kymmenenkin minuuttia palkattomana töissä. Meille kun ei tosiaan makseta siitä että jäädään sinne palvelemaan aukioloajan jälkeen. Ap

Okei, sori sain käsityksen, että olit sulkemassa vain ulkomyymälää...etkä päättämässä vuoroasi. 

Niin, menikö myös se sisämyymälä kiinni? Tyhmä kysymys, tietenkin meni ja kummankin teidän vuoro päättyi.😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Ei meillä ainakaan niitä asiakkaita ole jonoksi asti. Ja mulle maksetaan ylitöistä palkkaa. 

En ole vielä törmännyt kauppaan, jossa maksettaisiin ylitöistä euroakaan. Ylitöihin kun pitää erikseen määrätä, työajan jälkeen töihinjääminen ei ole ylityötä eikä siitä tarvitse maksaa.

Ei siinä sitten mitään, kun sinä et ole törmännyt.😂 Sen täytyykin sitten olla pyhä totuus, jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia. 

Ihan jo siksikin ihmettelen, kun kaupan alan TES ei tuollaista mahdollisuutta tunne, niin miksi ihmeessä kauppias maksaisi työntekijö

Tessi nyt voi edellyttää mitä haluaa. Meidän työpaikalla on sellainen käytäntö, että jos kiireellistä hommaa sille päivälle vielä on, saa halutessaan jäädä ylitöihin mutta ei pakko. Siten työnantajan ei tarvitse jatkuvasti olla tilanteen päällä ja kysellä että voitko jäädä just nyt. Meidän työpaikalla järjen käyttö on onneksi sallittu

Samoin. Ketään ei jätetä palvelematta oli sitten ruuhkaa tai liike menossa kiinni. 

Vierailija
64/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka loppui aina klo 20, kun aukiolo päättyi. Mutta jos aukioloaika on klo 9-20, tarkoittaa se että 19.59 pääsee vielä ostoksille, ja usein pääsin lopettamaan työt 15-20min yli. Esimies sanoi että pitää olla nopeampi työntekijänä. 

Vierailija
65/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten asiakas jäi sun kontolles? Ja mikä työkaveri se semmoinen on, joka alkaa ripittämään muita sääntöjen tehdystä työstä?

Olisin haistattanut paskat kummallekin ja poistunut paikalta. Seuraavana päivänä oltais voitu jutella säännöistä ja asiakaspalvelusta.

Seuraavana päivänä olit työtön jos alkaisit mesoamaan työnantajaa ja asiakkaita moittimaan. Asiakaspalvelusta et tiedä mitään,oletko ikinä edes minkälaisissa töissä ollut.

Vierailija
66/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten asiakas jäi sun kontolles? Ja mikä työkaveri se semmoinen on, joka alkaa ripittämään muita sääntöjen tehdystä työstä?

Olisin haistattanut paskat kummallekin ja poistunut paikalta. Seuraavana päivänä oltais voitu jutella säännöistä ja asiakaspalvelusta.

Ja irtisanomisajasta ja sen palkasta tai puutteesta silloin kun irtisanominen johtuu työntekjän täysin asiattomasta käytöksestä.

Vierailija
67/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tiukkanutturainen prinsessa : )

Vierailija
68/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessi nyt voi edellyttää mitä haluaa. Meidän työpaikalla on sellainen käytäntö, että jos kiireellistä hommaa sille päivälle vielä on, saa halutessaan jäädä ylitöihin mutta ei pakko. Siten työnantajan ei tarvitse jatkuvasti olla tilanteen päällä ja kysellä että voitko jäädä just nyt. Meidän työpaikalla järjen käyttö on onneksi sallittu.

Aika monella työpaikalla on. Kaikilla ei. Jälkimmäisistä kannattaa pyrkiä eroon, paitsi jos sitä omaa järkeä ei ole.

Vierailija
69/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sanonut reippaasti, että totta kai palvellaan sulkemisajan jälkeen, en saa tästä palkkaa ja lapsen päiväkodista tehdään lasu, kun en ole ajoissa lasta noutamassa, mutta mitä saisi olla. Yleensä suomalainen asiakas tajuaa, että ihan oikeasti on sulkemisaika. Ulkomaalaisiin tämä ei tehoa. Heille joudun sanomaan, että meillä ei kassa ota käteistä vastaan sulkemisajan jälkeen, kun ensin olen puoli tuntia etsinyt sitä toivomaansa vaatekappaletta.

Ulkomailla ymmärretään asiakaspalvelusta huomattavasti enemmän kuin Suomessa joten on selvä,että ulkomaalaiset eivät ymmärrä Suomessa olevaa jäykkää asennetta. Ap kuvailemassa tilanteessa hyvin voivat kollegan kanssa joustaa vuorotusten kun joskus joku sattuu tulemaan sulkemisaikaan. Fiksut ihmiset kyllä keksivät miten yhteistyö pelaa eikä tarvitse tapella minuuteista ja käytännöistä. T.ulkomailla asiakaspalveluksessa vuosia toiminut

Vierailija
70/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joo huonoa asiakaspalvelua. Laskutat tietenkin ylitöistä. 

Olisit antanut työkaverin palvella asiakkaan, hän vaikutti innokkaalta siihen.

Mikä helvetin laskutus? Normaalit ihmiset ovat töissä palkollisina eivätkä yrittäjinä.

Vierailija
71/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ajatella tilannetta muusta näkökulmasta kuin siitä, että jos minä olisin asiakas ja tulisin liikkeeseen, jossa minulle sanotaan, että ollaan just sulkemassa. Toteaisin, että "Aijaa, enpäs huomannut tarkistaa aukioloaikoja. Tuun toisena päivänä sit." Minulla ei ikinä olisi pokkaa v*ttuilla tuollain myyjälle, enkä kyllä kokisi siihen tarvettakaan. Oma mokahan tuo on ihan täysin, enkä todellakaan syyttäisi myyjää siitä, ettei palvele minua enää silloin, kun liike on kiinni. 

No älä! Just viime viikolla kiisin Tokmannille, kun se oli vielä 10 min auki hakemaan tarvitsemaani tuotetta, joka oli kassojen lähellä. Sanoin kassalle, että oikaisen nyt tästä sun edestä, jos sopii, että ehdin hakea tarvitsemani tuotteen tuosta sun vierestä. Olin 5 minuutissa hoitanut ostokset ja ulkona. Näin käy ehkä kerran viidessä vuodessa.

Jos olisi ollut yhtään isommat ostokset tai tarvetta usealle tuotteelle usealta alueelta, olisin tullut joku toinen päivä. Ei tulisi mieleenkään jäädä norkoilemaan tai vidduilemaan, kun itse olen myöhässä.

Vierailija
72/72 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sanonut reippaasti, että totta kai palvellaan sulkemisajan jälkeen, en saa tästä palkkaa ja lapsen päiväkodista tehdään lasu, kun en ole ajoissa lasta noutamassa, mutta mitä saisi olla. Yleensä suomalainen asiakas tajuaa, että ihan oikeasti on sulkemisaika. Ulkomaalaisiin tämä ei tehoa. Heille joudun sanomaan, että meillä ei kassa ota käteistä vastaan sulkemisajan jälkeen, kun ensin olen puoli tuntia etsinyt sitä toivomaansa vaatekappaletta.

Ulkomailla ymmärretään asiakaspalvelusta huomattavasti enemmän kuin Suomessa joten on selvä,että ulkomaalaiset eivät ymmärrä Suomessa olevaa jäykkää asennetta. Ap kuvailemassa tilanteessa hyvin voivat kollegan kanssa joustaa vuorotusten kun joskus joku sattuu tulemaan sulkemisaikaan. Fiksut ihmiset kyllä keksivät miten yhteistyö pelaa eikä tarvitse tapella minuuteista ja käytännöistä. T.ulkomailla asiakaspalveluksessa vu

Missä ulkomaissa, millä alalla, millaisien asiakkaiden kanssa? Kyllä minäkin palvelisin sulkemisajan jälkeen jotain miljardöörejä, jotka hassaavat kymppitonneja per ostoskerta VS euron kaupan asiakkaita. Tai oman yrityksen erittäin tärkeitä kontaktihenkilöitä, joille pitääkin olla mielin kielin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi